Jump to content

Probleme cu termostatul


Recommended Posts

Saptamana trecuta in urma schimbarii pompei de apa am observat ca radiatorul curge in partea de sus langa vasul de expansiune. L-am dat jos am mers cu el la lipit unde mi-a spus ca problema este garnirura dintre partea de plastic si aluminiu. Au schimbat-o totul ok. De cand am luat masina ultimele 3 elemente ale radiatorului aveau burta (erau indoite). Am mers asa cu ele de cand am luat masina (peste 1 an de zile). Aceasta "burta" aradiatorului a fost cauzata de o suprapresiune. Acum dupa toata schimbarea am o teama ca nu cumva termostatul sa fie blocat si sa creeze suprapresiune. Verificarea am facut-o in felul urmator: am pornit motorul si am asteptat ca apa sa ajunga la temperatura optima apoi am pus mana pe furtunul de dupa termostat(cel care iese din chiulasa si duce in partea de jos a radiatorului. Acesta era rece. Dupa vreo 5 km de mers mai forjat (2 plecari in tromba 1a si a 2a pana la 6000rpm) motorul avea acul nemiscat (pe mijloc) dar furtunul era tot rece spre deosebire de furtunul din partea superioara care era FIERBINTE rau. Dupa alti 10 km am gasit si furtunul de jos fierbinte dar totusi puteam tine mana pe el fata de cel superior de care nu te poti apropia.

In concluzie: Din cele relatate poate sa imi spuna cineva daca functioneza sau nu termostatul?

 

P.S. Am aerisit circuitul conform procedurii cu caldura la maxim si folosind surubul special de aerisire.

P.S.S Sper sa aveti rabdare sa citit toata povestea.

Link to comment
Share on other sites

Busonul de la vasul de expansiune ar trebui sa deschida automat daca presiunea din instalatie este prea mare.

 

Poate presiunea din instalatie provine din e din alta cauza .....garnitura chiulasa??

Busonul l-am verificat sufland in el si functioneaza supapa (cat am putut sa o misc). Oricum l-am tinut in otet vreo 2 ore preventiv.

De 1 an am mers fara sa pierd apa deloc deci oricare ar fi fost cauza suprapresiunii din trecut ea s-a rezolvat.

Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

Aveam antigel cu apa distilata combinatie care am schimbat-o la cateva luni dupa ce am luat masina nestiind cand fusese schimbata ultima oara. Pompa de apa am schimbat-o ca avea joc.

 

Ce masoara senzorul (sau ce-o fi) nr 13 din imagine?

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=11&fg=35

Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

Aveam antigel cu apa distilata combinatie care am schimbat-o la cateva luni dupa ce am luat masina nestiind cand fusese schimbata ultima oara. Pompa de apa am schimbat-o ca avea joc.

 

Ce masoara senzorul (sau ce-o fi) nr 13 din imagine?

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=11&fg=35

 

 

masoara temperatura lichidului de racire dupa ce a deschis termostatul

Link to comment
Share on other sites

:twoup: Bine, atunci ce face intreg ansamblul numit de tine tinand cont ca eu stiu ca termostatul functioneaza pe un principiu mecanic si anume dilatarea metalelor la temperaturi ridicate. Ce cauta glicerina si rezistenta acolo? Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

tinand cont ca eu stiu ca termostatul functioneaza pe un principiu mecanic si anume dilatarea metalelor la temperaturi ridicate. Ce cauta glicerina si rezistenta acolo?

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?s=&...t&p=1247142

 

Motoarele mai noi au termostate a caror temperatura de deschidere poate fi modificata.

ECU decide la ce temperatura se deschide termostatul si il comanda in consecinta. Asta pentru ca motorul sa ajunga cat mai repede la temperatura de regim si sa functioneze in zona de randament maxim. Sistemul se numeste characteristic map cooling.

Temperatura de deschidere se modifica si in functie de regimul de mers. La mers normal, temperatura de deschidere creste pentru ca motorul sa functioneze cu randament maxim. In sarcina mare temperatura este scazuta pentru a nu suprasolicita motorul.

