Jump to content

Radiator fisurat..Chiar pe autostrada .:(


calinbmw2000

Recommended Posts

S-a fisurat radiatorul in partea de sus dreapta exact langa borcan.

 

In timp ce circulam normal(nu am fortat masina deloc)indicatorul temperaturi apei a ajuns pe rosu urmat de aburi sub masina,automat am tras pe dreapta .Dupa ce am lasat motorul sa se raceasca ,si am constatat ca este fisurat radiatorul am reusit sa aduc masina acasa completand apa din 5 in 5 km,de fiecare data 1,5l.La cata apa curge nu cred ca mai poate fi reparat ,cu siguranta il voi schimba cu unul nou.

 

:twoup: Am si eu cateva nelamuriri..

1...Nu pot sa-mi dau seama din ce cauza s-a fisurat radioatorul:unsure: ,pur si simplu nu a dat nici un semn ,pana nu a ajuns acul pe rosu.Oare sa fi ramas fara apa pe instalatie dupa care datorita presiuni sa apara fisura .?

 

2..Am adus masina acasa in urmatoarele conditi..am completat apa la fiecare 5 km plus aerisit instalatia ...mers cu aerul conditionat pornit si caldura la maxim ...nu am depasit 2000rpm..apa nu a mai ajuns deloc pe rosu (acul a stat tot timpul la jumatatea cursei)....credeti ca este posibil sa se fi defectat si altceva la masina in cei 40km parcursi...sau am procedat corect..

 

 

3..Am observat pe langa fisura de la radiator ca picura apa de undeva din spatele motorului (langa cutia de viteze)...ce poate sa fie spart in partea acea?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ar trb sa va obisnuiti cu ideea ca un radiator trb macar 1 data p an demontat si spalat macar exterior daca nu si interior.

calin, tu daca ai roti mai mari si/sau suspensie sport, si din nefericire folosesti masina pe drumurile deosebite pe care le folosim cu totii, ar trb sa fii constient de solicitarile la care e supus radiatorul. daca vrei, poti sa-i imbunatatesti sistemul de sustinere / prindere.

e posibil sa fi fost lovita vreodata masina ta in fata si sa fie reparata cu un radiator mai batran decat varsta masinii ?

 

oricum suportii la radiatorul ala sunt conceputi cu cap (doar pt fabricant). daca era sustinut si sus si jos doar de partea de Al, fagure, la torsionarile / vibratiile caroseriei nu ar fi fost solicitari in partea de garnituri/bazine. dar oamenii le fac cu cap, sa nu uitam sa le dam si lor taxa d smecheri, ce daca ne-am luat masini , pe piese vrem sa nu dam bani.

e36 si asa e delicat la partea de fata, oscileaza lonjeroanele o placere, daca are si cva lovitura sau cva inceput d rugina asta e.

cu parere de rau, condoleante, incearca sa-i faci suporti mai buni, si, o data la 3 luni lasa de seara pina dimineata busonul cu supapele circuitului de racire in otet. asta e valabil pt orice masina.

 

eu sincer ti-as recomanda sa analizezi si un upgrade la un radiator cu suprafata mai mare,ca tot dai banii p un radiator, chiar daca trb sa pui vas de expansiune separat, e in avantajul tau, maresti volumul de apa din circuitul mare, asta ajuta sa se faca schimbul energetic mai usor la solicitarile de varf cind motorul se incalzeste.

 

roby are mare dreptate si piesa aia e o porcarie, sunt multe facute din plastic aiurea, eu le-as face macar din Al daca nu din inox, acu depinde si de posibilitatile reale ale fiecaruia. pb cu piesele astea de plastic e ca te lasa fix aiurea si p neprevazut.

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

cine stie...n-as vrea sa te sperii de pomana, dar verifica sa n-ai spuma pe capacul de la ulei.

 

presiunea din instalatia de racire nu cred ca s-a format fara motiv; ti s-a spart si un cot de plastic care e pe chiulasa, nr 3 din link.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Seda...attached_parts/

pe acolo curge apa prin spatele motorului.

Link to comment
Share on other sites

ar trb sa va obisnuiti cu ideea ca un radiator trb macar 1 data p an demontat si spalat macar exterior daca nu si interior.

calin, tu daca ai roti mai mari si/sau suspensie sport, si din nefericire folosesti masina pe drumurile deosebite pe care le folosim cu totii, ar trb sa fii constient de solicitarile la care e supus radiatorul. daca vrei, poti sa-i imbunatatesti sistemul de sustinere / prindere.

e posibil sa fi fost lovita vreodata masina ta in fata si sa fie reparata cu un radiator mai batran decat varsta masinii ?

 

oricum suportii la radiatorul ala sunt conceputi cu cap (doar pt fabricant). daca era sustinut si sus si jos doar de partea de Al, fagure, la torsionarile / vibratiile caroseriei nu ar fi fost solicitari in partea de garnituri/bazine. dar oamenii le fac cu cap, sa nu uitam sa le dam si lor taxa d smecheri, ce daca ne-am luat masini , pe piese vrem sa nu dam bani.

e36 si asa e delicat la partea de fata, oscileaza lonjeroanele o placere, daca are si cva lovitura sau cva inceput d rugina asta e.

cu parere de rau, condoleante, incearca sa-i faci suporti mai buni, si, o data la 3 luni lasa de seara pina dimineata busonul cu supapele circuitului de racire in otet. asta e valabil pt orice masina.

