Jump to content

sa aleg BMW?


pascal

Recommended Posts

1. iar FR tdi 170cp,nu are rost sa-l compari cu 320d 163cp,FR are suspensie sport,jante mai mari,etc

 

2. in fond tu compari clasa compacta cu clasa medie

 

 

3. 120d 177cp vs leon FR tdi 170cp

 

0-50km/h- 4,1s / 4,2s

0-100km/h 7,8s /8s

0-150km/h 17,2s/17,7s

0-200km/h 34,8s/36,6s

 

1. Nu are jante mai mari - are de 17 exact ca BMW-ul. Suspensia este similara cu a BMW-ului (care este foarte rigida si la masinile normale-doar o idee mai dura la FR).

In alta ordine de idei seatul este mai greu decat BMW-ul (pentru ca are mult mai mult spatiu in habitaclu). Pe undeva asta compenseaza puterea un pic mai mare.

 

2. Ai dreptate ca nu sunt in aceeasi clasa.

 

3. Nu au aceeasi greutate (are mai mult de 100 kg in plus seatul) si nu au mers pe acelasi circuit sa vedem o comparatie:

"BMW 120d is a bit faster. Unfortunately, fastestlaps.com database is short on laptimes for these two cars, so this comparison can not be fully decisive and can not completely represent performance difference between these cars."

In linie dreapta e firesc sa scoata timp mai bun o masina mai usoara. Nu am gasit un golf V de 170 CP / au doar varianta de 2.0 140 CP.

http://www.fastestlaps.com/comparisons/_BM...eon_FR_TDI.html

 

Nu mai da exemple de benzina ca nu ma intereseaza. Cand voi cumpara benzina atunci o sa studiez.

 

are pe dracu e90 320d jante 17 stock,da de pus poti sa-i pui si de 19,dar el are 16,cu anvelope de 205/55r 16 pe cand FR 225/45r17,conteaza mult

suspensia la FR este sport,la e90 stock,daca ai sa te sui intr-un FR si intr-un leon obisnuit 1.9tdi sau 2.0tdi 140cp ai sa vezi ca suspensia FR-ului este mai rigida

leonul mai greu cu 100kg decat e90,hahaha am trait sa o aud si pe asta

 

 

 

cu leon nu am mers,insa am avut in fam golf V 4motion si iti zic ca nu e la fel de stabil ca un e46,ambele suspensie stock,din cate stiu leonul 2/golf V/ A3 ,etc impart ac platforma

 

Este foarte corect ce zici. Impart aceeasi platforma. Te inseli insa cand afirmi ca nu sta la fel de bine in curbe.

Ai sa vezi ca pe 0-100 Golf V este mai lent decat E46. Dar pe circuit este mai rapid cu 3 secunde pentru ca sta mai bine in curbe. (si de data asta este suspensie stock - cat se poate de normala). Jnate de 15 are golful stock - fata de BMW - minim 16" la 320D.

 

http://www.fastestlaps.com/comparisons/_BM...0_TDI_Mk_V.html

 

Power/weight ratio 0.08 este identic. (chiar daca VW are putere mai mica - este si mai usor.)

Diferenta e facuta de sasiul mai bun si de motorul cu cuplu mare de la turatii mult mai mici.

4 motionul ar trebui sa stea si mai bine in curbele stranse fata de golful v simplu cu tractiune fata. Si o idee mai prost in cele de mare viteza si in linie dreapta.

 

Una peste alta senzatiile mele corespund mai bine cu realitatea. Eu consider Golful 5 deosebit de reusit din punct de vedere al echilibrului si stabilitatii.

Peste E46 sigur. Fata de E90 nu imi este clar. Chiar daca golf V GTD bate E90-ul comparatia nu este corecta pentru ca este prea usor. (si in fastestlaps.com nu au si varianta normala la 4 usi - au doar cateva modele)

Eu consider ca la aceeasi greutate sau Power/weight ratio ar bate BMW-ul. (nu am gasit o comparatie - dar caut in continuare)

http://www.fastestlaps.com/comparisons/_BM...T_TDI_Mk_V.html

 

Oricum amandoua sunt peste 95% din concurenta. Adica in top.

