Jump to content

Problema ceasuri de bord


Recommended Posts

Salut, am o problema cu ceasurile de bord la E46 FL, care nu mai merg de nici o culoare. Nu merge nici computerul, nici lumina si nici acele nu mai indica nimic.

Cand pun contactul se aprinde doar martorul pt. airbag si cel de ABS.

Am verificat sigurantele si sunt ok. In rest totul functioneaza perfect.

 

Aveti idee ce ar putea fi ??

Link to comment
Share on other sites

Salut, am o problema cu ceasurile de bord la E46 FL, care nu mai merg de nici o culoare. Nu merge nici computerul, nici lumina si nici acele nu mai indica nimic.

Cand pun contactul se aprinde doar martorul pt. airbag si cel de ABS.

Am verificat sigurantele si sunt ok. In rest totul functioneaza perfect.

 

Aveti idee ce ar putea fi ??

 

eu totusi zic sa te mai uiti la sigurante. la nfl clar e o siguranta din care se stinge cam tot ce tine de instrumente de bord.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Salut! Am un 318d e46 2004 fl 316cp si azi dimineata m-am lovit exact de aceasi problema ,instrumentele de bord nu mai functioneaza(vitezometrul, turometrul, temperatura apa, nivel de combustibil, luminile de avertizare, afisaj km etc.)totul e mort.Cand pun contactul se aprin doar becul de airbag si cel de ABS. E tare ciudat, cred ca are legatura cu bateria, spun asta ptr ca masina nu a mai pornit de dimineata decat cand i-am dat curent.E prima data cand raman fara baterie dar totusi nu inteleg legatura cu instrumentele de bord. Am verificat sigurantele din torpedou si par a fi ok, am deconectat minusul de la baterie si peste 10 minute l-am legat la loc si tot degeaba,bordul e mort in rest totul functioneaza perfect.Din cate stiu ar trebui sa mai existe sigurante si in alta parte decat in torpedou, stie careva pe unde sunt? Oare faptul ca am ramas fara baterie a determinat problema cu instrumentele din bord, are vre-o legatura ? Bateria nu era moarta de tot,cand am pus contactul s-au aprins becul de airbag si ABS si in plus am deschis din din alarma masina.Inteleg ca poate fi bateria pe duca sau ca alternatorul nu incarca(asta am sa verific)dar nu inteleg de ce nu functioneaza instrumentele de bord.Mentionez ca masina a stat o saptamana nepornita, cand am parcat masina ultima data totul era in regula. Se pare ca s-a stricat stand :unsure:
Link to comment
Share on other sites

Am facut cateva masuratori in ceea ce priveste bateria si incarcarea si acum pare ok (dealtfel masina porneste la fel de frumos acum la fel ca inainte sa apara problema, astept sa vad daca mai moare...e posibil ca alarma sa-mi fi mancat curentul din baterie, a fost cuplata mai bine de o saptamana, mai ales ca e cu senzor de perimetru si au frecat-o astia non stop prin parcare),dar poate sa fie si pe moarte dat fiind faptul ca are cam 7 ani(e bateria originala a masinii)...bateria o tin sub obsevatie dar problema e ca nu stiu ce sa fac cu instrumentele de bord care nu mai functioneaza deloc(am scos si cesurile ,m-am uitat pe la mufe, pini sunt ok ,nu e oxidat nimic). In cutia de sigurante singura care se comporta diferit e cea cu nr 22(diesel) in sensul ca la verificare nu se aprinde lampa nici pe un piciorus nici pe celalalt, dar siguranta e buna(nu e arsa)...ma gandesc ca e posibil sa fie un defect pe acel circuit dar nu ma pricep sa caut mai departe(relee sau mai stiu eu ce)oricum nu am certitudinea a siguranta aceea nu trebuie sa se comporte asa. Crezi ca daca pun baterie noua isi vor reveni instrumentele in bord ?...sau e chestiune de scanner, tester, de resetat ceva sau mai stiu eu ce ?
Link to comment
Share on other sites

