Jump to content

probleme steptronic


Recommended Posts

trebuie sa vad sa ma interesez eu de piese si preturi..

M-am interesat eu, tu cred ca ai cutie ZF daca ai 320d din 2005 si costa uleiul 100 lei /litru intra 8 litri si filtrul care este baia de ulei costa 1000 de lei. Daca ai cutie GM te cost 25-30 lei / litru uleiul si aproximativ 100 lei filtrul. Manopera te intereseaza. La cei care spun ca a costat putin la X5, acele masini au avut cutie GM in 5 rapoarte. A ta este in 6? Daca da este ZF si acelea sunt costurile. Oricum noi aici nu facem alteceva deca sa barfim cine este interesat de un lucru cauta u mai intreaba. Respect.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

La mine problema sta altfel un pic - dimineata pe frigul acesta cand o pornesc o las vreo 3-5min in P sa se incalzeasca un pic sa isi faca presiunile, sa se ridice ulei etc... I momentul in care pun in R si dau cu spatele in momentul in care ridic piciorul de pe acceleratie si pun pe frana pentru a pune cutia in D are un tremur specific nu as putea sa il reproduc in cuvinte dar e asemanator cu frison la oameni.Adica tremura odata dupa care e ok.Dupa aceea cand sunt in trafic si sunt in treapta 3 de exemplu si pun frana se simte din nou acelasi tremur dar nu la o asa intensitate ca si in momentul in care pornesc de acasa. Dupa un timp de miscat prin oras se incalzeste si motorul si cutia iar tremurul dispare dar nu de tot se mai simte din cand in cand aleator.Tin sa precizez ca uleiul si filtrele plus un simering au fost schimbate de curand,

Ce ziceti? De la ce ar mai putea fi? Pe unde m-as mai putea uita sa vad daca nu cumva este din alta parte.In modul sport si manual nu se simte absolut de loc.Oricum eu sunt in zona zoster cu treaba asta.De aceea intrebam daca se mertia sa fac o resoftare la cutie dar daca cei de la BMW Autotransilvania joaca ruleta ruseasca cu noi mai bine nu o fac.Atunci cand am luat masina in septembrie nu a avut aceste simptome, doar in momentul aparitie frigului.

Link to comment
Share on other sites

Si la mine to asa face, dar mai urat un pic, adica tremura bine de tot cand iau piciorul dupa acceleratie, dar nu numai in R si D tot asa face, indiferent cum o las masina cand ies din parcare are boala asta, tot asa pana se incalzeste bine motorul/cutia. La frig vad ca s-a mai accentuat un pic tremuratul (o vibratie puternica a masinii, care pleaca de la cutie/motor) Si eu banuiesc suportii de la cutie dar eu ii am si pe cei de la motor uzati. Edited by JaMb0
Link to comment
Share on other sites

salut,

 

 

am si eu o problema asemanatoare. la mine nu se simt socuri la schimbarea treptei de viteza, se simte atunci cand schimb din P in D sau din N in D. se simte un soc pe spate, ca si cum s-ar lasa masina. stie cineva de la ce este? am fost la bmw filaret si mi-a zis ca e normal. precizez ca am un 318i 2002 fl. mai are cineva aceeasi problema?

Edited by bonenny
Link to comment
Share on other sites

ai lipsit de lectia de fizica la scoala!

Rotile incearca sa impinga prin rotire masina. Masina e oprita de frana. Ramane doar miscarea de rotire, care desi nu urneste masina, reuseste totusi sa o apese mai puternic pe arcuri, si prin urmare masina se lasa mai jos.

 

Dar de torgue steering ce zici? la tractiune fata si motoare longitudinale apesi mai tare acceleratia si masina o ia intr-o parte. Iei de pe acceleratie in frana de motor si masina o ia in partea cealalta. Ia zi de ce oare?

Link to comment
Share on other sites

se simte atunci cand schimb din P in D sau din N in D. se simte un soc pe spate, ca si cum s-ar lasa masina. stie cineva de la ce este? am fost la bmw filaret si mi-a zis ca e normal. precizez ca am un 318i 2002 fl. mai are cineva aceeasi problema?

