Jump to content

High battery discharge rate


Recommended Posts

Salutare! In ultima vreme am avut mici probleme cu pornirea masinii (E60 530i). Am patit-o de vreo 2 ori sa stau sa ascult muzica cam 20-30 minute cu motorul oprit si mi-a aparut semnul de baterie intre ceasurile de pe bord. Am zis ok...am dat cheie si masina a pornit. Un pic mai greu ce e drept dar a luat-o. La cateva saptamani acelasi lucru insa cand sa ii dau cheie nu a mai pornit. Am facut rost de niste cabluri, i-am dat curent si a pornit. In weekend am folosit masina pana la BV si inapoi deci am lucrat-o un pic sa se incarce :twoup: Azi de dimineata primesc pentru prima data mesajul "High battery discharge rate" dupa ce pornesc motorul. Masina merge ok, trage bine. E cumva mesajul ca ar trebui sa schimb bateria? Are ceva ani si e posibil sa ii fi venit sorocul. Am lasat masina cam o ora si i-am dat din nou cheie si nu a mai aparut mesajul. Nu am avut timp sa o duc la un tester inca. A mai primit cineva mesajul asta?
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Salutare! In ultima vreme am avut mici probleme cu pornirea masinii (E60 530i). Am patit-o de vreo 2 ori sa stau sa ascult muzica cam 20-30 minute cu motorul oprit si mi-a aparut semnul de baterie intre ceasurile de pe bord. Am zis ok...am dat cheie si masina a pornit. Un pic mai greu ce e drept dar a luat-o. La cateva saptamani acelasi lucru insa cand sa ii dau cheie nu a mai pornit. Am facut rost de niste cabluri, i-am dat curent si a pornit. In weekend am folosit masina pana la BV si inapoi deci am lucrat-o un pic sa se incarce :twoup: Azi de dimineata primesc pentru prima data mesajul "High battery discharge rate" dupa ce pornesc motorul. Masina merge ok, trage bine. E cumva mesajul ca ar trebui sa schimb bateria? Are ceva ani si e posibil sa ii fi venit sorocul. Am lasat masina cam o ora si i-am dat din nou cheie si nu a mai aparut mesajul. Nu am avut timp sa o duc la un tester inca. A mai primit cineva mesajul asta?

 

Bateria se afla in spate mai exact in portbagaj partea dreapta dai partea aia jos vezi ca are 2 "suruburi" de plastic si te uiti la lentila aia de pe baterie daca este galbena trebuie sa schimbi bateria daca este verde inseamna ca e buna bateria si nu am nici o idee de unde ar putea fi (alternatorul care 99% cred ca nu este)

 

 

Oricum dupa simptomele pe care le spui, se incarca si se descarca repede e clar ca e dusa bateria

 

deci pentru verificare baterie urmeaza "pasii" Numai Bine!

Edited by Tehnor
Link to comment
Share on other sites

Ce e drept nu m-am uitat la baterie dar are bateria de E60 "ochiul magic"? Din cate tin eu minte nu am vazut asa ceva.

 

are sigur ma gandesc ca numai asa poti afla daca e buna sau nu bateria dar daca zici ca are ceva ani parerea mea este sa o schimbi nu ar strica cu nimic:)

 

si a mea are ceva ani si daca o tin pe muzica vreo 2-3 ore am probleme cu pornirea

Edited by Tehnor
Link to comment
Share on other sites

Ce e drept nu m-am uitat la baterie dar are bateria de E60 "ochiul magic"? Din cate tin eu minte nu am vazut asa ceva.