 

prietene tu te contrazici cu ce am avut eu,e46 3 ani,golf V 4 ani,in ac perioada

 

golf V 4 motion jante 15 sta aproape la fel de bine ca un e46 cu jante 16,ac masina comparata cu e46 jante 17 nici o sansa pe viraje

 

 

nu-i corect sa compari o masina cu jante mai mari,anvelope mai late si o suspensie sport cu una clar dezavantajata,am avut a4 quattro,suspensie sport,jante 18 cu talon mic,masina lasata,era cu mult peste e46 in ceea ce priveste stabilitatea,cu mult si peste x6,dar asta nu inseamna ca vai ce masina buna este audi si cat de proast este bmw-ul

 

iar dieselul bmw este singurul care nu se plafoneaza la 4000rpm (chiar si 4.2tdi bi-turbo se plafoneaza),dieselul bmw trage pana la rosu,iar la modelele noi taie gazul tocmai la 5000rpm fata de tdi la 4600rpm

 

daca tot cunosti asa bine seatul de ce nu-i spui omului despre pozitia din scaun,calitatea plasticelor,ergonomie,insonorizare,vibratii,toate mai bune la bmw,pana si vizibilitatea in oglizni este mai buna in bmw,sa nu mai zic de siguranta,marele leon 2 are doar 4 stele

Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa deschid un versus aici dar Seatul este o marca mult mai fiabila decat BMW si punct.

Asta a fost profunda. Cum ai tras tu concluzia asta?

 

 

daca tot cunosti asa bine seatul de ce nu-i spui omului despre pozitia din scaun,calitatea plasticelor,ergonomie,insonorizare,vibratii,toate mai bune la bmw,pana si vizibilitatea in oglizni este mai buna in bmw,sa nu mai zic de siguranta,marele leon 2 are doar 4 stele

Ai spus prin fraza asta tot ce era de spus!

 

Cel putin oglinda de pe dreapta, aia mica, este jalnica. Mai degraba ma uit peste umar. :twoup:

Edited by Bobo1987
Link to comment
Share on other sites

fiabilitatea nu este un punct forte la bmw pt ca sunt multe sh-uri aduse din de.,vechi de 8-10ani,chiar si mai mult, pe care multi le cumpara de bune,majoritatea gata inscrise,fara sa intereseze pe nimeni ca masina respectiva a avut 1 propr in de. si alti 2-3 in ro,fara sa tina cont nimeni ca un diesel de 10 ani poatea avea si 400-500k km

 

apoi,dupa ce o cumpara romasnul fericit o intretine cum poate,dezmembrari,in loc sa-i faca o revizie mai bine un chip,merge subturat sa nu consume,daca troncane da muzica mai tare,bla bla bla...cam asta este istoria unui bmw

 

pe cand la seat,sunt multi care inca isi cumpara masini noi 0km,multi care aduc sh-uri relativ noi 2005-06

 

pe bmw.club cred ca numeri pe degete posesorii de masini noi

 

daca te uiti in topurile de fiabilitate facute la nemti bmw este peste vag

 

pana si pe forumuri dedicate se recunoaste ca 2.0tdi 140cp are pb de fiabilitate,in special pica pompa de motorina si injectoarele

Edited by ionut_marius
Link to comment
Share on other sites

Aaaaa...era sa uit sa mai mentionez inca un fel de...trademark al forumului: userul

 

1. Nu exista topic pe acest forum in care vreun user sa ceara un sfat cu privire la vreun BMW fara sa intervina MOTANUL si sa povesteasca despre grupul VAG si mai ales, SEAT-ul, God of cars! :)

2. Eu am un respect foarte mare pentru acest user...se vede ca este pasionat...poate nu de BMW-uri dar de masini in general sigur! Insa efectiv nu inteleg de ce se plafoneaza in comparatia E46 320d vs orice Seat sau VW, numai cu cele care trebuie nu. Mie mi se pare ca E46 tb comparat cu Cordoba(2002) care cat de cat a fost gandit in aceeasi perioada cu FL-ul E46(desi baza e din '98) si is cam de dimensiuni asemanatoare. Iar Cordoba mi se pare destul de slaba ca si masina, mai ales la capitolul fiabilitate(din exerienta unui vecin). Ce legatura are o masina gandita initial in '98(e46) cu una gandita in 2005(leon-ul in cauza)...unde mai pui ca nu-s nici in aceeasi clasa.

 

3. Si ce mi se pare cel mai nostim, Motanul are si un time-line destul de strict pe fiecare topic de genul. Mai intai face praf E46, nimic nu e bun la el. Apoi i se spune ca nu-i asa. Revine cu inca o incercare mai soft recunoscand ca el de cand are masina nu a avut nicio problema, dar totusi e praf pentru ca nu se poate catara pe munti cu ea. Apoi iar este confruntat cu exemple si in final spune ca totusi E46 e o masina ok, peste concurenta.....................................dar parca tot mai bunicel e Golful si Leon-ul :twoup: ! Sorry Motane...ti-am mai spus ca te respect, dar esti nostim cand insisti pe acest subiect!

 

1. Sunt sigur ca exista pentru ca intru rar pe forum :twoup:

2. Coparatia E46 2.0 D/ Golf 5 2.0 D cu suspensii stock nu am propus-o eu. Desi pana la un punct este foarte corecta (ma intreb de ce nu va concentrati pe acest subiect :twoup: ). Daca va uitati in urma am citat pe cinava care credea prin prisma experientei lui contrarul.