Sincer acuma nu pot sa re-proiectez modelul e36...s-a spart asta este,se schimba.

 

cine stie...n-as vrea sa te sperii de pomana, dar verifica sa n-ai spuma pe capacul de la ulei.

 

presiunea din instalatia de racire nu cred ca s-a format fara motiv; ti s-a spart si un cot de plastic care e pe chiulasa, nr 3 din link.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Seda...attached_parts/

pe acolo curge apa prin spatele motorului.

Am verificat si busonul de la ulei si nivelul ,totul este normal.....Te gandeai la garnitura de _chiulasa_.?

Link to comment
Share on other sites

ai inteles fix nimic. toate masinile au hibe, nu ne impiedica nimeni sa le imbunatatim. e normal insa sa faci la masina ta, pe banii tai doar ce doresti tu. eu am dat doar o solutie sa scapi de asa o belea si sa fii sigur ca nu se mai intampla alta data.

Multumesc pt sfat.. :twoup: Dar cand aud de modificari si mai ales ca trebuie sa merg la nea ''gigi'' care are atelier auto si se lauda ca se pricepe mi se taie cheful de modificari si imbunatatiri..Mai exact dupa ce face gigi modificari numai cu incredere nu circul cu masina ..Credema ca am avut de a face cu destui ''cunoscatori''incat sa mi se acreasca ..

Link to comment
Share on other sites

Pt radiator ce firma recomandati...Aceas intrebare si pt termostat..

 

 

BEHR pentru ambele piese

sunt top

la radiator mai sunt si alte variante mai ieftine si bune

 

De-ai sti cate radiatoare BEHR se repara la mine la service...:)

In acest caz iti dai seama cat de bune sunt... :twoup:

Edited by Bobo1987
Link to comment
Share on other sites

ar trb sa va obisnuiti cu ideea ca un radiator trb macar 1 data p an demontat si spalat macar exterior daca nu si interior.

Pai antigelul tine 4 ani daca nu mai mult, uleiurile tin nu stiu cate zeci de mii de km, intervalul de schimb a crescut la toate consumabilele, si radiatorul trebuie spalat macar o data pe an ? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

In acest caz iti dai seama cat de bune sunt... :)

 

da

sunt naspa rau BEHR

de aia echipeaza BMW si alte masini :twoup:

 

Pt radiator ce firma recomandati...Aceas intrebare si pt termostat..

 

 

BEHR pentru ambele piese

sunt top

la radiator mai sunt si alte variante mai ieftine si bune

 

De-ai sti cate radiatoare BEHR se repara la mine la service... :twoup:

 

 

le repari ca sunt noi si defecte? sau ca au 'nspe ani si crapa la un moment dat? sau ca sunt lovite?

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

ar trb sa va obisnuiti cu ideea ca un radiator trb macar 1 data p an demontat si spalat macar exterior daca nu si interior.

Pai antigelul tine 4 ani daca nu mai mult, uleiurile tin nu stiu cate zeci de mii de km, intervalul de schimb a crescut la toate consumabilele, si radiatorul trebuie spalat macar o data pe an ? :twoup:

 

pai cum ar putea calitatea fluidelor din motor sa influenteze pozitiv murdaria acumulata pe exteriorul radiatorului ? ca sa nu mai discutam de lunile de iarna....

 

 

De-ai sti cate radiatoare BEHR se repara la mine la service... :)

 

le repari ca sunt noi si defecte? sau ca au 'nspe ani si crapa la un moment dat? sau ca sunt lovite?

 

cefi @ de ce nu spui ca se si repara mult mai bine / usor decat alte marci. beleaua e ca si la behr au aparut diferentele de calitate intre fabrici...

Link to comment
Share on other sites

le repari ca sunt noi si defecte? sau ca au 'nspe ani si crapa la un moment dat? sau ca sunt lovite?

 

cefi @ de ce nu spui ca se si repara mult mai bine / usor decat alte marci. beleaua e ca si la behr au aparut diferentele de calitate intre fabrici...

 

 

sa inteleg ca si tu repari radiatoare? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

le repari ca sunt noi si defecte? sau ca au 'nspe ani si crapa la un moment dat? sau ca sunt lovite?

 

cefi @ de ce nu spui ca se si repara mult mai bine / usor decat alte marci. beleaua e ca si la behr au aparut diferentele de calitate intre fabrici...

 

 

sa inteleg ca si tu repari radiatoare? :twoup:

 

doar daca e ceva strict necesar sau vreo combinatie de bazine/fagure ce nu se poate cumpara. mai mult ma intereseaza sa inteleg de ce se strica o piesa, d asta pierd timpul sa o desfac.

Link to comment
Share on other sites

Tu chiar ai avut ghinion. Cat e tara asta de mare si exact pe foarte putina autostrada s-a defectat. Pur ghinion.

 

In alta ordine de idei, succces. :)

Am uitat sa precizez ,nu s-a intamplat in Romania.. :twoup:

 

Cred ca o sa schimb si pompa de apa cu ocazia asta ,cine stie cat timp are de cand este pe masina...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.