Jump to content

sfat alegere motorizare


AndreiBadea

Recommended Posts

Vali n-am zis ca-i mai bun 320d ca 320i (E46) la demaraj.

eu am 320d dar prefer oricand 320i E46!.

am facut un pic de off topic si am zis ca acum la e90 mi se pare mult mai reusit ca motorizare 320d in comparatie cu 320i.

 

DAR INTRE 320d si 320i E46 ambele si eu prefer 320i .:twoup:.

Link to comment
Share on other sites

Vali n-am zis ca-i mai bun 320d ca 320i (E46) la demaraj.

eu am 320d dar prefer oricand 320i E46!.

am facut un pic de off topic si am zis ca acum la e90 mi se pare mult mai reusit ca motorizare 320d in comparatie cu 320i.

 

DAR INTRE 320d si 320i E46 ambele si eu prefer 320i .:).

 

aici sunt de acord cu tine, 320i 150 hp intotdeauna v`a bate un 320d 150 hp :twoup:

Link to comment
Share on other sites

mx asta ii cam praff,ce conteaza 0-100 in cat ia pune-le la 0-400m sau chiar si la 0-200m sa vezi care ii mai bun 320i sau 320d???cunoscatorule.

In primul rand exista o vorba tot ce ii bmw in 4 cilindri is cam pistoale,320d ambele motorizari pe e46 sunt in 4 pistoane.Eu cred ca pe tine te impresioneaza la diesel cuplu ala ca te baga in scaun dar te baga de la 1600rpm pana pe la 3000-3500 dupa care se cam plafoneaza,pe cand benzinarul trage intins,si in plus de asta dieselul la o linie are mare dezavantaj cu treapta 1.

 

Deci si prin urmare mergi pe 320i 2,2 si nu o sa regreti....

 

ce sa spun 4 cilindri = ascutitoare pistoiale,etc,la ce bun 6 bre daca are doar 150-170cp,daca tot vorbesti de 6, vb macar de la 325i e90 in sus

 

eu iti zic ca nu conteaza nici 0-100km/h nici 0-400m,doar nu te tragi mereu,in viata de zi cu zi conteaza reprizele

 

in fond un 320d de 150cp s-ar putea sa fie superior in orice situatie in fata unui 320i de 150cp

 

decat 2.2 170cp mai bine 2.5 192cp

Link to comment
Share on other sites

mx asta ii cam praff,ce conteaza 0-100 in cat ia pune-le la 0-400m sau chiar si la 0-200m sa vezi care ii mai bun 320i sau 320d???cunoscatorule.

In primul rand exista o vorba tot ce ii bmw in 4 cilindri is cam pistoale,320d ambele motorizari pe e46 sunt in 4 pistoane.Eu cred ca pe tine te impresioneaza la diesel cuplu ala ca te baga in scaun dar te baga de la 1600rpm pana pe la 3000-3500 dupa care se cam plafoneaza,pe cand benzinarul trage intins,si in plus de asta dieselul la o linie are mare dezavantaj cu treapta 1.

 

Deci si prin urmare mergi pe 320i 2,2 si nu o sa regreti....

 

ce sa spun 4 cilindri = ascutitoare pistoiale,etc,la ce bun 6 bre daca are doar 150-170cp,daca tot vorbesti de 6, vb macar de la 325i e90 in sus

 

eu iti zic ca nu conteaza nici 0-100km/h nici 0-400m,doar nu te tragi mereu,in viata de zi cu zi conteaza reprizele

 

in fond un 320d de 150cp s-ar putea sa fie superior in orice situatie in fata unui 320i de 150cp

 

decat 2.2 170cp mai bine 2.5 192cp

 

cica are "DOAR" 150 -170 ..:twoup:)))))) poate eu sunt singuru care nu m`am nascut in masina cu cel putin 150 de cai :)))

 

si apropo..nu`i dai 320d in fata lui 320i..nici acceleratie...si in nici un caz viteza maxima :twoup:

Link to comment
Share on other sites

mx asta ii cam praff,ce conteaza 0-100 in cat ia pune-le la 0-400m sau chiar si la 0-200m sa vezi care ii mai bun 320i sau 320d???cunoscatorule.

In primul rand exista o vorba tot ce ii bmw in 4 cilindri is cam pistoale,320d ambele motorizari pe e46 sunt in 4 pistoane.Eu cred ca pe tine te impresioneaza la diesel cuplu ala ca te baga in scaun dar te baga de la 1600rpm pana pe la 3000-3500 dupa care se cam plafoneaza,pe cand benzinarul trage intins,si in plus de asta dieselul la o linie are mare dezavantaj cu treapta 1.

