Jump to content

Iese fum de sub capota


ASs

Recommended Posts

De cand temperaturile au scazut suficient cat sa sesizeze si masina am problema din titlu...

 

Dimineata la prima cheie, motorul sta mai turat (undeva pe la 900 si ceva) si e ok dar dupa aprox. 20 sec. incepe sa fumege (si face ceva fum).

Fumul este alb, miroase a ceva gen plastic / lumanare si iese atata timp cat motorul sta in acele 900+ de turatii... dupa ce acul de la apa trece putin de zona albastra, motorul revine la 830 de rotatii si fumul dispare.

 

Cred ca "socul" (cum se zice din batrani) este controlat electronic in functie de conditiile exterioare dar n-am nici cea mai vaga idee cum functioneaza... adica ce anume se inchide / deschide / baga / scoate ...

 

Masina este 318d 2002.

Link to comment
Share on other sites

-nivelul lichidului de frana

-nivelul lichidului de servo

-nivelul lichidului de racire

 

...verifica-le ! scoate acum capacele si dimineata sau mai tarziu verifica.

 

Toate lichidele le verific periodic si ultima verificare a fost facut ieri... totul in regula si la nivel.

 

 

sa nu ti se fi rupt racordul flexibil

 

Chiar daca s-ar fi rupt, de ce scoate fum cand DOAR masina sta putin mai turata ?? ...asta ma frapeaza pe mine.

Edited by ASs
Link to comment
Share on other sites

Cand cobori la masina si vezi parcarea goala,masina disparuta ai un soc adica ti se accelereaza bataile inimii,sangele o ia nebun prin vene,se inmoi picioarele,apoi iti revii incet...cam asa-i si la masina.

 

:twoup: misto explicatie... totusi ce se intampla in plus atunci cand masina sta mai turata ??!

 

Pe mine asta ma dispera, ca tot fenomenul are loc DOAR cand masina este la prima pornire dimineata si sta putin pai turata... daca ar fi o scurgere de nu stiu ce lichid, ar trebui sa fie fum mai tot timpul.

 

Avand in vedere ca fumul apare la prima cheie si dispare cand motorul revine la relantiul de 830+/- rpm, inseamna ca in intervalul respectiv masina face ceva in plus. Ce anume e acel ceva ??!

Link to comment
Share on other sites

La recomndarea colegului brownshark am scos capacele de la motor aseara si dimineata am constatat ca: sunt 11 grade afara :) iar masina nu vrea sa scoata fum :twoup:

 

Distractia continua... o sa incerc si maine dimineata.

Link to comment
Share on other sites

Deci s-a facut "maine" dimineata si am incercat din nou, de data asta cu succes... daca fum inseamna succes :twoup:

 

Se pare ca fumul iese de din sau din zona alternatorului (situat exact sub pompa de servo)... teoria mea ar fi ca o picatura, doua de ulei de servo (nivelul lichidului de servo este constant) ajunge pe sau in alternator ceea ce ar explica fumul.

 

Curios e ca in timpul zilei sau in timpul mersului nu se intampla... o alta teorie ar fi ca la rece ceva se contracta si permite acea picatura sa iasa iar la cald, dilatarea celui ceva etanseza.

 

Oare sa fiu p'aproape ? :)

Link to comment
Share on other sites

Myth busted :twoup: ...am pus o coala de hartie deasupra alternatorului si nimic, nici o picatura sau urma de ulei.

 

Pompa mea de servo se aude cam ciudat, adica suruie... se aude clar cand ma apropii de ea. E posibil ca ea sa fie sursa fumului ?

Link to comment
Share on other sites

Oricum e pe liasta de "trebuie schimbat" dar as vrea sa stiu daca e posibil ca pompa de servo sa scoata fum, ca sa stiu daca mai continui cautarea sursei de fum... mentionez din nou ca fumul e alb si miroase a plastic / lumanare arsa :twoup:
Link to comment
Share on other sites

dupa mine asta e mirosul de ulei de servo incins, pe la cureaua de accesorii nu ajunge ? sa il incalzeasca de la frecare / patinare. asta in cazul in care esti sigur ca nu e de la alternator. ca poate si ala sa "suruie" la anii astia.

 

cati km are "dansa" ?

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.