Jump to content

Intra greu in treapta 1 - Se poate regla? Gresa?


Recommended Posts

Arta fina - dar trebuie sa ajungi cu cutia pe banc. Si eu nu cred ca este cazul inca. Probabil ca asta este solutia daca vrei sa fi riguros pana la capat.

 

Nu cred ca este cazul meu. Sa vad ce zice si mecanicul (o sa zica iar ca sunt inchipuit ca o sa ajung cu masina calda la el si o sa intre stas)

 

Hm :twoup: , la 206le "sotiei" intra usor si la cald si la rece.

 

Si la seat si skoda cu care merg des la fel- nu agata.

 

Daca este foarte frig trebuie sa impingi un pic mai tare - dar in nici un caz nu "agata". Adica cursa nu intampina niciun obstacol. Se simtye uleiul mai gros si frecarea mai mare dar merge fara hopuri.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Uleiul asta de cutie de BMW e foarte prost. La un ford tranzit pe la 150.000 km am vrut sa schimb uleiul din cutie (tot lifetime). Nu cred ca exagerez cu nimic daca afirm ca uleiul din cutie arata exact ca cel din bidon; era un rosu, transparent, clar. Desi dadusem banii si aveam uleiul de schimb am decis sa nu-l schimb (cred ca si in ziua de azi am sticla pe undeva prin boxa).

 

La BMW uleiul era tulbure; un maro inchis murdar (desi nu era umed nicaieri; sa zic ca ar fi luat praf din exterior). Cel din bidon era galben si transparent (asemanator cu cel de motor).

 

Mersul schimbatorului s-a imbunatatit fara sa umblu la timonerie cu 80%. 3,4,5,6 merg impecabil. 1 si 2 mai agata un pic (dar incomparabil mai putin).

masina are 174.000 km si uleiul nu a mai fost schimbat pana acum.

 

Nu merge cutia ca la seat - dar m-am obisnuit deja ca lucrurile merg mai greu la BMW (ambreiaj, volan, usi). Macar stiu o treaba - au fost coerenti astia din Munchen.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Am facut ieri schimbul; Concluzii:

1. Uleiul de cutie BMW il consider mai prost ca alte tipuri de ulei lifetime (am vazut ulei de cutie la 150.000 km care arata cel putin la inspectia optica 99% identic cu cel din bidon) Curat, clar, transparent

2. Intratul in viteze s-a imbunatatit cu un 70-80% (3,4,5,6) intra bine; 1 si 2 intra mai greu

 

Atases o poza cu uleiul scos (turnat intr-o sticla curata - de apa - taiata chiar inainte de operatiune). Ca descriere uleiul era tulbure, inegrit - ca un ulei care trebuie schimbat. Asta la inspectia vizuala. Poate din punct de vedere al proprietatilor era bun. Cert este ca acum intra mai usor in viteza.

 

http://img510.imageshack.us/img510/525/imgc201012160021.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

si la mine este o problema dupa ce bag a 5-a nu mai revine inapoi daca o scot, Numai daca e motorul cald. ce credeti daca schimb uleiul se va rezolva problema??sau trebuie sa ung timoneria, ceva?

no way, Hose!

vezi ca am pus un link mai sus. "sticky shifter" e o problema cunoscuta la cutiile bmw, de altfel ei au si un kit la vanzare, contiinand pinii ce tb inlocuiti. se gaseste doar la reprezentanta, iar detalii sunt si in TIS.

just another dirty job!

Edited by fao
Link to comment
Share on other sites

costuri, si de care ulei ai pus si cat! dar la mine la e46 318d ce ulei ar trebuie, tot ca al tau?

 

Eu am dat 110 pe litru. Deci 220 lei - ca ai nevoie de 2 litrii (in cutie intra 1.6l). Ca manopera am dat 250 leicu tot cu revizie.

Vezi ca ulei de cutie gasesti si cu 80 ron litrul. Din ce am inteles nu merge decat ulei original BMW (cei care au incercat alte variante au fost dezamagiti in mare masura). Eu din comoditate am rugat mecanicul sa comande ca imi era lene sa imi iau singur. (chiar daca stiam de unde sa iau mai ieftin).

 

MTF LT2 - este indicativul uleiului. Verifica in real OEM ce ai tu. (am inteles ca foarte multe au acest indicativ).

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/b/r/204.png

 

vezi ca am pus un link mai sus. "sticky shifter" e o problema cunoscuta la cutiile bmw, de altfel ei au si un kit la vanzare, contiinand pinii ce tb inlocuiti. se gaseste doar la reprezentanta, iar detalii sunt si in TIS.

just another dirty job!

 

Din ce vad eu acolo operatiunea este pentru cutiile de generatie mai veche. (pe una din poze sa vede MFT - LT1) Cred ca sunt cele de la NFL.

