Jump to content

Amortizoare


r0n1n

Amortizoare sport  

216 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

la modele mai vechi, e34, e36 chiar si e46,e39 merg foarte bine arcuri eibach, sunt 2 dimensiuni si tarii cu amortizoare bilstein b6, b12. Eu am eibach pro(alea mai blande) +b6. Arcurile sunt progresive, cum e suspensia de M. ( ma refer la modele vechi nu astea noi controlate electronic). Coborarea e usoara, inca un punct in favoarea lor cam 3 cm fata/spate. . Practic din ce am vazut cam asta e Kitul care se apropie de suspensia M cel mai bine. La viteze mici pe denivelari e incomfortabil. La viteze mari se schimba treaba. Cand am venit pe A1 in Romania am luat un damb dinala de pe pod cu 180+ si nici nu am clipit din ochi, extrem de stabila masina. Cu un an inainte era sa rup plafonul cu capul... In curbe esti ca pe sine, cauciucuri si sange sa ai. Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

la modele mai vechi, e34, e36 chiar si e46,e39 merg foarte bine arcuri eibach, sunt 2 dimensiuni si tarii cu amortizoare bilstein b6, b12. Eu am eibach pro(alea mai blande) +b6. Arcurile sunt progresive, cum e suspensia de M. ( ma refer la modele vechi nu astea noi controlate electronic). Coborarea e usoara, inca un punct in favoarea lor cam 3 cm fata/spate. . Practic din ce am vazut cam asta e Kitul care se apropie de suspensia M cel mai bine. La viteze mici pe denivelari e incomfortabil. La viteze mari se schimba treaba. Cand am venit pe A1 in Romania am luat un damb dinala de pe pod cu 180+ si nici nu am clipit din ochi, extrem de stabila masina. Cu un an inainte era sa rup plafonul cu capul... In curbe esti ca pe sine, cauciucuri si sange sa ai.

B6 este kit complet format din telescoape Bilstein si arcuri Eibach,asa vine din fabrica sau trebuie cumparate separat.?

Poti sa-mi spui cat lasa masina mai exact .Si eu am tot o petarda de suspensie,si la fel ca @scara_211084 vreau sa cumpar ceva mai de calitate,dar in acelas timp vreau ca masina sa ramana mai aproape de asfalt(mai joasa decat suspensia de M).Nu circul in Romania mai mult de 4-5 luni pe an , totusi nu vreau nici sa o simt ca un Go karting.

 

Ms. :)

 

L.E..Am mai cautat putin pe google ,si am citit ca nu poti sa cobori masina cu B6.Daca vrei sa o cobori trebuie achizitionat kitul B8. :twoup:

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

@ronin: scuze ca-mi permit... :twoup:

Mi-am scos si eu de la o reprezentanta BMW lista cu dotarile de fabrica ale masinii.

La suspensie imi zice: SPORT SUSPENSION SETTINGS

Asta inseamna ca am suspensie sport pe masina?

Trebuie sa imi iau si eu 2 amortizoare pe fata. Cand le cumpar, ce tip de amortizoare tre sa cer?

Masina e 320ci 150 de cai

Ms

Link to comment
Share on other sites

eu am luat de pe ebay kit complet, a fost vreo 670 de euro cred, nu mai tin minte exact. Normal se comanda separat. Schimba si toate flansele daca faci asta si umbli acolo. Flansele sunt normale..merg pe orice suspensie. unele sachs, sau mai rasarite oricum, 4 bucati, mai ajung si astea la vreo 100 de euro. Deci costa binisor.

Totusi eu am garantie 100k km , cea mai mare care am vazut-o la amortizoare vreodata, asa ca in mod normal nu ar trebui sa mai am probleme ceva ani...

 

IN general variantele M au coborarea pana in 3 cm fata de standard, nu stiu daca e valabil chiar la toate modelele. Chiar si cu suspensie standard, problema BMW nu e ca e o masina cu garda prea mare .. :twoup: ..

Cum am spus si mai sus eibach pro+b6 cam 3 cm coboara masina. Pe fata pot fi diferente la coborare datorita motorizarii, nu sunt arcuri pentu fiecare motorizare in parte ci gen pana in 2.0i...2.0i -3.0i si peste 3... Chiar si aici in germania unde sunt borduri de bun simt parchez cu botul la limita, in Ro nici nu vreau sa ma gandesc..