 

Deci si prin urmare mergi pe 320i 2,2 si nu o sa regreti....

1. aici se zice de diesel bmw nu de vag vechi, unde ai dreptate cu plafonatul, la e46 ajungi la limitare daca daca nu esti pe faza

2. daca zici tu ca ~200cp = pistol, vezi pe forumul de unde ai tu informatia cu plafonarea si vezi cam cate "pistoale" d-astea sunt.

3. daca citeai un topic despre e46 320i 2.2, era aproape imposibil sa nu afli ca e in 6 cilindri

4. Daca stii sa folosesti inertia motorului poti sa pleci ca lumea si cu dieselul si handicapul sa fie minim in tr1

0-401 am reusit in 16.54sec @136km/h dar sunt aproape sigur ca nu asta conteaza pentru intiator.

 

ON: in oras ambele sunt suficient de sprintene ( ceva mai tare 320i), daca faci 90% oras, mai bine ia benzina, eu asa as face.

Dieselul e bun in exterior, pornirile si opririle dese (adica functionarea sub temperatura de regim) sunt mult mai daunatoare motoarelor turbo.

Dieselul la oras are ceva lag pe care trebuie sa inveti sa-l reduci, adica sa anticipezi putin momentul in care iti trebuie sprintul si sa ciupesti putin acceleratia inainte, la sprint de pe loc lagul poate fi evitat complet. La benzina timpul de raspuns e mult mai bun, in schimb trebuie sa mergi ceva mai turat ca sa ai la dispozitie un cuplu bun.

La deal dieselul e superior, lagul este apropae zero deoarece turbina lucreaza la o presiune mai mare si este mai "pregatita" ca sa zic asa de un "sprint"

 

320d e46 (2001+) este superior 520de39, acesta din urma din cate stiu n-a fost decat in varianta de 136cp cu pompa rotativa iar e46 din 2001 are 150cp si e common rail.

Link to comment
Share on other sites

mx asta ii cam praff,ce conteaza 0-100 in cat ia pune-le la 0-400m sau chiar si la 0-200m sa vezi care ii mai bun 320i sau 320d???cunoscatorule.

In primul rand exista o vorba tot ce ii bmw in 4 cilindri is cam pistoale,320d ambele motorizari pe e46 sunt in 4 pistoane.Eu cred ca pe tine te impresioneaza la diesel cuplu ala ca te baga in scaun dar te baga de la 1600rpm pana pe la 3000-3500 dupa care se cam plafoneaza,pe cand benzinarul trage intins,si in plus de asta dieselul la o linie are mare dezavantaj cu treapta 1.

 

Deci si prin urmare mergi pe 320i 2,2 si nu o sa regreti....

1. aici se zice de diesel bmw nu de vag vechi, unde ai dreptate cu plafonatul, la e46 ajungi la limitare daca daca nu esti pe faza

2. daca zici tu ca ~200cp = pistol, vezi pe forumul de unde ai tu informatia cu plafonarea si vezi cam cate "pistoale" d-astea sunt.

3. daca citeai un topic despre e46 320i 2.2, era aproape imposibil sa nu afli ca e in 6 cilindri

4. Daca stii sa folosesti inertia motorului poti sa pleci ca lumea si cu dieselul si handicapul sa fie minim in tr1

0-401 am reusit in 16.54sec @136km/h dar sunt aproape sigur ca nu asta conteaza pentru intiator.

 

ON: in oras ambele sunt suficient de sprintene ( ceva mai tare 320i), daca faci 90% oras, mai bine ia benzina, eu asa as face.

Dieselul e bun in exterior, pornirile si opririle dese (adica functionarea sub temperatura de regim) sunt mult mai daunatoare motoarelor turbo.

Dieselul la oras are ceva lag pe care trebuie sa inveti sa-l reduci, adica sa anticipezi putin momentul in care iti trebuie sprintul si sa ciupesti putin acceleratia inainte, la sprint de pe loc lagul poate fi evitat complet. La benzina timpul de raspuns e mult mai bun, in schimb trebuie sa mergi ceva mai turat ca sa ai la dispozitie un cuplu bun.

La deal dieselul e superior, lagul este apropae zero deoarece turbina lucreaza la o presiune mai mare si este mai "pregatita" ca sa zic asa de un "sprint"

 

320d e46 (2001+) este superior 520de39, acesta din urma din cate stiu n-a fost decat in varianta de 136cp cu pompa rotativa iar e46 din 2001 are 150cp si e common rail.

