Jump to content

cauciucuri iarna


mihairie

Recommended Posts

Depinde ce intelegi prin second-hand daca vei cumpara o marca mai putin recunoscuta si cu profilul deja uzat peste 40-50% nu ai facut mai nimic.

 

La anvelopele de iarna, la toate anvelope de fapt, dar mai ales la cele de iarna e foarte important sa aiba un profil cat mai mare(uzura cat mai mica) si sa fie din cele recunoscute pentru performantele lor pe timp de iarna.

 

Dunlop, Michelin poti urmari in reviste pe net tot felul de comparatii.

 

Evita sa cumperi cauciucuri de iarna no-name sau din marcile slabe e dovedit ca nu prea fac mare lucru.

 

Cel mai bine totusi ar fi sa pui ceva nou pe masina se merita, o paguba fie ea si minora care ar putea fi produsa neavand anvelopele necesare depaseste in cele mai multe cazuuri pretul de achizitie al unui set de anvelope.

 

Sa zicem ca tamponezi parte frontala a masinii, ce zici, cu 1500-2000 reusesti sa repari mare lucru din ea?

 

Dunlop M3 am vazut ca se gaseste la preturi bunicele si in supermarket-uri ceva in gen la 250/bucata.

Link to comment
Share on other sites

am un e 46 de cateva luni..asa ca nu am prin iarna cu tractiune spate...voi avea probleme la iarna daca folosesc cauciucuri de iarna cumparate socond hand?

Daca au profil de 4-5 mm sau mai mare, nu cred ca vei avea problema.

Insa atentie mare la prima zapada sau chiar prima iarna, trebuie sa-ti dai seama de limitele masinii.

Link to comment
Share on other sites

am un e 46 de cateva luni..asa ca nu am prin iarna cu tractiune spate...voi avea probleme la iarna daca folosesc cauciucuri de iarna cumparate socond hand?

 

Tot cu un E46, cauciucuri second-hand am trecut eu iarna 2008-2009 si n-am avut absolut nicio problema. Am trecut prin zapezi ca-n povesti, intr-o panta unii cu masini cu tractiunea pe fata, impingeau la ele, eu urcam fara probleme. DAR AI GRIJA SA FIE CAUCIUCURI CU FLOARE, ADICA BUNE, NU TOCITE. :twoup:

Cauciucurile fac totul pe zapada, indiferent de tractiune. Adica am vazut X5 care s-a dus direct in santz cand a virat dreapta de pe DN1 (se daduse cu antiderapant) pe un drum perpendicular pe DN1, cu zapada pe el, 4 x 4 si n-a avut ce sa faca, daca avea cauciucuri de vara degeaba trageau toate rotile ca n-avea ce sa prinda pe zapada :)

A fost saniutza :)

 

Parerea mea e ca nu se merita sa le iei noi, dai o gramada de bani si pentru ce. Iarna oricum nu mergi cu viteze foarte mari (cred, sper:) ) ca sa zici ca-ti explodeaza roata sau ceva la 160 :( Si daca e sa explodeze, explodeaza si nou. Eu am mers numai cu cauciucuri second si n-am avut niciodata probleme in 60 000 km. Hai ca vara mai merge sa zici ca le iei noi, ca mergi cu viteza mare, e cald, etc., dar iarna unele second de firma sunt ok. Michelin Alpin sunt foarte bune (cu ele am mers eu pe E46), DUNLOP WINTER SPORT M3 sunt de vis , etc :(

Toata treaba e sa nu fortzezi, sa nu vrei sa faci iarna cu masina ce poti face vara, sa ai grija sa nu accelerezi/franezi brusc, mai ales pe portiunile cu gheatza, care-i mult mai periculoasa decat zapada. :D

Cam asta e :D

Link to comment
Share on other sites

eu nu am avut o firma de anvelope recunoscuta...cei de la magazin mi-au zis ca sunt facute de cei de la Michelin...normal ca nu se compara cu Michelinul sau Dunlop, Good year...dar ca pret a fost super ok si vreau sa zic , ca s-a schimbat mersul cu ele...inainte aveam de vara good year noi noute...cand opream masina la semafor sau in alt caz trebuia sa ma impinga cineva...cu cele de iarna nu s-a intamplat asa ceva niciodata...si am fost si la munte si am urcat si am coborat pana la Cabana Trei Brazi daca stiti traseul
Link to comment
Share on other sites

in afara de firmele premum ar mai fi Falken, kumho calitate foarte buna , sunt un pic mai jos ca pret, nu mult. Oricum decat cu cauciucuri de vara mai bine si SH dar de iarna. Oricum trebuie verificate cu atentie.

