Jump to content

se merita chip tuning motor 520d-2002?


romeo-cta

Recommended Posts

salut...am si eu o intrebare. am un 520d-2002 (300k km ), si as vrea sa stiu daca se merita sa- i fac un chip tuning la motor. am impresia ca nu trage bine motorul, ptr caroseria asta. am inteles ca de la 136 cai, ajunge undeva pe la 165. multumesc!

 

Asa este, motorul e cam mic pentru o masina asa "mare" :twoup: Si eu am vrut sa-mi iau un 520d prin 2007, era 2002 masina.

Dupa cum mi-am spus intotdeauna parerea, eu zic sa lasi motorul asa cum e, asta daca vrei sa te tina. Multi zic ca-si fac cu chip tuning dar nu tureaza prea mult masina decat foarte rar. Atunci la ce dracu iti mai faci ?:) Eu cel putin n-as putea sa ma abtin. Ca zici ca il folosesti doar intr-o depasire, ceva, una alta, dar depasiri faci toata ziua :twoup:

 

Eu sunt contra, desigur, vor veni altii care-ti vor spune ce "magic" este :twoup:

Tu faci cum vrei, bafta :twoup:

Edited by hornetb
Link to comment
Share on other sites

Salut ,

 

Mult success si peri albi ....

 

Dupa cip ( nu dau numele dar cu box cu mai multe harti marca renumita) maxim ce am putut scoate au fost 330n/m si ~145hp. Pe capat nu mai face fata turbina. ( 1.3bari, am inteles ca daca o fortezi mai mult poti sa ii aprinzi si o lumanare ).

 

Am schimbat turbina cu una de audi 3.0, acum cu 1.8 bari am ajuns chinuit la ~165 cai dar la fel pe capat moare, urmatorul pas cel putin pentru mine este sa dau afara catalizatoarele, toba sport etc, se face presiune cam prea mare pe evacuare si din anumite semne asta ar fi limitarea de acum. Chiar si asa boxul de acum nu ii poate da mai multa motorina. Varianta urmatoare este sa fac o resoftare a calculatorului la ~200hp si cu boxul sa il aduc in 180 ( vreau sa ma tina motorul vreo 40k km ), 200 si 200+ (cat se poate scoate maxim) pentru omorat pe distante scurte.

 

Trebuie sa schimbi si senzorul de presiune din galeria de admisie, cel stock citeste doar 1.5bari max, cel de pe x5 3.0 motorul de 218hp citeste pana in 3.4bari.

 

Tot ce am zis mai sus a fost facut pe dyno , valorile nu sunt scoase din burta.

 

Have fun

Proprietar de e39, 520d ( profund suparat ca sa apucat de "cipuit" ).

Link to comment
Share on other sites

pot spune ca sunt oarecum in aceeasi situatie cu tine (initiatorul topicului) si anume am undeva la 300k si AM chip tuning si sunt foarte multumit.. pana acum nici o problema si pot spune ca am chipul de mai mult de 100k km. ce-i drept rar ajung cu ea pe rosu dar nu cred ca asta e ideea daca ii faci chip.. diferenta de putere se simte si mai jos si nu vad de ce e musai daca faci chip sa schimbi numai pe rosu.. poate dar daca vrei sa mentii teoria ca daca pui chip iti pica turbina.

nu consuma ulei.. in conditii normale de utilizare nu scoate nici fum (anume daca mergi 500km numai in oras consider ca e normal sa dea ceva fum pana se curata putin "sistemul") deci iti recomand cu toata inima

p.s. obligatoriu ulei de calitate si revizii nu foarte indelungate

Link to comment
Share on other sites

pot spune ca sunt oarecum in aceeasi situatie cu tine (initiatorul topicului) si anume am undeva la 300k si AM chip tuning si sunt foarte multumit.. pana acum nici o problema si pot spune ca am chipul de mai mult de 100k km. ce-i drept rar ajung cu ea pe rosu dar nu cred ca asta e ideea daca ii faci chip.. diferenta de putere se simte si mai jos si nu vad de ce e musai daca faci chip sa schimbi numai pe rosu.. poate dar daca vrei sa mentii teoria ca daca pui chip iti pica turbina.

