Jump to content

Schimb de ulei la cutie


alex_pasu

Recommended Posts

Azi am schimbat si eu uleiul la e39 al meu.Am cumparat filtru+garnitura si suruburi de la Bozon(firma Vaico) si ulei de la Dan de la cluj 5L dupa codul de pe cutie.

Am urcat masina pe elevator am desfacut busonul pe unde se pune ulei(e situat pe partea cu volanul nu foarte sus pozitionat) apoi busonul pe unde se scurge uleiul.

Cred ca a curs cam 4.5L dupa care am desfacut baia de ulei(tubulara de 10).Am spalat baia si curatat magnetul(baia era curata foarte putin urme de span la fel si magnetul care avea ca o mazga de pamant cum este si la filtru de ulei la motor).Uleiul scurs era negru dar la soare mai avea o culoare rosiatica si nu mirosea foarte tare a ars si nu mai era asa gras si gros ca cel nou(era apos).Intre timp a mai curs din cutie ulei maxim 300-400 grame.Acum incepe distractia. :twoup:

Filtrul nou era diferit de cel vechi adica are doua lamele de plastic de ghidare ,pt a se fixa de cutie iar la filtrul nou erau mai lungi cu 1 cm aproximativ. :twoup:

Am masurat pe cele vechi si le-am taiat la dimensiunea corespunzatoare.Am introdus filtrul dar cand puneam baia de ulei lovea.Am verificat filtrul nou si cel vechi iar cel nou avea in plus la partea unde intra in cutie(tubul acela ) avea inca o garnitura alba. :twoup: . Am scos garnitura alba apoi am uns garnitura de la filtru cu ulei si totul a intrat perfect .Acum sa pun baia si garnitura :twoup: . Garnitura noua fata era din cauciuc si era cam de 4-5 mm grosime pe cand cea veche era din aluminiu iar pe partea de interior a garniturii era din cauciuc.Diferenta era ca cea veche avea cauciucul cam presat si am zis sa o pun pe cea noua.Am pus si baia cu garnitura cu tot suruburile le-am apropiat pe toate si apoi le-am strans dar nu foarte tare ca vedeam cum iese in afara garnitura de cauciuc. :twoup: .

Am pus busonul pe unde iese uleiul si cu un furtun l-am bagat pe la motor in asa fel incat un capat era la busonul pe unde se pune uleiul iar celalalt era pe langa filtru de polen.La caputul de furtun situat langa filtru de polen am pus o palnie si am inceput sa pun ulei.Am pus aproape 3L cand a inceput sa dea pe afara.Am pus busonul cu mana si apoi am pornit masina.Cu motorul pornit si cu piciorul pe frana apasat am schimbat in R in N si In D un de in fiecare am stat vreo cimci secunde.Apoi am incercat sa mai bag ulei dar cand am deschis busonul curgea pe afara :twoup: .Mai trebuia sa pun 2 L si nu mai intra.Si am bagat in R motorul tot mergea si frana tot apasata era si am mai stat vreo 2 minute si am mai bagat ulei si iar am mai stat un minut si am mai bagat ulei si asa am bagat in cutie cu totul aproximativ 5 litri fara 100-150 grame.Am strans busonul bine am verificat sa nu curga pe la garnitura am mai strans putin sa fiu sigur suruburile de la baie, am pus scutul si gata.

Cutia mergea foarte bine si inainte de schimb si acum merge la fel de bine nu smuceste cand schimba totul pare in regula.Voi mai verifica sa nu am scurgeri ceva.

Dupa cum arata uleiul vechi si filtrul si magnetul eu zic ,in cazul acesta, ca puteam sa mai fac ceva km.

Dar daca nu desfaceam nu stiam in ce stare se afla.

Aveti grija ce filtre si garnituri cumparati si uleiul daca e bmw original.Daca le puteti vedea inainte :)

Link to comment
Share on other sites

Azi am schimbat si eu uleiul la e39 al meu.Am cumparat filtru+garnitura si suruburi de la Bozon(firma Vaico) si ulei de la Dan de la cluj 5L dupa codul de pe cutie.

Am urcat masina pe elevator am desfacut busonul pe unde se pune ulei(e situat pe partea cu volanul nu foarte sus pozitionat) apoi busonul pe unde se scurge uleiul.

