Jump to content

Recommended Posts

Am o nelamurire si poate stie cineva de ce se tot intampla (dpmdv prea des)

 

Piesa nr. 7 din diagrama (diagrama)

 

Este o teava de inox (cred) care duce gazele din galeria de evacuare (cum se vede in poza) inapoi in egr apoi in admisie.

 

Prima oara mi s-a fisurat anul trecut; masina am luat-o in martie iar prin iulie, dupa niste "servisare" am constatat ca se fisurase si imi pierdea presiune (si putere). Se fisurase chiar dupa gatul ala ca de trompeta, inainte de piesa de asigurare/fixare (rombul dispus orizontal).

 

Acum doua saptamani mi s-a fisurat in mod identic piesa schimbata anul trecut; am schimbat-o.

 

Ieri mi s-a fisurat piesa schimbata acum doua saptamani dar de data asta la 3cm distanta de gaura => comportament al masinii la fel cu cel al ROMAN DIESEL :twoup: aceleasi zgomote si acelasi regim de mers (mai putin fumul :) ). La peste 2000rpm deja era haos, trebuia schimbata viteza.

 

In urma incidentului de ieri si pana la elucidarea misterului am hotarat de comun acord cu cineva sa blochez gaura de evacuare din galeria de evacuare, imediat dupa piesa 9 din diagrama de mai sus (air reducer). Am pus un ban acolo; masina merge chiar mai bine ca inainte.

 

Nu stiu:

1. De ce se tot fisureaza aceasta piesa? Care ar putea sa fie cauzele? E normal? Consider si achizitionarea acestei piese de la magazin dar imi e frica sa nu arunc pe geam cu banii (in 1-2-3-4 luni sa se fizureze...din nou).

2. Cat timp as putea sa merg asa (cu banul acolo/circuitul de recirculare blocat) ? Afectez ceva? Exista riscuri (ridicate) in a exploata astfel "carpita" masina?

 

l.e. stiu ca poluez mai mult cu "solutia" aplicata temporar insa masina mea este echipata cu un catalizator care in Germania o transforma in emitatoare de noxe euro2. In romania este vazuta de statul roman ca euro1. In opinia mea acum e euro 1 cu adevarat :)

Edited by CRM
Link to comment
Share on other sites

eu zic sa iei una noua. Stiu piesa aia, la mine la tds ala obosit care il aveam era corodata zdravan. Nu avea gauri. Pe acolo vin gazele de la turbina/intercooler, care nu sunt chiar cele mai prietenoase cu otelul sau ce din ce boala e facuta teava aia. . Eu zic sa iei una noua, cu garantie, o montezi in service RAR cu stampila si in caz de doamne fereste le dai in cap la garantie.

Montajul nu ar trebui sa coste mult chiar si cu factura. ca se da jos usor, e treaba scurta ca durata.

Link to comment
Share on other sites

cea veche/care s-a rupt acum 2 saptamani avea un surub undeva pe la mijloc si se asigura de ceva insa cred ca provenea de la un e36. Prima care s-a rupt nu avea acest "surub" deci modelul meu nu e echipat cu sistem de suport (cum dealtfel nici debitmetru, asa cum e pe e36).

 

cam la 200 ron am estimat-o si eu ca fiind noua; nu-i un cap de tara dar prefer sa fac altceva cu banii in caz ca am eu vre-o problema la motor (desi nu-mi dau seama ce poate sa fie; e relativ simplu....)

 

Afecteaza cu ceva motorul pe termen mediu-lung (cateva luni :twoup: ) obturarea iesirii gazelor din galerie prin acest racord (moneda-baraj) ? Faptul ca nu mai intra si gaze "murdare" in egr? Imi va exploda galeria de evacuare? Asta din urma e gluma :)

 

 

in poza este bara metalica....cu aspect de inox, care trece prin fata blocului motor

post-1861-1284545787_thumb.jpg

Edited by CRM
Link to comment
Share on other sites

Flansele sunt libere; ele etanseaza capatul "de trompeta" al acestei tevi. Ar avea ceva de sustinere unde este suportul de intinzator (din poza).

