Jump to content

Demontare/montare turbosuflanta (de pe motor)


sarpe74

Recommended Posts

As vrea sa stiu care sunt operatiunile de demontare, respectiv montare, a turbosuflantei de pe , respectiv pe, motor.

Iau in calcul ca trebuie sa schimb turbosuflanta pt ca a inceput sa fluiere si nu as vrea sa am surpriza sa mi se dezintegreze pe masina si cine stie ce probleme sa mai cauzeze si pe la motor (am auzit povesti cu pale sau bucati de metal sarite din turbo si aspirate in motor).

Tot citind pe forum despre probleme cu turbo, am vazut mai multe pareri cu privire la demontarea turbosuflantei de pe motor, pasii care trebuie urmati, gen de curatat furtunul intercooler, curatat (sau chiar inlocuit valva EGR), cercetat admisie/evacuare sa nu cumva sa ramana cine stie ce corpuri straine prin acestea, si totodata ma intereseaza sa stiu piesele care sunt absolut necesar a fi schimbate inainte de a monta noua (sau reconditionata) turbosuflanta la loc pe motor. Am inteles ca se schimba uleiul (e logic), se curata chiar si baia de ulei sa nu cumva sa ramana pilitura de metal, se spala (inlocuieste) filtrul epurator, se schimba filtrul de aer si cel de ulei... La montaj, in afara de turbosuflanta propriu-zis am citit ca trebuie schimbata si garnitura (nu stiu care) pt ca cea veche ramane deformata si nu se mai poate folosi.

Inca sunt in dubii vis-a-vis de reconditionarea turbosuflantei, pt ca am inteles de la cineva care lucreaza in domeniu, ca in Romania nu exista banc pt calibrare, iar piesele care se inlocuiesc (kit-ul de reparatie) sunt de multe ori de calitate sau provenienta indoielnica. Deci ar ramane ori varianta achizitionarii unei turbosuflante noi, ori reconditionarea celei pe care o am pe masina - dar numai cu kit de reparatie de caliatate pe care sa se dea garantie de calitate pt piese si de montaj numai pe banc de calibrare specializat (asta daca o exista asa ceva prin la atelierele din Ro)... si stiu preturile difera de la una reconditionata 900 lei la una noua 4-5000 lei sau chiar mai mult.

Daca ma puteti ajuta cu sfaturi si recomandari in privinta celor expuse de mine mai sus, va rog, nu ezitati s-o faceti. Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

 

Ok ms de info...

 

Din ce am mai citit si eu rasfoind paginile pe forum, am ajuns la concluzia ca daca tot dau jos turbosuflanta de pe masina, ar fi bine sa curat valva EGR, sa curat furtunul intercooler, sa curat admisia si galeria, inclusiv furtunele de pe traseul de admisie, si daca tot ajung la dat jos admisie este indicat sa anulez clapetele "swirl flaps", iar inainte de a monta inapoi noua turbina sa inlocuiesc kitul de garnituri de la turbo, sa inlocuiesc furtunelele de vacuum, sa inlocuiesc filtrele de aer si respectiv ulei, ulei nou, de vazut fitru epurator daca are ceva mizerie/pilitura prin el (a fost inlocuit cu modelul nou fara pasla acum vreo 10.000km), si sa curat baia de ulei de eventualele depuneri. Daca am omis ceva va rog sa sesizati.

 

O alta intrebare ar fi: oare in Romania se comercializeaza dopurile care inlocuiesc sistemul de clapete de pe admisie? Am gasit pe ebay ceva in sensul asta, dar ca sa le comand dureaza ceva timp pana ajung si nu prea am rabdarea necesara, mai ales ca am citit ca sunt de doua dimensiuni... si nu stiu ce dimensiune au cele de pe masina mea pana nu dau jos admisia...

Link to comment
Share on other sites

Vreau sa inlocuiesc furtunele de vacuum dintre pompa de vacuum, turbosuflanta si EGR.

Din cate am observat, sunt 5 la numar la motorul M47N si vreau sa stiu daca e vreo diferenta intre ele, pt ca sunt date doua coduri si doua culori pentru ele, respectiv:

 

Vacuum hose black - part no: 11 74 7 797 129 si Vacuum hose blue - part no: 11 65 7 796 879

Totusi vad ca au aceleasi caracteristici si daca le comand pe oem au acelasi pret ambele: 3,5X2,0 / €8.95

 

Aveti idee daca pot gasi la magazinele de piese un astfel de furtun? Se comercializeaza la metru sau trebuie neaparat comandate pe oem?

Link to comment
Share on other sites

Vreau sa inlocuiesc furtunele de vacuum dintre pompa de vacuum, turbosuflanta si EGR.

Din cate am observat, sunt 5 la numar la motorul M47N si vreau sa stiu daca e vreo diferenta intre ele, pt ca sunt date doua coduri si doua culori pentru ele, respectiv:

 

Vacuum hose black - part no: 11 74 7 797 129 si Vacuum hose blue - part no: 11 65 7 796 879

Totusi vad ca au aceleasi caracteristici si daca le comand pe oem au acelasi pret ambele: 3,5X2,0 / €8.95

 

Aveti idee daca pot gasi la magazinele de piese un astfel de furtun? Se comercializeaza la metru sau trebuie neaparat comandate pe oem?

 

Se gaseste acest furtun la magazinele de piese auto, se vinde la metru. Aproximativ 10lei/metru

 

E foarte scump daca il cumperi OEM dupa cod.