Poate faci un efort si iei macar o pereche noi totusi. Nu e vorba numai de zapada, iarna e cam tot timpul asfaltul ud si temperaturi poate un pic peste 0, dar cu niste cauciuri de vara cred ca franezi in odata si jumatate distanta normala pe un astfel de asfal si temperatura aia...

Le pui pe fata pe astea noi sa poti frana si avea directie si mai putin violent cu acceleratia daca ai SH pe spate..

Link to comment
Share on other sites

am un e 46 de cateva luni..asa ca nu am prin iarna cu tractiune spate...voi avea probleme la iarna daca folosesc cauciucuri de iarna cumparate socond hand?

 

Tot cu un E46, cauciucuri second-hand am trecut eu iarna 2008-2009 si n-am avut absolut nicio problema. Am trecut prin zapezi ca-n povesti, intr-o panta unii cu masini cu tractiunea pe fata, impingeau la ele, eu urcam fara probleme. DAR AI GRIJA SA FIE CAUCIUCURI CU FLOARE, ADICA BUNE, NU TOCITE. :twoup:

Cauciucurile fac totul pe zapada, indiferent de tractiune. Adica am vazut X5 care s-a dus direct in santz cand a virat dreapta de pe DN1 (se daduse cu antiderapant) pe un drum perpendicular pe DN1, cu zapada pe el, 4 x 4 si n-a avut ce sa faca, daca avea cauciucuri de vara degeaba trageau toate rotile ca n-avea ce sa prinda pe zapada :)

A fost saniutza :)

 

Parerea mea e ca nu se merita sa le iei noi, dai o gramada de bani si pentru ce. Iarna oricum nu mergi cu viteze foarte mari (cred, sper:) ) ca sa zici ca-ti explodeaza roata sau ceva la 160 :( Si daca e sa explodeze, explodeaza si nou. Eu am mers numai cu cauciucuri second si n-am avut niciodata probleme in 60 000 km. Hai ca vara mai merge sa zici ca le iei noi, ca mergi cu viteza mare, e cald, etc., dar iarna unele second de firma sunt ok. Michelin Alpin sunt foarte bune (cu ele am mers eu pe E46), DUNLOP WINTER SPORT M3 sunt de vis , etc :(

Toata treaba e sa nu fortzezi, sa nu vrei sa faci iarna cu masina ce poti face vara, sa ai grija sa nu accelerezi/franezi brusc, mai ales pe portiunile cu gheatza, care-i mult mai periculoasa decat zapada. :D

Cam asta e :D

 

 

ms

Link to comment
Share on other sites

exact cum spunea si colegul de mai sus,daca intentionezi sa pastrezi masina cel putin 2-3 ani merita sa iti iei anvelope noi

 

daca iti iei sh-uri vezi sa aiba ce putin 4-5mm profil,sa fie cat mai noi,fara crapaturi

 

oricum,cea mai proasta anvelopa de iarna,in conditii grele este mai buna decat cea mai cea mai... anvelopa de vara

Link to comment
Share on other sites

aceeasi parere o am si eu ... lucru nou e lucru nou eu am patit-o pe pielea mea ... am zis ca ma carpesc cu doua cauciucuri SH si mai rau m-am rupt (ma refer la bani)

 

app si mie imi trebuiesc 4 cauciucuri de iarna, nush daca cele de anul trecut mai sunt bune... o sa revin cu poze sa imi spuna si mie cineva daca mai merg.

Edited by SirAndi
Link to comment
Share on other sites

aceeasi parere o am si eu ... lucru nou e lucru nou eu am patit-o pe pielea mea ... am zis ca ma carpesc cu doua cauciucuri SH si mai rau m-am rupt (ma refer la bani)

 

app si mie imi trebuiesc 4 cauciucuri de iarna, nush daca cele de anul trecut mai sunt bune... o sa revin cu poze sa imi spuna si mie cineva daca mai merg.

