Jump to content

Schimbat antigel, clocoteste radiatorul


Recommended Posts

Am golit radiatorul, am bagat substanta de curatare.... am dat-o jos, apoi apa, evacuata, motor pornit, conform instructiunilor, iar la final am bagat antigelul indoit cu apa distilata, la fel ca iarna trecuta.

Am completat ce era de completat, dar nu mi-au intrat decat vreo 2 litri si ceva. Nu sunt mare cunoscator, dar mi s-a parut ciudat. Am iesit peste cateva ore cu ea, am mers cativa km si ceasul care indica temperatura apei era pe rosu.

Apa fierbea in radiator, motorul sfaraia.....nu mai am ce sa completez....o las in noaptea asta si maine o sa ma uit sa vad ce e de facut. Ma gandesc ca s-a infundat ceva pe undeva sau e posibil sa se fi stricat termostatul?

Sper sa nu-si fi facut bine aerisirea si sa fie de acolo...poate isi revine.

Voi ce credeti? As vrea sa-i dau de cap cu ajutorul vostru, fara sa ma sece de bani vreun 'mare mecanic'.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

La motoarele 6L de pe e36 ,mai au si pe blocul motor langa galeria de evacuare un surub,care odata scos lasa apa din blocul motor sa curga .Probabil si cele in 4 cilindri au un astfel de sistem.Ti-a intrat doar 2 litri de lichid pt racire pt ca nu ai scos toata apa din motor.Asta inseamna ca nici amestecul antigel+apa nu este corect.

 

La tine problema cred ca se trage de la aerisire ..

 

Aerisirea o faci tu (sau poate ma insel si la motoarele in 4cil se face aerisirea automat) :twoup:

 

Incerc sa-ti explic cum faci aerisirea.

 

Cu motorul pornit.Motorul sa fie rece .

Dai drumul la incalzire la maxim (sa intre apa si pe conductele pt incalzire).

Desfaci surubul de pe radiator ,care este special pus acolo pt aerisire. Ai mai jos o poza unde vei vedea locatia surubului respectiv.

In acelas timp complectezi cu apa in vazul de expansiune.

Pt inceput pe langa surub va iesi doar aer .Lasi surubul desfacut pana cand curge doar apa pe langa el(fara nici o bula de aer).Tu intre timp complectezi cu apa in vas daca este necesar).

In momentul cand curge doar apa pe langa surub ,inchizi surubul si vasul de expansiune .

 

Lasi motorul sa se incalzeasca si urmaresti temperatura care o indica in bord.

 

Daca iarasi urca temperatura peste jumatate,opresti motorul il lasi sa se raceasca putin si o iei de la capat cu aerisirea.

 

Poza cu locatia surubului pt aerisire.

 

Bafta .

Link to comment
Share on other sites

cum adica "pui contactul"? ... daca motorul e pornit...

iar daca e oprit degeaba pui contactul ca nu vad cine sa impinga apa in instalatia de incalzire...

Cata vreme pui lichid si cata vreme busonul de la radiator este scos si surubul de aerisire este deschis, motorul este oprit!

Doar nu te apuci sa completezi lichidul de racire cu motorul pornit :twoup: .

 

Cu motorul oprit apa este impinsa insa de gravitatie :). Daca nu pui contactul robinetii de calorifer stau inchisi si poate ramane aer in circuitul caloriferului. Daca pui contactul si dai caldura pe maxim cum s-a zis mai sus, robinetii se deschid si poti aerisi si circuitul caloriferului.

 

Dupa ce nu mai ies deloc bule, strangi capacul de la radiator si surubul de aerisire si abia dupa aceea pornesti motorul.

Lasi motorul sa ajunga la temperatura de regim.

Astepti sa se raceasca, desfaci busonul de la radiator si complezi cu lichid daca a scazut nivelul.

In niciun caz nu desfaci busonul cu motorul cald.

Link to comment
Share on other sites

Numai ce am schimbat radiatorul la masina mea in dimineata asta (radiator spart)..