"Problema" asta o patim toti care avem cutie automata. E normal sa se simta ceva cand bagi masina in viteza si frana trebuie sa tina masina in loc.

E ca si cum s-ar incorda masina, e normal sa simti cum cupleaza cutia.

Link to comment
Share on other sites

Deci ziceti ca s-ar putea sa fie de la suportii(tampoanele) de la cutiie? Nu de alta dar mecanicul la care am fost zicea ca sunt ok si nu trebuie schimbati, doar suportii de la motor zice a ceva de unul ca este putin mai uzat. Dar acuma ca s-a mai incalzit pe afara tremurul nu mai este asa de pronuntat mai persista dar nu il simt asa de tare precum la temperaturi de -6 ,- 7grd C.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
pentru cei care mai au anumite socuri la cutiile steptronic le recomand sa incerce resetarea lor,cea pe care o poate face fiecare acasa...treaba sta in felul urmator,apesi pedala la fund dupa clicul de la kick down,pui contactul masinii,si tii pedala apasata la fund timp de vreo 35-40 secunde.apoi iei contactul,dupa care pornesti masina.La mine a avut efect si numi vine sa cred,cutia schimba altfel,masina parca e mai agera, si la stop nu mai am socuri.Citisem treaba asta intr-un topic mai vechi,dar eram foarte sceptic cu privire la veridicitatea acestei operatiuni,si uite ca merge.
Link to comment
Share on other sites

pentru cei care mai au anumite socuri la cutiile steptronic le recomand sa incerce resetarea lor,cea pe care o poate face fiecare acasa...treaba sta in felul urmator,apesi pedala la fund dupa clicul de la kick down,pui contactul masinii,si tii pedala apasata la fund timp de vreo 35-40 secunde.apoi iei contactul,dupa care pornesti masina.La mine a avut efect si numi vine sa cred,cutia schimba altfel,masina parca e mai agera, si la stop nu mai am socuri.Citisem treaba asta intr-un topic mai vechi,dar eram foarte sceptic cu privire la veridicitatea acestei operatiuni,si uite ca merge.

 

Interesant, sunt curios si eu cat de reala este aceasta"resetare" . Primesti si un mesaj de confirmare precum ca resetare a avut loc cu succes? Sau iti dai tu seama ca merge altfel masina dupa ce faci o plimbare cu ea?

Link to comment
Share on other sites

eu i-am facut upgrade de soft, ceea ce automat duce cred si la resetarea parametrilor invatati pana atunci de cutie. Si tot n-am simtit ca s-ar misca altfel

 

Eu mai nou imi tot bat capul cu comportamentul ciudat care il are motorul pornit RECE ( afara sub 0 grade, si motorul rece intern - dupa ce n-a mers cu el min 24 ore).

 

Porneste binisor, sta la relanti foarte bine, cam 900 ture.

Cand pun pe D incepe sa se miste normal cu 1-2-3km/h. Dar peste viteza asta urca FOARTE greu, indiferent cat apas acceleratia. De obicei creste viteza greu pana pe la 10km/h, dupa care isi da drumul - chiar incepe sa se si auda un mic fasait cum se dezmorteste si turbina

 

Daca e foarte frig afara, in loc sa accelereze peste ~3km/h, uneori se opreste motorul. Ce sa-i fac, ca n-am ambreiaj :twoup:

 

Dupa logica mea dintr-un motiv necunoscut mie, motorul scoate foarte putin cuplu in acesti prim 20m, si daca e foarte frig afara si uleiul gros, nu face fata solicitarilor cutiei si se opreste.

 

 

Se mai comporta la cineva asa? Oare ce ar trebui sa verific?

Nu m-a deranjat prea mult cand tragea prost, pana a inceput sa se opreasca acum ca e mai frig.

Oricum te simti penibil cand pleci de pe loc, mai ca vrei sa te impinga cineva :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.