 

Cum adica te-ai rupt la bani cumparand doua cauciucuri second hand ?:twoup:

Ca zau daca inteleg. :)

Adica, eu fac cam asa, iarna iau cauciucuri second de iarna, 4 buc x 70 sau 100 ron, depinde de unde le iei, ca poti sa iei si cu 200 ron, dar deja nu se mai merita :)

Cand vine primavara, in functie de cum arata, pot sa le si arunc.

Primavara iau unele de vara, pe care le tin pana-n iarna. Si asa mai departe :(

Un cauciuc nou, niste dimensiuni normale, 205/55/16, costa cel putin 300 ron, pe cand 4 cauciucuri second te costa 400 ron toate 4 :(

Asa ca nu vad de ce as lua noi, mai ales pentru iarna:) Hai ca pentru vara zici ca mai merita, rulezi cu viteze mult mai mari, etc, dar iarna, eu cel putin, nu fac curse, asa ca nu vad de ce-as lua noi :D

Si chiar de-as face, pana la urma, te temi de explozie, atat la un cauciuc nou cat si la unul second, iar de explodat, am auzit de cazuri de explozie si la alea noi si la cele second, asa ca pana la urma e si o chestiune de noroc :D

 

 

 

 

aceeasi parere o am si eu ... lucru nou e lucru nou eu am patit-o pe pielea mea ... am zis ca ma carpesc cu doua cauciucuri SH si mai rau m-am rupt (ma refer la bani)

 

app si mie imi trebuiesc 4 cauciucuri de iarna, nush daca cele de anul trecut mai sunt bune... o sa revin cu poze sa imi spuna si mie cineva daca mai merg.

 

Ce poze frate, uita-te si tu, baga degetzelu` :D

Daca ai 4...5 mm de floare, sunt ok :punk:

Link to comment
Share on other sites

@ SirAndi

 

Poţi verifica şi singur, măsori pt. mai multă precizie

 

http://www.dunleasofkilcullen.com/images/tyres-1.gif

 

sau cauţi aceşti indicatori şi vezi din ochi cât mai ai până la semn

 

http://blog.carlist.my/wp-content/uploads/2010/05/pirelli_worn-tyre3.jpg

Edited by c6t9
Link to comment
Share on other sites

si eu cred ca merita sa iei noi, mai ales ca e prima iarna cu RWD, plus ca le folosesti 3 ani fara griji. Si cine zice ca iarna nu se merge tare n-are dreptate. daca mergi pe autostrada si e uscata si libera, nu cred ca vrei sa mergi cu 100, ca nu esti sigur pe gumele tale.

ca marca as recomanda Nokian.

Link to comment
Share on other sites

Eu am trecut doua ierni cu astfel de cauciucuri, adica second hand. In prima iarna, cu un E46, am trecut prin zapezi ca-n povesti :twoup:

In a doua, cu un E90, am facut drumul Buc-Brasov saptamanal, o data pe sapt. Daca autostrada e uscata si libera, mergi foarte bine cu orice anvelope de iarna care sunt bune in zapada. Si poti sa fii foarte sigur pe ele :)

 

Pana la urma, daca dai de gheata, nu mai conteaza daca-s noi sau second, ambele aluneca la fel de bine :)

Edited by amuzat
Link to comment
Share on other sites

Nu e greºitã idee de NOU vs. SH? Adicã pot fi proaste ºi de noi. Sau SH nu Înseamnã niºte gioarse cu care cineva a fãcut minuni pe ºosea. Sunt idei false. O gumã se alege cu grijã, indiferent dacã e nouã sau second. Dacã e NOUà din 2006-2007 sau a fost depozitatã ca dracu toatã vara În soare, degeaba mai e nouã pânã la urmã.

 

Iarna se merge la fel de tare ca Âşi vara dacĂŁ e drumul fĂŁrĂŁ zĂŁpadĂŁ, la mine fiind aceeaÂşi vitezĂŁ maximĂŁ, 240.

 

Pt. RWD trebuie gume de iarnã foarte bune ca sã nu ai neplãceri. O sã vedeÞi cã se poate merge fãrã stres când le ai.

