Jump to content

cum scot un tarod rupt in _chiulasa_


Recommended Posts

salut

 

aveam probleme cu un surub rupt in _chiulasa_ la e 46 2000 d de 136 cp. am rusit sa il scot cu spirale de la cel mai mic si usor usor catre metric 8. apoi am dus masina tractata la un atelier care reconditioneaza chiuloase. voiam sa refaca filetul si sa il adanceasca. numai ca un tarod prost s-a rupt inauntru cam la fata. cei de la atelier nu cred ca au solutie pt pb asa sau oricum nu una foarte buna din cate am vazut eu. ce posibilitati am si unde sa merg in bucuresti?

 

este vorba despre un surub care este de la cuzinetul ce vine peste pompa de vacum si in el se infileta un alt surub de la capacul de ebonita al chiuloasei

Edited by florentincristea
Link to comment
Share on other sites

m-am gandit si eu la ceva de genu asta un cap de tubulara f mic si sa il crestez. sau mai pot incerca sa sudez o piulita in capatul lui si sa il desurubez. sudura fier nu interactioneaza cu aluminiu si as incerca si varianta asta. numai ca daca o stric o _chiulasa_ costa 300 eur plus garnituri si manopera ma rupe.
Link to comment
Share on other sites

acu am vazut ca s-a rupt in chiulasa.atunci fa treaba cu tubulara si o bagi pe tarod .fa rost de in feon de ala care incalzeste pana la 600grade ,iar in timp ce incerci sa rotesti tarodul incalzesti chiulasa in locul respectiv si ce dilata un pic,poate reusesti.
Link to comment
Share on other sites

la diametrul de M8 trebuia doar sa dai o gaura de max 4 mm si sa incerci cu extractor, se infige in gaura din prezon infiletandu-se in sens invers si-ti scoate si prezonul afara, asta e pt data viitoare.

 

cand filetezi in metale moi, ajuta f mult sa dai cu ulei grafitat....

 

acum , in situatia prezenta, poti sa spui ce adincime a intrat tarodul in chiulasa si cat de adinca e toata gaura de M8 ?

 

danbmw @ cele trei scobituri din tarod, pt ruperea spanului, sunt mici, nu ramane destula sectiune utila la cele 3 "picioare" care intra acolo, risca sa le rupa si p ele. trb ceva forta pt ca sigur tarodul s-a infipt in aluminiul moale, cine l-a bagat nu a incercat sa scoata sectorul elicoidal care a ramas din prezon in urma gauririlor succesive si, poate tarodul a intrat fix intre ele.

 

cred ca singura solutie civilizata e cu un "dremel", aspirator si rabdare.

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

A ramas ceva din tarod deasupra chiulasei sau sa rupt mai jos?

 

Am rupt si eu un tarod mai demult intr-o flansa si pot sa-ti spun ca m-am chinuit mult sa-l scot. In primul rand tarodul nu prea il poti gauri, este un aliaj destul tare si casant si e foarte greu sa nimeresti exact mijlocul lui ca sa-l gauresti. Poti incerca la un sudor meserias sa incerce sa sudeze de el o coada ceva. Insa si aici trebuie vazut exact ce material este si daca se poate suda pe el.

Eu am reusit sa-l scot, flansa era din fonta si pe bucata de tarod am alamit un burghiu mai rau. Pe celalalt capat al burghiului am sudat o piulita iar toata flansa am incalzit-o cu autogenul pana sa inrosit. Cu o cheie inelara prima data am facut usor stanga/dreapta pana a inceput sa se miste si dupa aceea a iesit aproape ca un surub normal.

Problema la mine a fost insa alta, dupa ce am scos tarodul rupt am pus flansa inrosita in cenusa ca sa se raceasca. Nu stiu din ce motive aceasta sa spart exact in doua, deci lucru fix degeaba. Probabil am decalit-o sau ceva sa intamplat cand am incalzit-o.

Deci grija mare atunci cand incalzesti chiulasa.

Link to comment
Share on other sites

nu reusesc, daca ma poate ajuta cineva sa i o dau pe mess sa o posteze i as fi recunoscator. id florentincristea

 

la diametrul de M8 trebuia doar sa dai o gaura de max 4 mm si sa incerci cu extractor, se infige in gaura din prezon infiletandu-se in sens invers si-ti scoate si prezonul afara, asta e pt data viitoare.

 

cand filetezi in metale moi, ajuta f mult sa dai cu ulei grafitat....

 

acum , in situatia prezenta, poti sa spui ce adincime a intrat tarodul in chiulasa si cat de adinca e toata gaura de M8 ?

 

danbmw @ cele trei scobituri din tarod, pt ruperea spanului, sunt mici, nu ramane destula sectiune utila la cele 3 "picioare" care intra acolo, risca sa le rupa si p ele. trb ceva forta pt ca sigur tarodul s-a infipt in aluminiul moale, cine l-a bagat nu a incercat sa scoata sectorul elicoidal care a ramas din prezon in urma gauririlor succesive si, poate tarodul a intrat fix intre ele.

 

cred ca singura solutie civilizata e cu un "dremel", aspirator si rabdare.

 

este in _chiulasa_ cam 2 cm sau 3 nu stiu exact. voi masura maine tarodul si vad exact. ce este dremel?

