Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Vascocuplajul merge mereu 525d E39


Recommended Posts

mai pe larg: acum vreo 3 zile am auzit la oprirea motorului un zgomot(un carrrait sau croncanit asa...).acesta venea de la termocupla

m-am uitat la ea se invartea relativ usor si avea joc

azi dimineata pe la 7 erau 12grade afara si de cum am pornit masina sa merg cu ea la munca a pornit si cupla,si face o galagie de zici ca e motor de autobus

acuma seara la intoarcere la fel

ajuns acasa am deschis capota si am reverificat termocupla.acum parca se invarte mai greu(infranata)si nu mai are joc deloc

 

nu prea ii cunosc principiul de functionare dar ma gandesc ca are un rulment.sa fie de la el?sau poate fi altceva?

ati mai intalnit?rezolvarea care ar fi?

Link to comment
Share on other sites

m-am documentat si am cam inteles cum functioneaza.

 

mai am o problema care cred ca influenteaza destul de mult si vascocuplajul:termostatul-la mers inafara localitatilor la viteze mari imi scade temperatura la apa,nu mai sta acul la mijloc.(am observat asta in primavara si acum cum s-a racit vremea) am verificat si furtunul de jos cel prin care se duce apa la motor si e mult mai rece ca cel de sus.

e destul de clar incep prin a schimba asta nu?

exista cumva si termostat la egr?si daca da se poate sa fie ala devina?

chiar exista posibilitatea sa se desprinda vascocupla de pe ax si sa ajunga in radiator?nu are nici un fel de siguranta cara sa impiedice acest lucru?

deci la mine e blocata.face un vajait de te sperie la turatie mare si se simte ca i-a din puterea motorului.

sa nu mai circul cu ea asa?precizez ca pana la servici fac 4 km,nici macar nu ajunge acul de la apa la jumate

Link to comment
Share on other sites

Daca nu turezi tare motorul, poti merge cei 4 km pana la job. Ai grija insa cu turatiile. Se pare ca o turezi cam tare, de ai simtit ca ia ceva din puterea motorului :twoup:.

 

De sarit nu prea sare. Cel putin eu nu am auzit sa-i fi sarit cuiva.

Avand in vedere ca se apropie si iarna, ar fi bine sa schimbi cat mai rapid vascocuplajul.

 

Exista un termostat si pentru sistemul EGR, dar nu la motorul tau. Dar nu poate fi el de vina pentru faptul ca iti ramane vascocuplajul cuplat!

Link to comment
Share on other sites

am turat-o asa pe loc sa vad daca se mai aude cupla.si se auzea al naibi de tare.parca niciodata nu am mai auzit-o asa.

in mers insa am evitat sa o turez.

vascocupla o schimb cat pot de repede(doar maine mai fac 8km cu masina)sper sa nu am probleme

cu termostatele astea cum ma lamuresc care e devina ca sa nu schimb ce e bun?

tot caut pe realoem dar nu dau de nici unu.

merci paul esti mereu saritor!

Link to comment
Share on other sites

Daca furtunul din stanga este cald, si la mers intins iti scade temperatura pe ac, poti linistit sa schimbi si termostatul, nu iti mai deschide la temperatura normala ci mult mai repede, creste consumul, si totodata motorul nu merge la temperatura normala, aparand uzura prematura.

Iar la vascocuplaj, cand face ca avionul, este dus si trebuie schimbat.

Per total va trebui sa te cam cheltui putin, termostat ~200 ron, eu am luat Behr pentru al meu la 160ron, iar vascocuplajul e cam scump, dar vezi tu singur la ce pret il gasesti.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

am luat piesele si m-as apuca sa le schimb singur.m-am uitat si am vz ca nu e mare filozofie

o sa fac un DIY ca eu am cautat si nu am gasit si ma gandesc ca ar fi util si pt alti utilizatori ai forumului

am masurat surubul de la vasco si am vz ca e 32 am facut rost de chei una de la servici si a doua am cumparat-o

am o singura nelamurire e filet pe invers?ca am citit undeva ca asa ar fi si nu vreau sa ma apuc sa il strang mai tare in loc sa il destrang

 

la schimbarea termostatului e vreo smecherie care ar trebui sa o stiu?sau doar desfac cele doua furtune si suruburile tesrmostatului vechi?

Link to comment
Share on other sites

E foarte posibil sa fie filet pe stanga. Cel putin la toate electroventilatoarele elicea e fixata cu piulita cu filet pe stanga. La VW/Audi vascocuplajul e cu filet pe stanga, stiu fiindca am demontat la masina mea. E o masura a producatorului pt. ca acestea sa nu se desfaca in timpul mersului.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

DA este filet pe stanga si la bmw!am desfacut vascocuplajul vechi care a ramas cuplat si mergea odata cu turatia motorului si am observat ca avea rulmentul praf.era marca behr si avea stanta bmw probabil era originalul.

pe urma am schimbat termostatul am completat cu lichid si am dat o tura cu masina fara sa montez vascoculpajul sa vad cum e cu temperatura apei.

totul perfect apa urca normal pana la jumate si acolo se intepeneste.

acuma am incercat sa montez si vascocuplajul si am observat ca se invarte cam greu cu mana desi afara sunt 2grade(am zis ca poate isi da drumul dupa ce il montez)

l-am montat si surpriza ramane cuplat si face destul de urat cam cum facea si cel vechi

l-am dat jos si l-am mai invartit cu mai mare putere in mana si pana la urma si-a dat drumul mergea foarte usor...eu bucuros

il pun din nou sus si cum pornesc motorul deja e cuplat urla ca vara la 40grade

e vreo procedura de montare?

am gresit eu undeva?

sau o fi piesa defecta din fabrica?am luat pe vemo de la grozadan

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
daca nu ai rezolvat problema cu vasco cuplajul iti pot da un sfat din propria-mi experienta: am patit si eu ceva asemanator la masina mea (E39 525d) in primavara lui 2010, cand au inceput sa fie in mod regulat peste 20 grade, vasco cuplajul mergea tot timpul in turatie. Cand stationam la semafor temperatura apei crestea peste normal, dar cand porneam putin in forta de actiona si vasco cuplajul atunci apa scadea. Am dus masina la mecanic si a trebuit sa imi curete radiatoarele deoarece intre radiatorul de clima, radiatorul motor si intercooler s-a depus strat de mizerie care impiedica functionarea normala a acestora. Dupa curatare nu am mai avut probleme de genul asta, vasco cuplajul functionand apoi normal, si anume numai cand era foarte cald afara si mergeam cu masina mult in traficul bucurestean. Iti recomand sa faci o verificare similara pt ca s-ar putea sa ai aceeasi problema, la urma urmei E39 sunt masini vechi si aceasta situatie nu este exclusa.
Link to comment
Share on other sites

merci de sfat.

eu nu am avut probleme sa imi urce apa peste normal.vascoul mergea de nebun vara dar facea fata sa raceasca.

insa cu ocazia asta am curatat si eu radiatorul ca l-am observat destul de murdar.l-am facut lacrima,la fel si interculerul.

la mine alta a fost buba.la vasco meu original i s-a spart rulmentul si ramanea oarecum blocat adica "vuuia" mereu si la prima pornire dimineata -10grade.am luat unu nou marca vemo l-am schimbat si asta la fel "vuia".nu asa urat ca cel original defect, dar nu se comporta normal.

apoi am luat un sh original ieftin cu 20E l-am montat si nu am treaba de atunci.l-am auzit si cupland deci...sa vina vara:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.