Jump to content

Motorul 2.2 benzina 170 cp


bank_x

Recommended Posts

Salutare,

Detin si eu un E39 520i din 2001(facelift), pe care am acest motor(M54B22 cu 170CP). Pot sa zic ca sunt multumit de performante vs impozit, consum si intretinere. Este un motor foarte echilibrat. Singura problema a acestor motoare, este conceptia proasta a segmentilor de ungere(au niste gaurele, pentru scurgerea uleiului de pe cilindri inapoi in baie, care se infunda cu calamina), fapt datorita caruia, dupa un nr de Km, incep sa consume destul de mult ulei(pana la 1.5L la 1000KM). Va spun toate astea in cunostinta de cauza, pentru ca am desfacut motorul si am pus segmenti noi. Rezultatul: consum normal de ulei - 1L la 12000 Km. Pot sa zic ca acum dupa segmentare sunt extrem de multumit de masina(desi a costat cam mult, s-a meritat). Pentru cei care mai au probleme cu consumul de ulei la acest motor, le stau la dispozitie cu informatii. Succes!

Link to comment
Share on other sites

Daca se vrea pareri despre un motor eu zic ca niciodata nu or sa existe pareri obiective. Eu am motorul asta si imi place, am condus si 2.5 pe seria 5 si la fel mi-a placut, de asemenea 330i care este super, nu mai spun de un 335i cu chip si alte cele in care m-am c...t pe mine de frica cand am accelerat prima oara in forta. Ce sa zic de un X3 sd care este fantastic d.p.m.d.v. sau de un M6 care nu l-am condus dar am simtit cum mi se desprinde capul de restul corpului.

Ca sa concluzionez daca sunt intrebat de acest motor, am sa raspund : Da, se merita e bun. Daca este sa continuam in comparatie cu xxx motor deja intram in polemici si batem campii fiecare cu parerile lor, multe pareri corecte dar de asemenea si multe aberatii.

Normal ca punand 2.2 langa un 2.5 il bate din orice pozitie dar posibil ca la 0 km pretul de achizitie la 2.5 era cu 2-3 mii mai mult si dasta producatorul fabrica de la 1.6 la 3.0 biturbo, ca doar trebuie sa acopere o plaja cat mai larga de clientela.

Pe topicuri de genul asta putem discuta zile intregi fara a se cadea la un numitor comun agreat de toti participantii la discutie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca se vrea pareri despre un motor eu zic ca niciodata nu or sa existe pareri obiective. Eu am motorul asta si imi place, am condus si 2.5 pe seria 5 si la fel mi-a placut, de asemenea 330i care este super, nu mai spun de un 335i cu chip si alte cele in care m-am c...t pe mine de frica cand am accelerat prima oara in forta. Ce sa zic de un X3 sd care este fantastic d.p.m.d.v. sau de un M6 care nu l-am condus dar am simtit cum mi se desprinde capul de restul corpului.

Ca sa concluzionez daca sunt intrebat de acest motor, am sa raspund : Da, se merita e bun. Daca este sa continuam in comparatie cu xxx motor deja intram in polemici si batem campii fiecare cu parerile lor, multe pareri corecte dar de asemenea si multe aberatii.

Normal ca punand 2.2 langa un 2.5 il bate din orice pozitie dar posibil ca la 0 km pretul de achizitie la 2.5 era cu 2-3 mii mai mult si dasta producatorul fabrica de la 1.6 la 3.0 biturbo, ca doar trebuie sa acopere o plaja cat mai larga de clientela.

Pe topicuri de genul asta putem discuta zile intregi fara a se cadea la un numitor comun agreat de toti participantii la discutie.

+1

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Eu am avut motorul asta de 2171cmc 170cp 6 cilindri in linie pe un 520i E60 din 2004 cumparata prin 2009 din Germania si pe care am vandut-o anul trecut. Pot spune ca a fost un motor foarte bun si agil dupa 3500rpm in sus (aici avea cuplum maxim) si tot de aici se auzea sunetul specific (sau sportiv,depinde cum o iei) ai celor 6 cilindri. Consumul nu era foarte mare nici in oras nici in afara. Eu faceam des drumuri Ploiesti-Constanta cu consum de 7-8% maxim cu ~60-80km/h in localitati si 140-160km/h pe A2. In oras consumul se invartea undeva la 12% max din ce imi afisa mie pe display. Singura problema a fost dupa ce am schimbat uleiul si am pus Castrol 0W-30 a inceput sa cam mi-l consume in special vara si la viteze mai mari pe autostrada. Nu stiu ce ulei a avut inainte dar probabil o fi fost cu vascozitate mai mare de 5W si motorul se obisnuise cu el. Masina am luat-o la 156000km si am dat-o la 173000km. Cat am mers cu uleiul de la neamtz nu mi-a consumat deloc. Asta o sa ramana o dilema dar nu mai conteaza , masina am dat-o dar n-am fost deloc dezamagit de ea.

 

 

Sorry pt intarziere...dar am pierdut topicul :p

so...daca este sa vb despre ulei...recomand 5W40 pentru motorul asta...am incercat BMW, Castrol si ARAL.....dintre care am ales ARAL pentru ca este singurul care a ramas aproape intact...fara consum semnificativ ( ARAL HighTronic 5W40)

 

FedEx mai bine nu i raspunde:))

 

nu-i raspund...ca e cam tarziu acuma...si-a luat deja masina :))

Spor ;)

 

am condus si eu cateva zile un 320i de 170cp, in primii km mi s-a parut destul de agil si puternic, veneam de pe un 318i NFL, insa consumul raportat la puterea dezvoltata era prea mare si nejustificat atunci cand aveai chef sa te dai la el,avea consum de 330i, la un mers mai batranesc era ok, cel mai bun compromis ramane tot 325...

