Jump to content

Discuri si placute de frana


tiberiuenache

Placute si discuri  

687 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

oare la cati km este opim sa schimbi discurile de frana?

evident unii le uzeaza mai repede, altii mai greu.

exista vreun aparat de masurat uzura astfel incat sa nu le schimbi prea devreme sau prea tarziu?

Edited by edit
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

oare la cati km este opim sa schimbi discurile de frana?

evident unii le uzeaza mai repede, altii mai greu.

exista vreun aparat de masurat uzura astfel incat sa nu le schimbi prea devreme sau prea tarziu?

..consider ca merita schimbate o data ce se ajunge binisor pe partea cea mai lata a placutei. Citisem intr-un loc ceva de genul asta..

 

Dupa cum se stie, reamintesc, placutele au o suprafata de contact mai mica cand sunt noi (placuta privita de sus, pe la senzor-daca s-ar putea..; nu din directia in care calca pe disc), apoi dupa cam jumatate din viata lor trec pe o suprafata mai mare.

 

Oricum, in general niste placute mai moi sunt mai bune (alea care lasa praf negru pe jante :Devil: ) decat placutele dure.

 

Le schimbi mai des, franezi in conditii normale mai eficient.

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

A folosit cineva placute ATE low dust? Ma tenteaza si as vrea ceva pareri. Faptul ca nu mai murdaresc jantele, etrierele si alte piese pe acolo mi se pare un mare avantaj. Uneori spal masina doar pentru acel praf.

 

Bonus: sunt si mai ecologice, acel praf este daunator pentru mediu. :flowers:

 

ate-ceramic-front-brake-pads-for-bmw-e39-324-348mm-e38-x5-e53-332mm-x3-e83.jpg

Link to comment
Share on other sites

A folosit cineva placute ATE low dust? Ma tenteaza si as vrea ceva pareri. Faptul ca nu mai murdaresc jantele, etrierele si alte piese pe acolo mi se pare un mare avantaj. Uneori spal masina doar pentru acel praf.

 

Se pare ca ar trebui impercheate cu ATE Power Disc pentru o franare eficienta/productiva

 

http://www.ate-brakes.com/products/

 

"ATE brake pads far exceed the requirements of the legal ECER90 directive. Ground-breaking products, such as the low-dust ATE Ceramic brake pads, underline our power of innovation. And sport brakes like the ATE PowerDisc guarantee maximum braking power at high speed and in critical situations."

 

[Nu cred ca regula generala de imperechere a discurilor cu placute in functie de viteza specifica s-a schimbat..

 

Iar daca vrei sa fii MAI prietenos cu mediu, accelerarea excesiva si franarea in ultimul moment prin franare frecventa dauneaza (mediul si eficienta deplasarii..) mai mult decat placutele fara praf.. (pe jante)]

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Recent am schimbat discurile la F11 525 lci pe fata: am pus discuri si placute Brembo, pret undeva la 1600 ron piesele. Feedback:

1. dupa 500km am simtit cu adevarat ca franeaza, au "muscatura" buna (initial franau foarte slabut, chiar ma gandeam ce naiba am cumparat);

2. la franari line (gen de la 20 km franat foarte fin), uneori scartaie;

3. praf pe jante foarte putin (comparativ cu Textar, care lasau foarte mult praf, dar nu fac zgomot!)

Data viitoare incerc Zimmerman perforate cu placute Ate!

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 5 months later...
Salut, trebuie sa schimb curand discurile si placutele pe fata la un 535xd F10. As pune Zimmermann perforate si placute ATE. E buna combinatia? Alte sugestii aveti? OE stiu ca-s cele mai bune dar si pretul e pe masura. Jurid am pus 335xd si placute Ferodo si am fost relativ multumit.
Link to comment
Share on other sites

Am eu Zimmerman perforat pe a mea, ĂŽși fac treaba, ĂŽnsĂŁ nu e mare diferenta ĂŽntre u ele normale si unele perforate, cel puțin in regimul normal de mers, ĂŽntr-adevĂŁr se simte daca mergi foarte tare si folosesti agresiv frâna, ĂŽnsĂŁ fac si un zgomot de zici ca pune frâna trenul sau avionul, un vajait puternic care descrește in intensitate pe masura ce te opresti, ai mers cu avionul atunci când aterizeazĂŁ si se aud motoarele sau frânele asa ca si cum pune motoarele pe invers. Nu aveam zgomotul asta ĂŽnainte cu nici o placuta sau disc normal, pun pe seama discurilor perforate.