Cred ca a curs cam 4.5L dupa care am desfacut baia de ulei(tubulara de 10).Am spalat baia si curatat magnetul(baia era curata foarte putin urme de span la fel si magnetul care avea ca o mazga de pamant cum este si la filtru de ulei la motor).Uleiul scurs era negru dar la soare mai avea o culoare rosiatica si nu mirosea foarte tare a ars si nu mai era asa gras si gros ca cel nou(era apos).Intre timp a mai curs din cutie ulei maxim 300-400 grame.Acum incepe distractia. :twoup:

Filtrul nou era diferit de cel vechi adica are doua lamele de plastic de ghidare ,pt a se fixa de cutie iar la filtrul nou erau mai lungi cu 1 cm aproximativ. :twoup:

Am masurat pe cele vechi si le-am taiat la dimensiunea corespunzatoare.Am introdus filtrul dar cand puneam baia de ulei lovea.Am verificat filtrul nou si cel vechi iar cel nou avea in plus la partea unde intra in cutie(tubul acela ) avea inca o garnitura alba. :twoup: . Am scos garnitura alba apoi am uns garnitura de la filtru cu ulei si totul a intrat perfect .Acum sa pun baia si garnitura :twoup: . Garnitura noua fata era din cauciuc si era cam de 4-5 mm grosime pe cand cea veche era din aluminiu iar pe partea de interior a garniturii era din cauciuc.Diferenta era ca cea veche avea cauciucul cam presat si am zis sa o pun pe cea noua.Am pus si baia cu garnitura cu tot suruburile le-am apropiat pe toate si apoi le-am strans dar nu foarte tare ca vedeam cum iese in afara garnitura de cauciuc. :twoup: .

Am pus busonul pe unde iese uleiul si cu un furtun l-am bagat pe la motor in asa fel incat un capat era la busonul pe unde se pune uleiul iar celalalt era pe langa filtru de polen.La caputul de furtun situat langa filtru de polen am pus o palnie si am inceput sa pun ulei.Am pus aproape 3L cand a inceput sa dea pe afara.Am pus busonul cu mana si apoi am pornit masina.Cu motorul pornit si cu piciorul pe frana apasat am schimbat in R in N si In D un de in fiecare am stat vreo cimci secunde.Apoi am incercat sa mai bag ulei dar cand am deschis busonul curgea pe afara :twoup: .Mai trebuia sa pun 2 L si nu mai intra.Si am bagat in R motorul tot mergea si frana tot apasata era si am mai stat vreo 2 minute si am mai bagat ulei si iar am mai stat un minut si am mai bagat ulei si asa am bagat in cutie cu totul aproximativ 5 litri fara 100-150 grame.Am strans busonul bine am verificat sa nu curga pe la garnitura am mai strans putin sa fiu sigur suruburile de la baie, am pus scutul si gata.

Cutia mergea foarte bine si inainte de schimb si acum merge la fel de bine nu smuceste cand schimba totul pare in regula.Voi mai verifica sa nu am scurgeri ceva.

Dupa cum arata uleiul vechi si filtrul si magnetul eu zic ,in cazul acesta, ca puteam sa mai fac ceva km.

Dar daca nu desfaceam nu stiam in ce stare se afla.

Aveti grija ce filtre si garnituri cumparati si uleiul daca e bmw original.Daca le puteti vedea inainte :)

 

Salut; si pe mine ma paste o schimbare de ulei, la cutie, mult prea mult amanata! Spune-mi te rog pretul filtrului si al garniturii; am gasit la Unix cu 240Ron kitul; ce ulei ai pus, si cat a fost litrul? Ai pus sintetic sau mineral? La mine pe sticker (verde) scrie BMW part no. 832 200 269 22, care cica e ETL 7045E de la Texaco. Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Azi am schimbat si eu uleiul la e39 al meu.Am cumparat filtru+garnitura si suruburi de la Bozon(firma Vaico) si ulei de la Dan de la cluj 5L dupa codul de pe cutie.

Am urcat masina pe elevator am desfacut busonul pe unde se pune ulei(e situat pe partea cu volanul nu foarte sus pozitionat) apoi busonul pe unde se scurge uleiul.

