Jump to content

Rezolvarea tragerii stg-dr a volanului


srb_alex
Go to solution Solved by srb_alex,

Recommended Posts

eu am crezut ca ti-a disparut complet efectul de traimlling, la mine cu jantele de iarna nu se mai simte nimic, deci teoretic nu am aceeasi problema, sper... :twoup: . Oricum foarte util, zic eu, topic-ul.

 

Asta ramane de vazut, nu am apucat sa merg pe drumuri gen denivelari pentru ca nu am mai mers cu masina dar dupa ce verific anut.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
alea e cuplajul de la directie.

eu l-am schimbat, am pus Lemforder - tramlingul este de la cauciucuri, atentie - nu toate marcile se comporta la fel, pot fi si de 225 pe fata si sa nu simti - am mers cu un prieten care are Michelin pe fata si nu simte nimic in volan. Cand avea Pirelli se simtea..

 

Cuplajul nu vad cum sa aibe legatura cu fenomenul asta care e practic legat de cauciucuri.

La e36?

Cat ai dat?

Link to comment
Share on other sites

alea e cuplajul de la directie.

eu l-am schimbat, am pus Lemforder - tramlingul este de la cauciucuri, atentie - nu toate marcile se comporta la fel, pot fi si de 225 pe fata si sa nu simti - am mers cu un prieten care are Michelin pe fata si nu simte nimic in volan. Cand avea Pirelli se simtea..

 

Cuplajul nu vad cum sa aibe legatura cu fenomenul asta care e practic legat de cauciucuri.

La e36?

Cat ai dat?

nu retin sincer, oricum fata de anul trecut, acum preturile au mai crescut, odata cu cresterea euro si acum mai nou cu tva-ul.

daca nu ma insel, e vb de nr 3 din poza

http://bmwfans.info/parts/catalog/32311092949/

Link to comment
Share on other sites

cred ca se referea totusi la aspectul vizual asemanator cu crucea cardanica..daca te uiti la coloana de directie din link-ul din primul post o sa vezi ca e o oarecare asemanare..deci tot cu un fel de cruce transmite rotatia volanului mai departe..

p.s. nu-i nevoie sa dam mereu cu parul..:twoup: nu toti stim notiuni de mecanica. in schimb la ironii sau intepaturi vad ca suntem toti acasa:D ( observatie generala..nu ma refeream la tine in mod special dl xxl)

p.s1 m-as fi abtinut de la orice comentariu..dar mai devreme un alt coleg l-a apostrofat pe initiatorul topicului suspectandu-l de anafabetism... dupa mine, e un maxim de plus valoare adus forumului interventia lui alex_srb si trebuie respectat/tolerat(la vreo scapare gramaticala din graba) numai pentru motivul ca pe unii colegi in situatia lui, ii poate scapa de sume imense de bani aruncati pe fereastra, iar timp pierdut si stres nu mai zic.deci bravo alex_srb, multumim!

Edited by Diesel Power
Link to comment
Share on other sites

Acum asteptam si demonstratia tehnica din partea lui alex_srb. :twoup:

Piesa respectiva nu creaza miscare ! Defecta sau buna...nu influenteaza directia la modul in care descrie alex_srb problema.

 

 

Cu acea piesa defecta se simt in volan socuri, vibratii, etc.

Link to comment
Share on other sites

aici este vorba de crucea cardanica nu?...

asta e de pus la perle...

 

cardanul nu prea are de-a face cu directia... cel putin nu in deceniul asta...

 

Cred ca te inseli, crucea cardanica de foloseste de mult timp si in componenta coloanei de directie.

 

Spicuiri dintr-un dictionar de termeni auto si din DEX

 

Articulatie cardanica -

|

Articulatie cu doua axe incrucisate, care permite transmiterea miscarii de rotatie intre doi arbori pozitionati dupa directii diferite. In domeniul auto, articulatia cardanica are mai multe aplicatii, cum ar fi la coloana de directie si la transmisia longitudinala.

 

In termeni uzuali articulatiei cardanice i se mai spune si cruce cardanica.

 

CARDÁN, cardane, s.n. Sistem de suspensie sau de articulaţie, care permite mişcarea ĂŽn toate sensurile. – Din fr. cardan.

 

cardĂĄn s. n., pl. cardĂĄne

 

CARDÁN ~e n. Sistem de suspensie sau de articulaţie care permite deplasarea ĂŽn toate direcţiile, indiferent de mişcările suportului ei. /

 

CARDÁN s.n. Sistem de suspensie sau de articulaţie care permite uneia dintre părţile lui să-şi păstreze o anumită poziţie sau direcţie indiferent de mişcările suportului ei. [Pl. -ne, -nuri. /

 

CARDÁN s. n. sistem de suspensie sau de articulaţie care permite uneia dintre părţile lui să-şi păstreze o anumită poziţie sau direcţie, indiferent de mişcările suportului ei. (

 

Coloana de directie din considerente constructive are in componenta una sau mai multe articulatii cardanice.

Link to comment
Share on other sites

Acum asteptam si demonstratia tehnica din partea lui alex_srb. :twoup:

Piesa respectiva nu creaza miscare ! Defecta sau buna...nu influenteaza directia la modul in care descrie alex_srb problema.

 

 

Cu acea piesa defecta se simt in volan socuri, vibratii, etc.

 

Acum asteptam si demonstratia tehnica din partea lui alex_srb. :)

Piesa respectiva nu creaza miscare ! Defecta sau buna...nu influenteaza directia la modul in care descrie alex_srb problema.

 

 

Cu acea piesa defecta se simt in volan socuri, vibratii, etc.

 

Piesa fiind defecta contribuie la amplificarea miscarii volanului si oarecum o intesificare a fenomenului de tramiling.