Link to comment
Share on other sites

Nu e greºitã idee de NOU vs. SH? Adicã pot fi proaste ºi de noi. Sau SH nu Înseamnã niºte gioarse cu care cineva a fãcut minuni pe ºosea. Sunt idei false. O gumã se alege cu grijã, indiferent dacã e nouã sau second. Dacã e NOUà din 2006-2007 sau a fost depozitatã ca dracu toatã vara În soare, degeaba mai e nouã pânã la urmã.

 

Iarna se merge la fel de tare ca Âşi vara dacĂŁ e drumul fĂŁrĂŁ zĂŁpadĂŁ, la mine fiind aceeaÂşi vitezĂŁ maximĂŁ, 240.

 

Pt. RWD trebuie gume de iarnã foarte bune ca sã nu ai neplãceri. O sã vedeÞi cã se poate merge fãrã stres când le ai.

 

Amice, nu zapada pune probleme iarna, daca ai cauciucuri bune, prinde masina foarte bine, deci nu zapada e problematica, ci gheata.

Acum eu nu stiu daca tu pur si simplu esti campion, sau te bazezi pe avantajele unei masini 4x4 cum e a ta. Eu si vara foarte rar ii dau 240, de cele mai multe ori merg pe la 180, 200...uneori si 220 pe autostrada, iar pe drum national, incerc pe la 150, 160.

 

Daca tu ii dai 240 iarna pe autostrada, eu ce pot sa mai zic, poate ca nu stiu eu ce inseamna o masina 4x4, eu cu tractiunea pe spate ma limitez iarna, ca dai de vreo portiune cu gheata si atunci/acolo nu mai conteaza cred daca ai 4x4 sau 2x4.

 

Fara stres poate mergi tu cu 4x4, cu gume bune, dar noi astia cu tractiune doar pe spate, ne mai limitam. Sau cel putin eu. Nu merg stresat, dar nici nu-mi permit sa fac ce fac vara :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Aia e, dacã ai cauciuri bune. Dacã nu, orice zãpadã, cã nu mergi doar prin afânatã, sã fim serioºi, te face sã dansezi. Nu m-am nãscut În 4x4.

 

Am prins gheaÞã la viteze mari Âşi ĂŽncĂŁ mai scriu aici, nu e subiectul topicului. MulĂžumesc desigur celor de la drumuri cĂŁ lasĂŁ porĂžiunile cu gheaÞã fix prin curbe, sĂŁ Âştie o treabĂŁ. Anul trecut, ba nu, o fi fost pe la ĂŽnceput de an, nu mai Âştiu, pe Cheia, curat ĂŽn general, am mers. Ăn cea mai periculoasĂŁ curbĂŁ, din ĂŽntâmplare am redus amândouĂŁ maÂşinile, eu Âştiam cĂŁ acolo e curbĂŁ grea Âşi vara Âşi tot m-am dus aiurea, era sticlĂŁ pe jos, numai ĂŽn curba aia. Mai am ceva experienĂže similare Âşi ĂŽn trecut. E adevĂŁrat cĂŁ la 160-180 ĂŽn linie dreaptĂŁ dacĂŁ prind porĂžiuni de gheaÞã Âşi zĂŁpadĂŁ, maÂşina nu reacĂžioneazĂŁ violent, dar n-am avut numai X3. La fel de adevĂŁrat e cĂŁ Âşi pe zĂŁpadĂŁ, nu gheaÞã, pe acelaÂşi drum, cu anvelope de iarnĂŁ toate maÂşinile, cu FWD Âşi RWD s-a ieÂşit mai uÂşor ĂŽn decor, iar la 4x4 deloc. Iar nu e subiectul topicului.

 

Dar nu vãd ce de nu ai merge iarna cu anvelope de iarnã indice de vitezã V pt. cât au fost ele testate. Iarna nu presupune numai zãpadã sau cum spui, zãpada nefiind o problemã, numai gheaÞã. Presupune niºte proprietãÞi ale cauciucului la temperaturi scãzute. Le ai sau nu. Gumele noi nu garanteazã cã anvelopa a fost depozitatã corespunzãtor de exemplu. Nu luãm anvelope orbeºte doar pt. cã sunt noi. Cãutãm DOT, inspectãm vizual cauciucul. Se dau Þepe grele În România cu anvelope vechid de 3 ani care au zãcut prin soare luni de zile ºi le iei de noi pe maºinã. Mai bine cumperi SH, mãcar sunt mai ieftine.