Link to comment
Share on other sites

Am dat turbina jos de pe masina si am dus-o la un specialist. La prima vedere, omu' m-a intrebat daca am probleme cu pompa de ulei, pt ca turbina nu are pic de ulei pe palele din spate ale turbinei si cica nu e normal. Deci pe palele din fata cum te uiti la turbina montata pe motor exista ulei, iar pe cele de pe spate nu, sunt doar afumate, in rest uscate complet. E normal? Printre altele, a gasit joc mare in ax iar unele dintre pale sunt ciuntite, lipsesc fragmente, de unde m-a si intrebat daca nu fluiera turbina inainte s-o dau jos... ceea ce e adevarat.

Mi-a zis sa fiu atent sa nu cumva sa am vre-un blocaj pe traseul de circulatie al uleiului (pompa, intercooler, etc) dar totusi mie nu mi s-a aprins nici un bec la bord si am mai circulat cu masina vreo 10km de cand mi s-a parut mie ca se aude ciudat...

Astept opinii de la cei care au mai vazut turbina de 320d / M47N (110kw) data jos de pe masina... multumesc.

Am atasat si o poza, sper sa se inteleaga de ce parte a turbinei este vorba...

Edited by sarpe74
Link to comment
Share on other sites

cati km are masina real? sau mai bine zis acum cati km s-a schimbat ultima data turbina?

 

Masina are 130k km si nu stiu daca s-a mai schimbat vreodata turbina, nu cred...

 

 

... totusi ai vreo explicatie?

 

Un alt domn mecanic pe care l-am mai intrebat a zis ca e normal sa nu aiba ulei pe partea dinspre evacuare pt ca acolo temperatura este mult mai crescuta de unde rezulta ca uleiul se arde si e posibil sa fie si depuneri destul de consistente care sa blocheze traseul daca nu s-a mai curatat niciodata turbina, de unde si explicatia sa nu se vada urme de ulei si sa fie uscate palele respective. Suna logic oarecum... totusi astept si opiniile voastre.

Link to comment
Share on other sites

salut. eu am un 330cd din 06/2004.

e normal sa fluiere putin in jurul a 2k rotatii? in rest nu scoate sunete.

masina nu scoate fum decat daca ii dai talpa 100% si doar la inceput un norisor negru, in rest nu scoate iar pe tester la filaret nu a iesit nimic la turbo....

 

masina o am de cateva sapt si nu s-a modificat zgomotul....

 

multumesc

Link to comment
Share on other sites

salut. eu am un 330cd din 06/2004.

e normal sa fluiere putin in jurul a 2k rotatii? in rest nu scoate sunete.

masina nu scoate fum decat daca ii dai talpa 100% si doar la inceput un norisor negru, in rest nu scoate iar pe tester la filaret nu a iesit nimic la turbo....

 

masina o am de cateva sapt si nu s-a modificat zgomotul....

 

multumesc

Nici la mine nu scotea fum, decat in limitele normale la kickdown, iar cu fluieratul ma obisnuisem deja undeva intre 2000-3500 ture, nu era enervant dar era mai strident parca decat la alte dieseluri, asta pana intr-o zi cand a inceput sa scoata zgomote ciudate (ca atunci cand ti se plimba o piulita pe interiorul esapamentului sau ca si cand ar fi fost desprins esapamentul de undeva din tampoanele de cauciuc si intra in vibratii). Eu asta am crezut ca are masina pt ca atunci cand o tineam constatnt la o anumita turatie, sa zicem la 2000 rpm, zornaitul acela disparea.

Tin sa precizez ca nu a scos fum alb sau de alta culoare, atunci cand a cedat am auzit undeva la motor ca si cum ar fi scuipat ceva cu presiune si apoi a inceput sa se auda zornaitul de care va povesteam. Eram in treapta 1 plecam de la semafor , destul de incet pt ca imediat aveam de trecut o sina de tramvai si s-a auzit in momentul in care am depasit sina de tramvai, am schimbat a 2-a si am calcat-o undeva pe la 2500 rpm.

Culmea e ca de atunci am mai facut vreo 10 km cu masina in stadiul in care era, dar incercam sa nu depasesc 2500 rpm si pe cat posibil am tinut-o constant in turatii, la relanty zornaitul era abia sesizabil. Nu s-a incalzit, nu s-a aprins niciun martor la bord, nu a scos fum, etc... doar zgomotul

Edited by sarpe74
Link to comment
Share on other sites

AM luat kit-ul de garnituri pt turbosuflanta. De la Elring. In interiorul cutiei se afla cele 6 garnituri si o seringa cu 5 ml (de ulei presupun). Acest ulei banuiesc ca se foloseste inainte de montaj, dar nu stiu ce anume trebuie uns in mod special? Stie careva, a mai cumparat cineva asa ceva?
Link to comment
Share on other sites

Zgomotuele pe care le-ai sesizat le aveam si eu. Dar erau de la racordul flexibil.

Vezi daca e stricat. Uita-te sub masina daca iese fum. Sa te ajute cineva cu niste pedale :) in timp ce te uiti sub ea.

 

Nu e racordul flexibil,

am pus masina pe rampa si acolo s-a uitat mecanicul prima oara, a impins/tras de esapament cu o carpa ca frigea tare si nu sunt probleme.

Dupa ce am dat jos turbina si am invartit de ax, se aude/vede cum paletele ating de peretii carcasei daca impingeai in ax in stg-dr sau sus-jos si intrand in rezonanta cu esapamentul, cam ala era zgomotul.

Da' cu uleiul ala din seringa ce fac? :twoup:

Edited by sarpe74
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.