Jump to content

Pornire masina din casa.


Fan_XBMW

Recommended Posts

Mai documenteza-te, uleiul se verifica asa cum am spus eu.

Esti culmea!

 

http://www.ehow.com/how_103_check-oil.html

http://answers.yahoo.com/question/index?qi...12055924AAR3dyJ

http://www.2carpros.com/articles/checking-fluid-levels

 

http://luuk.xs4all.nl/bmwboeken/bmwe34manual/small50/pg62.jpg

 

 

Nu trebuie neaparat sa fie frig frig cand il verifici, dar macar lasi motorul oprit 5-10 minute ca sa se scurga uleiul inapoi in baie ca de acolo il verifici. In handbook-ul E34 zice ca e cel mai corect la rece, inainte sa pornesti motorul. In handbook-ul pt E39 (pagina 149) vad ca iti zic sa-l verifici la 5 minute dupa ce ai oprit motorul. Probabil ca nu sunt diferente foarte mari.

http://www.bmwtips.com/OwnersManuals/2000M...-SportWagon.pdf

 

Oricum, nu-l verifici imediat dupa ce ai oprit motorul. Asta e cam singurul mod de a verifica gresit nivelul uleiului.

 

In general ma pot exprima foarte bine, eram obosit si n-am dat suficienta atentie. Mi-am recunoscut greseala, insa n-am zis perle, doar m-am exprimat insuficient de explicit.

Bun, deci ai gresit. Aici putem sa cadem de acord.

 

Pai de unde sa contesti daca tu nu cunosti ce sunt aia polimeri, dupa tine un lichid oarecare si uleiul de motor sunt cam tot aia.

Stiu ce sunt aia polimeri asa cum stii si tu: m-am uitat pe wikipedia cu 2 minute inainte sa postez. :twoup: Si inca o data zic, nu adusese nimeni vorba de polimeri fiindca erau pe langa discutie. Tu ai vrut sa pari mai destept si sa pui un post lung in care ne povestesti tu din experienta ta vasta cu polimeri. :)

Noi vorbeam de comportamentul motorului la rece, in speta comportamentul uleiului. Uleiul, la fel ca orice substanta de pe pamantul asta devine mai fluida o data cu cresterea temperaturii. Deoarece caldura = energie, cu cat e mai multa caldura, cu atat moleculele si atomii unei substante au mai multa energie, se misca mai repede (miscarea browniana) si devin instabile, legaturile dintre atomi cedand, acestia sunt liberi sa se supuna celorlalte forte (atractia gravitationala face ca apa sa curga, diferentele de presiune fac gazele mai usoare ca aerul sa urce, etc). Desigur nu toate substantele sunt la fel de sensibile la schimbari de temperatura. Datorita tipului de legaturi intre atomi anumite substante isi schimba starea de agregare pe o plaja relativ mica de temperaturi (apa in doar 100 grade) in timp ce altele au nevoie de mii de grade pentru a se schimba (otelul, wolfram, etc.). Ideea de baza e ca pe masura ce temperatura creste o substanta devine mai fluida (sau chiar gazoasa), astfel fierul se topeste si devine lichid, iar pe masura ce temperatura scade substantele devin mai vascoase pana devin solide. De aceea pe la -200 grade celsius pana si gazele precum azotul devin lichide.

Am terminat cu lectiile de fizica si chimie?

 

Asa se putea interpreta, insa nu asta am vrut sa zic.

Sorry, dar nu te cred.

 

5W este vâscozitatea la rece, iar 40 este vâscozitatea la cald.

 

Din moment ce uleiul este la rece mai puÞin vâscos, pe cale de consecinÞã logicã nu este mai fluid?

Eu de aici trag urmatoarele concluzii:

1) Nu stii ce reprezinta numerele alea de pe ambalajul unui ulei.

2) Din cauza asta ai inteles gresit ca un ulei multigrad e mai putin vascos la rece decat la cald si de aceea ai zis si ca e mai fluid cand e mai rece.

 

Nu vad de ce m-as comporta altfel decat de obicei de sarbatori.

 

Faza aia cu "sa fim mai buni de sarbatori" mi se pare o tampenie.

 

Eu incerc sa ma port corect intotdeauna, nu doar de sarbatori.

Cred ca ideea e fiindca suntem niste nenorociti 364 zile pe an, macar o zi sa incercam sa fim mai buni. Daca te chinui sa fii bun si restul zilelor, atunci comporta-te ca de obicei. :)

 

 

Craciun Fericit! Ma duc sa impodobesc bradul...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Esti culmea!

 

http://www.ehow.com/how_103_check-oil.html

http://answers.yahoo.com/question/index?qi...12055924AAR3dyJ

http://www.2carpros.com/articles/checking-fluid-levels

 

http://luuk.xs4all.nl/bmwboeken/bmwe34manual/small50/pg62.jpg

 

 

Nu trebuie neaparat sa fie frig frig cand il verifici, dar macar lasi motorul oprit 5-10 minute ca sa se scurga uleiul inapoi in baie ca de acolo il verifici. In handbook-ul E34 zice ca e cel mai corect la rece, inainte sa pornesti motorul. In handbook-ul pt E39 (pagina 149) vad ca iti zic sa-l verifici la 5 minute dupa ce ai oprit motorul. Probabil ca nu sunt diferente foarte mari.

http://www.bmwtips.com/OwnersManuals/2000M...-SportWagon.pdf

 

PĂŁi vezi, lucrurile s-au mai schimbat de la E34.