Nu toate au ''ochi magic'' depinde de baterie

 

Salutare! In ultima vreme am avut mici probleme cu pornirea masinii (E60 530i). Am patit-o de vreo 2 ori sa stau sa ascult muzica cam 20-30 minute cu motorul oprit si mi-a aparut semnul de baterie intre ceasurile de pe bord. Am zis ok...am dat cheie si masina a pornit. Un pic mai greu ce e drept dar a luat-o. La cateva saptamani acelasi lucru insa cand sa ii dau cheie nu a mai pornit. Am facut rost de niste cabluri, i-am dat curent si a pornit. In weekend am folosit masina pana la BV si inapoi deci am lucrat-o un pic sa se incarce :twoup: Azi de dimineata primesc pentru prima data mesajul "High battery discharge rate" dupa ce pornesc motorul. Masina merge ok, trage bine. E cumva mesajul ca ar trebui sa schimb bateria? Are ceva ani si e posibil sa ii fi venit sorocul. Am lasat masina cam o ora si i-am dat din nou cheie si nu a mai aparut mesajul. Nu am avut timp sa o duc la un tester inca. A mai primit cineva mesajul asta?

 

daca schimbi bateria, ea trebuie codata....daca nu stii sa o faci singur trebuie sa mergi neaparat la un tester sa-ti faca treaba asta....

Link to comment
Share on other sites

Cum adica sa codeze bateria? :twoup:

 

bateria are un senzor IBS se numeste(inteligent battery senzor).Acesta trebuie anuntat de schimbarea bateriei(adica amperajul NOII BATERII,chiar daca noua baterie este identica cu prima),cat si tipul bateriei(agm sau normala).

 

Acest lucru de face din sss ,se intra in retrofit se alege battery iar acolo se bifeaza amperajul cat si tipul bateriei,dupa care se da encode.

Link to comment
Share on other sites

Ok, nu conteaza unde este dar important e ca exista. Ce se intampla de ex. daca nu se face aceasta codare a unei noi baterii. Nu mai incarca alternatorul sau ce se intampla? intreb fiindca imi aduc aminte de un post de-a lui Bavaria in care a explicat ce face acel senzor. Daca tin bine minte acel senzor informa doar in cazul in care exista consumuri de curent in gol si cand bateria nu era suficient incarcata.

edit: nu sint sigur dar cred ca acel senzor si opreste consumatorii gen muzica, pozitii aprinse cand bateria se descarca, lasand curent doar pt. o pornire.

Link to comment
Share on other sites

Ok, nu conteaza unde este dar important e ca exista. Ce se intampla de ex. daca nu se face aceasta codare a unei noi baterii. Nu mai incarca alternatorul sau ce se intampla? intreb fiindca imi aduc aminte de un post de-a lui Bavaria in care a explicat ce face acel senzor. Daca tin bine minte acel senzor informa doar in cazul in care exista consumuri de curent in gol si cand bateria nu era suficient incarcata.

 

Asta e ce informeaza el si se vede pe bord in cazul in care bateria e descarcata....ceeea ce nu se vede insa e cantitatea de electricitate pe care o ia din baterie, pt. pornire,cat si pentru ceilalti consumatori....pt. ca nu e totuna o baterie de 80ah cu una de 110ah.El are rolul esential de a mentine bateria in cele mai optime conditii si cu o durata de viata cat mai lunga.Pt. o baterie de 110ah are un anumit set de instructiuni,iar pt.una de 80 ah are alt set de instructiuni.Daca bateria nu este codata,sau este codata incorect,rezultatul va fi doar unul singur durata de viata a bateriei va fi mult redusa.

Link to comment
Share on other sites

Am citit si eu de senzorul acela si de faptul ca bateria trebuie "inregistrata". In alta ordine de idei am verificat "ochiul magic" si e verde adica e de bine. In ultimele zile imi tot aparea pe iDrive cand porneam masina "Insert navigation disc" pe care evident ca nu il folosesc in RO pentru ca nu am ce face cu el. Am citit ca este posibil ca GPS-ul sa nu lase masina sa intre in "sleep mode" ceea ce poate duce la consumarea bateriei. Azi de dimineata a pornit fara probleme si nu am mai primit mesajul Oricum ma pregatesc sa ii schimb bobinele (una a cedat deja si am schimbat-o si am inteles ca de obicei urmeaza si celelalte la scurt timp) si atunci poate ii fac o interogare si pentru baterie.
Link to comment
Share on other sites

Masina are mai multe nivele de sleep, care se activeaza treptat pana la ultimul. Orice problema de comunicatie poate duce la neintrarea in sleep, nu doar sistemul de navigatie.

