Jump to content

Interpretare erori INPA


mihai_antony

Recommended Posts

Deci erori pe debitemtru nu imi da si nici nu mi-a dat.

 

Motorul nu intra in limp se acccelereaza constant in fuctie de cum apas pedala,

 

Cat de precisa e aplicatia INPA ? E posibil sa fie ceva si de la interfata ?

Link to comment
Share on other sites

Pai fii sigur ca o sa existe la orice program acel lag de o secunda pana se actualizeaza datele citite, la fel face si DIS. Daca tot te roade experimentul, fa niste loguri in mers, mentinand acceleratia constant la 3000 3500 rpm si citeste apoi valorile, aer/presiune. Daca deviatia e prea mare cu siguranta ca aveai erori stocate in memorie sau in shadow memory.
Link to comment
Share on other sites

 

In poza asta ai motorul oprit, iar primele doua de sus nu-s valori masurate de debitmetru ci de senzorul de presiune de pe galeria de admisie. In cazul de fata senzorul masoara doar presiunea atmosferica. Valorile nu sunt relevante tocmai pentru ca motorul este oprit.

Link to comment
Share on other sites

Ramane valabil ce am scris aici.

 

Si adaug: orice abatere de mai lunga durata intre valorile Desired si Current ECU o va interpreta ca eroare o va stoca ca atare si uneori aprinde martor in bord. Mai nasol e cu abaterile de scurta durata pe care ECU nu le poate depista ca si erori si atunci merita sa-ti bati capul cu ele doar daca simti ca motorul are comportament anormal. Daca vrei sa te stresezi din orice rahat te poti lega de orice dar eu sunt de parere ca mai bine lasi masina in pace.

Edited by djtaotao
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Atunci e clar trebuie sa imi cumpar debitmetru nou.

 

EGR nu il am anulat si fuctioneaza sau cel putin asa facea ultima data cand l-am curatat :)

 

PS: Daca pun debitmetru nou sa inteleg ca o sa se accelereze mult mai bine ?

Edited by Butzy
Link to comment
Share on other sites

Poti incerca o curatare cu un spray "special" (special = alcool izopropilic), ceva de genul: https://www.google.ro/search?q=crc+mass+air+flow+sensor+cleaner&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=gLr4UqXjFcqoyAOorYC4DA&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1920&bih=1021

Nu face minuni dar ii poate prelungi viata.

 

Daca ii pui un debitmetru nou dar contrafacut poate fi chiar mai rau...

 

Am uitat ceva, daca ai INPA cred ca ai si DIS. In DIS e o procedura de adaptare/resetare debitmetru. Unii zic ca merge, eu am incercat de cateva ori dar nu mi-am dat seama ce face sau daca face ceva. Incearc-o si tu.

Edited by djtaotao
Link to comment
Share on other sites

Nu pun porcari pe masina, daca e ori cumpar original ori pe Bosch, am inteles ca asta ar fi si pe OE.

 

Dar nu mi-ai zis ( daca e debitmetrul varainta buna) se v-a imbunatati acceleratia ?

 

PS: Merita sa il cumpar pe original ? Tine unul OE cat duoa pe Bosch ? Nu de alta dar la pret e dublu.

Edited by Butzy
Link to comment
Share on other sites

Nu vreu doar am specificat sa stie lumea despe ce e vorba, ca am facut print screen si cu motorul porint si la primele doua valori de sus stanga, dreapata idica la fel.

 

Eu credeam ca primele valori de sus sunt date de debitmetru.

 

Am editat djtaotao ms :)

Edited by Butzy
Link to comment
Share on other sites

Hai sa facem o lista cu senzorii de pe un diesel si ce marime citeste fiecare, sa nu ma fie ceata in INPA, ii enumar eu pe cei mai importanti:

- debitmetru: masoara volumul de aer admis, MAF (Mass Air Flow) [mg/hub] sau [kg/h] - mai masoara si temperatura aerului inainte de turbo, inlet/intake air temperature [celsius]

- senzor presiune galerie: masoara presiunea de aer din galeria de admisie, implicit presiunea turbo, MAP (Manifold Air Pressure) [mbar] [bar]

- senzor presiune rampa: masoara presiunea carburantului din rampa comuna, rail pressure [bar]

- senzor turatie: masoara turatia motorului, a volantei, a arborelui cotit, crankshaft speed [RPM]

- senzor turatie/pozitie ax came: e clar ce masoara, camshaft position/speed sensor [RPM] [grade]

- senzor temperatura motor: masoara temperatura motorului (a amestecului antigel), coolant temperature [celsius]

- pedala acceleratie: e de fapt un potentiometru dublu, PWG - Pedalwertgeber (Accelerator Pedal Position) [V], uneori [%]

Edited by djtaotao
Link to comment
Share on other sites

Presiune masurata era cea atmosferica pentru ca aveai motorul oprit, daca e pornit atunci valoarea masurata este presiunea facuta de turbina. Ti-am specificat foarte clar si aici. Daca uneori presiunea atmosferica este egala cu cea facuta de turbina este doar o coincidenta. E clar ca mai ai ceva de invatat...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.