Jump to content

Actuator turbina e46


Recommended Posts

Salut

As vrea si eu o parere.La un e46 320d nfl la relanti cum trebuie sa stea tija de la actuatorul de la turbina?Aici se vede clar ca ea este trasa pana in capat.http://www.youtube.com/watch?v=zgynxjreLB4&feature=mfu_in_order&playnext=1&videos=Q63n2m4Dkyg.problema este ca la mine ea sta doar pana la jumatate trasa.Am schimbat 3 electrovalve de vacum si tot asa sta.Fara electrovalva , deci cu vacumul pus direct pe actuator o trage pana in capat.De cine e conditionata electrovalva sa inchida si sa deschida?

Link to comment
Share on other sites

Parca este actuator, cel care regleaza vacumul pt tija geometriei variabile de la turbina. Nu stiu ce intelegi tu prin a trage tija pana la capat. Tija trebuie sa aiba o cursa de vreo 10 mm daca nu ma insel. Actuatorul ala ar trebui sa fie comandat de ECU. Tija ti-o trage in functie de incarcarea motorului.
Link to comment
Share on other sites

Parca este actuator, cel care regleaza vacumul pt tija geometriei variabile de la turbina. Nu stiu ce intelegi tu prin a trage tija pana la capat. Tija trebuie sa aiba o cursa de vreo 10 mm daca nu ma insel. Actuatorul ala ar trebui sa fie comandat de ECU. Tija ti-o trage in functie de incarcarea motorului.

 

 

La asta m-am referit.Se vede clar ca este trasa pana in capat la relanti si eliberata in ture.La mine nu o trage decat pana la jumatate
Link to comment
Share on other sites

Tija are un reglaj, daca nu este corespunzator facut e posibil sa ai problemele astea. Sau daca ai furtune cacum fisuratE

 

 

Am schimat recent furtunele.Curios e ca fara electrovalva tija e trasa pana in capat .Cand ii pun electrovalva nu mai este trasa decat de jumatate.Am facut si curatirea electrovalvei care ai descriso intr-un topic la seria 3 dar fara nici un rezultat.Am observat ca daca obturez stutul unde este sita ,atunci trage tija de la actuator pana in capat dar nu o mai lasa sa se miste cand accelerez.La tine tija este trasa pana in capat cand este la relanti?

Link to comment
Share on other sites

Furtunele sunt puse bine am verificat.@ionatan la tine unde sta tija de la actuator la relanti?Trasa la maxim?Chiar daca a ta nu e pe vacum cred ca nu e nici o diferenta in cum ar trebui sa stea corect

Trebuie sa stea trasa la maxim.....ia verifica rezervorul de vacuum..... nu cumva pierde?

Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa stea trasa la maxim.....ia verifica rezervorul de vacuum..... nu cumva pierde?

 

Nu pierde pentru ca am incercat si fara el deci direct vacumul pe electrovalva.Am observat ca daca scot mufa de la debitmeru tija ramane la fel (la jumatate trasa).Poate sa fie din debitmetru?Cu mufa scoasa de la debitmetru masina merge mult mai rau.

Link to comment
Share on other sites

.Poate sa fie din debitmetru?Cu mufa scoasa de la debitmetru masina merge mult mai rau.

Normal...numai la benzinare se vede imbunatatire......

nu e debitmetrul.....

 

Atunci cine transmite informatia la electrovalva?Daca ar fii sa elimin piesele care sigur nu sunt de vina :electrovalva,senzorul de presiune din spatele admisiei , furtune de vacum rezervor de vacum + cum zice dereglatu debitmetru.Ce mai ramane?

Edited by gojy
Link to comment
Share on other sites

Din cele 4 electrovalve 2 sunt noi.Legat de tester singurul defect este lipsa de presiune in turbina din cauza actuatorului care nu trage tija .Alte coduri de eroare nu mai am.

 

Cand ai schimbat senzorul de presiune trebuia sa cureti si unde intra in admisie ca poate este canalul este plin de calamina ( degeaba este curat senzorul daca din admisie nu vine nimic si senzorul nu citeste bine). A mai patit cineva asa ceva si tot asa a schimbat multe

Link to comment
Share on other sites

Din cele 4 electrovalve 2 sunt noi.Legat de tester singurul defect este lipsa de presiune in turbina din cauza actuatorului care nu trage tija .Alte coduri de eroare nu mai am.