Link to comment
Share on other sites

Dar ai si tu o bafta, ceva de speriat. Nu tu ti-ai stricat turbina acum putin timp ?

 

nu stii ca atunci cand o iei la vale se antreneaza si bolovanii cu tine? turbina a picat si de la ea prapadu. prezonu asta era rupt dinainte ca imi curgea ulei pe acolo dar daca nu am reclamat asta la service ul unde am avut-o cand am avut-o acum trag ponoasele.

Edited by florentincristea
Link to comment
Share on other sites

dute si cumpara un burghiu din ala ce gaureste otelul si da gaura in tarod si il scoti afara, si daca dai pe langa sa-l scoti, faci o gaura mai mare de 9, 10 cred ca merge si iti faci la un strungar alta reductie din aia cum e cea care e pusa acolo dar cu filet exact cat faci tu gaura .
Link to comment
Share on other sites

dremel e o scula d'asta;

 

post-5642-1286738422_thumb.jpg

 

 

la cat de subtiri sunt peretii acolo decat sa mai strici altceva,mai bine rabdare, dremel si aspirator, chiar nu inteleg d c ati strans asa de tare incat sa rupeti prezonul.

 

nu l am rupt eu. probabil a trosnit cand am dat _chiulasa_ jos in urma cu mai bine de un an, cam 2, si nu mi au spus atunci nimic, dar cand am avut acum pb am gasit si asta. de unde iau dremel? cat costa?

 

 

dute si cumpara un burghiu din ala ce gaureste otelul si da gaura in tarod si il scoti afara, si daca dai pe langa sa-l scoti, faci o gaura mai mare de 9, 10 cred ca merge si iti faci la un strungar alta reductie din aia cum e cea care e pusa acolo dar cu filet exact cat faci tu gaura .

 

e cam greu de facut ce spui tu. mai mult ca sigur arunca spiralul in peretii laterali. tarodul a fost prost si nu e retezat drept ca sa te poti infige in el. prima varianta voi alege sudarea unei piulite cu aparat mig mag cu sarma. daca nu merge caut sa vad cine are dremel

Link to comment
Share on other sites

otelul tarodului e mai tare decat burghiul, e cimentat, de asta a si crapat.

ai dreptate ca te arunca in aluminiu, nu-i o solutie ok.

sudarea piulitei e ok, dar sa degresezi perfect cu un spray special pt curatat inainte de sudura piulita inauntru si capul tarodului, dar, sa ungi cu vasilina grafitata suprafata chiulasei unde intra in contact cu piulita ca sa nu se faca arc electric.sau , daca ai d unde faci o saiba din o foaie de mica .sa cauti o varianta sa poti tine piulita ferm apasata p chiulasa cand aftuieste cu MIG-ul ca altfel se misca si nu prinde. masa de la MIG sa o pui pe scula care tine piulita , nu pe chiulasa ca sa nu treaca amperajul prin dintii filetului tarodului, risti sa incalzeasca si sa umfle aluminiul.

Link to comment
Share on other sites

un dremel e destul de scump

daca e ca si cel din poza costa vreo 400 de lei

mai bine cauta daca are cineva tu sa cumperi numai pietrele pentru el

daca gaura este transversala poti incerca cu un burghiu de carbon dar de jos in sus (daca ai loc)ca sa prinzi exat centrul tarodului

bafta

Link to comment
Share on other sites

otelul tarodului e mai tare decat burghiul, e cimentat, de asta a si crapat.

ai dreptate ca te arunca in aluminiu, nu-i o solutie ok.

sudarea piulitei e ok, dar sa degresezi perfect cu un spray special pt curatat inainte de sudura piulita inauntru si capul tarodului, dar, sa ungi cu vasilina grafitata suprafata chiulasei unde intra in contact cu piulita ca sa nu se faca arc electric.sau , daca ai d unde faci o saiba din o foaie de mica .sa cauti o varianta sa poti tine piulita ferm apasata p chiulasa cand aftuieste cu MIG-ul ca altfel se misca si nu prinde. masa de la MIG sa o pui pe scula care tine piulita , nu pe chiulasa ca sa nu treaca amperajul prin dintii filetului tarodului, risti sa incalzeasca si sa umfle aluminiul.

 

vad ca ai multe solutii la pb asta. de unde esti, un nr de tel sa vb daca am nevoie de alte sfaturi la fata locului.

Link to comment
Share on other sites

otelul tarodului e mai tare decat burghiul, e cimentat, de asta a si crapat.

ai dreptate ca te arunca in aluminiu, nu-i o solutie ok.

sudarea piulitei e ok, dar sa degresezi perfect cu un spray special pt curatat inainte de sudura piulita inauntru si capul tarodului, dar, sa ungi cu vasilina grafitata suprafata chiulasei unde intra in contact cu piulita ca sa nu se faca arc electric.sau , daca ai d unde faci o saiba din o foaie de mica .sa cauti o varianta sa poti tine piulita ferm apasata p chiulasa cand aftuieste cu MIG-ul ca altfel se misca si nu prinde. masa de la MIG sa o pui pe scula care tine piulita , nu pe chiulasa ca sa nu treaca amperajul prin dintii filetului tarodului, risti sa incalzeasca si sa umfle aluminiul.

nu e chiar asa tare, eu am gaurit tarod si a mers foarte usor cu burghiu bun.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.