Jump to content

BMW 540i E34


Anatolie

Recommended Posts

multumesc pentru reply,

am nevoie de o indrumare in general

acum o saptamina aveam cutie automata A5S560Z si raport de 3,14 stock

acuma am cutie manuala in 6 trepte S6S560G si raport 3,14 stock valabil pentru cutie automata

este acest raport valabil si pentru cutia manuala?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

din cate stiu a fost un singur diferential pe 540i , indiferent de an, cutie automata sau manuala, de 2.93. Esti sigur ca dif-ul tau era 3.14 ? daca da, probabil a fost inlocuit dealungul vietii masinii. Sunt aproape 100% sigur ca ai nevoie de un diferential de 2.93.

Toate sursele care le-am gasit spun un singur lucru.. toate modelel de 540i au avut diferential de 2.93 autoblocant, in afara de cele care aveau controlul tractiunii. ASC+T

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

din cate stiu a fost un singur diferential pe 540i , indiferent de an, cutie automata sau manuala, de 2.93. Esti sigur ca dif-ul tau era 3.14 ? daca da, probabil a fost inlocuit dealungul vietii masinii. Sunt aproape 100% sigur ca ai nevoie de un diferential de 2.93.

Toate sursele care le-am gasit spun un singur lucru.. toate modelel de 540i au avut diferential de 2.93 autoblocant, in afara de cele care aveau controlul tractiunii. ASC+T

Nu sunt sigur ca e 3,14 dar cu siguranta nu are dif autoblocant si nici ASC+T

Link to comment
Share on other sites

M-am exprimat gresit. Din cate stiu 540i e34 cu ASC+T(controlul tractiuniii) aveau diferential normal, open. Cele fara ASC+T il aveau autoblocant. Acum nu stiu ce ai tu pe masina. Cel mai sigur e sa ridici masina pe elevator si sa cauti dupa seria de pe el, sa fii sigur ce ai pe masina. Si dupa ce esti sigur ce ai, afli si daca trebuie schimbat.
Link to comment
Share on other sites

M-am exprimat gresit. Din cate stiu 540i e34 cu ASC+T(controlul tractiuniii) aveau diferential normal, open. Cele fara ASC+T il aveau autoblocant. Acum nu stiu ce ai tu pe masina. Cel mai sigur e sa ridici masina pe elevator si sa cauti dupa seria de pe el, sa fii sigur ce ai pe masina. Si dupa ce esti sigur ce ai, afli si daca trebuie schimbat.

revin cu precizari cind vad ce am de facto...

Link to comment
Share on other sites

"At the 6-speed transmission's sixth gear is translated much longer 0,81:1. Here we might succumb to the temptation to build in much shorter diffs. For example, 3.25. We've tried it, you come off due to constant correctly from the spot. The 2.93 is here the ideal choice."

 

Cum zice si DOMI, din fabrica s-a pus 2.93 100%, asa ca daca ai alt diferential inceraca sa cumperi un 2.93 blocant.

 

Uite aici unu: http://cgi.ebay.de/BMW-E32-E34-740i-540i-D...=item35ad31d903

Link to comment
Share on other sites

N-are nimeni astfel de date.

 

Ca o idee generalĂŁ, un diferenĂžial mai scurt ĂŽnseamnĂŁ cĂŁ vei avea ipotetic un demaraj mai rapid, ĂŽnsĂŁ vei pierde la viteza maximĂŁ.

 

Pe de altã parte, vei pierde la demarajul pe distanÞe scurte pentru cã va fi nevoie sã schimbi cel puÞin o treaptã În plus pânã la 100 km/h, iar asta te va face sã pierzi, nu sã câºtigi.

 

Cel mai bun raport al diferenĂžialului este cel calculat de ingineri, adicĂŁ cel cu care vine maÂşina din fabricĂŁ.

 

In cel mai rau cazi pierzi un pic la timpul 0-100, dar per total masina accelereaza mai repede fiindca sta la turatii mai mari=> ai putere mai mare.

Ce naiba va tot contraziceti ca e o chestie stiuta printre tuneri.... ca timp nu rupi aderenta, rapoarte mai scurte atat la diferential cat si la cutie inseamna ca masina accelereaza mai repede. Si daca nu schimbi ca bunica nu pierzi mare lucru ca schimbi viteza. Eu schimb in a 3-a la 80 pe ora si in a 4-a pe la 120... diferentialul stock ar fi undeva pe la 90-95 si cu unul lung la 100. Pana la urma si cu un diferential lung schimbi viteza ca doar nu accelerezi la maxim pana la 100 pe ora si te opresti. Diferenta e ca la un diferential lung urca mai greu in ture, adica iti petreci mai mult timp in zona de turatie cu mai putina putere decat cea maxima.

