Jump to content

Motoare BMW pe SAAB


Stefan_t

Recommended Posts

Guest poleposition
Daca au fost cumparati asa cum Geely a cumparat Volvo si Tata a cumparat Jaguar si Land Rover, nu cred ca mai are importanta. Dupa achizitiile astea, ma gandesc ca probabil BMW va fi cumparat de Hindustan Motors sau ceva de genul asta :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Adevarul e la jumatate :twoup:

 

 

De pe site-ul Top Gear:

 

27 January 2010 - 15:00

Saab goes Dutch

 

Well gosh, Saab survived. Invisibly tiny Dutch supercar maker Spyker has managed to buy it from GM.

 

 

Au fost aproape sa fie preluati de Koenigsegg, dar poate si mai aproape de faliment...

Link to comment
Share on other sites

Daca au fost cumparati asa cum Geely a cumparat Volvo si Tata a cumparat Jaguar si Land Rover, nu cred ca mai are importanta. Dupa achizitiile astea, ma gandesc ca probabil BMW va fi cumparat de Hindustan Motors sau ceva de genul asta :twoup:

 

Faptul ca Tata a cumparat Jaguar nu pare a fi chiar asa de rau. Stiu ca si la Top gear imparteau parerea asta...cat a stat sub Ford, Jaguar primea destule compenente(multe pe la interior ceea ce e nasol) de pe masinile de rand Ford. In felul asta Jag isi stirbea din renumele de masina premium. Tata insa, din cate am citit, nu prea s-au bagat in supa premium...le-au dat un buget celor din anglia si le-a spus sa faca ceea ce stiu ei cel mai bine.....un Jag. Modelele post-Ford mie mi se par a fi mult mai reusite, si exprima filozofia adevarata Jaguar...modernism(ei au fost pionieri in cateva recorduri), nu ideea(gresita) a celor de la Ford ca Jag-ul e pentru oameni peste 60 care joaca in permanenta golf, facandu-le sa arate ca atare.

Edited by ViBogdan
Link to comment
Share on other sites

Stiam ca SAAB a reusit sa supravietuiasca fiind cumparat de Spyker, daca nu ma insel. Ideea de a cumpara de la BMW motoare denota inca o data calitatea si performanta superioara a motoarelor BMW, asa cum si americanii au luat acele motoare diesel sa le puna pe viitoarele masini americane de politie .

 

Insa ma intreb daca nu cumva BMW are mai mult de pierdut decat de castigat. Adica nu cumva isi cam impartaseste cam mult tehnologia cu altii? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

ce tehnologie sa imparta ? SAAB nu e concurent BMW. Crezi ca le vinde linia de fabricat motoare si licenta sa le faca ei ? Nu numai SAAB ci orice poate sa ia un 320D, sa il desfaca, sa ii "vada" tehnologia..

IAr la benzina motoarele sub V8 de la bmw sunt cam la fel ca alea de acu 15 ani.. in afara un singur motor, ala de 3l biturbo..

tehnologia curului, ca asta ma enerveaza, nu fac si ei un turbo, sau ceva mai mic si mai vanos...Nimic nou sub soare la benzina decat de la v8 in sus..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

ce tehnologie sa imparta ? SAAB nu e concurent BMW. Crezi ca le vinde linia de fabricat motoare si licenta sa le faca ei ? Nu numai SAAB ci orice poate sa ia un 320D, sa il desfaca, sa ii "vada" tehnologia..

IAr la benzina motoarele sub V8 de la bmw sunt cam la fel ca alea de acu 15 ani.. in afara un singur motor, ala de 3l biturbo..

tehnologia curului, ca asta ma enerveaza, nu fac si ei un turbo, sau ceva mai mic si mai vanos...Nimic nou sub soare la benzina decat de la v8 in sus..

 

Iti dai seama ca nu pupa SAAB chiar ultimele tehnologii si motoare.

Nu prea merg motoare mici chiar si cu turbo pe caroseriile grele (peste 1400 kile) de la BMW, ca e durere cu cuplul intre relanti si 2000 ture ,pana intra turbina sa se simta ceva.

Gandeste-te cat s-au complicat cu vanosul doar pentru cativa NM cuplu la turatie mica.

Nu as vrea sa-mi inchipui cum s-ar comporta un 5-ar cu 1.4 TFSI.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

golf V 1.4.tfsi are exact 1450 de kg.. nu e de loc o masina usoara . Dupa talon are doar 100 de kg in minus fata de ladoiul meu. Faptul care si compresor si turbina inseamna ca incepe cuplul foarte jos, la sub 2000. Compresorul merge tot timpul, turbina intra la peste 2000.

nu zice nimeni sa faca niste moatoare de 1.4, dar de exemplu la F10

acum la benzina ai 523i care de fapt de 3l 6 in line , 528i aceasi capacitate 3l,

ar merge un motor de 2l cu diverse stagii de turbo, ceva similar cu ce e la diesel 525d,530d 535d care au aceasi capacitate si puteri diferite.. etc.

Avantajul ar fi consumul mai mic in oras, avantaj la taxe, asigurari restul..

Pana mai ieri era la e60 2.0i aspirat.. un 2.0 turbo ar merge...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.