 

Diferenta este mica comparativ cu asteptarile pe care le ai....

iar despre consum ce sa zic...depinde cat porti la picior...:p

argumentele sunt bune...dar asteptarile sunt mari, tinand cont ca este o masina de strada...

 

btw - ai iesit cu ea pe autostrada?....cand o sa iesi pe una adevarata...nu de ROMANIA...o sa faci diferenta si o sa-ti dai seama de ce consuma asa mult

 

Toate cele bune...

 

Eu zic ca cel mai bun compromis este un M3 pe gaz :good: .

 

nu le da idei :))

Link to comment
Share on other sites

Mi se par TOTAL irelevante parerile posesorilor pt ca sunt TOTAL subiective. Ar trebui sa posteze cei care au avut 320I si acum conduc ceva mai puternic sau au avut 2-3-4 BMW-uri!

 

E normal sa ai o astfel de reactie cand vezi fel si fel de pareri,

nu neg faptul ca 2,5 este mai bun decat 2,2 !

si cred ca in functie de intretinerea motorului-> 2,2 il mai bate din cand in cand pe un 2,5 :p sa pun sare pe rana

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Detin si eu un E39 520i din 2001(facelift), pe care am acest motor(M54B22 cu 170CP). Pot sa zic ca sunt multumit de performante vs impozit, consum si intretinere. Este un motor foarte echilibrat. Singura problema a acestor motoare, este conceptia proasta a segmentilor de ungere(au niste gaurele, pentru scurgerea uleiului de pe cilindri inapoi in baie, care se infunda cu calamina), fapt datorita caruia, dupa un nr de Km, incep sa consume destul de mult ulei(pana la 1.5L la 1000KM). Va spun toate astea in cunostinta de cauza, pentru ca am desfacut motorul si am pus segmenti noi. Rezultatul: consum normal de ulei - 1L la 12000 Km. Pot sa zic ca acum dupa segmentare sunt extrem de multumit de masina(desi a costat cam mult, s-a meritat). Pentru cei care mai au probleme cu consumul de ulei la acest motor, le stau la dispozitie cu informatii. Succes!

 

Salut ! Cu aceeasi problema ma confrunt si eu!...masina se comporta foarte bine dar 1.5 l de ulei la 1000 km imi da dureri de cap! care ar fi solutia gasita de tine?..vorbind in RON?

Link to comment
Share on other sites

Salut ! Cu aceeasi problema ma confrunt si eu!...masina se comporta foarte bine dar 1.5 l de ulei la 1000 km imi da dureri de cap! care ar fi solutia gasita de tine?..vorbind in RON?

 

Daca masina merita si crezi ca o sa o pastrezi pentru cativa ani buni...atunci ii faci o segmentare...stii o treaba

sau

daca nu ai de gand sa o pastrezi, ii pui 10W (cum spunea colegul).....

 

ca si iubitor si pasionat as face segmentarea...sa fiu si eu impacat...si la fel....daca o vand...nu il "nenorocesc" pe client

 

este o parere...:)

Link to comment
Share on other sites

Am spus-o: ulei serios, nu Castrol facut in Turcia de pe rafturile hypermarketurilor sau ulei BMW importat din China.

LiquiMoly, Motul, Ravenol - in principiu, uleiuri de consum mai restrans care nu au apucat sa fie contrafacute sau a caror fabricatie se face numai in Germania (cum e cazul LiquiMoly).

 

Incercati un schimb cu LiquiMoly Top Tec 4200 5W-30 sau Longtime High Tech 5W-30 si mai vorbim dupa aia despre consum.

Link to comment
Share on other sites

eu am facut acum schimbul cu Liqui Moly, tocmai pentru ca m-am saturat de Mobil si Castrol facute prin te miri ce tari sau mai rau, cel putin asta se face doar in Germania, unde am speranta ca inca se mai respecta niste cerinte minime privind calitatea!
Link to comment
Share on other sites

Am spus-o: ulei serios, nu Castrol facut in Turcia de pe rafturile hypermarketurilor sau ulei BMW importat din China.

LiquiMoly, Motul, Ravenol - in principiu, uleiuri de consum mai restrans care nu au apucat sa fie contrafacute sau a caror fabricatie se face numai in Germania (cum e cazul LiquiMoly).

 

Incercati un schimb cu LiquiMoly Top Tec 4200 5W-30 sau Longtime High Tech 5W-30 si mai vorbim dupa aia despre consum.

 

ASA DA.....altfel te vede omu` ;)

 

so...astea fiind spuse imi confirma si mie faptul ca imi consuma candva Castrol 5w40 (1L / 3-4000km)

 

1. exista sanse sa fie contrafacut si cel din Germania?...

2. ce are EDGE in plus fata de unul gen. Magnatec...?...daca ne referim la Castrol

 

sper sa nu se considere offtopic...deoarece vorbim de lubrifierea unui motor, asa cum spune topicul, 2,2 - 170 PS :)

Link to comment
Share on other sites

Am cumparat masina cu schimb facut liqui moly 10w 40....de la Oradea la Bucuresti aveam pe minus nivel pe joja de lei! Schimb am facut cu mobil 2000 semisintetic! l-a papat imediat! Am zis sa incerc cava mai bun: si am pus Motul Xcess de la GROZADAN! de data aceasta 5w40 il papa 1,5l/1000km! Am sa incerc si un full sintetic 10w 40! sa vedem ce se intampla! Mnetionez ca indicat de producator este 5w40 dar pe motor, este scris cu vopsea alba de catre fostul propietar 10w401 Asta ca indicatie!
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.