Jump to content

eliminare catalizator e46 320d 136 cai


RazvanCRD

Recommended Posts

am auzit pe la unii mecanici ca numai daca e spart catalizatorul la euro 3 castigi destul de mult la putere , consumul teoretic ar scadea si nu apar probleme (doar noxele numai ies cum trebuie) . Voi ce stiti despre asta , a facut cineva asa , eu intetionez sa-i fac o teava adaptata si inainte de rar montez la loc catalizatorul , pana atunci ..freeee ....

 

+ o resoftare ar trebui sa fie cam alta masina ....

Link to comment
Share on other sites

Scoti catalizatorul = consum marit, fum mult, dezechilibru la relanti si se termina cu check engine. Nu castigi nici un magar in plus de 136 ai lui. Si sa nu uitam, ca din 136 mai mor in timp 2-3, alti 3 capata schiop, etc. Rezistenta mai mare a motoarelor bmw la uzura nu inseamna si eliminarea ei. La benzina e povestea cu catalizatorul scos, fara riscuri, dar si acolo creste consumul.
Link to comment
Share on other sites

Scoti catalizatorul = consum marit, fum mult, dezechilibru la relanti si se termina cu check engine. Nu castigi nici un magar in plus de 136 ai lui. Si sa nu uitam, ca din 136 mai mor in timp 2-3, alti 3 capata schiop, etc. Rezistenta mai mare a motoarelor bmw la uzura nu inseamna si eliminarea ei. La benzina e povestea cu catalizatorul scos, fara riscuri, dar si acolo creste consumul.

la benzina e vreo diferenta? la putere ma refer,ca noxe si consum stiu,l-am scos la un ford acum vreo 3 ani...

Link to comment
Share on other sites

Desi a fost montat pe masina catalizatorul pentru a rearde gazele de evacuare si a elimina la captul esapamentului noxe mai putine nu ti-as recomanda sa-l scoti fara dearece IN TIMP ( daca intrebi cat timp nu stiu sa-ti spun exact) se vor duce segmentii deoarece motorul cand a fost proiectat sa-i fie pus catalizator s-au facut o gramada de calcule pentru ca acolo pe evacuare cu catalizatorul pus se formeaza si o contrapresiune in capul pistonului iar in cazul eliminarii lui acea contrapresiune este mai mica si duce la o uzura prematura a motorului.Daca nu vrei sa cumperi unul nou ( stiu ca nu e ieftin si mai ales unul original) poti sa-l dai jos si sa-l cureti ( exista solutii chimice pentru asa ceva) iar daca este praf si nu se poate curata atunci mai bine pune unul nou dar arftermarket adica mai ieftin dar nu recomand in primul rand ca nu are aceeasi calitate ca si cel original.

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

aveam un sierra din 90,acum vreo 8 ani....consumul crescuse la 14 % , nu tragea deloc....in final , dupa ce am dat pe la zeci de mecanici l-am scos afara,si...consumul era chiar mai mic decat ce linitial,iar motorul..tragea mult mai bine. Ulterior am vandut masina la un prieten,au trecut ceva ani...inca merge...si chestia asta cu catalilizatorul e cu doua taisuri.
Link to comment
Share on other sites

Cum se curata catalizatorul?

Pai nu este complicat deloc daca ai solutia chimica cu carre se curata ( in caz ca mai ai ce curata si nu este spart in bucatele inauntru): se da jos se introduce solutia de curatat si dupa30-60 minute cu solutia in el se da cu pistolul cu jet puternic de apa.Nu stiu sa-ti spun acum exact cu se numeste solutia dar promit ca aflu si postez,eu m-am interesat doar pentru DPF ( este oo firma englezeasca care face solutia asta pentru DPF si costa undeva pe la 100 EURO un bidon,procedeul este acelasi si la DPF).Am sa caut link-urile si le postez ( promit) dar pana atunci uite cum functioneaza:

http://www.forddoctorsdts.com/articles/article-07-03.php

 

O seara faina!