Cordoba este o berlina derivata din clasa mica (Seat Ibitza). Nu prea are ce cauta in acceasi clasa cu E46. Daca ar fi sa fim corecti ar trebui comparata cu Passatul sau Jetta. Dar repet: nu eu am initiat aceasta comparatie.

3. Are si BMW-ul punctele lui bune... :twoup: Dar e mai amuzant :twoup: cand spun doar de defecte, pentru ca descopar carente foarte mari in ideile celor care posteaza sa ma combata. (majoritatea - sunt cativa pe care ii stiu foarte bine cu care nu merge)

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Daca ar fi sa fim corecti ar trebui comparata cu Passatul sau Jetta. Dar repet: nu eu am initiat aceasta comparatie.

3. Are si BMW-ul punctele lui bune... :twoup: Dar e mai amuzant :twoup: cand spun doar de defecte, pentru ca descopar carente foarte mari in ideile celor care posteaza sa ma combata. (majoritatea - sunt cativa pe care ii stiu foarte bine cu care nu merge)

Ce vrei sa vorbim despre Passat? Pot spune ca cel mai reusit este B5,5, un adevarat tanc! :twoup: Am avut, nu a fost al meu personal, un astfel de Passat din 2004, prima inmatriculare 2005, motor 2,5 TDI V6 4MOTION Highline. Imi placea pentru ca era foarte spatios, avea o garda extrem de mare la sol, pe care la vremea aceea nu o apreciam atat de mult.

Urcam cu el la munte fara probleme pe drumuri forestiere. De tras, tragea foarte bine, desi avea o plecare usor mai lenta in primul moment cand ii dadeai talpa, dar pe urma tragea bine, nu te lasa in depasiri, insa la viteze mari...gata, se cam termina smecheria. Mi se parea extrem de instabila pentru greutatea si masivitatea ei. La o prima impresie ai fi zis ca se "lipeste" de asfalt, dar nu era deloc asa. Numai confortabil nu o conduceai daca aveai viteza mai mare... Legat de sunetul TDI-ului... TRACTOR direct.

 

De Jetta nu vreau sa vorbesc, pentru ca aia nu e masina, este o struto-camila, atat de urata ca... cred ca nici ma-sa nu o place... O simbioza intre ultimul Passat si Golf 5... :twoup: Am un vecin cu una cu motorul TDI. Pe omul ala nu ai cum sa il ratezi daca pleaca mai in zorii zilei. Noroc ca a venit frigul si stau cu geamul inchis. Asta-vara ii invatasem programul fara sa vreau, nu aveai cum sa nu ii auzi motorul... :)

Edited by Bobo1987
Link to comment
Share on other sites

Iar va concentrati pe struto camile... Pai cum ai vrea sa stea in curbe ca BMW-ul daca are suspensia mult mai moale si tot tu spui ca era mult mai inalta.

 

Este proiectata sa satisfaca alti clienti. Face anumite lucruri mult mai bine ca BMW-ul si altele mult mai prost. In mod sigur nu atingi in passat cu capul in plafon cum atingi la BMW daca esti mai inalt. (eu, care am 1,90 mai am inca vreo 10 cm pana la plafon in passat).

BMW-ul e turtit de parca l-au bagat iaia de la programul rabla la presa si s-au razgandit !! :twoup:

 

Tutesc si eu passatul 10 cm; ii cobor garda la sol vreo 5 cm, ii pun amortizoare rigide ca la BMW si vedem dupa asta care cum sta...

Masinile astea nu se adreseaza acelorasi clienti si pretentii...

 

Passatul datorita volumului foarte mare nu are cum sa fie sportiv. Nici nu am sustinut asta.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Eu am chiar 1,95 aprox. si cu toate astea stau extrem de confortabil in E46. Imi ajustez scaunul si volanul si imi ramane suficient spatiu sa ies/sa intru lejer in masina, sa nu dau cu capul de plafon, sa aibe loc si pasagerul in spate si asa mai departe. Nu stiu cum de tu, care esti mai scund, sa nu ai loc. Poate oi fi tu mai corpolent. Eu am aproximativ 120 de kg, deci nici prea skinny nu sunt...

 

Passat-ul este mult mai mare. Daca il comparam cu 5-ul, de altfel, asa cum este normal, cred eu ca stai muuuult mai confortabil in el decat in Passat.

E46-le, ca habitaclu este de comparat cu Bora, cu Jetta.

Edited by Bobo1987
Link to comment
Share on other sites

Eu stau cu scaunul corect (adica aproape drept). Daca as sta cu el ca taximetristii la 45 de grade nu as atinge (stiu cum sa-l fixez sa nu ating). Avand idei putine si fixe la fel stau si in seat cu spatarul (cred ca nu aveati vreo indoiala :) ). Desi acesta este intr-o clasa mai mica decat BMW-ul nu ating plafonul.