 

In ultimul nivel de sleep, comunicatia este intrerupta si raman active alarma si receiverul de cheie. Dar si receiverul de cheie se intrerupe si este trezit la un interval de cateva seci sau sute de ms pentru a "mirosi" vre-o telegrama de la cheie.

Link to comment
Share on other sites

Cum adica sa codeze bateria? :twoup:

 

Bateria nu se poate coda, este o prostie.

CAS-ul tine informatia despre ce tip de baterie este instalata in masina, AGM sau nu, amperajul.

Computerul de injectie gestioneaza incarcarea in functie de bateria instalata si de informatiile primite de la IBS.

Senzorul IBS trimite informatii despre starea bateriei,soc(state of charge), soh(state of health), temperatura exterioara.

Practic IBS-ul masoara starea de incarcare a bateriei cand masina este oprita/inchisa si trimite informatia computerului de injectie cand este pornit motorul.Cand masina este oprita IBS-ul se "trezeste" la fiecare 40s si masoara curentul/amperajul/temperatura.Computerul de injectie citeste toata istoria cand se porneste motorul si daca consumul a fost mai mare decat cel admis atunci apare mesajul si ramane o eroare in memoria lui.Cam asa functioneaza sistemul.

Link to comment
Share on other sites

Bateria nu se poate coda, este o prostie.

 

Daca nu e bun cuvantul codare atunci se face inregistrarea noii baterii prin retrofit,care inseamna activarea noii baterii...care tot codare inseamna...

 

Codarea este buna, insa o baterie nu poate fi codata.Banuiesc ca de aici a aparut confuzia.

 

@Bavaria - esti sigur ca nu mai des de 40s?

 

Ce raspuns astepti? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

@Bavaria - esti sigur ca nu mai des de 40s?

 

Ce raspuns astepti? :twoup:

 

In general, pentru astfel de sisteme se foloseste un oscilator cu frecventa relativ mica (cu cat frecventa e mai mare cu atat consumul e mai mare) si de aici, urmeaza un divizor de frecventa care alimenteza cu impulsuri un numarator. Acel numarator, cand ajunge la o anumita valoare, trezeste restul circuitului care face o masuratoare, eventual un calcul si se culca. Ciclul se repeta.

 

Problema este ca o frecventa de oscilatie normala (MHz), un divizor de frecventa, chiar si doua divizoare in cascada, un numarator cu un numar rezonabil de biti duc la perioade de masurare de ordinul zecilor sau sutelor de milisecunde. Altfel este nevoie de ceva inginerii care in general costa iar unele evenimente scurte nu vor fi sesizate prin masuratori facute rar. Avanatajul ar fi consumul mai scazut...

 

De asta am intrebat.. Chiar au lasat 40 de secunde? Este un interval foarte mare pentru un circuit electronic..

Link to comment
Share on other sites

Eu asa stiu, 40s.Nu sunt inginer in domeniu si nu ma pricep la amanuntele spuse de tine.

Oricum, IBS-ul este conectat la sub-busul BSD care este de viteza mica, 9.6kBits/s

Cel mai sigur se poate afla raspunsul daca se monitorizeaza BSD-ul si astfel se afla exact cand se duce la sleep si cat de des se trezeste IBS-ul.Banuiesc ca o interfata LTC ar trebui sa fie suficienta pentru monitorizare.

Daca sunt 40s, mai mult sau mai putin nu cred ca este foarte important.Problema este ca un computer sa nu se trezeasca mai des decat este cazul si sa descarce bateria.Daca IBS-ul se trezeste la fiecare 40s inseamna ca are un consum neglijabil.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Azi de dimineata cand am dat cheie la masina mi-a aparut msj ala cu bateria ca e consumata....

 

Mi-am schimbat bateria si borna de Minus cu tot cusenzor a bateriei si tot imi apare High rate of battery discharge. de ce oare? Ce alti senzori sau ce altceva mai poate fi ? cunoaste cineva/

Edited by Passion
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.