Link to comment
Share on other sites

Cum se curata catalizatorul?

din cate stiu eu sunt ceva solutii , are cateva sute de gauri cat un varf de ac....auzisem la cineva ca l-a bagat in motorina,insa...nu cred ca s-ar curata cum trebuie. In orice caz,daca se curata si DPF,si catalizotrul se poate, 100%

Link to comment
Share on other sites

Scoti catalizatorul = consum marit, fum mult, dezechilibru la relanti si se termina cu check engine. Nu castigi nici un magar in plus de 136 ai lui. Si sa nu uitam, ca din 136 mai mor in timp 2-3, alti 3 capata schiop, etc. Rezistenta mai mare a motoarelor bmw la uzura nu inseamna si eliminarea ei. La benzina e povestea cu catalizatorul scos, fara riscuri, dar si acolo creste consumul.

la benzina e vreo diferenta? la putere ma refer,ca noxe si consum stiu,l-am scos la un ford acum vreo 3 ani...

 

Nada. E poveste. Citiesc numai aberatii pe aici. Catalizator inseamna convertor catalitic. Adica dispozitiv atasat la sistemul de evacuare a gazelor, cu scopul reducerii (nu eliminarii) emisiilor toxice provenite de pe urma arderii combustibilului. Cum se curata? La BMW e simplu; la prima iesire pe autostrada, blana cat te tine (in functie de radare si trafic). Iar acum daca ne gandim sa scoatem catalizatorul la BMW, la Skoda sau Citroen ce se face, se scoate evacuarea de tot? :twoup:)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Salut,

Am si eu o intrebare, am un e39 3.0d tiptronic din 2000. Ma bate gandul sa scot catalizatorul insa am auzit de la fel si fel de "mecanici" ca exista sansa sa se strice sonda lambda. Este sau nu asa? Exista vre-un risc sa se strice ceva la masina?

Link to comment
Share on other sites

dieselurile fara DPF nu au sonde lambda. Mergi la alt mecanic. De ce vrei sa scoti catalizatorul ? O sa iti mearga mai prost. Asta era valabil la masini benzina foarte vechi, inainte de 95. Nu si acum.
Link to comment
Share on other sites

Salut, eu am 320d 136 cp, am masina de 4 ani si nitel, cand am cumparat-o din Bulgaria si imatriculat-o, la rar mi-au spus ca nu am catalizator, de atunci merg cu masina asa, scoate gaze mai mult decat o raba de 30 de ani, puterea este aceasi ca la unul cu catalizator, scoate fum mai mult si se aude turbina foarte fain, fluctuatii in mersul motorului nu este, consumul identic. Romania de la mine din oras(Zimnicea) pana la granita cu Turcia (Kapitan Adreevo) si retur 1098 km cu un plin, cand am ajuns acasa mai avem de mers 79 km cu combustibilul din rezervor. Din punct de vedere mecanic, catalizatorul la diesel mentine si filtreaza gazele, la benzina 318 i este ce am vazut eu, fluctuatii la relantiu consum de 20-25 % mai mare si datea in nas in anumite momente, gazele la benzina este citite de sonda lambda iar la diesel de EGR si senzorul dupa admisie , si de aici diferenta nu are catalizator la benzina trec gazele fara a fi citite corect de sonda = consum mare mers aiurea.
Link to comment
Share on other sites

dieselurile fara DPF nu au sonde lambda. Mergi la alt mecanic. De ce vrei sa scoti catalizatorul ? O sa iti mearga mai prost. Asta era valabil la masini benzina foarte vechi, inainte de 95. Nu si acum.

 

Ms de informatii. Credeam ca va fi motorul mai aerisit.... Nu stiam, de aceea am si intrebat, ms inca`o`data de sfat.

Link to comment
Share on other sites

eu am un 323i 2.5 benzina deci ...am scos catalizatorul de vre-o 2 luni si nu am constatat nici o crestere a consumului ..de mers merge exact ca innainte si in plus urca mai repede in ture ...mai ales de la 4000 la 6000...
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

La diesel nu recomand eliminarea catalizatorului, am auzit numai de experiente nefericite ...