 

Ca sa concluzionam; Seatul e o masina proasta - o las acasa. Skoda e din acelasi grup care nu va place voua si e instabila pe autostrada. (o las si pe asta acasa)

BMW-ul nu imi place mie ca i se inchid usile greu. (si merg si cu alte persoane - deci e de 4 x mai enervant)

 

Asa ca o sa iau un mercedes sa trag o tura pana in italia. Sa vezi review cand ma intorc. Ultima oara nu prea am gasit defecte (e destul de confortabil)

Dar mai caut pana se strang mai multe si tot seatul iese mai bine. :twoup: :twoup:

 

PS: Daca nu raspund o perioada sa nu credeti ca am ramas fara argumente :twoup: ;

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

ionut marius, ma vad si de data asta nevoit sa iti dau dreptate. Ai fost cat se poate de obiectiv, desi cred ca te referi in special la dieseluri... :twoup:

 

da despre dieseluri mai mult

 

bre nea motanule,tu ce vrei sa zici de fapt ,ca seatul si vw-ul fac masini mai bune ca bmw, ?

 

o masina mai buna nu inseamna numai 0-100km/h,2xx cp,4xx Nm,x secunde pe circuit

 

daca te sui matale intr-un passat b7,conceptie 2005,ai sa vezi ca la caitolul plastice sta mai prost ca un e46,conceptie 98,materialele nu sunt la fel de calitative si placute la atingere,in bmw nu auzi greierasi;chiar daca e mai spatios nu stai la fel de bine in vw,nu este la fel de inchegat ca un bmw cand trece peste denivelari,chiar adca suspensia passatului este mai moale;nu este la fel de bine antifonat,ploaia si vantul se aud altfel intr-un vw,altfel intr-un bmw,directia nu ofera la fel de mult feedback ca intr-un bmw,butoanele de la radio-cd/clima incep si se sterg,valabil chiar si al audi,lucru care nu-l vezi la un bmw nici la 300k km; da ambele pot avea piele dar difera cand incepi si pipai...sa nu mai zic de tdi-uri in 4 cilindri -direct tractorase

 

cam ac sunt diferentele intre o masina premium si una de buget

 

vezi tu,sunt putini producatori care resuesc sa faca o masina si sportiva si luxoasa si puternica si confortabila,daca te urci intr-un bmw ai sa vezi ca sta exemplar pe drum si nici nu-ti rupe ficatii

 

daca erau atat de bune vagurile,crede-ma ca aveam unu cel putin

 

 

-----deja aberzi cu atinsul plafonului,asta daca nu ai 2m+

Edited by ionut_marius
Link to comment
Share on other sites

Corect, MOTANE, in cazul tau, tot Seatul iese mai bine.

 

Tu, daca nu ma insel, ai un Seat Leon MK1, deci fix aceeasi platforma ca Golf IV. Este o masina foarte buna, intr-adevar, dar sa o compari cu un BMW si sa spui ca per ansamblu este mai buna, mi se pare cel putin aberant. :)

 

In prezent am si un VW Golf IV 1,6 cutie automata, Highline si nu il am de ieri, de azi ca sa nu stiu despre ce vorbesc. Golf IV si Seat Leon MK1 sunt identice ca tehnologie. Golful meu cred ca este chiar mai dotat decat Seatul tau, fiind un Highline. Este chiar mult mai dotat chiar decat E46-le pe care il am. Apreciez Golful si VW in general, dar per ansamblu este net inferior E46-lui.

 

Sa fac acum un mic comparativ intre Golf MK4 si E46. Nu are rost sa mai spun ca Leonul MK1 este de fapt, Golf MK4 spaniol. Si sa o luam pe rand:

1. Pozitia la volan in Golf, intr-adevar, iti da senzatia de mai mult spatiu intre cap si plafon, insa per ansamblu, este exact ca in Logan, zici ca stai, ma scuzi, pe W.C. Si tine cont ca am scaune Sport Recaro... :twoup: In BMW nici macar nu am scaune sport, dar alta este pozitia la volan, pur si simplu ma simt mai confortabil, mai bine, mai odihnit la drum lung.

Legat de cotiera, desi cotiera din fata este reglabila pe inaltime, niciodata nu am sa stau cu mana dreapta atat de relaxata pe cotiera VW-ului, oricat as ajusta-o, asa cum stau la BMW.

 

2. Ergonomia la VW lasa de dorit. Clima este undeva prea jos. Sa te fereasca Dumnezeu sa umbli la clima in mers, ca este riscant de-a dreptu'. Nu este necesar sa lasi privirea, ci trebuie sa bagi efectiv capul sub bord, sa schimbi temperatura sau ceva.