 

Cand ai schimbat senzorul de presiune trebuia sa cureti si unde intra in admisie ca poate este canalul este plin de calamina ( degeaba este curat senzorul daca din admisie nu vine nimic si senzorul nu citeste bine). A mai patit cineva asa ceva si tot asa a schimbat multe

 

Am curatat toata admisia deci inclusiv si locasul in care intra senzorul.Sunt curios de o treaba electrovalva 'moduleaza'?Adica deschide si inchide si atat sau deschide si inchide mai mult sau mai putin.(ex 10% 30% in functie de ceva care ii da comanda)

Link to comment
Share on other sites

Pai daca din tester poate sa ii dea comanda sa deschida egr-ul 20% inseamna ca poate comanda si in functionarea normala a motorului, in functie de necesitate. Inca nu mi-am dat exact seama cum face asta, probabil variaza tensiunea pe terminalele solenoidului.

 

Ceea ce am zis mai sus e doar o presupunere... daca cineva stie mai multe rog sa posteze

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Azi mi am confectionat singur o instalatie de vacum dintr-un aspirator.Am verificat toate electrovalvele pe care le am acasa (5 buc).Toate lucreaza: la intrare 0.65 bar in momentul in care le alimentez la 12 v la iesire am tot 0.65,deci lucreaza.La mine pe masina la iesire am doar 0.4 insuficient sa mi traga tija pana in capat.Din cate am citit pe net la bornele electrovalvei este o tensiune de 12v permanenta si un minus comandat de unitate in functie de "ceva".Oare de ce?
Link to comment
Share on other sites

deci ...sper ca am citit aproape tot. in primul rand verifica cat vacuum ai pe instalatie. cu un manometru pt vacuum( parca 0,9 cu negativ din cate imi amintesc). daca e in regula...stiind ca ai schimbat electrovalva de la turbo...mai ai doua variante.. Capsula care comanda tija este defecta si pierde vacuum , sau tija este blocata partial si asta poate veni daca exista un blocaj al voletilor de la geometria variabila.

 

Ia le pe rand.

Succes

 

si in legatura cu electrovalvele de turbo si egr ( sunt identice) ele nu sunt de genul On si OFF..ci inchid/deschid progresiv chiar cu oscilatii de multe ori pe secunda... si de aceea chiar o electrovalva aparent buna poate fi nu defecta ci inceata.. se misca greu. Apropo..nu incerca sa o cureti cu nici un spray ca e Adio poti scoate filtrul de pe ea si il poti curata cu alcool izopropilic dar atat. doar filtrul

Edited by fabio29
Link to comment
Share on other sites

deci ...sper ca am citit aproape tot. in primul rand verifica cat vacuum ai pe instalatie. cu un manometru pt vacuum( parca 0,9 cu negativ din cate imi amintesc). daca e in regula...stiind ca ai schimbat electrovalva de la turbo...mai ai doua variante.. Capsula care comanda tija este defecta si pierde vacuum , sau tija este blocata partial si asta poate veni daca exista un blocaj al voletilor de la geometria variabila.

 

Toata operatiunea am facuto cu un manometru.Am 0.65 bari negativ pe instalatie (atata da cartea) deci e ok.Problema e ca la iesirea din electrovalva (http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=11_3331&hg=11&fg=45) furtunul 10 am doar 0.4 bari negativ si tija este trasa pana la jumatate.Cu furtunul de vacum 9 direct pe actuator tija este trasa pana in capat deci nu e blocata.

Link to comment
Share on other sites

In primul rand...!!!! ca sa nu ma intram in polemici..CE PROBLEMA ARE MASINA???????? ce nu merge? vreau sa stiu ce nu e ok...si cu faza cu actuatorul fa o diagnoza cu livedata si vezi ce face turbo ar trebuie sa ajunga in sarcina maxima la un 1,3 BAR cu varf de maxim 1,4 dupa 3 mii ture sa se stabilizeze undeva pe la 1,2. daca it face oscilatii atunci discutam mai departe. daa nu e ok. lasa tija minim maxim..eu nu stiu cum ati vazut ca e maxim trasa ...cum ati comparat? ma rog...irelevant acunm. ce face masina rau asta sa spui
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.