Jump to content

roata rezerva


mirceaddd

Recommended Posts

am si eu nevoie sa cumpar o janta de seria 1 pe 16". De tabla - cea mai ieftina, pentru rezerva. Cauciuc am. Daca stie cineva de unde pot sa iau macar o roata din aceea subtire (cu tot cu cauciuc, evident), as ramane recunoscator. Evident ca as prefera SH, tinand cont ca este numai pentru cazul in care fac pana. Nu stiu dimensiunile ca sa le dau exact, as cumpara-o pe proba. Si cheie si cric.

Daca stie cineva sa-mi spuna ce tip de janta are aceasta masina, sa-mi spuna ca sa stiu ce sa caut. In cartea tehnica nu am gasit nimic.

 

Multumesc

 

p.s. nu am runflat la masina, asa mi-a fost data, si am un drum lung de facut. seria 1 din 2005, cauciuc 205/55/16

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
am si eu nevoie sa cumpar o janta de seria 1 pe 16". De tabla - cea mai ieftina, pentru rezerva. Cauciuc am. Daca stie cineva de unde pot sa iau macar o roata din aceea subtire (cu tot cu cauciuc, evident), as ramane recunoscator. Evident ca as prefera SH, tinand cont ca este numai pentru cazul in care fac pana. Nu stiu dimensiunile ca sa le dau exact, as cumpara-o pe proba. Si cheie si cric.

Daca stie cineva sa-mi spuna ce tip de janta are aceasta masina, sa-mi spuna ca sa stiu ce sa caut. In cartea tehnica nu am gasit nimic.

 

Multumesc

 

p.s. nu am runflat la masina, asa mi-a fost data, si am un drum lung de facut. seria 1 din 2005, cauciuc 205/55/16

Multumesc

 

 

Personal iti recomand un spray de la benzinarie, pentru pana. Este genial. Nici eu nu am runflat la cele de iarna, si mi a folosit pana acum de doua ori. Umfla roata si astupa gaura, cat sa te tina pana la vulcanizare (in conditii asemanatoare run-flat - viteza mica si nu mai mult de 80-100 km). Am gasit la Petrom si la Agip, si costa ceva de genul 25 lei.

Link to comment
Share on other sites

Ia roata rezerva subtire ,nu te prosti cu spray-uri.Alea sunt bune numai in conditii ideale(un cui mic in roata sau mai stiu eu ce...)

Eu sunt patit ,am avut 2 kituri la mine care mai de care mai bun si sufletul.Am nenorocit roata intr-o sectiune mai ascutatia a unei gropi.

Roata de rezerva subtire e sfanta pt mine acum!

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

am si eu nevoie sa cumpar o janta de seria 1 pe 16". De tabla - cea mai ieftina, pentru rezerva. Cauciuc am. Daca stie cineva de unde pot sa iau macar o roata din aceea subtire (cu tot cu cauciuc, evident), as ramane recunoscator. Evident ca as prefera SH, tinand cont ca este numai pentru cazul in care fac pana. Nu stiu dimensiunile ca sa le dau exact, as cumpara-o pe proba. Si cheie si cric.

Daca stie cineva sa-mi spuna ce tip de janta are aceasta masina, sa-mi spuna ca sa stiu ce sa caut. In cartea tehnica nu am gasit nimic.

 

Multumesc

 

p.s. nu am runflat la masina, asa mi-a fost data, si am un drum lung de facut. seria 1 din 2005, cauciuc 205/55/16

Multumesc

Cu siguranta janta ta se potriveste cu cea de E46,pentru ca eu am la E46 pe rotile da iarna jante de seria 1

Link to comment
Share on other sites

Eu am cumparat una de pe forum,la 100 ron sh,folosita cred o singura data.E de la E46 sau E90,nu stiu sigur.

Ca idee una R16 e ok,R15 foarte posibil sa mearga pusa doar pe spate,pe fata nu,atinge etrierii.

Nu stiu pe dinafara dimensiunea ei,mi se pare ca e 115/80R16,ceva de genul asta.

Si eu am avut runflat-uri(cauciucurile de vara),am luat o groapa adanca la 60kph si m-am trezit cu janta stramba,pierdea aer.Cauciucul a supravietuit insa puteai sa pompezi aer in el pana maine,puteai sa mergi pe pana 50 km,dar tot iti trebuia alta janta.

Deci,fara rezerva tot poti sa patesti ce am patit eu.

In cazul meu era centura Sofiei,ora 5 dimineata,bezna,tara straina,naiba stie unde era o vulcanizare,etc.Norocul meu e ca am fost inspirat sa iau o rezerva R17cat casa :) cu mine.

O rezerva ca asta e destul de subtire si usoara sa nu te incomodeze prea mult.

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

de ce sa nu mearga? atat timp cat au aceeasi dimensiune la butuc si un ET nu mai mare decat cel recomandat pe masina pe care o pui? et mai mic merge, o dregi din gume, dar mai mare da roata in amortizor....

 

dar in functie si de motorizari-> diamtru discuri frana->diametru janta

Edited by max83
Link to comment
Share on other sites

depinde de motorizare deci de frane (diametrul discurilor).