 

3. Butoanele de deschidere/inchidere a geamurilor sunt amplasate tare prost la VW. Daca nu mai uit la ele, aproape niciodata nu nimeresc sa deschid/inchid geamul pe care vreau. Pe cand la BMW, sunt asezate mult mai bine si este aproape imposibil sa gresesti. Este mult mai usor de intuit...

 

4. Calitatea plasticelor la VW lasa mult de dorit in comparatie cu cele din BMW. M-a exasperat vopseaua aia cauciucata in VW care se curata peste tot, de zici ca am avut masina bronzata si acum se cojeste. La BMW nu se pune problema de asa ceva, cu o mica exceptie: sub cotiera in spatiul acela de depozitare. Dar nu se compara cativa cm2 cu cativa metri patrati din VW.

 

5. Oglinzile retrovizoare la VW sunt proiectate cred, cu ochii inchisi. Aceea mica de pe dreapta este praaaaaaaf! :twoup: Mai bine te uiti peste umar decat sa te bazezi pe ea.

 

6. Tinuta de drum a VW nici macar nu indraznesc sa o compar cu cea a BMW-ului. In oras intre cele doua, as prefera totusi Golf-ul pentru ca are garda mare la sol, mai poti urca o bordura, etc si totodata, reusesti sa gasesti un loc de parcare mai rapid. Si suspensiile "absorb" mai bine socurile de la denivelari decat in cazul BMW-ului, dar odata iesit din oras, VW nu mai exista in comparatie cu BMW-ul.

 

7. In ceea ce priveste consumul, Golful consuma cel putin la fel ca BMW-ul, daca nu chiar mai mult pentru ca al meu, cum spuneam, are cutie automata. Despre cutia automata ce sa zic, super confortabila. Masina se conduce de zici ca-i masina pentru oameni cu dizabilitati, dar cu toate astea, prefer cutia manuala a BMW-ului. Mi se pare ca sunt mai stapan pe masina...

 

8. Legat de costurile de intretinere, un plus pentru VW, care trebuie sa recunosc ca are o intretinere mai putin costisitoare decat a BMW-ului.

Edited by Bobo1987
Link to comment
Share on other sites

Perfect de acord cu tine ionut marius, insa am incercat sa merg pe firul lui. MOTANUL este cel care nu a scapat absolut niciun topic de genul astuia, in care sa nu idolatrizeze VAG-ul si mai ales, Seat-ul. Asa ca am incercat sa merg pe fix comparatia lui.

 

Nu vezi ca el a ajuns in punctul in care constata ca Golful este clar peste E46 si inca nu este lamurit daca nu este chiar si peste E90?!

Link to comment
Share on other sites

Nu vezi ca el a ajuns in punctul in care constata ca Golful este clar peste E46 si inca nu este lamurit daca nu este chiar si peste E90?!

 

Pai chiar asa este daca ne referim la aspectul despre care vorbeam. Golf 5 diesel 2.0 140 CP parcurge mai repede un circuit decat E46 320D.

 

Diferenta e facuta de faptul ca voi ziceti sau va dati cu parerea si eu vin cu date concrete - pe care nu le scot nici din buzunar nici din mentalul colectiv de turma.

 

Seat Leon MK1 este o masina foarte buna, intr-adevar, dar sa o compari cu un BMW si sa spui ca per ansamblu este mai buna, mi se pare cel putin aberant. :twoup:

 

Daca imi spui unde am sustinut eu asta iti dau dreptate. Daca nu, ramane o alta afirmatie nefondata...

Seat este peste BMW in unele aspecte. Asta am sustinut si sustin in continuare (particulare si specifice). In altele este sub. Per total este sub.

Ca roport calitate pret este peste. Adica BMW-ul este peste seat dar nu de 2 ori. (cum ar fi justificat din punct de vedere al pretului).

 

Sa nu uitam ca in aceasta comparatie avem o masina de ~ 15.000 euor si una de ~30.000 euro inainte sa dam un verdict.

Link to comment
Share on other sites

Nu vezi ca el a ajuns in punctul in care constata ca Golful este clar peste E46 si inca nu este lamurit daca nu este chiar si peste E90?!

 

Pai chiar asa este daca ne referim la aspectul despre care vorbeam. Golf 5 diesel 2.0 140 CP parcurge mai repede un circuit decat E46 320D.

 

Diferenta e facuta de faptul ca voi ziceti sau va dati cu parerea si eu vin cu date concrete - pe care nu le scot nici din buzunar nici din mentalul colectiv de turma.

