Jump to content

Rear Strut Bar pe E36.


calinbmw2000

Recommended Posts

Deocamdata nu am Strut Bar montat nici pe puntea fata ,dar am in cap sa le iau pe ambele (fata si spate), ma gandesc ca impreuna ar face treaba mai buna.

 

Mai exact cum afecteaza comportamentul masini acest Strut Bar instalat pe puntea spate ?Am vazut ca este si mai complicat de montat (probabil trebuie date cateva gauri in sasiu).

 

O poza..

Link to comment
Share on other sites

In termeni mai putin tehnici, pot sa iti spun ca asupra "clopotului" suspensiei (punctul superior de fixare a telescopului) actioneaza anumite forte (in special in viraje) care pot duce la un anumit grad de torsionare a sasiului. Aceste forte sunt mai puternice pe rotile de pe exteriorul virajului. Acest strut bar practic uneste cele 2 "clopote" stanga-dreapta, ajutand la "transferul" fortelor. Teoretic si practic, strut bar fata si spate iti rigidizeaza sasiul, de unde o mai buna manevrabilitate.. Am cochetat si eu cu idea de strut bar fata+spate cand aveam un bmw mai vechi.. Le cumparasem dar nu am mai apucat sa le pun sus.. Am vandut masina cu ele cu tot, dar nemontate..
Link to comment
Share on other sites

Practic, nu te ajuta la nimic. In condus normal de om civilizat (chiar si sportiv) sunt practic inexistente situatiila in care ajungi sa pui masina in stari de torsionare extreme.

 

Mai mult de-atat, orice caroserie e testata si paratestata inainte de a fi pusa in productie, si fii sigur ca inginerii aia s-au gandit la toate variabilele sa nu ti se indoaie masina mai mult decat trebuie (ca trebuie sa se si indoaie oleaca)

 

Barile de rigidizare nu fac decat sa reduca stresul de pe oala exterioara, transferand o parte din forta catre oala interioara. Asta e tot, dar nu-ti rigidizeaza "sasiul" in intregimea lui. Rollcage-ul face treaba aia.

 

Eu ca si sfat prietenesc/colegial, ia-l cum vrei, te-as sfatui sa faci altceva cu banii aia.

 

 

BMW nu a avut niciodata probleme la caroserie (ca alte masini, bug-uri stiute) deci nu le vad rostul. Daca in schimb ai tu un pitic si iti plac/le vrei neaparat, pune-le linistit.

 

 

Cand aveam ford scorpio, a trebuit sa pun la oalele din fata. Asta pentru ca era un bug stiut la scorpio 1 ca oalele sunt insifucuent ranforsate, si tindeau sa se adune si sa cracaneze rotile pe masura ce masina inbatranea, sub greutatea excesiva a motorului. Dar aceste bug-uri sunt rare, si BMW nu a avut asemenea probleme niciodata.

Link to comment
Share on other sites

Mai mult de-atat, orice caroserie e testata si paratestata inainte de a fi pusa in productie, si fii sigur ca inginerii aia s-au gandit la toate variabilele sa nu ti se indoaie masina mai mult decat trebuie (ca trebuie sa se si indoaie oleaca)

 

Oare s-au gandit inginerii aia si ce se intampla cu masina dupa 15 ani cand ajunge prin gropile din Romania? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Da, normal. Atata timp cat caroseria e intreaga si nu e lovita, sudata, rasturnata sau mancata de rugina, (cu exceptia microfisurilor care apar inevitabil) se va comporta la fel ca atunci cand a iesit din fabrica.

 

Mai mult de atat, daca ai o caroserie slabita (nu e cazul aici, dar ipotetic vorbind), s-ar putea mai mult rau sa faci cu un strutbar, decat fara, si sa te trezesti ca ranjesc ambele amortizoare la tine prin oale cand ridici capota, in loc de doar unul.

Link to comment
Share on other sites

In termeni mai putin tehnici, pot sa iti spun ca asupra "clopotului" suspensiei (punctul superior de fixare a telescopului) actioneaza anumite forte (in special in viraje) care pot duce la un anumit grad de torsionare a sasiului. Aceste forte sunt mai puternice pe rotile de pe exteriorul virajului. Acest strut bar practic uneste cele 2 "clopote" stanga-dreapta, ajutand la "transferul" fortelor. Teoretic si practic, strut bar fata si spate iti rigidizeaza sasiul, de unde o mai buna manevrabilitate.. Am cochetat si eu cu idea de strut bar fata+spate cand aveam un bmw mai vechi.. Le cumparasem dar nu am mai apucat sa le pun sus.. Am vandut masina cu ele cu tot, dar nemontate..

Pe scurt ....cat de mult se ''indoaie'' sasiul cand este supus stresului din curbe ..?