Cred ca a curs cam 4.5L dupa care am desfacut baia de ulei(tubulara de 10).Am spalat baia si curatat magnetul(baia era curata foarte putin urme de span la fel si magnetul care avea ca o mazga de pamant cum este si la filtru de ulei la motor).Uleiul scurs era negru dar la soare mai avea o culoare rosiatica si nu mirosea foarte tare a ars si nu mai era asa gras si gros ca cel nou(era apos).Intre timp a mai curs din cutie ulei maxim 300-400 grame.Acum incepe distractia. :twoup:

Filtrul nou era diferit de cel vechi adica are doua lamele de plastic de ghidare ,pt a se fixa de cutie iar la filtrul nou erau mai lungi cu 1 cm aproximativ. :angry:

Am masurat pe cele vechi si le-am taiat la dimensiunea corespunzatoare.Am introdus filtrul dar cand puneam baia de ulei lovea.Am verificat filtrul nou si cel vechi iar cel nou avea in plus la partea unde intra in cutie(tubul acela ) avea inca o garnitura alba. :twoup: . Am scos garnitura alba apoi am uns garnitura de la filtru cu ulei si totul a intrat perfect .Acum sa pun baia si garnitura :) . Garnitura noua fata era din cauciuc si era cam de 4-5 mm grosime pe cand cea veche era din aluminiu iar pe partea de interior a garniturii era din cauciuc.Diferenta era ca cea veche avea cauciucul cam presat si am zis sa o pun pe cea noua.Am pus si baia cu garnitura cu tot suruburile le-am apropiat pe toate si apoi le-am strans dar nu foarte tare ca vedeam cum iese in afara garnitura de cauciuc. :twoup: .

Am pus busonul pe unde iese uleiul si cu un furtun l-am bagat pe la motor in asa fel incat un capat era la busonul pe unde se pune uleiul iar celalalt era pe langa filtru de polen.La caputul de furtun situat langa filtru de polen am pus o palnie si am inceput sa pun ulei.Am pus aproape 3L cand a inceput sa dea pe afara.Am pus busonul cu mana si apoi am pornit masina.Cu motorul pornit si cu piciorul pe frana apasat am schimbat in R in N si In D un de in fiecare am stat vreo cimci secunde.Apoi am incercat sa mai bag ulei dar cand am deschis busonul curgea pe afara :twoup: .Mai trebuia sa pun 2 L si nu mai intra.Si am bagat in R motorul tot mergea si frana tot apasata era si am mai stat vreo 2 minute si am mai bagat ulei si iar am mai stat un minut si am mai bagat ulei si asa am bagat in cutie cu totul aproximativ 5 litri fara 100-150 grame.Am strans busonul bine am verificat sa nu curga pe la garnitura am mai strans putin sa fiu sigur suruburile de la baie, am pus scutul si gata.

Cutia mergea foarte bine si inainte de schimb si acum merge la fel de bine nu smuceste cand schimba totul pare in regula.Voi mai verifica sa nu am scurgeri ceva.

Dupa cum arata uleiul vechi si filtrul si magnetul eu zic ,in cazul acesta, ca puteam sa mai fac ceva km.

Dar daca nu desfaceam nu stiam in ce stare se afla.

Aveti grija ce filtre si garnituri cumparati si uleiul daca e bmw original.Daca le puteti vedea inainte :)

 

Salut; si pe mine ma paste o schimbare de ulei, la cutie, mult prea mult amanata! Spune-mi te rog pretul filtrului si al garniturii; am gasit la Unix cu 240Ron kitul; ce ulei ai pus, si cat a fost litrul? Ai pus sintetic sau mineral? La mine pe sticker (verde) scrie BMW part no. 832 200 269 22, care cica e ETL 7045E de la Texaco. Multumesc

salut...Filtrul +garnitura si suruburi este luat de la Bozon si a costat 130.ron e de la Vaico(german) dar lamelele de ghidare au fost mai lungi si au trebuit sa le scurtez.

iar garnitura este din cauciuc fata de aluminiu+cauciuc la aia originala.Uleiul este luat de la Dan de la Cluj si am dat pe 5 litri+transp 190 ron e vreo 33 ron litru.Uleiul cumparat a fost pe luat dupa codul de pe cutie si la mine e tot verde si cred ca e identic cu al tau(il am notat in agenda)_ si e ulei bmw original.Filtru+garnitura la Dan este 307 ron.Filtrul de la Vaico era identic cu cel original mai putin lamelele acelea din plastic care le poti masura pe cele de la filtrul vechi si le poti taia la dimensiunile potrivite.Singura teama pe care o am e sa nu ma trezesc ca o sa-mi curga pe la garnitura :twoup: Dar cred ca sunt eu putin :wacko: Daca ai bani ia filtru si garnitura originala adica 307 ron +ulei 190 ron+ manopera= sper cat mai putin.