Tu esti constient ce vorbesti? VW Golf este peste BMW pentru ca parcurge un circuit cu cateva fractiuni de secunda mai repede? Sau merita cumparat in detrimentul BMW-ului pentru ca face un circuit mai rapid cu cateva fractiuni de secunda decat BMW si ca are oglinzi rabatabile electric standard?! Emiti niste ineptii de te ia durerea de cap... :twoup:

 

Uite aici cuvintele tale: "Una peste alta senzatiile mele corespund mai bine cu realitatea. Eu consider Golful 5 deosebit de reusit din punct de vedere al echilibrului si stabilitatii.

Peste E46 sigur. Fata de E90 nu imi este clar."

Uite motivele pentru care ai spus ca tu consideri Golful peste BMW E46 si ca inca nu iti este clar daca e si peste E90.

 

Aaa...si sa nu uitam: cand zic Golf IV/V zic Seat MK1/MK2. Deci sa fie clar. Nu difera la ele decat, sa zic designul, in rest, tehnologie, platforma tehnica sunt IDENTICE!

Edited by Bobo1987
Link to comment
Share on other sites

Uite si tu ce minusuri acorzi BMW-ului! Sunt lucruri insignifiante si unele tin de gustul fiecaruia, deci nici macar nu pot fi considerate minusuri:

 

Minusuri:

- Forma butonului de reglat oglinzile electrice; butoanele de ridicat-coborat geamurile amplasate aiurea.

- foot restul

- cuplul maxim atins abia pe la 2500; Nu trage cum m-as fi asteptat la turatii mai mici.

- usile se inchid greu

- afiseajul BC arata ca in epoca de piatra si nu ofera informatii suficiente

- tempomatul cu prea multe butoane

- inaltimea plafonului prea mica pentru persoanele mai inalte

 

S-o luam pe rand:

- forma butonului de reglat oglinzile electrice. Bun, care este problema cu el? Eu il consider foarte bine proiectat si usor de intuit reglajul oglinzilor, in comparatie cu butonul rotund de la VW. Eu prefer forma butonului de la E46 decat cel rotund ce la VW/Seat, deci asta tine de gust. Nu se poate considera minus.

 

- footrest-ul. Care e problema cu el? Eu nu am auzit pana acum pe nimeni sa il sparga. Ala are rolul de a-ti odihni piciorul, nu sa stai cocotat pe el intr-un picior. Din nou nu vad care este problema. Trebuie sa recunosc insa ca la VW iti da impresia ca este mai rezistent...

 

- in privinta cuplului nu comentez, nu sunt fan diesel, nu prea ma intereseaza, desi nici aici nu te inteleg. Stai cumva cu ochii pe turometru sa vezi exact de cand trage masina?

 

- usile se inchid greu. Da, se inchid mai greu, chiar mult mai greu decat la cele VAG, insa secretul este sa nu tragi usa dupa tine si sa ii dai drumu' sa se tranteasca, pentru ca, daca nu o tragi cu putere, sigur nu se va inchide bine, iar daca o tragi prea tare, pe urma o trantesti si s-ar putea sa te doara sufletul... Ideea este sa tii de maner pana cand inchizi usa si atunci ai sa vezi ce usor se inchide. Si aici este tot chestie de gust. Mie imi place ca se inchid usile asa. Pur si simplu denota cat de bine este izolata masina si iti da un sentiment de siguranta, adica simti ca s-a inchis.

La VAG este un sistem, dupa parerea mea, deosebit de prost: usile alea in 3 trepte asa...daca nu esti atent te trezesti cu ele in cap... La o adiere de vant ele se inchid... :) Am avut o cunostinta care, cand a deschis usa, nu a tras suficient de tare de ea ca sa...treaca in treapta aia a doua ca zic asa si cand a tras a doua oara putin mai tare, i-a venit usa direct in gura. :twoup:

Nu cred ca mai are rost sa aduc aminte si de celebrul caz al jurnalistei Simona Marinescu parca, care si-a retezat un deget la usa in VW tocmai pentru ca usa s-a inchis fara voia ei. Parca daduse si VW-ul in judecata, ma rog...

 

- afisajul BC arata ca in epoca de piatra si nu ofera informatii suficiente. La VW arata mai bine BC-ul, ceva mai modern, insa nu este cazul si la Seat, unde iti arata martorii aceia si informatiile de ai impresia ca te afli la volanul RATC-urile acelea vechi. Legat de informatii, ce alte info vrei sa iti ofere in afara de ora, viteza medie, consum mediu, temperatura si range? Intr-adevar la VW si probabil si la Seat, iti face o retrospectiva a ultimei calatorii, unde este inclus si timpul in care parcurs distanta, bla bla, dar mie personal mi se pare inutila aceatsa functie, deci nu consider a fi un must have.

