Jump to content

Putere mai mare la e34 525 TDS


VladDracu

Recommended Posts

Salut , am un BMW e34 din 1993 525 TDS 143 CP stoc. Si vreau sa scot mai multa putere din acest motor.

 

Primu pas ii clar un chiptunning am inteles ca aduce motorul la 170 CP dar vreau mai mult , daca ar fi benzinar ar fi simplu , kit turbo admisie sport, scos catalizatoare etc .. etc.. si bineinteles mere si acolo chip tunning. Dar pentru disel nu prea am gasit documentati. As vrea sa pot scoat din motor peste 200 CP pe cat posibil.

 

Stiu ca ar fi mai usor sa iau un benzinar.. dar din moment ce nu vrea nimeini sa faca schimb cu un e34 525i vreau sa incep sa bag bani in asta avand in vedere ca si asa am bagat deja destui bani. Orice sfat este binevenit.

Link to comment
Share on other sites

schimbi doar motorul un m50TUb25 si cutia, diferentialul/ O sa iti trebuiasca si bordul, altfel nu iti mai merge turometrul..

Scapi mai ieftin si le gasesti usor.

 

 

Altfel teoretic merge dar e dificil, turbina mai mare, intercooler modificat , posibil si injectoare, resoftata..Nu am auzit sa faca cineva treaba asta. Trebuie sa ai pe cineva sa iti calculeze traseele... treaba dificila.

Prima varianta mi se pare mai simpla daca nu vrei sa schimbi toata masina..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

motorul de m5 e34 e extrem de dificil de intretinut si nu cred ca vei gasi unul in stare buna. Un mic exemplu.. la fiecare 30k km trebuie sa il desfaci si sa rearanjezi tachetii si sa sincronizezi clapetele de acceleratie. (cate una pe fiecare cilindru. Asta inseamna jos si cu admisia etc..

Fiecare desfacere implica suruburi noi, garnituri noi, bujii, fise de bujii, capac distribuitor o multime ..etc..

cam toate operatiunile care se fac la S38 poarta un adjectiv special,prezent si la M88, si se numeste efect de domino, este nemaintalnit la nici un motor de M. Pe scurt, din exemplele date, orice operatiune simpla de inlocuire a unuei biete garnituri provoaca un efect de domino care ajunge usor la zeci de ore de manopera si piese de sute-mii de euro.

Nu stiu ce motor cumperi tu de M ieftin. Nu exista asa ceva. iti pot spune ca o chiulasa de S38 3.8l in stare buna, sh sare de 4000 de euro.

Un motor S38 cu totul in stare buna la mai putin de 10k nu exista.

 

 

 

.

un M5 e34 intretinut corect se apropie sensibil, daca nu depaseste un M5 e39 (intretinerea normala), nu vorbim aici de ghinioane, fiabilitate si defecte..

Sunt putini mecanici calificati sa stie sa intre intr-un motor de m5 e34. E mai facil de intretinut si mai fiabil un V8 sau chiar cel de M5 e39.

Un motor S38 care functioneaza partial e egal cu 0.

Te sfatuiesc sa citesti paginile celor care au m5e34.

http://www.m5board.com/vbulletin/e34-m5-di...stions-faq.html

 

LA ora asta ma uit spre un 735i din 2002-2003, pentru ca un M5 e34 nu imi permit sa il intretin corespunzator, la un e65 extrem de bubos si complicat pot face fata chiar si in worst case scenario.

 

Daca pui motor si cutie de M nu obtii un M, suspensia e complet diferita.

2.5TDS e departe de a fi un monstru diesel. A fost un motor foarte ok pentru vremea aia, dar spre deosebire de benzina, au fost foarte mari progrese la diesel.

un m50tub25 e foarte aproape ca performanta de cele mai moderne motoare de la bmw de capacitate similara, cu un consum ceva mai mare datorita sistemului de injectie si de control al valvelor ceva mai primitiv. Si cand zic foarte aproape, e chiar aproape.. diferente sub 10% per total.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.