Oricum daca vrei sa schimbi tu uleiul o sa ai nevoie de inca o persoana.Una tine furtunul in cutie alta toarna plus ca o sa trebuiasca cand o sa completezi sa stai in masina cu motorul pornit si cu frana apasata neaparat.Apropo vezi ca la magazine nu mi-au cerut codul de pe cutie ci doar seria masinii iar uleiul era Castrol.Asa ca ai grija.Eu am procedat asa cu schimbul ca nu prea aveam bani si zic ca e cea mai ok varianta pt mine.Orice filtru si garnitura pui vezi sa se potriveasca PERFECT dar uleiul eu zic sa-l iei de la Dan sau daca ai alta sursa sa fii sigur ca e original.vezi ce faci :twoup:

Link to comment
Share on other sites

desi nu sunt un fanatic al pieselor originale, din cate m-am interesat se pare ca sunt tot felul de probleme cu filtrele aftermarket. As recomada filtrul original. Ulei puteti gasi echivalent, dar trebuie mare atentie, daca pui tipul gresit termini cutia.
Link to comment
Share on other sites

Poi...chiar sa fi vrut tot nu am gasit aftermarket; numai BMW original, ca si filtrul epurator (E39 525dA 2002); Norauto nu aduce, la Augsburg cer 300Ron pe kit iar la Unix este 240 sau pe aproape; la Meteor nu mai merg ca sunt mai scumpi ca Unix.

 

Intr-adevar la ulei sunt fff precaut; pe cutie, scrie ca refill-ul sa se faca numai cu bmw part no. "832.......922" adica Texamatic ETL 7045E... (ulei mineral de culoare rosie, care satisface depasitul Dexron III : http://www.uztexaco.com/cgi-bin/page1.cgi?...time=1120731873 ) ; eu voi schimba tot cu un Dexron III sau, preferabil, un Dexron VI (care e compatibil 100% cu D III http://www.sandyblogs.com/techlink/2009/05/dexron-vi.html) dar neaparat sintetic; ce am gasit pana acum este un Valvoline http://www.amiauto.ro/product--MAXLIFE_ATF.html care e D III si se lauda ca e sintetic, si un Liqui Moly http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produkt.../id/e_3680.html care satisface D III, ei il recomanda si pt. D VI, si specifica pe bidon si ETL 7045E... problema e ca nu-l prea gasesc pe plaiuri autohtone, voi incerca la importatorul din Sibiu. Oricum inca mai caut, dar coordonatele sunt D III sau D VI si neaparat sintetic; daca cineva, care citeste acest post, are vreo sugestie, este absolut binevenita pt. mine si pt. alti posesori de GM.

 

O zi buna

Link to comment
Share on other sites

si la a mea tot Dextron III trebuie, nu se mai fabrica de vreo 8-9 ani, am un fel de dextron IV facut de Motul in cutie de vreo 15k km, nici o problema si a fost schimbat pe garantia service-ului.

 

spune-mi si mie, te rog, numele complet al uleiului; Motul ... ...; ce am gasit pe saitul romanesc al Motul este doar un D III si un D II, ambele minerale; la motor am tot Motul (Specific LL-04 5w-40 si... e perfect) ; D IV e ok, zic; daca ai si un link, ceva ar fi ok.

Link to comment
Share on other sites

Absolut de acord, Paul; ce am mentionat mai sus, de la Unix si Augsburg, sunt piese "de origine", nu de producator licentiat (Bosch, Mann, etc), asta din pacate, indraznesc sa spun; din ce mi s-a spus la magazinele mentionate, nu au la vanzare ce imi trebuie mie decat de la BMW Group; la fel a fost si cand am luat filtrul epurator + 2 garnituri, la fel si capacul de la filtrul de ulei pt motor (a trebuit sa-l sparg pe cel vechi, asa de strans a fost, dar asta e alta poveste) ; tot "de origine"; au venit in cutii albe cu inscrisul "BMW Group" si codurile respective. Acelasi lucru imi dadea si la Bavaria, banuiesc.