 

- tempomatul cu prea multe butoane. Si care este problema? Sunt pe volan, foarte usor de intuit si mai usor de folosit decat in cazul VAG cu butonul acela pe maneta, care s-ar putea sa-ti distraga atentia pentru a-l activa mai mult decat la BMW.

 

- inaltimea plafonului prea mica pentru persoanele mai inalte. De asta nu mai discut. Vad ca eu sunt si mai inalt decat tine si nu am probleme, mai ales ca nu obisnuiesc sa stau calare pe volan. :twoup:

 

Acum te intreb, astea sunt motivele pentru care nu-mi mai iau BMW si-mi iau VAG? Cum ramane cu tinuta de drum, pozitia la volan, ergonomie, confort si asa mai departe? :twoup:

Edited by Bobo1987
Link to comment
Share on other sites

Minusuri:

- Forma butonului de reglat oglinzile electrice; butoanele de ridicat-coborat geamurile amplasate aiurea. TRUE (majoritatea masinilor il au pe usa , ma rog exceptand dacia solenza care le are tot asa ca la bmw numai ca mai jos :twoup:)

- foot restul - TRUE _ plastic ieftin si ordinar al meu e crapat!

- cuplul maxim atins abia pe la 2500; Nu trage cum m-as fi asteptat la turatii mai mici. TRUE - pana in 2000-2500 e cam lesinat.Trage bine in a 3 si a 4 parerea mea

- usile se inchid greu - FALSE - chiar se inchid frumos usile, si mie imi plac cum se inchid chiar da impresia ca se inchid bine.

- afiseajul BC arata ca in epoca de piatra si nu ofera informatii suficiente TRUE - e vai mama lui BC - nu iti arata multe chestii la gropul VAG iti arata mai multe informatii si consum la relanti , cati litri mai ai in rezervor si mai multe.

- tempomatul cu prea multe butoane. FALSE - chiar sunt utile butoanele alea.

- inaltimea plafonului prea mica pentru persoanele mai inalte FALSE - eu am 1.86 nu sunt chiar foarte inalt, dar nu ma plang de scaune , probabil ca il las si la minim si am pozitie ca de sofer de formula 1 in masina :))

 

Alte minusuri:

- garda mica fata de audi sau passat bmw sta prost la garda foarte joasa.

- piese foarte scumpe.

- nu exceleaza foarte mult la capitolul dotari.(am vazut laguna din 2000 si masini din groupul vag pe care eu unu nu le-am vazut la seria 3 E46. Ex : lumini in toate usile, lumini la picioare, cotiera si torpodeu frigorific (sau cum se cheama), si altele care nu mai imi vin in minte acum.

Link to comment
Share on other sites

Nu vezi ca el a ajuns in punctul in care constata ca Golful este clar peste E46 si inca nu este lamurit daca nu este chiar si peste E90?!

 

Pai chiar asa este daca ne referim la aspectul despre care vorbeam. Golf 5 diesel 2.0 140 CP parcurge mai repede un circuit decat E46 320D.

 

Diferenta e facuta de faptul ca voi ziceti sau va dati cu parerea si eu vin cu date concrete - pe care nu le scot nici din buzunar nici din mentalul colectiv de turma.

 

Seat Leon MK1 este o masina foarte buna, intr-adevar, dar sa o compari cu un BMW si sa spui ca per ansamblu este mai buna, mi se pare cel putin aberant. :twoup:

 

Daca imi spui unde am sustinut eu asta iti dau dreptate. Daca nu, ramane o alta afirmatie nefondata...

Seat este peste BMW in unele aspecte. Asta am sustinut si sustin in continuare (particulare si specifice). In altele este sub. Per total este sub.

Ca roport calitate pret este peste. Adica BMW-ul este peste seat dar nu de 2 ori. (cum ar fi justificat din punct de vedere al pretului).

 

Sa nu uitam ca in aceasta comparatie avem o masina de ~ 15.000 euor si una de ~30.000 euro inainte sa dam un verdict.

 

 

stii unde este seat peste bmw,doar la pret

 

probabi daca gandeam ca tine nu as mai fi dat aproape 80k euro pe un x6,as fi luat un ibitza pt oras,un altea xl (sau caum ii zice) sau un tiguan pt iarna,un passat cc pt ocazii mai speciale

 

daca ar gandi toti asa nu ar mai cumpara nimeni masini scumpe,ce dracu' sa faci cu un a8 cand exista exeo si passat,chiar daca sunt mai mici,mai slab dotate,mai neconfortabile,bla bla,cam asa esti si tu

 

eu ajung la concluzia ca tu nu ai pus fundul intr-un bmw in viata ta.