 

Mie imi place diferentialul scurt ca urca mai repede in ture, ceea ce inseamna ca in oras pot sa o trec in treapta superioara mai repede, iar cand am nevoie de un sprint, accelereaza mai repede. De multe ori nici nu am nevoie sa retrogradez in a 2-a ca sa fac o depasire.. o pot face direct cu a 3-a de la 1500-2000rpm.

 

Altfel eu nu-mi pot explica cum am putut sa stau langa un E65 730 (nu stiu daca i sau d dar oricum au 0-100 in 8 sec si mai multi cai decat am eu) plecand de la 60 pe ora (eu eram in a 3-a). Si da, a dat in ea... si a avut si un pic avantaj ca a venit lansat.

Link to comment
Share on other sites

Pe 535i sport şi pe 540i sport s-a pus standard LSD, iar pe 535i şi 540i a fost opţional LSD-ul.

.....

 

N-ai de ce.

Merită să iei un autoblocant cu acelaşi raport, altfel vei pierde aiurea din performanţele maşinii, vei schimba treptele mai des şi va rupe aderenţa mai uşor, ĂŽnsă per total vei pierde.

Diferenţialul din fabrică are cel mai bun raport.

P.S: Este vorba de diferenţial sau grup, nu de reductor.

Maşina ta nu are reductor.

ciupane, la diff-ul cu raport mai mare mesteci mai des in benzina, cu cat diff-ul are raport mai mic creste viteza maxima (daca exista suficienta putere) dar scade demarajul. deci daca aceasta masina are diff 3,14 si il schimba cu 2,93 va pierde putin din demaraj insa va avea viteza maxima ceva mai mare, difereta nu e semnificativa.

 

PS: e posibil ca aceasta masina sa aibe diff 3,14 pt ca am inteles ca a avut cutie automata, caz in care raportul diff-ului e diferit fata de manuala.

Edited by io's
Link to comment
Share on other sites

nu la 540i e34. E ciudat, stiu dar asa e, Alea automate, si manuale cu 5 si 6 viteze au avut acelasi diferential de 2.93. Sa rezum, e34 540i a avut de la mama lui un singur raport 2.93, cu diferential open sau autoblocant.
Link to comment
Share on other sites

cit despre raport ni pot zice nimik dar e 100% diff open,

avind in vedere ca ultima treapta la automat are raport de 0,78 ar fi logic sa aibe 3,15 la diff

si la manuale cu ultima treapta 0,83 era normal sa fie raport la diff 2,93

dar cred ca cel mai sigur ai fi sa merg la un dealer BMW si sa aflu dupa VIN ce raport e valabil stock pentru masina mea...

sau are cineva de pe forum vreo posibilitate sa verifice asha info dupa VIN?

Link to comment
Share on other sites

Raportul e trecut şi pe diferenţial.

 

ciupane, la diff-ul cu raport mai mare mesteci mai des in benzina, cu cat diff-ul are raport mai mic creste viteza maxima (daca exista suficienta putere) dar scade demarajul. deci daca aceasta masina are diff 3,14 si il schimba cu 2,93 va pierde putin din demaraj insa va avea viteza maxima ceva mai mare, difereta nu e semnificativa.

 

PS: e posibil ca aceasta masina sa aibe diff 3,14 pt ca am inteles ca a avut cutie automata, caz in care raportul diff-ului e diferit fata de manuala.

 

Ştiu, n-am susţinut contrariul. :twoup:

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Fratilor,

as vrea sa stiu si eu ce se intimpla daca as resofta BMW E34 '93 M60B40

vreau sa adaog ca e masina de weekend si in intervalul vineri 18.30 - duminica 00.00 o rupem, odata am reusit performanta sa ardem 450 litri de benzina in acest interval.

Cred ca deja v-ati imaginat care ii soarta unui M60B40.

Astept recomandari si solutii fialbile...

Multumesc Anticipat

Link to comment
Share on other sites

ÂŞtiu, n-am susĂžinut contrariul. :)

 

Colegul voia sa sublinieze ceva: tu spui diferential scurt si s-ar putea intelege ca diferentialul de 2.93 e mai scurt ca cel de 3.14. Cu cat e cifra mai mica, cu atat e mai lung diferentialul: adica la 3.14 ture de cardan se invarte roata o tura.