Ca fapt divers, un amic al meu a gasit filtru de cutie pt. un ML270 de la producatori licentiati; a putut sa aleaga din vreo 4; a luat Mann; nu stiu de ce BMW nu a licentiat macar un producator; dar deja nu mai e treaba noastra.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Buna ziua,

 

Am un E46 318i M43 din 2001 cu cca 220k km (pe bord). Nu stiu daca a fost sau nu schimbat vreodata uleiul la cutia manuala. Insa stiu ca am citit pe undeva (in manualul masinii sau... nu mai stiu exact pe unde) ca uleiul din cutie este garantat life time. Acuma... din ce vad pe aici, unii il mai schimba. De ce? Metionez ca masina merge perfect, n-am probleme cu ea, cu atat mai putin cu cutia. Intreb si eu... sa nu mor prost.

 

P.S.

 

Iarna sau la temperaturi reci, cu motorul rece, masina intra ceva mai greu in viteza intai. Dupa ce se incalzeste motorul nu mai sunt probleme. Este normal asa ceva?

 

Multumesc.

Edited by RAZVAN2007
Link to comment
Share on other sites

Buna ziua,

 

Am un E46 318i M43 din 2001 cu cca 220k km (pe bord). Nu stiu daca a fost sau nu schimbat vreodata uleiul la cutia manuala. Insa stiu ca am citit pe undeva (in manualul masinii sau... nu mai stiu exact pe unde) ca uleiul din cutie este garantat life time. Acuma... din ce vad pe aici, unii il mai schimba. De ce? Metionez ca masina merge perfect, n-am probleme cu ea, cu atat mai putin cu cutia. Intreb si eu... sa nu mor prost.

 

P.S.

 

Iarna sau la temperaturi reci, cu motorul rece, masina intra ceva mai greu in viteza intai. Dupa ce se incalzeste motorul nu mai sunt probleme. Este normal asa ceva?

 

Multumesc.

 

"Garantat pe viata/lifetime" nu e nimic pe lumea asta... entropia bat-o vina :twoup: ; mai degraba e un concept de marketing; in particular, orice ulei isi pierde, in timp (atat din cauza uzurii fizice cat si a imbatranirii), caracteristicile/proprietatile, care corespund solicitarilor, pentru care este sintetizat; de ce sa schimbi uleiul? in primul rand nu ai cum sa faci cutiei rau schimbandu-l, dimpotriva!! (asta daca schimbi cu un ulei corespunzator cerintelor cutiei) . Cutia ta poate sa fie ok acum , cu o uzura normala (intrarea in treapta 1 iarna poate fi un semn al acestei uzuri, poate fi ambreiajul de vina sau chiar uleiul vechi); neschiband uleiul (care garantat contine in suspensie mici particule de metal de la rotile dintate), in timp, panta uzurii angrenajelor va fi din ce in ce mai abrupta; sigur-sigur prelungesti perioada de functionare normala a cutiei schimband uleiul! si-apoi... e vorba de un efort minim... intra max. 1 - 1,5L de ulei... cat sa coste...50-60Ron in cel mai rau caz! A, si sa nu uita de diferential; schimba neaparat uleiul si acolo (tot 1L intra) ; un fleac.

 

Succes!

Link to comment
Share on other sites

Crezi ca imi este mai usor sa intreb decat sa dau search?

Nu este un mod elegant de a pune problema. Adica, in loc sa-ti pui si tu un pic capul la contributie si sa cauti pe forum, tu zici ca e mai comod sa-i pui pe altii sa caute pentru tine :twoup: . Intr-adevar, e mai comod, dar nu asta e sensul forumului.

Daca ti-e lene si vrei sa pui pe altul sa faca asta pentru tine, iti recomand sa apelezi la un service. Probabil nu va fi gratis, dar comoditatea se plateste.

 

Nu zic asta doar pentru ca mi se pare anormal cum pui problema, dar daca fiecare face un topic nou in loc sa se uite inainte ce s-a mai discutat pe tema respectiva, forumul se va umple de informatii redundante, fiind extrem de greu de gasit informatiile utile.

 

Uite ce rezultat primesc la search...

Se pare ca nici mesajul de eroare nu l-ai citit. Daca l-ai fi citit ai fi vazut ca scrie ca nu poti cauta cuvinte mai scurte de 3 caractere.

 

Mai multe detalii despre cum poti face cautarea pe forum gasesti aici.

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?s=&...t&p=1236247

Link to comment
Share on other sites

am cumparat original BMW cu 23 eur litru parca si 2 amici de ai mei au schimbat la E60 al lor. iar rezultatul a fost remarcabil. mai mult am stat de vb cu un mecanic BMW, nu roman, care a zis clar ca uleiul in cutie se schimba dupa un numar de km. asa ca sugerez cu caldura sa-l schimbati
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.