 

eu chiar nu am putut sa compar vw-ul cu bmw-ul,seatul sta si mai rau la cap materiale/confort ,repet singurul vag care poti sa-l compari cu bmw-ul este audi si sunf comparabile si apropiate,fiecare cu + si - uri

 

am avut a4 b7 si 3er 46,dar si golf V,primele doua puteau fi comparate,cu a3a nu

q7 si x6,deci pot sa le compar,ac poveste

 

si daca tot compari timp de circuit,compara tata masini din ac generatie,ac greutate,ac clasa,daca mai gandesti mult ai sa ajungi la concluzia ca nu stiu ce seat scoate timpi mai buni decat un 7er de acum 3 generatii

Link to comment
Share on other sites

Minusuri:

- Forma butonului de reglat oglinzile electrice; butoanele de ridicat-coborat geamurile amplasate aiurea. TRUE (majoritatea masinilor il au pe usa , ma rog exceptand dacia solenza care le are tot asa ca la bmw numai ca mai jos :twoup:)

- foot restul - TRUE _ plastic ieftin si ordinar al meu e crapat!

- cuplul maxim atins abia pe la 2500; Nu trage cum m-as fi asteptat la turatii mai mici. TRUE - pana in 2000-2500 e cam lesinat.Trage bine in a 3 si a 4 parerea mea

- usile se inchid greu - FALSE - chiar se inchid frumos usile, si mie imi plac cum se inchid chiar da impresia ca se inchid bine.

- afiseajul BC arata ca in epoca de piatra si nu ofera informatii suficiente TRUE - e vai mama lui BC - nu iti arata multe chestii la gropul VAG iti arata mai multe informatii si consum la relanti , cati litri mai ai in rezervor si mai multe.- tempomatul cu prea multe butoane. FALSE - chiar sunt utile butoanele alea.

- inaltimea plafonului prea mica pentru persoanele mai inalte FALSE - eu am 1.86 nu sunt chiar foarte inalt, dar nu ma plang de scaune , probabil ca il las si la minim si am pozitie ca de sofer de formula 1 in masina :))

 

Alte minusuri:

- garda mica fata de audi sau passat bmw sta prost la garda foarte joasa.

- piese foarte scumpe.

- nu exceleaza foarte mult la capitolul dotari.(am vazut laguna din 2000 si masini din groupul vag pe care eu unu nu le-am vazut la seria 3 E46. Ex : lumini in toate usile, lumini la picioare, cotiera si torpodeu frigorific (sau cum se cheama), si altele care nu mai imi vin in minte acum.

 

Din optiunile ascunse ale BC-ului afli foarte multe info. De la cati litri mai ai in rezervor(iti da si separat pe cele doua rezervoare) pana la cati A are bateria si multe alte chestii.....De ce le-o fi facut ascunse naiba stie, ideea este insa ca senzorii sant acolo si informatia este extrasa....

Edited by ViBogdan
Link to comment
Share on other sites

ViBogdan, bine punctat!

 

- foot restul - TRUE _ plastic ieftin si ordinar al meu e crapat!

Ce naiba aveti, fratilor cu footrest-ul? Cum :twoup: reusiti sa il spargeti? :)

 

Nici eu nu stiu cum de reuseste lumea sa-l sparga, dar recunosc ca e cam fragil. Adica daca te impingi in el simti cum se indoaie. Puteau sa-i faca un grilaj in spate care sa-l ramforseze putin. Dar sa fie asta ultima problema :twoup: !

Link to comment
Share on other sites

:twoup: iti zic eu cum. mi s-a intamplat sa-mi sune telefonul in timpul condusului si il aveam in buzunar.. m-am ridicat de pe scaun un pic, si m-am impins in footrest.. a pacanit un pic doar si m-am restras repede.

Curios...eu am patit ceva similar si aveam un clapar in picior...si tot nu am reusit. Se simte cum se indoaie dar tot nu a crapa.

 

Cat despre problema legata de inaltime, eu la 1.83\80 kg stau foarte bine...o fi pozitia buna sau nu la volan, cert este ca eu ma simt foarte bine si comod :) .

Edited by ViBogdan
Link to comment
Share on other sites

Mie mi se pare aiura sa compari masini care nu sunt din aceeasi categorie, in conditiile in care fiecare are alte criterii, si mai mult decat atat, nici nu poti fi obiectiv.

 

Acest topic va ajunge la 200 de pagini fara nici o concluzie, pentru ca e imposibil de ajuns la ea.

 

BMW-urile oricum sunt masini controvesrate, tocmai prin faptul ca circula milioane de legende in jurul lor, mai toata lumea isi da cu parerea la a saptea mana din ce i-a povestit cumantul prietenului amicului, etc etc..

 

Pana mea, ce naiba sa mai scri, n-am ce. Fiecare e liber sa faca ce vrea, sa creada ce vrea, nu mai incercati sa va convingeti unul pe altul de contrariu, ca nu ajungeti nicaieri.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.