Am inteles ca un kit reusit ar mai fi HR + koni, HR + bilstein, dar HR sunt mult prea dure pentru gustul meu. si coborarea e prea mare. desi koni se ajusteaza teroretic. practic nu e nici o smecherie, cine boala se da jos din masina cu o cheie speciala si se apuca sa surubareasca la amortizoare ca a dat de o bucata de drum mai nasoala...sau gen.. maine dimineata plec spre oltenita, e drum mai nasol, sa ma cobor in fata blocului sa o mai ridic cu 1 cm....rahat cu perje...

L.E. Calin, coborarea se face din arcuri, nu amortizoare.Problema este ca daca cobori prea mult sa sa iei si niste amortizoare pe masura, stai cu cele stock, amortizoarele se vor duce mult mai repede, datorita cursei reduse o sa se loveasca in cap non-stop. B6 e suficient la niste arcuri care coboara cu 3 cm. In plus setarile la valve sunt altele, mai dure. B8, b10 b12 sunt pentru coborari agresive gen 5 cm, iar setarile valvelor sunt si mai dure.

Din punctul meu de vedere un kit HR de coborare 5 cm si amortizoare b8 sau b10 sunt deja de masina de track-day,week-end, intr-o masina de zi cu zi devine insuportabil foarte usor..

Nu as putea sa merg cu asa ceva cu o masina cu care eu fac 30k km/an chiar si pe drumurile din germania...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Intru si eu putin in discutie cu o intrebare. Trebuie sa-mi schimb toate 4 amortizoare. Acum am "M SPORT SUSPENSION"..asa am cumparat-o. Cel putin asa cred pentru ca-s originale si m-au zdruncinat 2 ani de m-au innebunit. Acum m-am uitat la ceva preturi pe net si am vazut ca amortizoarele M pentru modelul meu sunt cu inca jumate pretul fata de cele normale. Dar as vrea totusi normale si vreau sa stiu daca le pot folosi cu arcurile pe care le am acum pe masina pentru ca nu vreau nici sa o ridic. Mersi.
Link to comment
Share on other sites

Intru si eu putin in discutie cu o intrebare. Trebuie sa-mi schimb toate 4 amortizoare. Acum am "M SPORT SUSPENSION"..asa am cumparat-o. Cel putin asa cred pentru ca-s originale si m-au zdruncinat 2 ani de m-au innebunit. Acum m-am uitat la ceva preturi pe net si am vazut ca amortizoarele M pentru modelul meu sunt cu inca jumate pretul fata de cele normale. Dar as vrea totusi normale si vreau sa stiu daca le pot folosi cu arcurile pe care le am acum pe masina pentru ca nu vreau nici sa o ridic. Mersi.

 

nu poti folosi arcurile pentru suspensie sport

iti trebuie arcuri pentru suspensie standard

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

@DOMI.Pun o poza cu ce am eu pe masina ,amortizoare fata Bilstein dar nu pot sa-mi dau seama din ce kit fac part,amortizoare spate Koni si arcuri negre firma fantoma.

 

Avand in vedere ca tot kit-ul nou a costat doar 250E poti sa-ti dai seama de calitatea lor,la viteze mici nu am probleme cu masina pana in 130km/h dar la viteze mai mari nu imi place cum se simte(imi da un feeling de nesiguranta),cu toate ca nu am avut probleme cu ele.Dar sunt sigur ca se poate si mai bine.

 

Sincer nici nu mai stiu exact cat coboara. :) Pun doua poze cu masina sa-ti faci o idee,mie imi place cat de joasa este mai ales ca acopera tot locul de sub aripa. :twoup:

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

Tocmai am cumparat 2 amortizoare noi de la sachs, pentru un e36, si am o nelamurire. Apas ambele amortizoare odata si le eliberez, in afara de faptul ca unu se apasa putin mai greu fata de celalalt mai este si problema ca unu se ridica mai repede unu mai incet. O fi unu mai uzat ca celalalt ? :) :twoup:

Tinand cont de faptul ca exact revenirea este functia amortizorului ar trebui sa le faci un test la suspensiile astea noi , dar DUPA ce le montezi pe masina . Este de ajuns ca amortizoarele sa nu fi fost "amorsate" si de asta se se comporte diferit . Daca unul a fost depozitiat culcat si unul in picioare , normal ca atunci cand te "joci" cu mana cu ele sa se comporta diferit , dar dupa ce le montezi pe masina si faci cateva ture ar trebui sa ambele sa functioneze IDENTIC daca sunt noi , altfel merci cu foaia de testate la garantie sa-ti dea unele identice "si la mana" !