Baieti bordul si-a revenit ca prin minune, am mers la diagnoza la un tip foarte avizat in bmw-uri, dar care nu a reusit sa se conecteze la comp. masinii ptr ca nu-i dadea voie din ceasuri. In consecinta am luat fain frumos bordul de pe masina lui si l-am pus pe a mea si functiona. Omul de buna credinta a zis ca e un scurt pe placa electronica , asta dupa ce in prealabil a desfacut bordul ptr o inspectie vizuala(a zis ca nu are ce sa-i faca si ca eventual un electronist meserias ar putea sa-l repare).Ajuns acasa pe seara am demontat ceasurile si le-am luat in casa ,le-am desfacut si am masurat ce m-am priceput pe-acolo, nu mare lucru(niste condensatori si niste diode)care pareau sa functioneze in regula,era cat pe ce sa ma apuc sa desfac ceasurile mai in profunzime , adica sa scot acele si display-ul ptr a ajunge in spatele placii sa masor mai multe piese,dar eram obosit si am lasat pe a doua zi ... si bine am facut. De dimineata a trebuit sa plec urgent undeva la prima ora, am luat bordul l-am montat la loc si l-am pus pe masina(fara el nu merg semnalizarile)si surpriza... :yahoo: functiona perfect. Mi-au ramas aprinse martorul de la frana de mana si cel de la dsc cateva secunde dupa care s-au stins de la sine si totul a reintrat in normal. Intrebare, ce sa fi fost, aveti idee ?...eu inclin sa cred ca are legatura cu faptul ca am ramas fara curent , probabil un condensator s-a blocat si cand l-am fredonat eu pe acolo cu aparatul de masura s-a descarcat si uite asa am revenit la sentimente mai bune vizavi de blacky a mea, ptr faza asta nu as fi iertat-o niciodata(cum sa pice bordul mah daca raman fara curent?)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Aceai problema am avut-o si eu. Am verificat toate sigurantele si erau ok, iar a doua zi cand sa dau ceasurile jos sa vad daca in interior pe placa e scurt ceasurile mergeau perfect. foarte ciudat sper sa nu mai apara problema.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salut! Am un 318d e46 2004 fl 316cp si azi dimineata m-am lovit exact de aceasi problema ,instrumentele de bord nu mai functioneaza(vitezometrul, turometrul, temperatura apa, nivel de combustibil, luminile de avertizare, afisaj km etc.)totul e mort.Cand pun contactul se aprin doar becul de airbag si cel de ABS. E tare ciudat, cred ca are legatura cu bateria, spun asta ptr ca masina nu a mai pornit de dimineata decat cand i-am dat curent.E prima data cand raman fara baterie dar totusi nu inteleg legatura cu instrumentele de bord. Am verificat sigurantele din torpedou si par a fi ok, am deconectat minusul de la baterie si peste 10 minute l-am legat la loc si tot degeaba,bordul e mort in rest totul functioneaza perfect.Din cate stiu ar trebui sa mai existe sigurante si in alta parte decat in torpedou, stie careva pe unde sunt? Oare faptul ca am ramas fara baterie a determinat problema cu instrumentele din bord, are vre-o legatura ? Bateria nu era moarta de tot,cand am pus contactul s-au aprins becul de airbag si ABS si in plus am deschis din din alarma masina.Inteleg ca poate fi bateria pe duca sau ca alternatorul nu incarca(asta am sa verific)dar nu inteleg de ce nu functioneaza instrumentele de bord.Mentionez ca masina a stat o saptamana nepornita, cand am parcat masina ultima data totul era in regula. Se pare ca s-a stricat stand :unsure:

 

 

si la mine a aparut problema asta..am verificat sigurantele

 

instrument cluster 10,34,43

board computer 7,41

 

 

totul parea ok..am pus iarasi contactul si si-a revenit...doar ca au ramas semnele de frana de mana si dsc aprinse pe portocaliu..

 

cum ati rezolvat problema?

puteti recomanda pe cineva in timisoara?

multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Nu este nici un defect,lasati sa functioneze caldura la Maxim 1 ora si dupa aceea faceti o scurta aerisire a masinii. 5minute. Dupa o ora totul va revenii la normal, Datorita multor zile cu umiditate mare in aer,se formeaza condens in bord. Deci,faceti o uscare a bordului si totul revine la normal. Vedeti si surpriza ca la altii s-a remediat singura problema.
Link to comment
Share on other sites

Problema se numeste lipitura "rece" sau contact imperfect. daca luati instrumentele de bord in casa unde sunt intre 21-28 grade este normal ca a doua zi dimineata sa functioneze perfect. datorita schimbarilor bruste de temperatura la nivelul placii electronice apare fenomenul de dilatare si contractare care produce fisuri in zona lipiturilor pieselor eletronice pe placa instrumentelor de bord, de aici si problemele voastre. se rezolva usor cu un letcon sau o suflanta de aer cald , fludor si ceva cunostinte in domeniu.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Salut,