 

Toata operatiunea de aerisire a instalatiei s-a facut cu motorul pornit ,completand lichid de racire la nevoie .Tot timpul acesta am DESFILETAT si ANFILETAT atat capacul de la vas cat si surubul pt aerisire .

 

Important este sa lasi masina sa functioneze la temperatura optima ca sa deschida si termostatul sa alimenteze toate conductele cu apa .Dupa ce a deschis termostatul vei vedea ca apa din vas scade .Mai complectezi pana la nivelul maxim desfaci din nou aerisitorul pana curge doar apa .Si asta este .

 

 

Important este pe perioada aerisiri sa nu lasi prea mult timp capacul de la vas inchis ,pt ca se acumuleaza presiune in instalatie ,si atunci nu mai ai voie sa deschizi busonul de la vas .Trebuie sa lasi motorul sa se raceasca.

Link to comment
Share on other sites

La motoarele 6L de pe e36 ,mai au si pe blocul motor langa galeria de evacuare un surub,care odata scos lasa apa din blocul motor sa curga .Probabil si cele in 4 cilindri au un astfel de sistem.Ti-a intrat doar 2 litri de lichid pt racire pt ca nu ai scos toata apa din motor.Asta inseamna ca nici amestecul antigel+apa nu este corect.

 

La tine problema cred ca se trage de la aerisire ..

 

Aerisirea o faci tu (sau poate ma insel si la motoarele in 4cil se face aerisirea automat) :twoup:

 

Incerc sa-ti explic cum faci aerisirea.

 

Cu motorul pornit.Motorul sa fie rece .

Dai drumul la incalzire la maxim (sa intre apa si pe conductele pt incalzire).

Desfaci surubul de pe radiator ,care este special pus acolo pt aerisire. Ai mai jos o poza unde vei vedea locatia surubului respectiv.

In acelas timp complectezi cu apa in vazul de expansiune.

Pt inceput pe langa surub va iesi doar aer .Lasi surubul desfacut pana cand curge doar apa pe langa el(fara nici o bula de aer).Tu intre timp complectezi cu apa in vas daca este necesar).

In momentul cand curge doar apa pe langa surub ,inchizi surubul si vasul de expansiune .

 

Lasi motorul sa se incalzeasca si urmaresti temperatura care o indica in bord.

 

Daca iarasi urca temperatura peste jumatate,opresti motorul il lasi sa se raceasca putin si o iei de la capat cu aerisirea.

 

Poza cu locatia surubului pt aerisire.

 

Bafta .

Eu nu folosisem deloc surubul de aerisire.

Multumesc frumos, cu indicatiile tale totul merge bine!

Multumesc si celorlalti pt suport.

Edited by Doggy
Link to comment
Share on other sites

Ce substanta de curatire ai folosit?

N-am auzit pana acum de asa ceva...

Un bidon de plastic la un litru '2+2 radiator super flush'. Un lichid ca apa, are instructiuni de folosire pe el.

Dar e bine sa intrebi inainte sa faci ceva, chiar daca tu crezi ca stii ce faci, macar pt pareri din experiente. Uite asa am patit eu acum.

 

Pt mai multa siguranta , urmareste cateva zile apa din vas (sa ramana la nivel),cat si temperatura indicata in bord.

 

Nu de alta dar eu (cum am scris mai sus),azi dimineata am schimbat radiatorul pt ca nu am verificat cantitatea de apa la timp..In jur de 200e a costat distractia. :twoup:

Asa o sa fac. A fost prima oara cand am avut probleme cu temperatura apei.

Sper sa se fi terminat aici si sa nu mai apara ceva.

Mai am o problema:

eu am masina de 2 ani. In prima iarna mi-a mers caldura fara probleme, iar iarna trecuta am observat ca nu mai baga aer cald. Din ce am mai intrebat e posibil sa fie de la robineti sau calorifer. Nu sunt priceput intr-ale mecanicii. Toto ce am facut singur la masina a fost sa schimb un bec, o siguranta si ce am patit acum cu aerisirea. Inca nu am dus-o la doctor. Daca ai/aveti vreo solutie, ceva ce pot incerca sa fac si eu, ar fi de mare ajutor, din nou.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.