 

tot spus cu cap....dar si la drum intins e mai bun un 320i, parerea mea

Link to comment
Share on other sites

Am uitat sa zic ca si eu sutin ideea ca daca tot treci de 2000 cc ia-ti 325i, ce mai conteaza 150 ron pe langa ~1000 la impozit, e ca m singura diferenta reala de costuri intre 320i si 325i iar in rest doar beneficii.

 

Colegi, nu ar trebui sa va suparati ca dieselul v-a suflat in ceafa, si eu mi-o fur cu succes de la un motor de 1.4 tsi dar nu am nici cea mai mica strabatere din cauza asta. Asta e adevarul si atat.

 

La drum lung eu sunt pro-diesel datorita elasticitatii, depasirile se fac lejer si fara emotii ca intrii in limitare, iar daca totusi intri in limitare, nu te sperii, fiind mult mai fina la diesel.

Link to comment
Share on other sites

Probabil ca incercand prea tare sa nu fiu subiectiv (pro-diesel) am luat-o catre extrema cealalta.

 

La motorul turbo, nu temeperatura blocului e cea mai importanta ci cea a gazelor de evacuare. M-am exprimat gresit, nu mersul sub regimul de temperatura propriu-zis ci faptul ca, in general, la oras , soliciti turbina brusc, pornind de la o temperatura joasa. In plus mai e riscul mult-discutatelor depuneri.

Daca ai mers 7-8 km (constanta are ~10 de toti) in oras intr-o repriza, urmati de o pauza mai lunga, jumatate ii faci sub regim, ceea ce e enorm, daca faci 50km/zi "legati", e alta poveste dar oricum ramane valabil ce am zis cu turbina, la oras.

Nu sunt anti-diese, uita-te la semnatura.

Link to comment
Share on other sites

asta e unul din motivele pt care recomand 320i sau 325i,nu mai ai treaba cu temperaturi cu mersul subturat sau alte minuni care numa la diesel apar,cu benzinaru mergi cum vrea .... ta,e mai silentios si nu avem nevoie sa poluam natura cu fum negru atunci cand calcam dieselu brusc.Eu nu agreez ideea de diesel,iar cine iubeste cu adevarat marca asta nu ar putea sa isi ia un bmw diesel.E adevarat ca ultimele dieseluri sunt niste opere de arta aproape ca nu mai simti diferenta intre diesel si benzina,dar totusi......pana la urma sunt tot dieseluri,O chestie pe care nu o inteleg iarasi e cei care isi cumpara seria 7 diesel. :twoup: frate ai bani de seria 7 si nu ai bani sa ii bagi benzina?? Crek omu ala ii un bogat zgârcit :)
Link to comment
Share on other sites

Probabil ca incercand prea tare sa nu fiu subiectiv (pro-diesel) am luat-o catre extrema cealalta.

 

La motorul turbo, nu temeperatura blocului e cea mai importanta ci cea a gazelor de evacuare. M-am exprimat gresit, nu mersul sub regimul de temperatura propriu-zis ci faptul ca, in general, la oras , soliciti turbina brusc, pornind de la o temperatura joasa. In plus mai e riscul mult-discutatelor depuneri.

Daca ai mers 7-8 km (constanta are ~10 de toti) in oras intr-o repriza, urmati de o pauza mai lunga, jumatate ii faci sub regim, ceea ce e enorm, daca faci 50km/zi "legati", e alta poveste dar oricum ramane valabil ce am zis cu turbina, la oras.

Nu sunt anti-diese, uita-te la semnatura.

 

si de la un 320i 150 ti`o iei ? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Probabil ca incercand prea tare sa nu fiu subiectiv (pro-diesel) am luat-o catre extrema cealalta.

 

La motorul turbo, nu temeperatura blocului e cea mai importanta ci cea a gazelor de evacuare. M-am exprimat gresit, nu mersul sub regimul de temperatura propriu-zis ci faptul ca, in general, la oras , soliciti turbina brusc, pornind de la o temperatura joasa. In plus mai e riscul mult-discutatelor depuneri.

Daca ai mers 7-8 km (constanta are ~10 de toti) in oras intr-o repriza, urmati de o pauza mai lunga, jumatate ii faci sub regim, ceea ce e enorm, daca faci 50km/zi "legati", e alta poveste dar oricum ramane valabil ce am zis cu turbina, la oras.

Nu sunt anti-diese, uita-te la semnatura.