Daca le lasi asa si unul reactioneaza intr-un fel si altul in alt fel , ar fi mai rau decat daca le-ai alsa pe cele uzate , car reactional in principiu la fel .

Nu uita ca multe piese daca sunt luate "de la noi" este posibil sa fi fost refuzate pe undeva sau pur si simplu ramase pe stoc tocmai din cauza anumitor probleme de genul a ceea ce ai constatat si tu !

 

din cate stiu piesa 4 e tampon amortizor pentru a evita ca amortizorul sa ajunga la comprimare maxima, sa absoarba socurile, iar piesa 3 este pentru a proteja amortizorul de praf. Kit-ul e in jur de 70 80 ... eu mi-am luat kit-ul de la Sachs.

Eu stiu ca piesa 3 este o protectie pentru praf si mizerie a amortizorului pentru partea fixa , cilindrica , iar piese 4 este protectia cea mai importanta , exact pentru tija care culiseaza , este practic un cauciuc , ca un acordeon , care se misca odata cu tija si nu permite intrarea mizeriei si prafului pe acea tija si astfel sa intre in interiorul amortizorului sau sa se depuna pe ea si apoi sa afecteze cursa tijei in interior .

Unele amortizoare sport , mai ales cele cu reglaje , au un fel de carte de service si la un anumit numar de kilometrii sau ani se poate schimba si uleiul din interior , si semeringurile care seteaza duritatea , dar si acest kit de protectie , care este destul de clar ca in timp se degradeaza . Am intalnit aceste protectii si la suspensiile de motoare .

 

Pentru ca restul raspunsurilor si a pollingului sa fie cat mai util pentru el si pentru ceilalti care vor urma , l-as ruga sa spuna clar pentru ce vrea sa foloseasca suspensiile . Pana acum am inteles ca vrea sa fie sport , dar sa nu-l zgaltaie la gropile din RO , deci poate ar trebui sa stearga cel putin o varianta de acolo .

Link to comment
Share on other sites

Cand am fost la ITP, la testul de amortizoare mi-au spus ca punte spate e dusa, deci ar trebui schimbate amortizoarele.

 

Am obs ca masina are tendinta sa se incline pe virajele luate mai in forta, ceea ce inainte nu se intampla.

 

Asta se traduce prin amortizoare duse sau ar putea fi si altceva de vina?

Link to comment
Share on other sites

Cand am fost la ITP, la testul de amortizoare mi-au spus ca punte spate e dusa, deci ar trebui schimbate amortizoarele.

 

Am obs ca masina are tendinta sa se incline pe virajele luate mai in forta, ceea ce inainte nu se intampla.

 

Asta se traduce prin amortizoare duse sau ar putea fi si altceva de vina?

 

La a mea face la fel si am dus amortizorul din spate dreapta. Celalalte elemente de suspensie sunt ok (verificate de cateva ori la diverse serviceuri).

 

In plus mai da si o senzatie ca pleaca spatele si ajungi in balarii...

Link to comment
Share on other sites

Revenind la intrebarea mea, pentru un e36, ce suspensie ar fi indicata, nici foarte rigida, dar sa coboare un pic masina?

Sunt constient ca o suspensie sport, nu are ca plus confortul, dar suspensia JOM pe care o am acum, ma face sa simt fiecare pietricica, si fiecare denivelare, nu vorbesc de gropi, ca drumurile cu gropi le evit, prefer sa ocolesc cativa km pe un drum bun, decat sa merg pe unul cu gropi.

Asadar, ce ar fi indicat, Bilstein B6, B8, ceva de la Sachs sport...?

