Jump to content

Anvelope Foarte Uzate


Recommended Posts

Salutare,,

 

Zilele astea am constatat cu stupoare ca rotile de vara pe spate erau uzate pana la sarma pe interior. Anvelope dunlop rtf 245/35/19, luate din martie si circulate pana in octombrie, km parcursi 13mii. Cand le-am montat am facut si unghiu de fuga sa fie totul ok. N-am simtit absolut nimik la masina,mergea absolut normal.

Pe unde am fost cu ea si am intrebat, am inteles ca, cauza principala ar fi unghiul de fuga. Masina nu a fost lovita nu are nimic stramb pe sub. Adevarul e ca train-d in ro am luat niste gropi de mi-a sarit si inima de la loc,,partea cu groapa fiind uzat la maxim, iar cealalta pe jumatate.

Mi-e frica totusi sa nu aibe nimic masina pe la diractie,,adica un brat sau vreo bucse care sa modifice unghiul ulterior. La nenumarate constatari la Bavaria si nu numai, m-au asgurat ca doar unghiul e de vina,,masina neavan-d absolut nimic la directie. Problema majora insa este ca 15.09 am facut itp-ul pe bune si nimeni nu a observar nimic si in octombrie, surpriza gume terminate pana la sarma. S-a aprins pana si o avertizare de la dtc,,probabil in momentul cand sarma a iesit la lumina zilei.

Am montat setul de iarma pe 16" si arata perfect, fiind a 3-ia iarna cu ele. Uzura normala pe toata portiunea anvelopelor.

Voi ce zice-ti?

Nu stiu ce sa fac,,,sa schimb ceva pe spate? Mi-e groaza sa bag 2000 ron si la toamna viitoare sa dau de sarma iar. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

cauta p forum-uri p afara sau fa o intrebare direct la BMW (ca ai timp sa t corespondezi cu ei pina la vara), poate stie chiar baiatul la care te-a trimis colegul, in functie de marimea rotilor se modifica reglajul tuturor unghiurilor. si mai e cva ce in RO nu se prea face, gasesti p net ca nu stiu acum p dinafara, trb pusa pe locurile din fata o greutate, si parca in spate sau portbagaj, adk unghiurile se regleaza cu masina incarcata cu o anumita sarcina, nu cu masina goala.
Link to comment
Share on other sites

sal,,,am fost l-a facut,,era intradevar dus si m-au asigurat ca doar unghiul e de vina. S-a uitat pe sub ea si mi-a spus ca masina n-are nimic lovit sau stramb. Asa tare sa le fi mancat in 13mii, fara sa simt nimik? Ciudate gume. S-a comportat absolut norma,,merge-am cu 200 la ora de parca erau noi.

La itp la man tm mi-a spus cel de acolo ca o bucsa la bratul stang e cam dusa, are putin joc si s-o schimb cand simt ca-mi fuge curu. Dar buba mare a fost pe dreapta. As mai duce-o si la altii sa-mi mai faca odata unghiu sa vad daca dupa o sapt s-a schimbat ceva. Sa vad,,poate cand iesim din iarna ma pun frumos si-i schimb bratele si ce mai apartine de ele fata, spate. Masina are 144 de mii si poate ar fi cazul tinan-d cont de tara in care locuim.

Link to comment
Share on other sites

cauta p forum-uri p afara sau fa o intrebare direct la BMW (ca ai timp sa t corespondezi cu ei pina la vara), poate stie chiar baiatul la care te-a trimis colegul, in functie de marimea rotilor se modifica reglajul tuturor unghiurilor. si mai e cva ce in RO nu se prea face, gasesti p net ca nu stiu acum p dinafara, trb pusa pe locurile din fata o greutate, si parca in spate sau portbagaj, adk unghiurile se regleaza cu masina incarcata cu o anumita sarcina, nu cu masina goala.

 

 

ms,,,s-ar putea sa am un drum in iarna pana in germa si ma duc sa ma consult cu ei sa vad ce zic. am sa intreb si la bant car cand merg la ulei si filtre sa vad ce zic. Doar ca cei de la service nu sunt asa priceputi,,,i-am tot pus sa-mi consulte masina pt un tremur la motor care pana la urma s-a dovedit a fi de la motorina, lucru pe care eu l-am descoperit.

 

trb sa intelegi un lucru, simplu, la noi, daca te misti pe drumuri proaste si te si dai la masina, trb sa verifici unghiurile si la 2 luni.

masinile sunt mai slabe pe dedesubt fata de cat ne-am astepta noi.

ti-a pus ceva incarcare pe masina ?

pastreaza hartiile de la unghiuri.

 

 

 

nu mi-au pus absolut nici-o greutate si de harti n-am mai auzit pana acum. n-am vazut in viata mea o harta de unghi. Tre sa ti-o inmaneze? Bine c-am aflat

Link to comment
Share on other sites

dar inafara de unghiul de fuga ti sa verificat si convergenta rotilor cu acea uzura?

avand in vedere ca uzura este doar pe interior

 

 

nu,,,am sa merg sapt asta la banat car sa le zic si de convergenta rotilor si sa mai verifice unghiul eventual sa vedem daca nu sa schimbat ceva in ultima sapt de mers cu roti de iarna pe 16"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
sal fli; dar nu ne-ai zis nimic de cauciucuri in sensul ca noi le-ai cumparat?? ca daca le-ai luat second te poti astepta la asa ceva....si mie mi se rod mai tare pe spate...si cred ca la oricare depeaicea

 

 

 

noi noute,,,set jante - cauciucuri montate in germa.