 

P.S ..cei care citesc intrebarea mea,nu va ganditi repede la prostii . :twoup:

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

Foarte putin, si se masoara in grade. Ca idee de baza, daca nu ai suspensie sport (in adevaratul sens al cuvantului, nu arcuri galbene sau mai stiu eu ce minune de amortizor sport aftermarket) nu se indoaie deloc deoarece arcul si amortizorul nu opun atat de multa rezistenta (decat la capatul cursei, loc in care nu ajungi niciodata).

 

 

Cateva resurse interesante, in ultimul link se vorbeste chiar de bmw.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Strut_bar

http://hondacivicstation.com/honda-civic/h...the-529696.html

http://www.pelicanparts.com/bmw/techarticl...4-Strut-Bar.htm

Link to comment
Share on other sites

Practic, nu te ajuta la nimic. In condus normal de om civilizat (chiar si sportiv) sunt practic inexistente situatiila in care ajungi sa pui masina in stari de torsionare extreme.

 

Mai mult de-atat, orice caroserie e testata si paratestata inainte de a fi pusa in productie, si fii sigur ca inginerii aia s-au gandit la toate variabilele sa nu ti se indoaie masina mai mult decat trebuie (ca trebuie sa se si indoaie oleaca)

 

Barile de rigidizare nu fac decat sa reduca stresul de pe oala exterioara, transferand o parte din forta catre oala interioara. Asta e tot, dar nu-ti rigidizeaza "sasiul" in intregimea lui. Rollcage-ul face treaba aia.

 

Eu ca si sfat prietenesc/colegial, ia-l cum vrei, te-as sfatui sa faci altceva cu banii aia.

 

 

BMW nu a avut niciodata probleme la caroserie (ca alte masini, bug-uri stiute) deci nu le vad rostul. Daca in schimb ai tu un pitic si iti plac/le vrei neaparat, pune-le linistit.

 

 

Cand aveam ford scorpio, a trebuit sa pun la oalele din fata. Asta pentru ca era un bug stiut la scorpio 1 ca oalele sunt insifucuent ranforsate, si tindeau sa se adune si sa cracaneze rotile pe masura ce masina inbatranea, sub greutatea excesiva a motorului. Dar aceste bug-uri sunt rare, si BMW nu a avut asemenea probleme niciodata.

 

 

Totusi cred ca ajuta,altfel nu avea rostul sa fie pe piata.Probabil este mult mai utila pt cei care merg cu masina pe circuit .

Binenteles ca,fara o suspensie sport la care mai adaugi jante cat mai mari (min 17)si cauciucuri late ar fi inutila..

 

Eu am suspensie sport pe masina (o petarda de suspensie,care va fi schimbata in acesta toamna ),jante r17 si cauciucuri GY F1 asymmetric noi 225/45 pe toate jante-le .Schimbarea a fost drastica fata de jante r15(ma refer la stabilitate).

Sincer nu pot sa rezist sa nu abordez curbele cu viteza,daca pisicuta mea nu are decat 150cp si se ''chinuie'' pe drum drept sa tina pasul cu modelele mai noi ,macar in curbe nu vreau sa ma fac de rusine. Acesta este si motivul pt care am deschis acest topic.Ma ajuta sau nu acest Strut Bar sa fac masina cat se poate de stabila pe curbe...

 

 

 

Practic, nu te ajuta la nimic. In condus normal de om civilizat (chiar si sportiv) sunt practic inexistente situatiila in care ajungi sa pui masina in stari de torsionare extreme.

 

Mai mult de-atat, orice caroserie e testata si paratestata inainte de a fi pusa in productie, si fii sigur ca inginerii aia s-au gandit la toate variabilele sa nu ti se indoaie masina mai mult decat trebuie (ca trebuie sa se si indoaie oleaca)

 

Barile de rigidizare nu fac decat sa reduca stresul de pe oala exterioara, transferand o parte din forta catre oala interioara. Asta e tot, dar nu-ti rigidizeaza "sasiul" in intregimea lui. Rollcage-ul face treaba aia.

 

Eu ca si sfat prietenesc/colegial, ia-l cum vrei, te-as sfatui sa faci altceva cu banii aia.

 

 

BMW nu a avut niciodata probleme la caroserie (ca alte masini, bug-uri stiute) deci nu le vad rostul. Daca in schimb ai tu un pitic si iti plac/le vrei neaparat, pune-le linistit.

 

 

Cand aveam ford scorpio, a trebuit sa pun la oalele din fata. Asta pentru ca era un bug stiut la scorpio 1 ca oalele sunt insifucuent ranforsate, si tindeau sa se adune si sa cracaneze rotile pe masura ce masina inbatranea, sub greutatea excesiva a motorului. Dar aceste bug-uri sunt rare, si BMW nu a avut asemenea probleme niciodata.

 

 

Bad post..

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

Da, te ajuta (e fals sa spun ca nu, doar ca efectul e minimal). Daca ai suspensie sport, talon mic, gume late. Pe spate nu te sfatuiesc, efectul va fi inexistent, incepe cu fata.