 

 

No' asadar

Eu am avut o problema de putere pe e46 din 2000, 136 CP, cu cip. Am fost pe la mai multe service-uri si pana sa rezolv, mecanicii la care merg curent cu masina, si in care am incredere deplina, mi-au scos catalizatorul. Printre altele ... se si rupsesera ceva bcati din el, si in relanti aveam zgomot metalic in toba. Foarte deranjant pentru mine. Inca ceva si apoi va explic mai multe. Nu s-a rezolvat problema de putere cu catalizatorul scos, adica motoru mergea la fel, ca un om bolnav. Fara vlaga !

Am umblat fara catalizator de-atunci, (si inca mai merg la fel cam de 2 ani). Intre timp am rezolvat problema de putere. Am schimbat debitmetru de aer in service de reprezentanta cu unul nou after market. Am de-atunci o masina foarte potenta. Nu mi-e frica de nici o autostrada !

No acuma ce-am observat eu in legatura cu catalizatorul:

Consumul mediu in oras mi-a scazut de la 6.8 la 6.6 - 6.5 l/100km

Motorul trage de foarte jos, te poate trimite catre portbagaj cu o pedala mai ferma. In mers nu scoate fum deloc. Nici macar la pornire. Miroase mai urat in spatele masinii cei drept, dar atat. Daca bag picioru in ea clar scoate fum, e evident.

Si-apoi cum eu nu conduc sportiv de felul meu, pentru mine efectul este exact ce vroiam de la masina. Merge perfect si e oricand gata sa ma scoata din vreo depasire aiurea.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
De 2 zile i-am scos catalizatoarele si ma declar multumit ca am facut treaba asta.Anul trecut am avut probleme cu "datul in nas" si fum pe la 3500 rpm,apoi a incetat,dar cu greu trecea de 3000 rpm in panta,in treptele superioare.Cu ocazia asta am schimbat si racordul flexibil care deja afuma pe langa.Acum nu mai are retineri, se "infinge" cum trebuie si "miauna"(se aude turbina mai pronuntat) Edited by meltean
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

trepidatile tobei vin de la suporti motor si cutiei de viteza... asa am patit si eu cu toba, am schimbat tot ce se putea schimab la ea si trepidatile nu incetau, erau sputori rupti. cat despre catalizator (sau filtru de particule) l-am scos , nu scot fum tot merge super ok, doar sa fi la zi cu consumabilele, adica filtre calumea eu folosesc numai filtre man si ulei castrol 10/40, si nu neglija filtru epurator e foarte important. 10co2 mai mult la emisi, consumul e cam acelasi, diferenta e putin sesizabila la performante in general.

 

cuplu = aceleratie

CP = viteza

Link to comment
Share on other sites

Diferenta e sesizabila cu o remapare, se preteaza foarte bine..in rest..tot ce ati citit negativ despre eliminare catalizatoare, is mituri aiurea, backpressure si alte prostii de care turbina nu are nevoie. Acea 'back-pressure' de care se tot zice, mai mult rau face la motor, presiunea ramananad mai mult in cilindri decat e nevoie, nu doar pe ciclul de admisie, astfel strica si calitatea exploziei, evacuarea trebuie sa fie cat mai putin restrictiva.

Deci eliminare catalizatoare + remapare la ~170cp 350NM+ facuta cu cap + eliminare EGR => masina zboara fara nici o problema de fiabilitate, desigur ca nici n-o abuzez precum copiii tampiti, folosesc puterea acolo unde e nevoie, adica reprize depasiri.

Singura chestie e ca-mi tremura ceva mai tare teava de esapament pentru ca noua teava n-am putut s-o fixez prea bine cum era cea cu catalizator prinsa..plus tampoanele motor cam obosite, in rest doar bine face la motor + fluieratul turbinei care iti da senzatia de decolare :D

Edited by JuiCe
  • Like 5
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.