 

E34: Details on E34

E34 525i Sedan

E34 530i Sedan

 

E36: Details on E36

E36 328i Coupe

E36 328i Sedan

E36 328i Convertible

E36 M3 Sedan

E36 M3 Convertible

E36 M3 Coupe

 

E39: Details on E39

E39 525i Touring

E39 528i Touring

E39 528i Sedan

E39 530i Sedan

 

E46: Details on E46

E46 325xi Touring

E46 325xi Sedan

E46 328Ci Coupe

E46 328i Sedan

E46 330Ci Convertible

E46 330Ci Coupe

E46 330i Sedan

E46 330xi Sedan

 

E53: Details on E53

E53 X5 3.0i SUV

 

Z3: Details on Z3

Z3 Z3 2.8 Roadster

Z3 Z3 2.8 Coupe

Z3 Z3 3.0i Roadster

Z3 Z3 3.0i Coupe

Z3 Z3 M Roadster

Z3 Z3 M Coupe

 

Details for all

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

si la mine este o problema dupa ce bag a 5-a nu mai revine inapoi daca o scot, Numai daca e motorul cald. ce credeti daca schimb uleiul se va rezolva problema??sau trebuie sa ung timoneria, ceva?

no way, Hose!

vezi ca am pus un link mai sus. "sticky shifter" e o problema cunoscuta la cutiile bmw, de altfel ei au si un kit la vanzare, contiinand pinii ce tb inlocuiti. se gaseste doar la reprezentanta, iar detalii sunt si in TIS.

just another dirty job!

scuze, dar acolo te-ai exprimat "pt probleme cu schimbatul vitezeleor" , iar problema topicului era intrarea mai greoaie in anumite trepte, NU faptul ca levierul schimbatorului nu revine pe pozitia neutru din treapta a 5-a in dreptul treptei a treia. asa ca nu se putea trage o concluzie clara, iar ceea ce ai dat tu acolo nu stiu sa se bage cineva sa faca. ceea ce ai gasit tu pe net le englezi sau americani ..........greu de realizat la noi.

Link to comment
Share on other sites

n-am spus ca as fi explicat eu acolo ceva. aceeasi pb o am si eu, iar din ce am gasit prin TIS si autodata, parca, asta era rezolvarea, iar americanii sunt mai dati naibii ca romanii si au pus-o de un dyi, as vrea si eu sa am unele scule de aqcolo sa ma apuc de treaba...

codul kitului de reparatie se gaseste in autodata la capitolul common problems la e46.

Link to comment
Share on other sites

eu am fost vineri la reprezentanta pentru ca am crezut ca uleiul de vina si mi-au spus baietii ca uleiul e ca cel de floarea soarelui, adica curatm auriu, cum ar trebui sa fie. Mai mult, este la nivel. Deci schimbarea nu ar rezolva problema in cazul meu. Asa e la majoritatea si nu ai ce sa-i faci. M-am obisnuit si asta e.
Link to comment
Share on other sites

Eu m-am referit la Motanul ca masina lui are 170000km si banuiesc ca este cel original si are o uzura totusi. Kit ambreiaj:placa presiune, rulment si disc. Cunosc pe cineva care a schimbat volanta si ambreajul si tot ii intra greu in treapta 1 la prima pornire dimineata si dupa ce se incalzeste numai face probleme. Au fost cazuri cand s-a pus ulei mai de proasta calitate si nu intra deloc in viteza si dupa ce s-a schimbat uleiul si s-a pus cel original intra perfect in viteze, deci exista posibilitaea foarte mare sa fie de la ulei. Acuma depinde in care din cele 2 cazuri te aflii: ori piese ori un ulei.
Link to comment
Share on other sites

Si eu am intampinat aceeasi problema cu intratul cu dificultate a primelor doua trepte si din acest motiv am decis in vara sa schimb uleiul din cutie.Dupa schmb situatia s-a mai ameliorat dar tot se simte o oarecare dificultate la primele doua trepte.Dimineata cand este rece la mine se rezolva daca introduc mai intai treapta a doua si dupa intra foarte usor in prima.Uleiul din cutie,cand l-am schimbat era foarte inchis la culoare si din cate am citit pe diferite site-uri,inegrirea uleiului se datoreaza materialelor folosite pentru piesele din interiorul cutiei care sunt facute din nu stiu ce tip de metal care este de culoare neagra si nu din cauza ca uleiul nu mai este bun.
Link to comment
Share on other sites

inegrirea uleiului se datoreaza materialelor folosite pentru piesele din interiorul cutiei care sunt facute din nu stiu ce tip de metal care este de culoare neagra si nu din cauza ca uleiul nu mai este bun.

 

La mine schimbatul uleiului nu a avut doar scop estetic. Chiar intra mai bine in viteze vizibil (3,4,5,6 merg impecabil acum). Inainte nu "agatau" dar parca impingeam mai mult. Acum intra mult mai usor. Si marsarier-ul nu mai are probleme (inainte avea si el).

Singurele care mai "agata" sunt 1 si 2 (sunt cele mai folosite).

Citisem ca la unii s-a imbunatatit dupa schimbul de ulei (la majoritatea) si la altii nu (mult mai putini la numar).

 

 

PS: Eu daca imi fac timp m-as duce sa gresez un pic timoneria (poate o fi praf-nisip pe tijele respective). Acum e undeva la limita acceptabilului. Asa cum am spus - schimbatul uleiului a rezolvat 80% din problema.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Au trecut cateva luni bune si nu am mai fost la gresat timoneria (nu am mai avut motiv). Intra in viteza cam cu 20% mai greu decat la seat - adica acceptabil.

Inainte sa schimb uleiul chiar ma deranja. Nici nu am mai avut temperaturi de -10 / -15 grade (temperaturi la care se manifesta cel mai evident). Una peste alta - intra in viteza ca o cutie in mintile ei.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.