Pe fata oricum voi pune ,este si mai usor de montat :twoup: .Apropo de montat,presupun ca se monteaza cu masina pe asfalt(nu ridicata pe elevator)..

 

Iar cu cea de pe spate mai vedem...

Link to comment
Share on other sites

Da, te ajuta (e fals sa spun ca nu, doar ca efectul e minimal). Daca ai suspensie sport, talon mic, gume late. Pe spate nu te sfatuiesc, efectul va fi inexistent, incepe cu fata.

Pe fata oricum voi pune ,este si mai usor de montat :) .Apropo de montat,presupun ca se monteaza cu masina pe asfalt(nu ridicata pe elevator)..

 

Iar cu cea de pe spate mai vedem...

:twoup: Bineinteles ca se monteaza cu masina pe asfalt ...Ma mir si eu cateodata de ce intrebari pun . :)

Link to comment
Share on other sites

Am eu sport reglabila H&R cu Bilstein de la mama ei, cu bara antiruliu scoasa pe spate (am rupt o bieleta antiruliu cand am schimbat puntea), sa dea naiba daca-i simt lipsa pe curbe, sta masina bat (asta pana la limita de aderenta a gumelor, ca pe urma iesi in decor).

 

Decat sa dati banii pe toate prostiile de bari stabilizatoare sau suspensii chinezesti, cumparati o suspensie de firma si n-o sa va mai trebuiasca nimic.

Link to comment
Share on other sites

aha H&R Cup Kit am si eu si sincer pe spate ar mai merge o bara stabilizatoare.. depinde acum de perceptia fiecaruia.Ma rog la mine am jante pe 16 si de acolo mai am ceva ruliu in virajele luate cu viteza mare

 

PS:H&R face si bari stabilizatoare,oare de ce?

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Am eu sport reglabila H&R cu Bilstein de la mama ei, cu bara antiruliu scoasa pe spate (am rupt o bieleta antiruliu cand am schimbat puntea), sa dea naiba daca-i simt lipsa pe curbe, sta masina bat (asta pana la limita de aderenta a gumelor, ca pe urma iesi in decor).

 

Decat sa dati banii pe toate prostiile de bari stabilizatoare sau suspensii chinezesti, cumparati o suspensie de firma si n-o sa va mai trebuiasca nimic.

sa nu-mi spui ca ai scos-o pe strada??? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Am eu sport reglabila H&R cu Bilstein de la mama ei, cu bara antiruliu scoasa pe spate (am rupt o bieleta antiruliu cand am schimbat puntea), sa dea naiba daca-i simt lipsa pe curbe, sta masina bat (asta pana la limita de aderenta a gumelor, ca pe urma iesi in decor).

 

Decat sa dati banii pe toate prostiile de bari stabilizatoare sau suspensii chinezesti, cumparati o suspensie de firma si n-o sa va mai trebuiasca nimic.

 

La E30 erau modele care veneau din fabrica fara bara antiruliu de pe spate, deci nu cred ca e chiar asa de importanta cum e cea de pe fata.

Link to comment
Share on other sites

Am eu sport reglabila H&R cu Bilstein de la mama ei, cu bara antiruliu scoasa pe spate (am rupt o bieleta antiruliu cand am schimbat puntea), sa dea naiba daca-i simt lipsa pe curbe, sta masina bat (asta pana la limita de aderenta a gumelor, ca pe urma iesi in decor).

 

Decat sa dati banii pe toate prostiile de bari stabilizatoare sau suspensii chinezesti, cumparati o suspensie de firma si n-o sa va mai trebuiasca nimic.

Imi spui cat te-a costat suspensia.?

 

Cum se simte pe drumurile patriei(cat de rigida este)? Si eu caut o suspensie mai de calitate,dar nu sunt inca hotarat daca sa fie reglabila sau fixa.Cercetand internetul am vazut ca nu am prea multe optiuni pana in 6-700e..

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

Suspensia m-a costat 5 mil luata dupa o masina nemiscata 2-3 ani si am preferat sa mi-o fac eu de la 0.

Poze cu ea aici. http://forum.4tuning.ro/459-jante-anvelope...tml#post3601167. Poti gasi si o suspensie buna SH dar trebuie sa ai rabdare cu timpul si sa casti ochii bine la ce cumperi.

 

Am vopsit arcurile electrostatic, reglajele pe inaltime sunt date la un strungar sa-mi faca altele noi si amortizoarele le-am vopsit eu (costuri totale 3mil). Multi or sa spuna ca e carpeala ce fac dar nu am 1.000 de euro ca sincer mi-as fi luat si noua. Chinezeasca nu-mi pun nici daca o primesc moca.

 

 

Da bogdane, am iesit cu tigaia pe afara, e dusa la vopsit si sper sa iasa bine.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.