Link to comment
Share on other sites

Am banuit eu ceva! Multumesc pentru explicatie.

 

Pana una alta mai ies maine cu masina si o sa monitorizez presiunea prin furtunele alea. Totul e relativ neputand sa masor exact presiunea. Mai strang si eu de ele ca mecanicii aia de dacii care le turau aiurea sa auda motorul.... :twoup:

Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

Stiu asta. Tocmai de aia e greu sa imi dau seama cand presiunea a depasit o valoare normala. Primii doi mecanici cu care am vb si le-am spu ca termostatul meu deschide la 105 grade inclusiv cel care a reparat radiatorul au zis sa schimb imediat termostatul cu unul care deschide la 85 grade. Degeaba am incercat sa le explic ca asa functiooneaza motorul asta. Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

daca stii ca masina a mers si cu apa de robinet, e posibil sa ai depuneri pe termostat.

nu te costa nimic sa-l desfaci si sa te uiti la starea lui.

ATENTIE, sa nu strangi aiurea de suruburile care tin capacul cu termostatul, sa cureti filetele bine si sa dai cu ulei / unsoare grafitat(a) pe ele la remontare ...

 

termostatul tau deschide cit vrea ECU si la ce temp vrea ECU, nici 105 nici 85, d asta e cam greu de verficat.

 

aveai ceva depuneri pe busonul de la radiator de l-ai bagat in otet ?

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

Nu aveam depuneri si nu cred ca masina a mers cu apa de la robinet. Am luat-o cu antigel, l-am schimbat preventiv. Am dat jos mai demult si termostatul(cand am schimbat garniturile de la capacele de la distributie) si totul era ok. Nu avea nimic depuneri. Capacul dupa cum am mai zis l-am bagat preventiv in otet. Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

Sensul circulatiei apei este cel natural.

Apa fierbinte, cu densitate mai mica, intra in radiator pe sus, se raceste (in urma racirii creste densitatea) si iese pe jos.

 

Asa este intra pe sus si iese pe jos dar explicatia e mult mai banala: in cazul in care din diverse motive scade apa in radiator daca ar trage pe sus ar trage aer, de aceea la orice masina trage pe jos. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Nope, nu asta e motivul real :twoup: .

 

Nu trebuie sa tragi neaparat apa pe sus, daca chiar vrei sa schimbi sensul, tragi apa din motor pe jos, si o bagi in radiator tot pe jos.

 

Explicatia reala este cea cu circuitul natural al apei, restul sunt povestiri ale unor mecanicosi supermeseriasi care, nestiind explicatia fizica a fenomenului, au incropit ei o explicatie romantata, adaptata nivelului lor de pregatire :) .

Link to comment
Share on other sites

Din motivul spus de mine nu exista sistem de racire care sa traga apa in motor din partea de sus a radiatorului.

 

Diferenta de temperatura intre apa care intra in radiator si cea care iese este de aproximativ 10 grade. Daca te pasioneaza calculeaza diferenta de densitate si ai sa vezi ca este irelevant de mica pentru discutia de fata. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Am incercat sa-ti zic cum a fost gandit sistemul de racire. Daca tu crezi fantasmagoriile si explicatiile diversilor mesteri, asta e.

 

Diferenta de temperatura intre apa care intra in radiator si cea care iese este de aproximativ 10 grade. Daca te pasioneaza calculeaza diferenta de densitate si ai sa vezi ca este irelevant de mica pentru discutia de fata. :twoup:

Daca te-ar pasiona fizica, ai sti ca este suficienta diferenta de temperatura. Degeaba faci cu ochiul :), apa circula totusi!

 

Daca te-ar fi pasionat mecanica, ai fi stiut ca exista si motoare cu circulatie naturala a apei de racire, circulatie bazata exact pe diferenta de densitate a apei. Exista motoare care nu au pompa de apa si apa circula natural in sistemul de racire. Nu sunt insa prea raspandite si nici de putere prea mare, deoarece racirea cu circulatie naturala a lichidului de racire nu este atat de eficienta ca racirea cu circulatie fortata.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.