Ca o observatie personala, cel putin la E34 se respecta: la masinile cu cutie automata diferentialul e mult mai scurt ca manuala pusa pe acelasi motor. Poate e cazul si aici: a avut automata si diferentialul mai scurt. La manuala o fi fost 2.93 pe original. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

In general din cite inteleg eu, tot ce inseamna "Final Drive" este Reductor care in componenta sa are si difenertialul, adica diferentialul sta in planetara si este compus in varianta cea mai simpla din 4 pinioane care in principiu permit un numar de rotiatii diferit intre semiaxele aceleaisi punti, in cazul meu puntii din spate, astfel un diff autoblocant este cel care la o diferenta prea mare de rotatii dintre semiaxele puntii din spate, il blocheaza, si face se roteasca ambele semiaxe cu aceeasi putere si respectiv rotatii...

Raportul in "Final Drive" ar insemna diferenta dintre pinionul "driver" care vine direct din axul cardanic si Pinionul de pe planetara "driven".

acestea fiindu spuse Final Drive sau reductorul are citeva functii importante

- transformarea vectorilor rotatiilor cu 90 grade(adica unghiul in plan intre cardan si punte spate)

- reducerea numarului rotatiilor cardanului

- varierea numarului de rotatii a semiaxelor pentru evitarea tensiunilor interne si respectiv uzurii pronuntate a detaliilor transmisiei.

 

scuze pentru dilentantism si explimari stingace...

Edited by Anatolie
Link to comment
Share on other sites

darea la stat e mizera in Moldova per total dau cam 250 USD pe an... acuma nu stiu sigur da cum le dau revin cu detalii daca te intereseaza...

 

mersi. astept detalii, sper sa nu uiti :twoup:

 

@Alex Lazeanu

 

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E39-540...#ht_2548wt_1026

 

 

540i Sport: The optional sport package on the 540i carried parts from M-technic. This included a full M-tech ground effects, M-tech II suspension, 18 inch wheels, and a variety of M badging.

 

s-a pus spre sfarsitul productiei, in anul 2003. de aceea sunt destul de rare. poti sa-l comanzi pe cel din State si nu te mai complici cu piesele de pe M5. mai ales ca e direct swap si nu presupune adaptari.

 

UPDATE: darile la stat ar fi cam 3268 MDL = 880 RON anual, asta include revizia tehnica, taxa de drum si polita RCA

Link to comment
Share on other sites

In general din cite inteleg eu, tot ce inseamna "Final Drive" este Reductor care in componenta sa are si difenertialul, adica diferentialul sta in planetara si este compus in varianta cea mai simpla din 4 pinioane care in principiu permit un numar de rotiatii diferit intre semiaxele aceleaisi punti, in cazul meu puntii din spate, astfel un diff autoblocant este cel care la o diferenta prea mare de rotatii dintre semiaxele puntii din spate, il blocheaza, si face se roteasca ambele semiaxe cu aceeasi putere si respectiv rotatii...

Raportul in "Final Drive" ar insemna diferenta dintre pinionul "driver" care vine direct din axul cardanic si Pinionul de pe planetara "driven".

acestea fiindu spuse Final Drive sau reductorul are citeva functii importante

- transformarea vectorilor rotatiilor cu 90 grade(adica unghiul in plan intre cardan si punte spate)

- reducerea numarului rotatiilor cardanului

- varierea numarului de rotatii a semiaxelor pentru evitarea tensiunilor interne si respectiv uzurii pronuntate a detaliilor transmisiei.

 

scuze pentru dilentantism si explimari stingace...

 

Din câte ºtiu, reductorul este o piesã Întâlnitã pe unele maºini 4X4, nicidecum nu este vorba de orice grup diferenÞial.

 

Reductorul este o cutie de transfer cu ajutorul cãreia unele maºini 4X4 care nu au 4X4 permanent pot cupla ºi puntea faÞã.

Reductorul are mai multe poziĂžii, ĂŽn general HIGH Âşi LOW.

Reductorul se cupleazã pe high atunci când maºina este folositã În regim de offroad, iar cuplarea pe low ajutã atunci când este nevoie de mai multã aderenÞã, de exemplu Înainte de a intra Într-o porÞiune de noroi.

Link to comment
Share on other sites

Fratilor,

as vrea sa stiu si eu ce se intimpla daca as resofta BMW E34 '93 M60B40

vreau sa adaog ca e masina de weekend si in intervalul vineri 18.30 - duminica 00.00 o rupem, odata am reusit performanta sa ardem 450 litri de benzina in acest interval.

Cred ca deja v-ati imaginat care ii soarta unui M60B40.