Varianta mea e exact ca aia din manualul de E39, la fel spunea Âşi Paul pe forum, la fel am citit ĂŽn mai multe surse.

 

 

 

Oricum, nu-l verifici imediat dupa ce ai oprit motorul. Asta e cam singurul mod de a verifica gresit nivelul uleiului.

Eu n-am spus cĂŁ trebuie verificat imediat, ĂŽnsĂŁ ĂŽn orice caz, nu cred cĂŁ e corect sĂŁ-l verifici cu motorul complet rece.

 

MĂŁ rog, este posibil sĂŁ varieze treaba ĂŽn funcĂžie de marcĂŁ Âşi motor.

 

Bun, deci ai gresit. Aici putem sa cadem de acord.

 

E chiar aÂşa important pentru tine?

Evident cĂŁ uneori mai greÂşesc, doar sunt om.

La cât de multe posturi am, câteva greºeli nici nu mai conteazã, unii scriu 10% din cât am scris eu ºi au zeci de greºeli la activ, zeci de aberaÞii.

 

 

 

Stiu ce sunt aia polimeri asa cum stii si tu: m-am uitat pe wikipedia cu 2 minute inainte sa postez. :twoup: Si inca o data zic, nu adusese nimeni vorba de polimeri fiindca erau pe langa discutie. Tu ai vrut sa pari mai destept si sa pui un post lung in care ne povestesti tu din experienta ta vasta cu polimeri. :)

Noi vorbeam de comportamentul motorului la rece, in speta comportamentul uleiului. Uleiul, la fel ca orice substanta de pe pamantul asta devine mai fluida o data cu cresterea temperaturii. Deoarece caldura = energie, cu cat e mai multa caldura, cu atat moleculele si atomii unei substante au mai multa energie, se misca mai repede (miscarea browniana) si devin instabile, legaturile dintre atomi cedand, acestia sunt liberi sa se supuna celorlalte forte (atractia gravitationala face ca apa sa curga, diferentele de presiune fac gazele mai usoare ca aerul sa urce, etc). Desigur nu toate substantele sunt la fel de sensibile la schimbari de temperatura. Datorita tipului de legaturi intre atomi anumite substante isi schimba starea de agregare pe o plaja relativ mica de temperaturi (apa in doar 100 grade) in timp ce altele au nevoie de mii de grade pentru a se schimba (otelul, wolfram, etc.). Ideea de baza e ca pe masura ce temperatura creste o substanta devine mai fluida (sau chiar gazoasa), astfel fierul se topeste si devine lichid, iar pe masura ce temperatura scade substantele devin mai vascoase pana devin solide. De aceea pe la -200 grade celsius pana si gazele precum azotul devin lichide.

Am terminat cu lectiile de fizica si chimie?

Bunã Încercare, Însã eu rãmân la pãrerea mea cã nu aveai habar despre polimeri, aveai impresia cã uleiurile auto se comportã ca orice alt lichid.

Ăi-am explicat cĂŁ nu este aÂşa.

Polimerii nu erau pe lângã discuÞie din moment ce influenteazã vâscozitatea uleiului, iar vâscozitatea uleiului este esenÞialã pentru protejarea motorului la rece.

Dacã uleiul ar fi foarte vâscos la rece, ar dura mai mult sã circule prin motor ºi lipsa de ungere ar duce la distrugerea pieselor interne din motor.

 

 

 

Sorry, dar nu te cred.

N-ai decât sã crezi ceea ce doreºti.

 

 

Eu de aici trag urmatoarele concluzii:

1) Nu stii ce reprezinta numerele alea de pe ambalajul unui ulei.

2) Din cauza asta ai inteles gresit ca un ulei multigrad e mai putin vascos la rece decat la cald si de aceea ai zis si ca e mai fluid cand e mai rece.

quote

 

Tragi niÂşte concluzii pripite.

Am citit o grĂŁmadĂŁ de lucruri despre uleiuri, Âştiu foarte bine ce ĂŽnseamnĂŁ acele valori.

Doar m-am exprimat greÂşit.

Dacã n-aº fi ºtiu care-i treaba, nu aveam cum sã scriu atâtea lucruri despre vâscozitate ºi ulei În postul de mai sus.

 

 

Cred ca ideea e fiindca suntem niste nenorociti 364 zile pe an, macar o zi sa incercam sa fim mai buni. Daca te chinui sa fii bun si restul zilelor, atunci comporta-te ca de obicei. :)

Craciun Fericit! Ma duc sa impodobesc bradul...

 

Ăia care sunt niÂşte nenorociĂži 364 zile pe an degeaba mai ĂŽncearcĂŁ sĂŁ fie buni de sĂŁrbĂŁtori, e chiar o dovadĂŁ de ipocrizie sĂŁ faci asta.

 

Ori eÂşti un om bun ĂŽntotdeauna, ori nu eÂşti Âşi trebuie sĂŁ-Ăži asumi acest lucru.

 

CrĂŁciun fericit!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Eu am spus doar cĂŁ este bine sĂŁ aÂştepĂži 1-2 minute..

 

din Ciupanezu :)

 

poate ai ratat partea de mai sus "drive away at moderate engine speeds immediately after starting" si ca ce ai subliniat tu e o exceptie si chiar si asa se recomanda doar jumatate de minut...however,what do bmw engineers have on romanian talent? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.