nu consuma ulei.. in conditii normale de utilizare nu scoate nici fum (anume daca mergi 500km numai in oras consider ca e normal sa dea ceva fum pana se curata putin "sistemul") deci iti recomand cu toata inima

p.s. obligatoriu ulei de calitate si revizii nu foarte indelungate

multumesc de sfat, dar ce fel de cip sa-i pun? ca eu nu ma prea pricep. iti trimit ceva ce mi-a trimis cineva, ca are de vanzare si te rog sa-mi zici daca este ok....Am pentru 520d un tuning box de la SPEED BUSTER care modifica :

Leistung 100 kW / 136 PS 125 kW / 170 PS +25 kW / +34 PS

Drehmoment 280 Nm 322 Nm +42 Nm

V-Max 205 km/h 209 km/h +4 km/h

este special facut pentru motorul de 2000d , eu l-am avut tot pe un 520d din 2001 a fost montat in germania si l-am dat jos cand am vandut masina . pretul lui nou pe site acum este de 569 euro , eu vreu pe el 150 e.

ai ul link sa vezi despre ce este vorba : http://www.speed-buster.de/chiptuning-box-...-ps/a-10300067/

Link to comment
Share on other sites

salutare domnilor, toana trecuta in 2009 am contactat pe george 320i e 36 pentru am-i remapa masina un 318d 2004, motor m47n 4d4 si ia-m cerut sa o impinga la extrem.a obtinut cam ceeace isi dorec majoritatea dintre noi de pe aici .siguranta in depesire ... urca in acceleratie bine detot ,consumul nu pot sa spun ca acrescut ft mult sa zic un litru,dar puterea motorului este alta este schimbata total de la 318d la 330d cred ca nu ar fi o asa mare deosebire spun nasta daca ai pune pe cineva care nu cunoaste masinile sa faca diferenta intre ele. am pe masina e46 jante de 18 inch si vreau sa spun ca nu le simte in demaraj...RECOMAND ...GEORGE 320i e 36 de nota 10 + SUCCES...uri inca dorm.... :) :twoup:
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
salutare domnilor, toana trecuta in 2009 am contactat pe george 320i e 36 pentru am-i remapa masina un 318d 2004, motor m47n 4d4 si ia-m cerut sa o impinga la extrem.a obtinut cam ceeace isi dorec majoritatea dintre noi de pe aici .siguranta in depesire ... urca in acceleratie bine detot ,consumul nu pot sa spun ca acrescut ft mult sa zic un litru,dar puterea motorului este alta este schimbata total de la 318d la 330d cred ca nu ar fi o asa mare deosebire spun nasta daca ai pune pe cineva care nu cunoaste masinile sa faca diferenta intre ele. am pe masina e46 jante de 18 inch si vreau sa spun ca nu le simte in demaraj...RECOMAND ...GEORGE 320i e 36 de nota 10 + SUCCES...uri inca dorm.... :) :twoup:

 

 

 

cum poti sa spui ca 318 d chipuit este echivalentul a unui 330 d???

 

ai condus vreodata un 330 d?

 

sau te-ai luat doar dupa caii teoretici, care sunt departe de realitate?

 

am avut timp de 2.5 ani un e39 520d chipuit. probleme nu am avut cu masina decat ambreajul care a inceput sa patineze din cauza ca nu ma puteam abtine sa nu mai plec din cand in cand cu scartz de pe loc.

ce vreau sa zic e ca un e39 520d chipuit la 163-sau 165 de cai ( nu mai stiu exact cat e teoretic ) nu se va compara niciodata cu un e39 525d ( motor in 6 cilindri ) 163 cai stock de fabrica, degeaba ai teoretic 163 daca nu ai cum sa faci un 525d.