Astept recomandari si solutii fialbile...

Multumesc Anticipat

Daca o resoftezi va arde 500 de litri de benzina in acelas interval .. :twoup:

 

Si mai multe perechi de anvelope.. :)

Link to comment
Share on other sites

In general din cite inteleg eu, tot ce inseamna "Final Drive" este Reductor care in componenta sa are si difenertialul, adica diferentialul sta in planetara si este compus in varianta cea mai simpla din 4 pinioane care in principiu permit un numar de rotiatii diferit intre semiaxele aceleaisi punti, in cazul meu puntii din spate, astfel un diff autoblocant este cel care la o diferenta prea mare de rotatii dintre semiaxele puntii din spate, il blocheaza, si face se roteasca ambele semiaxe cu aceeasi putere si respectiv rotatii...

Raportul in "Final Drive" ar insemna diferenta dintre pinionul "driver" care vine direct din axul cardanic si Pinionul de pe planetara "driven".

acestea fiindu spuse Final Drive sau reductorul are citeva functii importante

- transformarea vectorilor rotatiilor cu 90 grade(adica unghiul in plan intre cardan si punte spate)

- reducerea numarului rotatiilor cardanului

- varierea numarului de rotatii a semiaxelor pentru evitarea tensiunilor interne si respectiv uzurii pronuntate a detaliilor transmisiei.

 

scuze pentru dilentantism si explimari stingace...

 

Din câte ºtiu, reductorul este o piesã Întâlnitã pe unele maºini 4X4, nicidecum nu este vorba de orice grup diferenÞial.

 

Reductorul este o cutie de transfer cu ajutorul cãreia unele maºini 4X4 care nu au 4X4 permanent pot cupla ºi puntea faÞã.

Reductorul are mai multe poziĂžii, ĂŽn general HIGH Âşi LOW.

Reductorul se cupleazã pe high atunci când maºina este folositã În regim de offroad, iar cuplarea pe low ajutã atunci când este nevoie de mai multã aderenÞã, de exemplu Înainte de a intra Într-o porÞiune de noroi.

Dupa cum spuneam... nu sunt prea familiarizat cu termenii respectivi in Limba Romana, spre rusinea mea sunt mai familiar cu ele in Engleza,

la vehicule 4X4 transmiterea cuplului motor este intermediat de "transfer case" aceasta in functie de configuratie distribuie cuplu motor intre puntea fata si cea din spate, in marea lor majoritate transfer case au si ele un differential care permite transmiterea discriminatorie cuplului motor din Gear Box spre Final Drive.

in varianta care spuneai este cea mai simpla configuratie a transfer case cu 3 regimuri: 2H unde cuplu se transmite numai catre puntea spate, 4H unde cuplu se transmite catre ambele punti insa cu diferentialul dintre punti liber, si 4L unde cuplu se transmite la ambele punti, diferentialul intre punti blocat, si respectiv functia LOW GEAR din transfer case, care in unele cazuri poate atinge rapoarte de 5:1 in functie de destinatia vehicului pe care este instalata un asemea transfer case

Rog sa fiu corectat daca eu am inteles ceva gresit

 

Fratilor,

as vrea sa stiu si eu ce se intimpla daca as resofta BMW E34 '93 M60B40

vreau sa adaog ca e masina de weekend si in intervalul vineri 18.30 - duminica 00.00 o rupem, odata am reusit performanta sa ardem 450 litri de benzina in acest interval.

Cred ca deja v-ati imaginat care ii soarta unui M60B40.

Astept recomandari si solutii fialbile...

Multumesc Anticipat

Daca o resoftezi va arde 500 de litri de benzina in acelas interval .. :twoup:

 

Si mai multe perechi de anvelope.. :)

in momentul in care am luat un V8 din '93 eram gata de asemenea consumuri si respectiv de gauri la buget...

am luato in general ca sa fac si eu un curs un pic mai avansat de sofat, in viziunea mea sofatu incepe de la 150 KM/h in sus si cu o masina de peste 200 cai care bineinteles tre sa fie controlati adecvat de "cea mai importanta piesa a masinii"

Link to comment
Share on other sites

Daca te gandesti ca diferentialul reduce turatia de la cardan la roti, ai putea sa-i spui reductor dar nu ar fi corect. Reductorul e la baza un multiplicator de cuplu si din acest motiv se foloseste la masinile off-road. E doar o problema de semantica.

Reductorul e reductor, cutia de transfer e altceva. Eu asociez reductorul cu o cutie de viteza suplimentara cu o singura treapta de viteza, asezata langa diferential.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.