 

Vezi ca Zimmerman perforate au 32 mm, iar limita minima acceptata este de 28 mm, când ai ajuns la 29 mm deja incepe volanul sa tremure, adicĂŁ fac Șanțuri pe ele si fac destul de nasol când ĂŽncep sa se ĂŽncĂŁlzeascĂŁ, eu le am rectificat o data deja si nu a ținut mult treaba, pun direct OE data viitoare.

 

In schimb brembo de pe spate care au fost mai calitative, tot perforate, sunt mai ok, iar limita este normal de 22 mm parca.

 

Vreo 35-40k am mers cu ele pana sa ĂŽnceapĂŁ sa facĂŁ urat, iar dupĂŁ 15-20k deja aveam mici vibrații la franare.

 

Deși aratĂŁ frumos, eu nu mai recomand perforate, bine ar fi OE dar știu cat sunt de scumpe, exista riscul sa apara vibrații la orice aftermarket, dar mai bine pune discuri normale, mĂŁcar sa nu te oftici când incepe sa ti vibreze de la astea perforate.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Merci Win pt informatii! Clar nu pun perforate, nu stiam ca fac asa zgomot! Mai am 10K de km sa ma gandesc ce voi pune. In trecut am pus pe E90 discuri si placute Textar. PLacutele scartaiau ft fin insa discurile au fost ft ok. Ma gandeam la discuri Zimmermann si placute ATE. ATE stiu ca e si producatorul dedicat pt BMW si ma gandesc ca-s bune :)
Link to comment
Share on other sites

Nu fac ĂŽntotdeauna asa, fac doar daca mergi tare si trebuie sa frânezi mai tare, nu auzi foarte des zgomotul, cel mai mult in exterior se intampla. Si textar sunt ok din punctul meu de vedere, ferodo iarĂŁși sunt ok, nu fac zgomot deloc. Am pus OE acum pe astea perforate, nici o diferenta ĂŽntre ferodo de data trecutĂŁ. Tot discurile schimba frânarea cel mai mult.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Saluare,

 

Experianta pe propria piele.

In toamna, am schimbat discurile si placutele fata cu ATE (Discuri in 2 materiale la fel ca cele orifinale) --> in Decembrie, dupa nici 2000Km, au inceput sa bata in volan la frane peste 80Km/h.

Am schimbat din nou totul cu OE (diferenta de cativa zeci de lei intre ATE si OE). Discurile nu stiu de cine sunt facute, dar sunt mai usoare (le fel ca cele date jos de pe masina cu oarecare difernta), plautele sunt TEXTAR (a nu se onsidera reclama) cu stema si ambalaj BMW.

Toate la F11 m-au dus la 2800Ron vs 2600Ron ATE. Manopera nu o pun la socoteala, doar berile consumate de subsemnatul in timpul operatiunii de cate 2h de fiecare data.

 

Drumuri bune.

Edited by bogdanlitzoiu
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eu vreau sa o inteleg pe asta:

 

In toamna, am schimbat discurile si placutele fata cu ATE (Discuri in 2 materiale la fel ca cele orifinale) -->

 

 

WIN60, eu stiu un lucru si cred ca il stiu foarte bine. Si nu cred ca s-a schimbat prea mult, daca nu deloc:

La discuri normale se pun placute normale, pe care ti le da vanzatorul de pe raft.

Daca pui discuri mai performante, gaurite, cu caneluri, facute de bl-bla blaa, poti inca sa pui placute normale ca nu ti se vor strica (adica uza, termina) decat placutele muult mai repede.

Dar daca iti pui discuri cu striatii si alte baubauri, si pui si placute corespunzatoare lor (e de bun simt..) franarea NU mai e aceiasi. Acestea, placutele rebuie sa fie calzi spre fierbinti, pentru (ca de aia sunt de performanta, nu de alta...) ca sa fie franarea mai eficienta, cel mai eficienta.