 

am avut si inca mai am 320d,masina a rulat mult si bine in oras (aprox 60k km,acum are peste 180k km),0 pb cu turbo/injectoare/ambreaj,unde mai pui ca are si cip

,a mea nevasta nu mai zic ,a avut un golf V tdi,al dracu' cata talpa vedea ala rece,80 k km,0 pb...povestea poate continua

 

o fi mototul turbo mai pretentios decat unul aspirat,dar nici nu crapa din orice

 

eu nu zic ca nu-i buna benzina,dar daca mergi multi km -diesel,in fond in viata de zi cu zi motorul turbo este mai placut de condus

 

asta e unul din motivele pt care recomand 320i sau 325i,nu mai ai treaba cu temperaturi cu mersul subturat sau alte minuni care numa la diesel apar,cu benzinaru mergi cum vrea .... ta,e mai silentios si nu avem nevoie sa poluam natura cu fum negru atunci cand calcam dieselu brusc.Eu nu agreez ideea de diesel,iar cine iubeste cu adevarat marca asta nu ar putea sa isi ia un bmw diesel.E adevarat ca ultimele dieseluri sunt niste opere de arta aproape ca nu mai simti diferenta intre diesel si benzina,dar totusi......pana la urma sunt tot dieseluri,O chestie pe care nu o inteleg iarasi e cei care isi cumpara seria 7 diesel. :twoup: frate ai bani de seria 7 si nu ai bani sa ii bagi benzina?? Crek omu ala ii un bogat zgârcit :)

 

nici unui benzinar nu-i face bine sa mergi numai cu 1-1200rpm

 

si eu am luat x6 tot diesel,nu sunt zgarcit,insa dif dintre 4.0d si 5.0i era de numai 14k euro,1k euro/an numai imzpoitul,consum dublu,fara sa exagerez si eu fac in jur de 35-40k km/an,la revanzare tot pe 4.0d primesti un pret mai bun

 

probabil asa gandeste si posesorul de seria 7

 

 

Probabil ca incercand prea tare sa nu fiu subiectiv (pro-diesel) am luat-o catre extrema cealalta.

 

La motorul turbo, nu temeperatura blocului e cea mai importanta ci cea a gazelor de evacuare. M-am exprimat gresit, nu mersul sub regimul de temperatura propriu-zis ci faptul ca, in general, la oras , soliciti turbina brusc, pornind de la o temperatura joasa. In plus mai e riscul mult-discutatelor depuneri.

Daca ai mers 7-8 km (constanta are ~10 de toti) in oras intr-o repriza, urmati de o pauza mai lunga, jumatate ii faci sub regim, ceea ce e enorm, daca faci 50km/zi "legati", e alta poveste dar oricum ramane valabil ce am zis cu turbina, la oras.

Nu sunt anti-diese, uita-te la semnatura.

 

si de la un 320i 150 ti`o iei ? :twoup:

 

eu nu cred,oricum conteaza soferul si oricum dif sunt minore

Link to comment
Share on other sites

asta e unul din motivele pt care recomand 320i sau 325i,nu mai ai treaba cu temperaturi cu mersul subturat sau alte minuni care numa la diesel apar,cu benzinaru mergi cum vrea .... ta,e mai silentios si nu avem nevoie sa poluam natura cu fum negru atunci cand calcam dieselu brusc.Eu nu agreez ideea de diesel,iar cine iubeste cu adevarat marca asta nu ar putea sa isi ia un bmw diesel.E adevarat ca ultimele dieseluri sunt niste opere de arta aproape ca nu mai simti diferenta intre diesel si benzina,dar totusi......pana la urma sunt tot dieseluri,O chestie pe care nu o inteleg iarasi e cei care isi cumpara seria 7 diesel. :twoup: frate ai bani de seria 7 si nu ai bani sa ii bagi benzina?? Crek omu ala ii un bogat zgârcit :)

 

Te inseli amarnic cu temperaturile si cu mersul subturat, mai ales la otto la care piesele nu sunt facute sa mearga cu vibratii mari.

Daca tot vorbesti de poluare, ia vezi care are emisiile mai mari.

Ce am scris cu sensibilitatea nu inseamna ca daca nu-l protejezi, cade in 10kkm dar ii reduce viata, in alta ordine de idei si daca reconditionezi turbina la fiecare 100k iti scoti cei 1000-1200 RON lejer din diferenta de combustibil care e undeva la 2000 EURO la motoarele de mai sus.

 

Daca n-am spus, repet: dieselul e mai economic per total dar trebuie sa fi pregatit de niste "socuri", ceva mai mult ca la otto.

