Jump to content

Discuri si placute de frana


tiberiuenache

Placute si discuri  

687 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
am luat masina cu discurile proaspat schimbate ,dicuri si placute oem.

s-au terminat placutele si am pus ATE apoi incet incet au inceput sa vibreze,iar acuma face rau de tot la franare.

nasol pt ca discurile sunt doar la al 2-lea set de placute

totusi cred ca la mine e si altceva inafara de discuri si am decis sa le iau prin eliminare

o sa incep cu bara stabilizatoare am comandat deja bucsele.o sa anunt daca se schimba ceva.

 

ca sa sca de vibratii la franare am schimbat asa:

-bucse bara stabilizatoare si a sczut intensitatea vibratie dar tot urat facea

-toate batele,capete de bara ,bielete tot am pus nou inafara de telescoape di discuri ei bine vibratia a disparut in totalitate sub 100km/h.dar cand franam de la 150 pana pe la 100 tot mai simteam o usoara vibratie in volan asa ca...

-am schimbat si dicurile.am pus oem si placute ate.in ro nu mi-am dat seama daca mai vibreza din cauza drumurilor dar am iesit in hu pe autostrada si am descoperit ca tot mai vibreaza putin cand franez la viteze inalte.si am mai observat ca imi vibreaza usor in jurul vitezei de 130km/h.

ma gandesc sa nu fi sarit plumbul de pe jante ca de echilibrat le-am echilibrat in octombrie cand am pus gumele de iarna.daca nu e de la roti mai ramane caseta de directie. :twoup: grea viata de posesor de bmw

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ca sa sca de vibratii la franare am schimbat asa:

-bucse bara stabilizatoare si a sczut intensitatea vibratie dar tot urat facea

-toate batele,capete de bara ,bielete tot am pus nou inafara de telescoape di discuri ei bine vibratia a disparut in totalitate sub 100km/h.dar cand franam de la 150 pana pe la 100 tot mai simteam o usoara vibratie in volan asa ca...

-am schimbat si dicurile.am pus oem si placute ate.in ro nu mi-am dat seama daca mai vibreza din cauza drumurilor dar am iesit in hu pe autostrada si am descoperit ca tot mai vibreaza putin cand franez la viteze inalte.si am mai observat ca imi vibreaza usor in jurul vitezei de 130km/h.

ma gandesc sa nu fi sarit plumbul de pe jante ca de echilibrat le-am echilibrat in octombrie cand am pus gumele de iarna.daca nu e de la roti mai ramane caseta de directie. :twoup: grea viata de posesor de bmw

 

Uite aici un tutorial interesant despre vibratii la franare.

La fostul e39 am patit-o si eu si erau bieletele de directie. Concluzia e ca daca nu ai toata suspensia / directia / frane / roti perfecte tot tremura. De obicei se accentueaza tremuratul cu cat sunt jentile mai grele ( daca sursa vine din suspensie / directie )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 8 months later...

ATE PowerDisc / ATE Normale in combinatie cu placute GreenStuff / ATE Normale.

 

PowerDisc-urile sunt la al treilea set de placute si aratau excelent pana la montarea EBC-urilor... acum s-au dezvoltat minunate santuri, desi franarea (forta, distanta) nu simt ca s-ar fi imbunatatit cine stie ce (desi am plusat cu furtune cu tresa metalica si lichid ATE SuperBlue). Nu am vibratii sau alte probleme, pur si simplu, din punctul meu de vedere, EBC-urile nu s-au ridicat la inaltimea asteptarilor.

 

Concluzie personala:

  • ATE PowerDisc - excelente (daca nu cele mai bune discuri aftermarket la pret rezonabil)
  • EBC GreenStuff - un rahat cu perje

 

Retrag afirmatiile de mai sus.

Fiind convins ca nu e mare diferenta, am pus inapoi placutele ATE normale.Mare greseala.... :no:

Nu mi-a venit sa cred ce feedback negativ am putut avea: pedala se simtea mai moale si masina frana mai tarziu. Se pare ca GreenStuff-urile permit o prima prindere mai ferma, nu ai nevoie sa apesi pedala mai barbateste pentru a primi acelasi raspuns de la frane. Drept pentru care mi-am comandat unele si pe spate. :D

 

Observatii (pozitive si negative):

- praful de pe jante s-a redus cu pana la 50%

- o prima prindere mai ferma, simti ca masina franeaza serios din prima secunda

- placutele sunt mult mai groase si mai mari (ca dimensiuni) fata de cele normale

- uzura dupa vreo 20.000 km la cele de pe fata este minima, cred ca abia si-au redus grosimea cu vreo 1-2 mm

- discurile si-au revenit, nu mai prezinta santuri (tind sa cred ca uzura neuniforma s-a datorat altor cauze)

- ca singura observatie negativa - se incing, nu gluma; datorata frecarii mai severe, o simpla tura prin oras poate determina discurile sa atinga 60-70 grade Celsius

 

Nu ma mai intorc vreodata la placutele normale.

Edited by .Bogdan
Link to comment
Share on other sites

Sunt mai scumpe decat cele clasice (chiar au un pret dublu).

Pe cele de pe spate am dat 52 EUR (~240 lei)... iar pe fata nu mai stiu pentru ca sunt cumparate acum mai mult de un an.

 

Oferte de pret puteti obtine de aici:

http://www.bmwclub.r...i-de-importator

 

Ca idee:

GreenStuff: 52 euro/set

RedStuff : 62 euro/set

YellowStuff : 63 euro/set

 

Placute Ate Ceramic : 280 ron/set spate

Placute Ate : 115 ron/set spate

Placute Ferodo FDB : 118 ron/set spate

Placute LPR: 60 ron/set spate

Placute TRW : 110 ron/set spate

Link to comment
Share on other sites

Am discuri si placute Textar, multumit.

Apropo, am vazut azi in targul de masini la cineva de vanzare un set de discuri frana Bosch. E prima data cand vad asa ceva, nu stiam ca Bosch face si discuri frana. Placute am mai vazut dar discuri nu. Are cineva discuri Bosch pe masina? cum se comporta, sint ok..?

eu am pe E39 si discuri si placute BOSCH, montate de reprezentanta BMW in spania....sunt exceptionale, cu conditia sa fie noi si sa fie ''rodate'' cum spunea un coleg mai sus fara a frana brusc si la viteze mari....ascesta a fost sfatul pe care l-am primit de la reprezentanta

Link to comment
Share on other sites

Eu folosesc la e46 discuri Brembo Max fata si ATE spate, cu placute ATE Ceramic (fata+spate). Nu am facut decat 5000 de km cu ele dar pana acum nu am nimic de reprosat, in ciuda pretului piperat placutele isi fac treaba de minune, frana este mult mai eficienta decat cu placute ATE simple si dupa 5-6 km de coboerat serpentine, iar praful de pe jante s-a redus cu 90%, acum ramane sa vedem cat tin, si cat uzeaza discurile. Placutele ATE simple m-au tinut cam 35.000 fata si 45000 spatele.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.