Jump to content

uzura inexplicabila anvelope E90


Recommended Posts

Salutare

 

Am o problema a carei rezolvare nu am reusit sa o gasesc pana acum, poate ma ajuta si pe mine cineva.:sad:

Am un BMW E90 320d 163cp, fabricatie 2005 cu o uzura neobisnuita a cauciucurilor din fata, in ce sens: se uzeaza partile laterale ale cauciucului, atat cea interioara cat si cea exterioara si partea din mijloc ramane neuzata. Masina am cumparat-o din Germania in 2008 si era echipata cu jante pe 16 cu dimensiunea anvelopei de 205/55. Cand am luat-o deja cauciucurile erau uzate pe laterale dar nu mi-am facut griji crezand ca problema este datorata geometriei. Am schimbat jantele cu unele pe 17(originale) cu dimensiunea cauciucurilor de 225 pe fata si 255 pe spate, si am facut si geometria cu ocazia asta......fara nici un rezultat insa mi le-a facut praf si pe alea. Am fost la reprezentanta in Timisoara am schimbat toate 4 cauciucurile+brate transversale puntea spate+geometria rotilor. Dupa 5000 de km au inceput iarasi sa se uzeze cum va povesteam si sa imi vibreze ca toti dracii volanul.

Mentionez ca nu am mers cu presiune mai mica de 2,3 in roti(asadar presiunea scazuta nu ar putea fi o cauza), iar jantele le-am dus pe toate la verificat la o firma specializata sa vad daca sunt cumva strambe, si nu au nicio problema.

Cineva mi-a mai zis ca ar putea fi din amortizoare??? Voi aveti vreo sugestie?

post-38341-1283622949_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

daca dupa 5000km a inceput deja sa se vada iar uzura pe exterior nu prea cred ca e normal sa le toace asa, decat daca ar avea poate unghi negativ reglat si asta doar pentru jante cu et spre 20, dar daca le are originale nu e cazul. Si eu am patit insa s-a rezolvat prin refacerea geometriei. Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

decat daca ar avea poate unghi negativ reglat si asta doar pentru jante cu et spre 20

Asta de unde ai scos-o? Poti sa ai unghi negativ si la et45, nu conteaza ET-ul. :twoup:

Iar in cazul in care unghiul de cadere este prea mare/mic, toceste cauciucurile mai mult pe o margine, nu pe ambele.

 

ursache: Cu articulatiile cum stai?

Link to comment
Share on other sites

uzura e normala , e din cauza bracarii volanului . In general e mai mare pe exterior , vibratiile sunt din alta cauza , trebuie sa reechilibrezi probabil si sa gasesti o vulcanizare unde au aparatul calibrat . poti incerca si 4-5 si sa ai aceleasi vibratii , au niste aparate f proaste .
Link to comment
Share on other sites

Ursache, aia e presiune prea mica toata ziua.

 

Din cauza ca pneul e prea moale, pe viraje se culca prea mult pe lateral si de aia se intampla ceea cea ai patit tu la ele.

Uita-te pe Dunlop.com si ai sa vezi ca recomanda o presiune cu 0,2bar mai mare decat cea data in manual. Si daca in manual zice 2,3, atunci bagi 2,5 bar. Iar in cazul tau, cu pneurile uzate asa, nu alta solutie decat sa bagi presiune mai mare... asta in situatia cand nu vrei sa schimbi pneurile.

 

Eu as pune pneuri noi si presiune corespunzatoare.

 

Ce zici cu vibratia aia la volan? Directia e facuta bine?

Link to comment
Share on other sites

daca dupa 5000km a inceput deja sa se vada iar uzura pe exterior nu prea cred ca e normal sa le toace asa, decat daca ar avea poate unghi negativ reglat si asta doar pentru jante cu et spre 20, dar daca le are originale nu e cazul. Si eu am patit insa s-a rezolvat prin refacerea geometriei.

 

 

Pe partea dreapta am schimbat am schimbat recent ambele brate pentru ca mi se auzea un scartait cand luam viraj din cauza ca se uscasera pivotii bratelor mi s-a spus la service. Am pus Lemforder si m-a costat vreo 650 de lei. Pe stanga nu am schimbat nimic pana acum.

 

ursache, cat zice in manualul masinii tale ca trebuie sa fie presiunea din roti, si in ce conditii?

 

 

2.2 in cazul in care masina nu e incarcata, iar eu merg aproape mereu singur si nu am lasat niciodata presiunea mai mica de 2,3. In general le umflu la 2.5 si le verific 1 data pe luna sau la doua luni.

 

uzura e normala , e din cauza bracarii volanului . In general e mai mare pe exterior , vibratiile sunt din alta cauza , trebuie sa reechilibrezi probabil si sa gasesti o vulcanizare unde au aparatul calibrat . poti incerca si 4-5 si sa ai aceleasi vibratii , au niste aparate f proaste .

 

 

Am un prieten cu masina identica ca a mea si pot sa spun ca merge cu ea numai pe blana in curbe si asa, dar nu are problema asta.

 

Ursache, aia e presiune prea mica toata ziua.

 

Din cauza ca pneul e prea moale, pe viraje se culca prea mult pe lateral si de aia se intampla ceea cea ai patit tu la ele.