 

Daca tot s-a atins subiectul, pe masinile grele, e si mai recomandat dieselul, probabil ca din cauza asta +autonomia aleg unii diesel pe 7.

 

La seria 3 as mai lua otto dar la un X e putin incomod cu cutie manuala, in oras.

Inainte sa zici de cineva ca e un bogat zgarcit, incearca si tu ce a incercat el si poate intelegi de ce a ales.

 

@sarbu daniel De la 2.2 da, de la 2.0 nu.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Am vazut topicuri de genul asta la mai multe forumuri 'de marca', si mi se par toate inutile. Adica tot procesul e simplu, in functie de target:

a) Vrei bmw, dar ai o suma limitata si vrei sa nu te coste mult intretinerea. In cazul asta pui mana pe pix, vezi cat costa benzina, cat costa motorina, valoare de revanzare, etc, tragi linie si alegi costul mai mic.

sau

b ) Vrei masina de liniute. In cazul asta iei benzina.

sau

c) Vrei o masina care sa ti se potriveasca cel mai bine. In cazul asta te sui intr-o benzina, te sui intr-un diesel, vezi cum merge fiecare si il iei pe ala care iti place.

 

Toate celelalte, ca ala il 'face' pe celalalt, ca la ala pica turbina, ca alalalt n-are reprize, ca asa si pe dincolo, conteaza mai putin. Poti sa ai ghinion si cu o masina diesel si cu una pe benzina, mai ales la un second-hand.

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate iar la sh e greu de facut un calcul, prea multe variabile, poti sa ai o gramada de cheltuieli neprevazute si daca nu o iei dintr-o sursa sigura (cum ar fi un frate/sora) nu ai nici o garantie ca nu bagi bani in ea in viitorul apropiat.

De fapt nici atunci nu ai (ca poate nici el/ea nu stie ca are ceva pe duca), dar poate se simte :twoup:

 

De exemplu poti sa iei 320i cu motorul impecabil dar sa schimbi elemente de suspensie mai scumpe ca o turbina.

 

Dintre probleme ciudate de care am auzit la alte masini ce-i drept:

- chiulasa sparta si carpita, cel care a cumparat-o nu a gasit decat sa o comande (dupa 10 luni!) si a platit cat pe un sfert de masina! - un mitshu vechiut

- alta masina spargea "constant" pistonul 1, nimeni nu stia ce are, intr-un final unii si-au dat seama ca avea bloc de la un motor mai mare rectificat (prost)

- alta masina tocea cauciucri, toate reglajele ca la carte dar tot le tocea.

- unei octavia i-a crapat cutia dupa cateva luni de la cumparare sh ~50.000.000 in 2003

 

Majoritatea au multe exemple din astea.

 

Masina mananca bani, exceptie - doar cele in garantie si cu casco.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Daca vrei benzina, alege bmw 6 in linie(320i,325i) daca vrei diesel cauta alta marca. Motoarele 4 linie(318d,320d) diesel bmw nu sunt stralucite, parerea mea.

 

 

Ai avut diesel BMW in 4 cilindri?

Eu am de 2 ani si am peste 48.000km facuti de mine si merge stralucit (are 225.600km in bord).

Nici o problema la motor. Schimbat la timp consumabilele si tot ce a cerut (placute, discuri, temostat, etc.)

Multi pe forum critica motorul de 136CP ca nu e reusit, ca turbina, ca nu stiu ce. Eu recomand motorul cu caldura.

Am gasit mai multi posesori cu motor de 150CP care au avut probleme decat cu cel de 136CP. Eu zic ca e mai fiabil deoarece nu e commonrail.

Vrei economie ia diesel.

Sunt foarte reusite.

 

Am si eu o rugaminte la "benzinari": nu mai criticati fratilor dizelarele ca nu sunt chiar asa cum credeti voi, e adevarat ca sunt mai pretentioase, dar asta nu inseamna ca cad asa repede cum zic unii.

 

 

De acord cu tine.

Multi se zgarcesc sa schimbe la timp ce trebuie si distrug masinile si cica nu sunt fiabile.

Altii nu stiu sa le exploateze sau sa le conduca corespunzator si sfarama turbina si cica ea nu e fiabila.

Altii se zgarcesc si pun motorina ieftina si cad injectoarele si cica ele sunt slabe calitativ.

Altii nu pot accepta ideea ca un diesel BMW poate fi si fiabil si economic si sportiv in acelasi timp si denigreaza imaginea masini BMW diesel.

Masina e o reflectare a proprietarului. Ai grija de ia si o intretii are si ea grija de tine si nu te lasa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.