Edited by ahiile
Link to comment
Share on other sites

pot spune ca sunt oarecum in aceeasi situatie cu tine (initiatorul topicului) si anume am undeva la 300k si AM chip tuning si sunt foarte multumit.. pana acum nici o problema si pot spune ca am chipul de mai mult de 100k km. ce-i drept rar ajung cu ea pe rosu dar nu cred ca asta e ideea daca ii faci chip.. diferenta de putere se simte si mai jos si nu vad de ce e musai daca faci chip sa schimbi numai pe rosu.. poate dar daca vrei sa mentii teoria ca daca pui chip iti pica turbina.

nu consuma ulei.. in conditii normale de utilizare nu scoate nici fum (anume daca mergi 500km numai in oras consider ca e normal sa dea ceva fum pana se curata putin "sistemul") deci iti recomand cu toata inima

p.s. obligatoriu ulei de calitate si revizii nu foarte indelungate

multumesc de sfat, dar ce fel de cip sa-i pun? ca eu nu ma prea pricep. iti trimit ceva ce mi-a trimis cineva, ca are de vanzare si te rog sa-mi zici daca este ok....Am pentru 520d un tuning box de la SPEED BUSTER care modifica :

Leistung 100 kW / 136 PS 125 kW / 170 PS +25 kW / +34 PS

Drehmoment 280 Nm 322 Nm +42 Nm

V-Max 205 km/h 209 km/h +4 km/h

este special facut pentru motorul de 2000d , eu l-am avut tot pe un 520d din 2001 a fost montat in germania si l-am dat jos cand am vandut masina . pretul lui nou pe site acum este de 569 euro , eu vreu pe el 150 e.

ai ul link sa vezi despre ce este vorba : http://www.speed-buster.de/chiptuning-box-...-ps/a-10300067/

 

Merge si pe 525D?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

salut tuturor

sunt nou pe forum, posesor de bmw

 

vreau sa confirm si eu ce spune si ahiile:

nu poti compara un 330d chiar si ala de 184cp cu un 318d remapat, totul se rezuma la cp si cuplu pe plaja de turatie.

si eu am 318d 2004 remapat de la 115cp la 170cp cu grafic dyno dar 330 este 330 :) (pacat de impozit :twoup: 2140ron)

 

Barz

Link to comment
Share on other sites

salut...am si eu o intrebare. am un 520d-2002 (300k km ), si as vrea sa stiu daca se merita sa- i fac un chip tuning la motor. am impresia ca nu trage bine motorul, ptr caroseria asta. am inteles ca de la 136 cai, ajunge undeva pe la 165. multumesc!

am un 520d din 2002 220000km. am facut un cip tuning anul trecut prin rescrierea softului , operatie ce dureaza 10min . rezultatele sunt excelente si parerea mea este ca merita facut. daca cineva doreste pot sa va dau fisierul si cu un GALLETO puteti sa faceti tuningul oricand , iar daca va nemultumeste ceva poti sa pui la loc vechiul fisier cu cai si cuplul original.

Link to comment
Share on other sites

salut tuturor

sunt nou pe forum, posesor de bmw

 

vreau sa confirm si eu ce spune si ahiile:

nu poti compara un 330d chiar si ala de 184cp cu un 318d remapat, totul se rezuma la cp si cuplu pe plaja de turatie.

si eu am 318d 2004 remapat de la 115cp la 170cp cu grafic dyno dar 330 este 330 :) (pacat de impozit :twoup: 2140ron)

 

Barz

 

Salut! Ai dus un 318D de la 115 la 170 CP???!!! Daca spui ca ai si graficul, te rog sa-l atasezi si aici! Multumesc

Si cine/unde ai facut resoftarea? (daca nu e secret, fireste!).

cu stima

 

salut...am si eu o intrebare. am un 520d-2002 (300k km ), si as vrea sa stiu daca se merita sa- i fac un chip tuning la motor. am impresia ca nu trage bine motorul, ptr caroseria asta. am inteles ca de la 136 cai, ajunge undeva pe la 165. multumesc!

 

Din cate am vazut eu, tu nu vrei, de fapt, sa-i faci un ..."chip tuning", ci vrei o crestere de putere si cuplu folosind asa numita "tuning box". Mai exact, nu vrei sa faci o resoftare, ci sa "pacalesti" calculatorul cu acest dispozitiv.