Link to comment
Share on other sites

sal fli; dar nu ne-ai zis nimic de cauciucuri in sensul ca noi le-ai cumparat?? ca daca le-ai luat second te poti astepta la asa ceva....si mie mi se rod mai tare pe spate...si cred ca la oricare depeaicea

 

Nu conteaza ca sunt SH, daca se tocesc inegal inseamna ca e o problema la masina.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Buna Seara,,

 

De vreo 2 ani mi-am achizitionat un set de Jante Star Spoke 128 235/45/19 din germania de la un partener bmw. de atunci constat cu stupoare ca efectiv imi roade gumele doar pe partea interioara pana la sarma ele fiind si runflat, in fine, de atunci nu stiu cum sa-i dau de cap in sensul ca m-am saturat sa dau 1500 ron pe o anvelopa pt un an jumate maxim. se poate sa fie greseala mea alegand aceeasi dimensiune pe toate 4 rotile adica 135/45/19? pentru cele din spate vad in cataloage 9,5x19 275/30R19, neoptand pentru acestea deoarece nu erau run flat si am vrut sa-mi protejez jantele.

 

Ce ma sfatuiti sa fac?, stau cu Jantele pe site-uri dar parca nu le-as da,,am si M-packet si arata bine masina cu ele.

Am uitat sa precizez masina e 525d/2005.

O explicatie mai ciudata am primit din Germania, cica nu sunt pt motorul meu fiind prea usor pt ele. Ar fi recomandate masinilor de la 3.5cm in sus cu motor mai greu si ceva in spate modificat(nu sunt expert) pt a tine rotile mereu spre interior(scuze de explicatia neprofesionala).

Mereu facut unghiul la timp uzura normala chiar perfecta la setul de iarna acesta fiind pe 16". De aici trag concluzia ca masina nu are nimik,,oi fi gresit eu cu dimensiunile?

 

Daca aveti opinii, pareri va rog nu ezitati.

Stima

Link to comment
Share on other sites

At fi indicat sa citesti tot topicul asta :)

 

uzura rotilor pe interior nu este normala si este din cauza unor elemente uzate ale suspensiei. Din pacate pentru noi, aceste uzuri nu sunt usor de gasit. Partea buna e ca sunt cateva piese pe care daca le schimbi si apoi facut un unghi cum trebuie, scapi de problema.

 

Explicatia este ca bucsele au destul de mult cauciuc pe ele. Cu timpul acest cauciuc se inmoaie insuficient ca sa bata sau sa joace roata dar suficient ca in curbe rotile sa nu aibe unghiul stabilit la geometrie.

Link to comment
Share on other sites

Daca cunosti un pic de engleza ai sa intelegi de aici ceva :popcorn:

ST503 - Undercar Technology.pdf

 

 

BALA, daca faci geometria corect 100% nu mai ai probleme, bineinteles CORECT!

 

O bucsa putin uzata (guma inmuiata cum zici tu) se regleaza din geometrie :thumbsup:

daca ai jocuri mari sau toata puntea spate praf normal ca nu poti sa-i faci nimic :console:

Edited by smiley32
Link to comment
Share on other sites

Neata,

 

Bala am citit cu mare interes...ce pot spune e faptul ca masina mea sta f bine pe sosea nu fuge nu e deranjata de nimik, sta in curbe de nici mie nu-mi vine sa cred(aici ma refer la rotile pe 19'), nu are comportamentul masinii tale dar cu toate astea am sa schimb acele piese si facuta proba cu SH-uri.Acum imi aduc aminte ca la o statie itp langa Banat Car mi-a spus baiatul de acolo ca am un mic joc la o bucse pe spate dar nu mai stiu la care sa referit..ppfffff.

 

Am impresia ca si pe fata le mananca dar mult mai slab ca pe spate. Ataca chiar exteriorul anvelopei chiar marginea restu ramane intact,,doar date jos se observa daunele.

 

Referitor la ce a postat colegul de dupa tine, geometria a fost facuta la Banat Car si cu toate astea gumele s-au dus.

 

Ma gandesc sa incep cu bieletele antiruliu, brate si bucsaraele ce tin de ele.

Efectiv ma dispera modelul asta...mai are o problema ciudata la care nimeni nu-i da de cap,,dar cred ca pt asta tre sa incep topic nou.

Link to comment
Share on other sites

Bala are perfecta dreptate,masina grea fortata pe curbe,cauciucul bucsilor fiind inmuiat sau avand chiar jocuri duce la uzura pe interior a anvelopelor!precis ca si cele pe 16 au de suferit da fenomenul se amplifica la cele pe 19!

daca ai jocuri nu se poate face geometria rotilor corect!in special ungiul de cadere afecteaza anvelopele pe interior!

succes!

Link to comment
Share on other sites

Am sunat azi la Banat Car, sper sa ajung saptamana asta pe la ei pentru o constatare amanuntita, au zis ca-mi verifica toata directia si suspensia..pana ajung la ei daca imi puteti spune voi pe ce anume sa insist cand ajung acolo. in primul rand cred ca e mai bine trasa pe un canal decat suspendata. A mai fost suspendata si n-au gasit nimik.

 

Sper sa ma intorc curand cu ceva vesti.

Link to comment
Share on other sites

O sa-ti spuna ca de vina sunt anvelopele.

 

Am fost de cateva ori la ei si nimic. Nu prea gasesc ei probleme la suspensie.

 

Insa bafta !

 

P.S. La rotile pe 17, fenomenul se manifesta mai putin. Pe cele de vara (18") le rodea mai tare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.