 

Cel mai sigur daca acea piesa este uzata (are joc) va exista un joc in coloana de directie care colaborat cu alte jocuri (caseta, bielete de directie) duce la imprecizia sistemului de directie, ai senzatia ca nu poti sa tii masina pe traiectoria dorita. Lucru care necesita miscari alternative de corectie a traiectoriei masinii facute prin intermediul volanului de catre sofer.

 

Am explicat bine :) s-a inteles. Cred ca asta a vrut sa zica si Alex.

Link to comment
Share on other sites

Piesa fiind defecta contribuie la amplificarea miscarii volanului si oarecum o intesificare a fenomenului de tramiling.

Cel mai sigur daca acea piesa este uzata (are joc) va exista un joc in coloana de directie care colaborat cu alte jocuri (caseta, bielete de directie) duce la imprecizia sistemului de directie, ai senzatia ca nu poti sa tii masina pe traiectoria dorita. Lucru care necesita miscari alternative de corectie a traiectoriei masinii facute prin intermediul volanului de catre sofer.

 

Am explicat bine :twoup: s-a inteles. Cred ca asta a vrut sa zica si Alex.

 

Scopul acestui topic a fost pentru a nu schimba / reconditiona caseta de directie degeaba si cu asta basta.

Link to comment
Share on other sites

bravo man, acu' sigur o schimb si eu :twoup:

 

eu o baniesc de mult timp ca fiind o problema, mai ales ca imi bate volanul putin pe piatra cubica(nu toata lumea isi da seama de asta, tre sa ai auzul destul de fin) si cu rotile drepte exista 1m de joc in volan ,mi-a mai zis cineva de la geometrie roti sa schimb piesa aia, dar din lene nu am facut-o pana acum , dar o voi schimba si eu si revin cu impresii :)

 

10X pt topic :) si apropo te consider un mare pasionat

Link to comment
Share on other sites

Cred ca masina asta d.p.d.v al suspensiei si directiei este ca din fabrica, de la tine auzisem sa ma uit la piesa asta si tot m-am ars din cauza mecanicilor. Pe piatra cubica acum este tun mai ales si cu bucsile alea powerflex (acum afiind directia ferma si avand cauciucuri 225 50 r16 cand mai dau de un drum in valuri tot mai se muleaza dupa asfalt, la tine cu bucsile alea cum este?)
Link to comment
Share on other sites

directia mi s-a schimbat mult de cand mi-am pus bucsele poliuretanice , chiar si franarea s-a imbunatatit, insa cred ca la mine bucsa aia e dusa bine de tot, o sa ii fac poze cand o schimb :twoup:

 

p.s. eu mi-am dat de cap la masina si treaba cu acul de la temperatura iarna, care scadea si trebuia sa ii pun carton, toti mecanici ma puneau sa schimb termostatul general, nu stiau de cel de pe egr, cum l-am schimbat p-ala (singur) masina nu a mai avut probleme cu temperatura si cu cartonul pus in fata :) nici la -25 de grade cum au fost prin ianuarie

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

La mine cauciucul este intact zici sa este noua, prima data imi si spusese mecanicul ca nu are rost sa o schimbam ca este ca noua, dar am zis ca daca tot am cumparat-o hai sa o schimbe. Ofticat am aruncat piesa-n(cea veche) porbagaj si ma resemnasem, apoi am plecat incetisor spre casa si la 100m am simtit un raspuns foarte bun al volanului in curba ceea ce nu se intampla pana acuma. Ajuns acasa am luat piesa la puricat si nu se observa nimic uzat la ea, am inceput sa trag de ea din toate partile si se simte jocul doar intr-un anumit unghi (cu este ea fixata la locul ei)
Link to comment
Share on other sites

se simte jocul doar intr-un anumit unghi (cu este ea fixata la locul ei)

 

 

exact, este pozitia in care sta cel mai mult , adica cea cu rotile drepte :twoup:

 

90% bucsa sta in pozitia aia, chiar si cand e parcata si cand mergi la drum, e si normal sa se uzeze mai tare intr-o singura pozitie

Link to comment
Share on other sites

La mine cauciucul este intact zici sa este noua, prima data imi si spusese mecanicul ca nu are rost sa o schimbam ca este ca noua, dar am zis ca daca tot am cumparat-o hai sa o schimbe. Ofticat am aruncat piesa-n(cea veche) porbagaj si ma resemnasem, apoi am plecat incetisor spre casa si la 100m am simtit un raspuns foarte bun al volanului in curba ceea ce nu se intampla pana acuma. Ajuns acasa am luat piesa la puricat si nu se observa nimic uzat la ea, am inceput sa trag de ea din toate partile si se simte jocul doar intr-un anumit unghi (cu este ea fixata la locul ei)

 

In sfarsit...cineva care i-a gasit buba :) . Ceva de genul simt si eu in volan si cred ca ma pun pe schimbat. :twoup: !

Link to comment
Share on other sites

din 28.08.2009 si pana-n 27.08.2010 nu mi-am facut casco(riscand stiu asta) si toti banii iam bagay in masina :

 

 

cam pe acelasi principiu am mers si eu :)

 

decat sa dau 2000 de euro la casco (eu faceam doar la tiriac si de 2-3 ani au scumpit-o tare asigurarea, restul nu merita), mai bine repar masina de banii aia cand vreau eu :twoup:

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

directia mi s-a schimbat mult de cand mi-am pus bucsele poliuretanice , chiar si franarea s-a imbunatatit, insa cred ca la mine bucsa aia e dusa bine de tot, o sa ii fac poze cand o schimb :)

Ai tu bucsele poliuretanice ? Pentru e36 ma intereseaza.

M-am tot saturat sa schimb bucsele la brat la cateva luni :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.