Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

6500 rpm ocazional ... uzura ?


ak_47

Recommended Posts

Am un e34 530 V8 cu 218 cai 2997 cmc stock. Motorul are ceva km in carca ( 274.000 km), de 2 -3 ori pe zi vede 6500 rpm , il uzez prea mult in ritmul asta ? e cam batran sa-l mai tin in regim d-asta ? Poate-s intrebari stupide, dar vreau cateva pareri mai ales de la cei care omoara motoarele. Am de gand sa-l mentin intreg cel putin inca 50.000 km

 

Masina nu mananca deloc ulei , am ulei bmw 10w40 . Nu prea pot sa ma abtin cand vad liber, mai ales noaptea . Din cate stiu eu , pe un motor bmw il uzezi/strici de tot daca il tii in regim de raliu mai mult de 5-10 min ,(riscul este mare la cele cu peste 200.000 km.) . Am mai stricat motoare pe alte bmw-uri tot in ritmul asta de raliu. M20(tacheti sparti) si un M60 (supape bubuite)

Link to comment
Share on other sites

Daca nu-l turezi cand e rece nu o sa ai probleme. Dupa ce apa ajunge la jumatate mai mergi 10 minute si apoi poti sa-i dai pana in limitare. Arunca un ochi si la distributie vezi cat de ascutite sunt pinioanele si in ce stare e lantul.

 

 

Desfac capacul de la ulei , iar pe lant nu se vede nici o uzura , insa in lateralul lantului , sunt mici semne, nush exact de la ce , am atasat o poza ca sa intelegeti . Desi nu cred ca lateralul are prea mare importanta. Cu pinioanele ar trebui sa ma uit maine , poate se vede ceva

post-19304-1285879077_thumb.jpg

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

schimba uleiul mai des, fii atent cu racirea.

Bujiile nu le curata, le arunci si le schimbi. Fiecare missfire la turatia mai bate un cui in sciriu..

Verifica foarte atent fise, bobine, tot ce tine de aprindere.

LA M60 mai e o problema speciala. Nu stiu daca ai dat vreodata baia de ulei jos. Daca nu, fa-ti timp si da-o jos si verifica suruburile de fixare a pompei de ulei. (e mult mai simplu decat la M50 din fericire) Cateodata mai cad si se plimba prin baie pana cand fac alte pagube, sau pompa ramane prinsa doar in furtune si cedeaza.

Aproape toti care au facut asta au raportat in cel mai bun caz ca erau slabite. Au fost afectate toate modelele de e34 V8.

Abia dupa 97 sau ceva de genul asta au remediat problema.

http://www.m5board.com/vbulletin/e34-m5-di...v8-drivers.html

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

schimba uleiul mai des, fii atent cu racirea.

Bujiile nu le curata, le arunci si le schimbi. Fiecare missfire la turatia mai bate un cui in sciriu..

Verifica foarte atent fise, bobine, tot ce tine de aprindere.

LA M60 mai e o problema speciala. Nu stiu daca ai dat vreodata baia de ulei jos. Daca nu, fa-ti timp si da-o jos si verifica suruburile de fixare a pompei de ulei. (e mult mai simplu decat la M50 din fericire) Cateodata mai cad si se plimba prin baie pana cand fac alte pagube, sau pompa ramane prinsa doar in furtune si cedeaza.

Aproape toti care au facut asta au raportat in cel mai bun caz ca erau slabite. Au fost afectate toate modelele de e34 V8.

Abia dupa 97 sau ceva de genul asta au remediat problema.

http://www.m5board.com/vbulletin/e34-m5-di...v8-drivers.html

 

 

mersi , o sa verific sa vedem ,cu missfire care e treaba ca nu inteleg cum ar afecta motorul ?

Link to comment
Share on other sites

apar detonatii. In mod normal e compensat de ECU care reduce avansul, dar la turatii mari pot face pagube. Nu apare chiar instant, e efect cumulativ. Daca mergi in regimul ala cu masina e bine sa fii atent la relanti neregulat sau orice semn ca poti avea probleme la aprindere.

Stiu motor de M5 e34 distrus in 200 de km de mers pe autostrada de la o fisa de bujii.. Tipul si-a dat seama ca mergea un pic neregulat, ca e problema la aprindere, dar a zis ca in 200 de km ajunge la mecanic, si nici nu a lasat-o mai usor, o tot parlea cu 200,

Normal se aprinde EML in bord, dar de data asta nu....

Link to comment
Share on other sites

apar detonatii. In mod normal e compensat de ECU care reduce avansul, dar la turatii mari pot face pagube. Nu apare chiar instant, e efect cumulativ. Daca mergi in regimul ala cu masina e bine sa fii atent la relanti neregulat sau orice semn ca poti avea probleme la aprindere.

Stiu motor de M5 e34 distrus in 200 de km de mers pe autostrada de la o fisa de bujii.. Tipul si-a dat seama ca mergea un pic neregulat, ca e problema la aprindere, dar a zis ca in 200 de km ajunge la mecanic, si nici nu a lasat-o mai usor, o tot parlea cu 200,

Normal se aprinde EML in bord, dar de data asta nu....

 

la turatii mari nu am observat sa apara detonatii oricum, folosesc benzina alto 101, (cu rezistenta mai mare la autoaprindere :twoup: )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Daca nu-l turezi cand e rece nu o sa ai probleme. Dupa ce apa ajunge la jumatate mai mergi 10 minute si apoi poti sa-i dai pana in limitare. Arunca un ochi si la distributie vezi cat de ascutite sunt pinioanele si in ce stare e lantul.

 

 

nu sunt ascutite pinioanele deloc, lantul la fel , mi se pare in stare buna

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

nu sunt ascutite pinioanele deloc, lantul la fel , mi se pare in stare buna

astea de aici,nu???n-are cum!

 

si eu cand am schimbat garnitura de la capac mi s-au parut nitel uzate

 

masina are 230.000km.

 

post-24010-1287211158_thumb.jpg

 

cel din dreata era mai ascutit,la vanos.

 

 

eu pot sa vad lantul si dintii doar prin capacul de la ulei deci , e vorba de 5 cm patrati

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.