 

Fãrã stres doar dacã au 4x4 merg Începãtorii sau cei care nu ºtiu ce Înseamnã 4x4. 4x4 te Þine bine pe ºosea pânã când nu te mai Þine deloc ºi adio.

 

Corect, n-ai de ce sã mergi stresat, ci atent, e o difernÞã. Atent trebuie sã stai mereu la volan, nu greºesti tu, greºeºte altu ºi trebuie sã-l fereºti. O faci pt. tine.

Când nu ai gume de iarnã, atunci mergi stresat.

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt patit cu cauciucurile second hand... am cumparat acum 4 luni 4cauciucuri sh ... aratau impecabil ma refer la gradul de uzura, prima data mi-a facut unul galma pe fata ... ma rog am avut noroc ca a fost pe exterior si nu a fost pe interior, apoi m-am dus si mi-am cumparat 2 cauciucuri noi. Ieri mi-am schimbat flansele de la amortizoare si m-am bagat pe canal si cand mam uitat la un cauciuc pe spate avea si acela galma pe interior. Nu se compara lucrul nou cu cel SH . Eu ma gandesc de unde aduc baieti cauciucurile sh sa fim seriosi nu cred ca da nimeni un cauciuc bun de pe masina doar de dragul de a pune altul nou ....
Link to comment
Share on other sites

Cauciucul nou e nou si gata. Si pe mine m-au rupt odata cauciucurile SH. Aveam jante pe 16 si aveam de gand sa cumpar pe 17. Cauciucurile erau praf si am hotarat sa-mi cumpar 4 gume SH pe 16 ca sa incalt masina pana imi cumpar jante pe 17. Si teapa, a aparut galma pe un cauciuc si s-au si uzat ca naiba, poate de aia ca erau mai vechi sau cine stie. Cand le-am cumparat aratau bine.

Calculul facut de un coleg mai sus e aiurea rau. Adica in calcul aprox: cauciucuri noi 4x300 ron=1200 ron (te tin vreo 3 sezoane) si 4x100 ron=400 ron si te tine un sezon si 400 ron x 3 sezoane=1200 ron. In realitate iesi cam tot pe acolo la bani. In plus cauciucul nou iti ofera siguranta, confort, mai putine drumuri la vulcanizare. Cum simti masina cu cauciucuri noi? Nici nu se compara cu cauciucuri SH.

De cele mai multe ori cauciucurile SH compatibile pe BMW le gasesti uzate peste 50% sau uzate neuniform sau alte defecte. Hai sa fim seriosi, nu sunt gume de Dacie pe 13", sunt scumpe si nimeni nu le da jos pentru ca sunt bune dar nu mai are chef sa le tina.

Fiecare isi incalta masina cu ce vrea, dar niciodata un cauciuc SH nu va fi mai bun decat unul nou. Pe termen lung nici mai rentabil nu este.

Edited by Feri
Link to comment
Share on other sites

Colegu` de mai sus, depinde cat mergi, atat te tin. Eu merg mai mult de obicei :twoup:

Si un cauciuc nou nu e 300 ron, e 400 ron. Si o fi cam tot atat la pret, dar una e sa dai 400 ron de doua ori pe an si alta e sa dai 1200 - 1600 asa deodata :)

Sau cel putin pentru mine e mai convenabil asa, de doua ori pe an. Si plus ca de niste cauciucuri second imi permit sa-mi bat joc, adica sa-i mai dau un scartait, un invartit pe un asfalt neted dar plin de nisip, etc, pe cand cu unul nou nu prea iti mai vine. Sau cel putin mie nu :)

Edited by amuzat
Link to comment
Share on other sites

Pe langa faptul ca nu trebuie sa fie lovite, indoite, sudate sau crapate trebuie sa te uiti sa fie compatibile pe masina ta. Adica sa fie buna distanta intre prezoane (evident si numarul lor), diametrul, latimea, ET-ul si gaura de centrare (sa fie compaibila cu fuzeta). Daca nu este buna gaura de centrare se poate rezolva prin strunjirea jantei sau printr-un inel de centrare. Cauta pe forum ca s-a discutat despre jante. Ar fi util sa ne spui ce masina ai, an de fabr, etc. Edited by Feri
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.