Are cateva avantaje, dar si dezavantaje! In afara e cativa "constructori" de asemenea box-uri, totu tunerii merg pe varianta unei resoftari a ECU. (AC Schnitzer, Hamman, BMW Performance etc).

Ia in calcul si o resoftare, dar e mai bine sa o faci pe un dyno. Masina are ceva ....kilometri si ar trebui facut softul dupa ce arata dyno.

Cu stima

Link to comment
Share on other sites

salut, graficul este afisat de ceva vreme la sectiunea "masina mea"

cat despre firma de tuning nu doresc sa "puta" a reclama

 

masina mea:

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=95471

 

..."sa puta a reclama"!!!! Ma tot intreb de unde va alegeti (unii dintre voi!) cuvintele? Ce carti cititi? In fine.....

Am vazut si graficul! Mi se pare un motor destul de "impins"! E doar o parere personala. Dar EU nu as risca o crestere de 55CP numai din soft! Bafta cu masina si...sa te tina cat mai mult!

Cu stima

Link to comment
Share on other sites

asculta bine, inainte de toate nu ai dreptul sa judeci pe nimeni si anume cine ce carti citeste !

"puta" era pus in ghilimele, pentru ca este o vorba frecventa in zona clujului : "miroase=pute" a reclama, fapt prin care nu am jignit pe nimeni.

inafara de jigniri si pareri personale despre un soft fara sa vezi softul editat mai poti face si alte lucruri bune ? ....

 

Cat despre soft parerea ta nu conteaza deloc.

Masina nu scoate fum, nu patineaza ambreajul si ca idee are presiune in turbo de 0.16 in + fata de stock, softul lui Bil are 0.25 in + fata de stock (0.25+nu inseamna ca nu este bun dar turbina este impinsa mai tare).

 

Barz

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

asculta bine, inainte de toate nu ai dreptul sa judeci pe nimeni si anume cine ce carti citeste !

"puta" era pus in ghilimele, pentru ca este o vorba frecventa in zona clujului : "miroase=pute" a reclama, fapt prin care nu am jignit pe nimeni.

inafara de jigniri si pareri personale despre un soft fara sa vezi softul editat mai poti face si alte lucruri bune ? ....

 

Cat despre soft parerea ta nu conteaza deloc.

Masina nu scoate fum, nu patineaza ambreajul si ca idee are presiune in turbo de 0.16 in + fata de stock, softul lui Bil are 0.25 in + fata de stock (0.25+nu inseamna ca nu este bun dar turbina este impinsa mai tare).

 

Barz

poti sa imi spui te rog cu ce program ai citit parametrul de turbina din softul meu ?

multumesc

Link to comment
Share on other sites

asculta bine, inainte de toate nu ai dreptul sa judeci pe nimeni si anume cine ce carti citeste !

"puta" era pus in ghilimele, pentru ca este o vorba frecventa in zona clujului : "miroase=pute" a reclama, fapt prin care nu am jignit pe nimeni.

inafara de jigniri si pareri personale despre un soft fara sa vezi softul editat mai poti face si alte lucruri bune ? ....

 

Cat despre soft parerea ta nu conteaza deloc.

Masina nu scoate fum, nu patineaza ambreajul si ca idee are presiune in turbo de 0.16 in + fata de stock, softul lui Bil are 0.25 in + fata de stock (0.25+nu inseamna ca nu este bun dar turbina este impinsa mai tare).

 

Barz

poti sa imi spui te rog cu ce program ai citit parametrul de turbina din softul meu ?

multumesc

vreau sa stiu daca poti umbla la anumiti parametri stiind care este harta pt. o anumita funcie (ex. raspunsul pedalei de acceleratie )

Link to comment
Share on other sites

salut bil

 

1. Vizualizarea se face cu un hexeditor in rest depinde de tuner interpretarea si modificarea hartilor.

 

2. Recunosc hartile si le pot modifica

 

3. Am vazut mai sus ca oferai gratuit softul tau cumparat de tine, si apreciez gestul tau, dar e bine de stiut si urmatoarele:

- serie de ecu 0281001445 monteaza minim 30 de softuri diferite, daca le incurci intre ele este foarte mare riscul sa nu porneasca masina sau sa mearga foarte prost.