 

Restul e can-can.

 

Am spus-o de zeci de ori, discurile normale, ordinare trebuie sa fie tratate termic. Asta trebuie sa va garanteze vanzatorul cand vi le vinde.

Altfel trebuie sa le tratati voi pe masina voastra.. unora le iese; MULTORA NU!

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da, eu am pus plãcute normale pe discuri perforate din acest motiv, pentru ca daca pui plãcute ceramice speciale pentru discuri perforate frânarea este mai proasta la rece decât daca pui orice disc normal si orice placuta normala.

 

Discurile sport ĂŽși fac treaba la frânĂŁri agresive si dese, mers sportiv, merg mai sportiv ĂŽnsĂŁ niciodatĂŁ ca sa am nevoie de astfel de discuri, pĂŁrerea mea este ca frâneazĂŁ la fel, doar ca pe autostrada sau când mergi tare in exterior mi se pare ca frâneazĂŁ mai bine, adicĂŁ o data ce pe incingi puțin. Eu 70% le am luat pentru estetic, dar am constatat mai multe dezavantaje decât avantaje. O sa iau OE si nu ma doare capul.

 

Cine vrea franare mai buna ĂŽși pune discuri de pe 540i, 550i sau 535d, sunt aceleași. Kit ul este relativ ieftin (1500 lei discuri+ plĂŁcute + etrieri fata spate+ tulumba+ pompa frâna ) mproblema este ca discurile si plĂŁcuțele fata spate te costa mult mai mult decât la cele de 520d, dar atunci simți efectiv ca ti se mișca creierul in cap când frânezi :)).

 

 

Majoritatea care vor discuri perforate, le vor pentru ca dau frumos cum se vad printre jante, nu ca e frânarea mai buna, nu are cum sa fie mai buna, ca doar nu folosesc mașina pe circuit.

Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Folosesc de 30.000km discuri Zimmermann si plĂŁcuțe Ate fata/spate pe un F30

Pot spune ca se comporta foarte bine, sincer pana acum nu am nimic sa le reproșez, frâneazĂŁ excelent fara zgomote ciudate sau altceva.

Daca imi aduc aminte bine discurile erau fabricate in Germania și placutele in Italia... nu știu daca asta conteazĂŁ

Deci pot spune din experiențĂŁ ca se pot gasi si variante bune in afara de originale, numai ca piesele folosite sa fie de o calitate recunoscuta...

Link to comment
Share on other sites

Salutare! Eu am cam 200k la mașinĂŁ (F31 2015 320d) și e timpul de schimbare! Am optat pt un kit complet Zimmerman gĂŁurite (315euro). Mașina a avut tot original pe ea....in istoric nu scrie nimic de schimbul de discuri. Acuma vĂŁ ĂŽntreb pe voi e posibil sa fie discurile originale pe mașinĂŁ? Pot sa tina aproape 200k o pereche de discuri?

Mașina a fost cumpĂŁratĂŁ din reprezentanta din Germania.

Numai bine!

Link to comment
Share on other sites

Salutare! Eu am cam 200k la mașinĂŁ (F31 2015 320d) și e timpul de schimbare! Am optat pt un kit complet Zimmerman gĂŁurite (315euro). Mașina a avut tot original pe ea....in istoric nu scrie nimic de schimbul de discuri. Acuma vĂŁ ĂŽntreb pe voi e posibil sa fie discurile originale pe mașinĂŁ? Pot sa tina aproape 200k o pereche de discuri?

Mașina a fost cumpĂŁratĂŁ din reprezentanta din Germania.

Numai bine!

 

Da pot tine, eu le-am schimbat pe la 220 de mii dar puteam sa le schimba si mai rapid, erau praf cand le-am dat jos.

Link to comment
Share on other sites

Mecanicii m-au sfatuit sa pun discuri OE si placute ATE sau Jurid. Mi-au zis ca multa lume se plange ca le bat discurile dupa 3-4000 de km si pana la urma tot pe original pun. Ma gandesc ca spre exemplu discurile Zimmermann daca bat dupa 2-3000 de km, pot fi date retur la magazin pt ca sunt inca in garantie. Va multumesc tuturor pentru raspunsuri! Edited by six in line
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.