Am um BMW 320 E46 136cp am 2 probleme cu masina una e ca nu mai functioneaza bordul,cand pun contactul se aprinde doar martorul de la ABS si AIR-bag restul e mort. Dupa ce pornesc motorul nu functioneaza nici ceasurile. A-2-a problema e ca imi merge ventilatorul de racire al motorului (clima) tot timpul cu contactul pus si jaluzelele de la radiator sunt deschise asta cu motorul rece. Aceste probleme au aparut dupa ce am dat jos electromotorul pentru reparatii si am schimbat bujiile incandescente. In urma demontarii galeriei am constatat ca firul de la injector era prins intre galerie si chiulasa,facea scurt era taiata izolatia si se vedeau firele. Cu firul de la injector am rezolvat,l-am cositorit si izolat acum e ok dar raman cu cele 2 probleme. Care ar fi cauza,masina a stat vreo 3 zile fara borna - era luata.

Edited by Alexandru30
Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat problemele,bordul era vinovat(ceasurile). Dupa cum am spus am luat borna de la baterie si cand am montato la loc,surpriza,ceasurile si indicatorii din bord erau morti. Probabil atunci cand am pus borna din cauza vreo unui soc de curent s-a stricat ceva in bord. Am luat un bord din dezmembrari si totul a reintrat in normal,inclusiv ventilatorul de racire al motorului.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Salut, da cum era sa nu patesc si eu beleaua cu ceasurile? Diferente de temperatura intre noapte-frig, dimineata-soare-cald=condens la greu pe si in masina. Mi-au luat-o si mie ceasurile razna, gen pun contact, se aprinde abs-ul si atat si electroventilatorul cu motorul rece. Reset din baterie (cam cat fumez o tigara fara borne). Pun bornele, fara cheie in contact se aprind martorul baterie, ulei, ABS si cruise control. Bag cheia in contact, pornesc, ceasurile isi revin. Opresc, scot cheia, se reaprind martorii aia. Am rezolvat problema, am scos bornele la baterie, nu se mai aprinde nimic, am plecat cu alta masina :)))))))))))))))))))

Ce dracu mai are jafu` asta al meu? Trebuie sa-i iau alte ceasuri? Problema cu condensul?Sigurante, ceva?Culmea, tehnic masina merge fara probleme, dar mi-e teama sa merg cu martorii aia asa sa nu ia naibii foc, mai patesc si vreo belea. Am pornit-o in seara asta, am lasat-o sa se incalzeasca vreo jumatate de ora (pana n-am mai putut eu sa stau in ea), sa vedem maine dimineata daca s-a uscat placa de baza de la ceasuri si daca mai face figurile astea.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 2 years later...

Salut, masina in cauza BMW E46 150 CP FL,

OK, am avut si eu aceasta problema cu nefunctionarea ceasurilor (cu exceptia celor doi martori mentionati mai sus de colegi) ulterior si-au revenit, din ce se pare cauza (la mine) a fost apa intrata in compartiment (umiditate mare pe mocheta la sofer), prin zona pedalelor, practic am gasit garnitura inferioara rupta la grila sub parbriz / element inferior parbriz / ornament sub parbriz / windshield cowl... chiar deasupra compartimentului pentru ECU/zona pedalelor. Acea garnitura inferioara in cauza, fiind parte comuna cu acea grila care este un element ce se deterioreaza frecvent in timp si in cazul meu a permis scurgerea apei intre parbriz si garnitura superioara, ulterior in locasul colector al apei de dedesubtul acestei grile totodata permitand (din cauza rupturii garniturii) ca apa sa treaca peste buza locasului colector si sa patrunda in interiorul masinii.

Bun asta fiind posibila cauza ce a dus la nefunctionarea ceasurilor, problema mea este urmatoarea:

dupa ce ceasurile si-au revenit (mers cu temperatura mare in interior pentru a usca mai repede) am constatat ca ceasul <ora> si kilometrajul instant, se tot reseteaza de fiecare data cand opresc si repornesc masina, rog cine imi poate da un sfat de la ce ar fi aceasta problema cu memorarea elementelor in cauza.

In atasament poza cu grila sub parbriz si zona unde garnitura inferioara a grilei era ciupita si permitea apei sa treaca peste (mentionez poza este facuta unei masini cu volan pe stanga)

res_f6fe4ad5e2560aa4e4d5d7a900d1c958.jpg

WhatsApp Image 2023-02-02 at 13.28.15.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.