- ce se intampla daca la enduserul de acasa care probabil are alta meserie decat electronist i se blocheaza softul la scrierea ecu ?, mai ales cu interfata galetto care este cea mai proasta interfata din vremurile noastre. Ca ideee il stiu si personal pe Adolfo Galetto care a construit interfata originala Galletto si eu am 3 originale aruncate prin dulap pe care am platit 1800euro/buc. In caz de blocare dai jos memoriile SMD si se reprogrameaza cu programator /relipeste etc.

Eu personal folosesc din 2005 intarfata CMD si in momentul de fata este nr 1 in lume.

 

4. Softul tau: nu stiu de unde l-ai luat dar dupa o editare scurta imi exprim si eu parerea personala:

- masina este limitata la 211km/h si nu e modificat

- egr-ul dupa parerea mea nu se modifica asa

- avansul este destul de mare (ridica zgomotul motorului)

- pedala de acceleratie exagerat (nu ai eroare? sau nu e prea sensibila?)

- limitator de cuplu mare ...

- pres turbo 0.25 la un soft optim in general se modifica cu +0.16

per total este un soft destul de impins, prindea bine o valoare EGT inainte si dupa.

 

Oricum fiecare modifica in felul lui si pe raspunderea lui, eu tzin foarte mult cont de uzura motorului, de nr de km , starea ambreajului, egt, cerintele clientului.etc.

 

Barz

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

salut bil

 

1. Vizualizarea se face cu un hexeditor in rest depinde de tuner interpretarea si modificarea hartilor.

 

2. Recunosc hartile si le pot modifica

 

3. Am vazut mai sus ca oferai gratuit softul tau cumparat de tine, si apreciez gestul tau, dar e bine de stiut si urmatoarele:

- serie de ecu 0281001445 monteaza minim 30 de softuri diferite, daca le incurci intre ele este foarte mare riscul sa nu porneasca masina sau sa mearga foarte prost.

- ce se intampla daca la enduserul de acasa care probabil are alta meserie decat electronist i se blocheaza softul la scrierea ecu ?, mai ales cu interfata galetto care este cea mai proasta interfata din vremurile noastre. Ca ideee il stiu si personal pe Adolfo Galetto care a construit interfata originala Galletto si eu am 3 originale aruncate prin dulap pe care am platit 1800euro/buc. In caz de blocare dai jos memoriile SMD si se reprogrameaza cu programator /relipeste etc.

Eu personal folosesc din 2005 intarfata CMD si in momentul de fata este nr 1 in lume.

 

4. Softul tau: nu stiu de unde l-ai luat dar dupa o editare scurta imi exprim si eu parerea personala:

- masina este limitata la 211km/h si nu e modificat

- egr-ul dupa parerea mea nu se modifica asa

- avansul este destul de mare (ridica zgomotul motorului)

- pedala de acceleratie exagerat (nu ai eroare? sau nu e prea sensibila?)

- limitator de cuplu mare ...

- pres turbo 0.25 la un soft optim in general se modifica cu +0.16

per total este un soft destul de impins, prindea bine o valoare EGT inainte si dupa.

 

Oricum fiecare modifica in felul lui si pe raspunderea lui, eu tzin foarte mult cont de uzura motorului, de nr de km , starea ambreajului, egt, cerintele clientului.etc.

 

Barz

 

poti sa imi spui cu cat a crescut puterea si cuplul la softul pe care l-ai analizat la mine ?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Salutare! atasez un soft de 520d e39 modificat, am cumparat masina asa ,proprietarul zice ca merge cu ea asa de 1 an de zile, totusi mie mi se pare ca e cam zgomotos motorul, el parca are asa vlaga in el, Consum cam 10 %!Caut ajutorul cuiva care se pricepe , sa imi spuna daca e facut de cineva care se pricepe, sau pe genunchi.Cat ma pricep eu mi se pare ca e facut cam rapid asa, toate is marite cu un anumit procent si gata softul :rolleyes:

Daca ma poate ajuta cineva ii multumesc anticipat!

BMW 520.rar

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.