Uita-te pe Dunlop.com si ai sa vezi ca recomanda o presiune cu 0,2bar mai mare decat cea data in manual. Si daca in manual zice 2,3, atunci bagi 2,5 bar. Iar in cazul tau, cu pneurile uzate asa, nu alta solutie decat sa bagi presiune mai mare... asta in situatia cand nu vrei sa schimbi pneurile.

 

Eu as pune pneuri noi si presiune corespunzatoare.

 

Ce zici cu vibratia aia la volan? Directia e facuta bine?

 

 

Pneurile pe care le-am pus acuma au fost noi, Good Year Eagle F1 umflate cu presiune de 2.5. Dupa 5000 de km au inceput sa vibreze si sa apara din nou uzura pe partile laterale. Cat despre directie este verificata in 3 service-uri, inclusiv reprezentanta si este facuta bine.

 

pe ce latime de jante ai pus acele anvelope?

 

 

Pe marimea corespunzatoare nu stiu exact cred ca 7,5, nu sunt pe jante mai mari sau mai mici.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jantele sunt 8' pe fata si 8,5' pe spate.

 

 

 

Cred ca da. latimea anvelopelor este 255 pe spate si 225 pe fata. Jantele sunt originale. Inainte de jantele astea am avut jante pe 16 cu latimea anvelopei egala atat pe fata cat si pe spate 205, insa anvelopele de pe fata au prezentat aceeasi uzura, asadar nu ma gandesc ca ar putea fi din cauza jantelor

Link to comment
Share on other sites

  • 12 years later...

Salut, detin un passat B6 3C 2.0TDI DSG anvelope All Season Driver 215/55 R17 98W (stiu ca e Club de BMV dar comparativ sa vedeti ca si la alte marci apare aceasta problema) si dupa ce am schimbat amortizoarele fata plus rulment presiune si bucse am schimbat anvelope noi facut geometriet tot si dupa aceste schimbari a aparut aceasta problema imi uzeaza ambele parti ale anvelopei fata stanga presiunea in roti o tin la 2.5   pana la 2.6 cum scrie la carte nu incarc excesiv masina si merge normal fiind cutie automata, (volanul nu vibreaza daca iei mana de pe el merge drept e ok) dupa ce am depistat problema am mers sa fac geomentria din nou la acelasi service explicand ca problema a aaparut de cand am facut schimbarile de piese la iei dar ce sa vezi explicatia e ca totul e ok dar pe accelerare si pe franare uzeaza anvelopa si ca nu stiu ce are practic se misca putin roata cand franez si cand accelerez, nu stiu ce sa ii fac o sa incerc la alt service mai profesionist. deja am inlocuit anvelopa cu alta noua dupa nici 9000 km acum dupa inca 10000 km trebuie schimbata si asta ca nu pot merge la rar in ce hal arata 

Edited by Laurentiu Ivanov
Link to comment
Share on other sites

Salut, nu stiu exact procedura, dar m-am uitat la un clipe youtube la M539 Restorations unde am vazut ca a schimbat ceva la suspensie sau brate, etc si le-a strans bine pe elevator, apoi a lasat masina jos de tot si din nou a strans la un anume cuplu NM si la nush cate grade cu cheie dinamometrica. El explica ca urmeaza acea procedura tocmai pentru ca rotile sa calce drept pe asfalt si sa nu aiba uzura prematura. Tu cand ai schimba amortizoarele si/sau bratele, ti-au facut vreo procedura ceva? 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Laurentiu Ivanov said:

dupa ce am depistat problema am mers sa fac geomentria din nou la acelasi service explicand ca problema a aaparut de cand am facut schimbarile de piese la iei dar ce sa vezi explicatia e ca totul e ok

Ce te asteptai sa zica? "Da, e vina noastra; hai sa vedem despre ce e vorba. Sa ne uitam.."

Paterea mea este sa le calci pragul DOAR ACELORA care ISI ASUMA CE FAC si sa nu vina cu "scuze" (prostie de fapt si lipsa de ambitie in a stapani o scula performata!) din start ca ei nu sunt responsabili pentru ...cum clientii lor trateaza masina dupa ce e reglata de ei! De parca eu sau tu dupa reglaj am fi cautat orice groapa sa dau/dam in ea sa vad daca tine.. (..noaptea mintii!). (Macar daca ar tine atat de mult de gropi.. dar nu tine pentru ca atunci toate masinile ar fi rupte in anvelope deformate, adica si alea noi de fabrica, ori nu-i CHIAR ASA..)

Am deschis si eu usa la unii de aveau Hunter in garaj (oras mare in Romania) sa ii intreb (de inceput..) daca dau vreo garantie asa, 2-3 luni, poate jumatate de an sau poate un an... si mi-au spus de sus ce am relatat deasupra.

Pai tu crezi ca las pe cineva sa se atinga de masina sa ii regleze brate si roti cu ASA halal de ATITUDINE!?

Nu mersi, nu sunt atat de prost si pe banii mei.

 

Mai bine o fac la mine in curte.. si schimb cauciuce ..galagie decat sa ii alimentez pe altii si cu bani.

Edited by bimmer90f30
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.