 

tu ai minim 16, discuri fata 292

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E87/5-doors/Europe/120d-M47N2/LHD/N/2005/april/browse/wheels/steel_rim_styl_12/

 

un e48 318i minim R15, discuri 286

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/318i-M43/LHD/N/1999/july/browse/wheels/steel_rim_styl_12-2/

 

nici la e46 320d M47N, 2003 nu intra 15, cu discuri de 300.

 

conteaza diametrul discurilor.

Edited by max83
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sunt cea mai mare inventie in tari fara gropi, exclus RO. Cand dai peste o groapa cu margini taioase runflat iti sparge (la propriu) janta.

 

Pretul unei jante de aliaj originale face cat 10 pene in ploie.

 

Best Regards.

 

 

Iar RunFlat-urile iti lasa si loc in portbagaj.

Si nici nu te scot in ploaie sa schimbi roata in cazul in care faci pana. Doar iti arata pe bord.

Dupa parerea mea, sunt cea mai tare inventie auto din ultimii 20 ani, la pretul de azi.

Link to comment
Share on other sites

Sincer, eu credeam ca RunFlat-urile sunt motivul pentru care la BMW nu am nicio janta defecta in 6 ani, spre deosebire de celelalte masini (cu anvelope normale) la care este exclus sa nu fi stricat vreo janta in 6 ani.

Daca stau sa ma gandesc bine, cred ca asta este beneficiul nr.1 in favoarea RunFlat-urilor (pentru mine cel putin).

Eu nu inteleg cum sa iti deformeze janta o anvelopa rigida, care se deformeaza foarte putin, evitand in acest fel contactul jantei cu marginea gropii (cum se intampla la o anvelopa normala). Scuze, nu inteleg.

 

Sunt cea mai mare inventie in tari fara gropi, exclus RO. Cand dai peste o groapa cu margini taioase runflat iti sparge (la propriu) janta.

 

Pretul unei jante de aliaj originale face cat 10 pene in ploie.

 

Best Regards.

Edited by andrei1302
Link to comment
Share on other sites

Scuza-ma si pe mine dar daca nu intelegi nu inseamna ca nu se intampla.

 

Anv runflat (extra ranforsate) se recomanda in conditii de drum f bune. E un fapt.

 

Faptul ca tu in 6 ani nu ai avut nici o problema este probabilitatea de n luate cate n+1 sa nu se intample. Ca si cum te trasneste un fulger ori ca si cum castigi la loto (tu alegi) :)

 

regards.

 

 

 

Sincer, eu credeam ca RunFlat-urile sunt motivul pentru care la BMW nu am nicio janta defecta in 6 ani, spre deosebire de celelalte masini (cu anvelope normale) la care este exclus sa nu fi stricat vreo janta in 6 ani.

Daca stau sa ma gandesc bine, cred ca asta este beneficiul nr.1 in favoarea RunFlat-urilor (pentru mine cel putin).

Eu nu inteleg cum sa iti deformeze janta o anvelopa rigida, care se deformeaza foarte putin, evitand in acest fel contactul jantei cu marginea gropii (cum se intampla la o anvelopa normala). Scuze, nu inteleg.

Link to comment
Share on other sites

Speram sa se inteleaga ca am luat foate multe gropi in care am crezut ca s-a rupt masina si jantele nu au patit nimic din cauza anvelopelor RunFlat.

Scuza-ma, tu ai avut vreodata anvelope de-astea sau vorbesti doar din parerile neavizate de pe tot felul de forumuri?

 

Unde scrie chestia asta??? In afara surselor specificate mai sus ...

 

Anv runflat (extra ranforsate) se recomanda in conditii de drum f bune. E un fapt.

Link to comment
Share on other sites

Speram sa se inteleaga ca am luat foate multe gropi in care am crezut ca s-a rupt masina si jantele nu au patit nimic din cauza anvelopelor RunFlat.

Scuza-ma, tu ai avut vreodata anvelope de-astea sau vorbesti doar din parerile neavizate de pe tot felul de forumuri?

 

Unde scrie chestia asta??? In afara surselor specificate mai sus ...

 

Ai dreptate. Anvelopele RFT te scapa daca dai in gropi catastrofal de mari. Eventual se ovalizeaza putin janta dar atat. De spart,nu se va sparge janta.

 

Eu am RFT-uri si pe iarna si pe vara tocmai din acest motiv. Plus ca, am facut pana cu masina plina de bagaje si nu mi-am batut capul sa le scot eu din masina, saajung la cric sa pun totul la loc.am mers asa...

 

Partea nasoala cu RFT-uri este ca daca drumul nu este perfect, vei simti cu siguranta asta....

Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate. Anvelopele RFT te scapa daca dai in gropi catastrofal de mari. Eventual se ovalizeaza putin janta dar atat. De spart,nu se va sparge janta.

Uite in atasament,eu sunt patitul.Good Year Eagle NCT 5A RFT vs groapa(cred ca avea 30-40cm adancime !!! ) pe centura Sofiei.

S-a indreptat frumos janta si aia a fost.Cauciucul nu a avut nici pe naiba.

post-20333-0-13641700-1320049433_thumb.jpg

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
fac si eu putin offtopic: am pus anvelope de iarna de curand, 2 RFT pe fata si 2 normale pe spate. vreau sa spun ca in cele 2 saptamani de cand le-am pus, nu simt absolut nici o imbunatatire pe puntea spate la gropi, denivelari sau traverse (aka "limitatoare de viteza")...
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.