 

Am sa fac niste poze si la cele rupte. S-ar putea reface cele stricate dar estimez o durata de viata similara (scurta).

 

Nu stiu daca dauneaza cu ceva aceasta "carpeala" = obturarea iesirii gazelor din galerie spre egr.

Link to comment
Share on other sites

din ceea ce am gasit eu pe net:

"obturarea traseului de recirculare a gazelor duce la o poluare sporita"

 

din ceea ce deduc:

neamtul a pus-o acolo si face parte din evolutia de la M21 care nu avea egr.

Motivul?

Unul din ele probabil este reducerea poluarii: recircularea gazelor din evacuare pentru o ardere mai "completa" (gen :twoup: )

Alt motiv chiar nu gasesc: de ce sa intre gaze din evacuare (gaze câh) in admisie/egr unde se face un amestec omogen cu oxigen pentru a-i imbogati proprietatile de ardere.....ale aerului ce intra in admisie ? Daca n-am nici debitmetru cu atat mai mult cred ca prea multe nu se pot intampla dar as avea nevoie totusi de o parere pertinenta.

 

Traseul il voi reface, n-o las carpita dar adun idei legate de faptul ca cedeaza des acest racord.

Ca si numitor comun:

ultima oara a cedat dupa ce-am fript-o pe a1 (catre Pitesti)

acum, inainte de drumul in care a cedat m-am intors de la Pitest, tot intr-un ritm mai alert.

 

Niciodata piesa nu a cedat in timpul "fortarii" motorului (pe autostrada) ci dupa ce s-a racit & repornit (la 1-2 ore sau 1-2 zile).

Link to comment
Share on other sites

esti sigur ca nu a fost tensionata / deformata la montare / deformare ?

se incalzeste logic la "goarna" pe drum, se raceste fara sa fie in suporti, dilatare / contractie... :twoup:

 

dupa mine s-ar cere si ceva izolatie termica pe ea,trb vazut si p alte forumuri.

 

daca stii ca-i motorul original pe masina da-mi un VIN in PM. c-as avea un gand...

Link to comment
Share on other sites

Are o forma speciala care o fixeaza cum trebuie iar teava e groasa. Putin probabil sa se deformeze de la caldura. Dovada e ca acel crom de pe teava nu-si schimba culoarea de la caldura. Nu pot sa-mi explic ruperea clemelor de prindere decat gandindu-ma la vibratiile motorului.
Link to comment
Share on other sites

clemele sunt pe traseul tevii, flansele sunt la capete, initial ai zis ca nu are cleme de prindere / sustinere.

 

da; m-am exprimat impropriu :twoup: nu am cleme de sustinere, am crezut ca rmg se referea la flanse. Prima care s-a rupt ("originala") nu avea clema de sustinere, a doua avea undeva o clema (probabil era de pe un e36tds unde au corectat "greseala" de design) iar cea de-a 3-a, de acum, luata tot de pe un e34 nu are clema de sustinere pe traseu.

 

Am sa vad cum pot s-o prind cumva....undeva; poate adaptez de la e36 sistemul si o comand cu cod pt. e36....

Link to comment
Share on other sites

:twoup: Are o clema ceva in genul celei din poza, pe la jumatate.

http://www.6enligne.net/html/modeles/fiche...hp3?idMoteur=23

Daca nu are clema, ar putea fi un motiv vibratiile.

 

Un link interesant, cu curatarea EGR-ului dar apare in poza si teava infractoare.

http://www.darkgyver.fr/reparation-BMW-849...m41-et-m51.html

Edited by rmg
Link to comment
Share on other sites

Clema e o joaca s-o faci din ceva. La teava nu stiu, daca-mi aduc aminte are captele in forma de trompeta, sunt largite fata de diametrul tevii. Cine are masina de indoit tevi are si jucarii de largit gura tevii si atunci e joaca. Depinde cum stai cu banii, daca ii ai ia noua.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.