Jump to content

Cauza accidentelor grave


Romulus

Care credeti ca e cauza principala accidentelor grave?  

66 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Conform DPR, cauzele generatoare ale accidentelor cu consecinte grave in 2005 sunt:

 

Indisciplina pietonilor - 33,1%

Conducerea imprudenta - 18,5%

Viteza - 15,8%

Neacordare prioritate vehicule - 7,3%

Neacordare prioritate pietoni - 7,1%

Depasirea neregulamentara - 5,9%

Neasigurare la schimbarea directiei de mers - 4,8%

Oboseala - 1,6%

Distanta in mers - 1,9%

Defectiuni tehnice - 0,8%

Drumul - 0,6%

Altele - 3%

 

http://www.politiaromana.ro/dpr/analiza_pr...ppt#266,3,Slide 3

Link to comment
Share on other sites

Conform DPR, cauzele generatoare ale accidentelor cu consecinte grave in 2005 sunt:

 

Indisciplina pietonilor - 33,1%

Conducerea imprudenta - 18,5%

Viteza - 15,8%

Neacordare prioritate vehicule - 7,3%

Neacordare prioritate pietoni - 7,1%

Depasirea neregulamentara - 5,9%

Neasigurare la schimbarea directiei de mers - 4,8%

Oboseala - 1,6%

Distanta in mers - 1,9%

Defectiuni tehnice - 0,8%

Drumul - 0,6%

Altele - 3%

 

http://www.politiaromana.ro/dpr/analiza_pr...ppt#266,3,Slide 3

126176[/snapback]

 

dupa cum se vede primele 2 cauze care tin de soferi totalizand 34 % din accidente se pot evita prin un test psihologic mai atent si un marcaj corect al drumurilor publice... Mi se pare hilar sa pui defectiunile tehnice cu doar 0,8% cand e greu de tot de demonstrat... Foarte multe din accidentele de viteza mare sunt de fapt consecinta a drumului nemarcat corespunzator si a unei defectiune tehnice... Omul intra tare in curba pentru ca nu e semnalizata ca lumea si franele nu tin cum trebuie (cauciucuri uzate, placute duse, deficiente sistem franare) si concluzia va fi ca omul avea viteza prea mare... Logic dar daca curba era semnalizata cum trebuie si masina era in conditii tehnice bune accidentul putea fi evitat...

 

Personal mi se pare o vanatoare de vrajitoare... Ma repet, viteza mare sau neadaptata, neacordarea prioritatii, neasigurarea la schimbarea directiei, depasirea neregulamentara sunt doar rezultatele finale ale unui examen psihologic dubios prin care orice retard trece usor, a semnalizarii defectuoase, a starii tehnice a vehicolului sau a sanctiunilor prea blande si de fapt nu blande cat interpretabile si la latitudinea agentului...

 

Cand examenul psihologic o sa fie OK si serios si carnetul o sa se ia dupa o scolarizare serioasa, cand marcajele vor fi adaptate situatiei reale, cand nu o sa mai vedem toate cazaturile de masini pe strada si cand nu o sa ai curajul sa zici ceva unui politai eu zic ca nu o sa avem nici viteza excesiva sau neadaptata nici neacordari de prioritate sau oricum or sa scada enorm procentele... cu alte cuvinte din punctul meu de vedere sondajul e usor denaturat si rezultatele discutabile... daca la noi pe forum asta se poate accepta la o institutie care trebuie sa lucreze la asta este total contraindicat... ar fi cazul ca oamenii astia sa-si angajeze psihologi si statisticieni care chiar isi cunosc meseria si pot explica resorturile care duc la asemenea rezultate...

 

in loc sa pui galme pe strazi pentru a reduce viteza poate ca e mai simplu si mai ieftin si mai uman pentru toti cei din trafic sa inaspresti examenul psihologic si eventual sa ai si niste reguli financiare drastice...

 

Cum ar fi sa ai un impozit imens pe masina daca ai sa zicem doar 24 de ani si o masina cu motor de 250 CP... sa vedem cati pustani teribilisti si-ar mai permite... ar fi interesant sa aflam o medie a varstei celor care au comis accidentele si eventual puterea masinilor implicate si eventual anul productiei... astea ar fi date cu adevarat utile in alegerea unei solutii de prevenire...

 

cum ar fi ca politaiul sa opreasca si sa ia talonul tuturor masinilor care sunt in stare jalnica... cum ar fi ca administratiile locale cu primariile si politia sa se ocupe ca semnele de circulatie si traficul sa fie corelate logic (nici macar benzi de ghidaj desenate pe asfalt nu avem)...

 

finalmente consider ca exista o crasa lipsa de profesionalism in zona Politiei si celor implicati in siguranta traficului iar metodele adoptate nu sunt decat niste peticeli indoielnice ale unui sistem bolnav in esenta sa...

 

PS- una din cele mai tari faze pe care le-am vazut a fost in fata la fostul Bingo Europa unde stateam la stop cu fata spre Casa Poporului venind dinspre Farfurie prin spatele caselor (cine stie scurtatura aia cunoaste despre ce e vorba)... eram inscris pe banda de langa rond (in centru) si erau 3 masini in linie... pe banda din dreapta de tot cu verde intermitent ptr la dreapta a venit un tzigan cu un Peugeot 307 (parca) si ptr ca nu putea sa se bage direct in fata s-a asezat in fata benzilor 2-3 blocandu-le eu fiind singurul cu drum liber in fata (eram pe banda 4 oarecum desi sunt desenate doar 3 acolo)... Logic se pune verde si cum tziganul avea o pozitie ciudata nu plec tare si ma gandesc sa il las sa treaca sa nu ma accidentez cu nebunul... Tipul de pe banda 3 blocat de tzigan il claxoneaza... Tziganul se oftica, deschide geamul imi face semn sa trec in timp ce arata tuturor celor de la semafor blocati de el degetul din mijloc in sus... Intrebarea mea: ce examen psihologic o fi dat? Merita sa aiba carnet? Ce amenda l-ar calma?

mentionez ca eu am plecat si ma uitam in retrovizoare si cat am vazut tziganul nu se misca din intersectia nici de nebun si sfida pe toata lumea... e?

Edited by crisjohn
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.