Masina mea arata cam asa, acum, sunt convins ca o suspensie mai putin rigida nu o sa imi mai permita garda asta joasa, dar oricum, nici cocotata nu vreau sa fie masina....

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by scara_211084
Link to comment
Share on other sites

Un pic de off topic on topic..

Astia de la bilstein au scos recent, pt e46 316i-330i (si dieseluri), kitul PSS10. Costa in jurul a 2k euro, se poate regla duritatea in 10 trepte si pot cobori pana la 50mm sub factory setting.. Kitul e tratat anticoroziune si are garatie lifetime..

Link to comment
Share on other sites

de regula sunt din ce in ce mai dure, cu alte setari ale valvelor, pentru coborari mai agresive.., din ce in ce mai "sport" :twoup:, daca imi e permisa exprimarea...

B4 sunt standard.. b6 ceva mai dure, b10 dure rau si pentru coborari de 3-5 cm.. etc..

Link to comment
Share on other sites

la banii aia iei suspensii mult mai performante.ajustabile e compresie/rebound + flanse amortizor reglabile(fata) de fapt ce vorbesc ei aici costa cam 1000 euro :twoup:

Bilstein pss9 si pss10 sunt unele dintre cele mai populare kituri profesionale de suspensie, pe bimmerforums, 9 din 10 oameni au unul din kiturile alea pe masinile de track day.

Acum poate va veni unul sa spuna ca aia sunt batuti in cap ca habar n-au... ceea ce e eronat.

Pss9 am vrut eu sa iau, aici la noi erau 1600 de euro, in state erau 1100$.

Sunt cum trebuie sa fie, isi merita pe deplin banii, din cate stiu au toate reglajele posibile, inclusiv de rebound, damping, etc.

 

Insa la noi nu gasesti, la noi Bilstein nu e vazuta cum e vazuta in state sau in tarile civilizate, noi comparam Sachs cu Bilstein aici... cand normal Bilstein e 10 clase peste la suspensiile profesionale sport.

Dincolo cand e vorba de coilovers, NIMENI nu aduce in discutie Sachs, doar Bilstein PSS 9, 10, Kw Var.2, Tc, Koni, nici nu cred ca exista kit de suspensii sachs, doar daca cumperi separat toate piesele.

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

asae, pana cand am plecat nici eu nu stiam de ele, abia cand am sapat pe forumuri de afara am ales bilstein si sunt intradevar foarte misto...

Stiu siguranta ca de exemplu pana si alea mai parnai alde b6 cum am eu sunt testate pe Nordschleife. Si e reala faza , echipa aia lor are un stand acolo non-stop testeaza n-spe marci, se dau non-stop pe circuitul ala...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

la banii aia iei suspensii mult mai performante.ajustabile e compresie/rebound + flanse amortizor reglabile(fata) de fapt ce vorbesc ei aici costa cam 1000 euro :twoup:

Bilstein pss9 si pss10 sunt unele dintre cele mai populare kituri profesionale de suspensie, pe bimmerforums, 9 din 10 oameni au unul din kiturile alea pe masinile de track day.

Acum poate va veni unul sa spuna ca aia sunt batuti in cap ca habar n-au... ceea ce e eronat.

Pss9 am vrut eu sa iau, aici la noi erau 1600 de euro, in state erau 1100$.

Sunt cum trebuie sa fie, isi merita pe deplin banii, din cate stiu au toate reglajele posibile, inclusiv de rebound, damping, etc.

 

Insa la noi nu gasesti, la noi Bilstein nu e vazuta cum e vazuta in state sau in tarile civilizate, noi comparam Sachs cu Bilstein aici... cand normal Bilstein e 10 clase peste la suspensiile profesionale sport.

Dincolo cand e vorba de coilovers, NIMENI nu aduce in discutie Sachs, doar Bilstein PSS 9, 10, Kw Var.2, Tc, Koni, nici nu cred ca exista kit de suspensii sachs, doar daca cumperi separat toate piesele.

e alegerea fiecaruia ,eu despre astea vorbesc http://www.driftworks.com/shop/suspension-...-m3-models.html mie personal mi s-au parut destul de ok.Cum am zis alegerea e a fiecaruia :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.