Jump to content

Probleme discuri de frana - bate in volan la franare puternica


andrei27

Recommended Posts

Am o problema cu discurile de frana (cred), in sensul ca in decurs de 1 an am schimbat trei marci, acum 1 luna am pus Brembo.

 

Simptomele sunt ca dupa ce au fost schimbate discurile, cam 1000 km totul e in regula, nu tremura volanul la franare. Dupa cca 1000-2000 km incepe sa tremure volanul la franare puternica la viteza mai mare de 60 kmh. Banuiesc ca s-au ovalizat discurile, altceva nu stiu ce poate fi.

 

Am echilibrat rotile, am reglat directia ca sa elimin din cauze si tot tremura la franare.

 

Are cineva idee care este cauza, cei de la service sunt fara cuvinte si nu mai au solutii ? Solutia lor a fost sa punem Brembo pt ca sunt de calitate buna si sa am grija sa nu intru in balti dupa franari puternice cand discurile sunt fierbinti (si am avut grija la asta) dar se pare ca nu a rezolvat problema.

 

Poate fi de la montaj sau de alte elemente ale sistemului de franare ?

Link to comment
Share on other sites

brate, cauciucuri in ordinea asta. Dar cel mai probabil bratele. E vorba de bucsele care sunt pe partea de la subframe de la brate (nu capatul care vine in roata), nu se vede starea lor decat daca le dai jos. E treaba simpla, arunca un ochi acolo. Apoi mai cauti si altele. Stiu ca sunt bune, ca nu bat..arunca un ochi acolo, o sa ai o surpriza...

Ai vibratie la orice viteza ?

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

brate, cauciucuri in ordinea asta. Dar cel mai probabil bratele. E vorba de bucsele care sunt pe partea de la subframe de la brate (nu capatul care vine in roata), nu se vede starea lor decat daca le dai jos. E treaba simpla, arunca un ochi acolo. Apoi mai cauti si altele. Stiu ca sunt bune, ca nu bat..arunca un ochi acolo, o sa ai o surpriza...

Ai vibratie la orice viteza ?

 

+1

Link to comment
Share on other sites

poti sa pui 10 marci de discuri,pana nu pui discuri oe tot problema asta o s-o ai

exact la fel am patit si eu, tot pe E39, vibra puternic volanul la frana. am pus discuri ATE, in scurt timp a revenit vibratia.

pana nu am pus pe fata discuri OEM, nu am scapat de vibratie in volan pe franare puternica. orice altceva in afara de OEM, in materie de discuri de frana, e loterie. diferenta de pret nu e mare.

Totusi verifica si bratele.

Link to comment
Share on other sites

Am o problema cu discurile de frana (cred), in sensul ca in decurs de 1 an am schimbat trei marci, acum 1 luna am pus Brembo.

 

Simptomele sunt ca dupa ce au fost schimbate discurile, cam 1000 km totul e in regula, nu tremura volanul la franare. Dupa cca 1000-2000 km incepe sa tremure volanul la franare puternica la viteza mai mare de 60 kmh. Banuiesc ca s-au ovalizat discurile, altceva nu stiu ce poate fi.

 

Am echilibrat rotile, am reglat directia ca sa elimin din cauze si tot tremura la franare.

 

Are cineva idee care este cauza, cei de la service sunt fara cuvinte si nu mai au solutii ? Solutia lor a fost sa punem Brembo pt ca sunt de calitate buna si sa am grija sa nu intru in balti dupa franari puternice cand discurile sunt fierbinti (si am avut grija la asta) dar se pare ca nu a rezolvat problema.

 

Poate fi de la montaj sau de alte elemente ale sistemului de franare ?

 

Ai diagnosticat bine, 95% sunt discurile de frinare, s-au deformat probabil in urma unei (unor) frinari mai puternice urmata de racire neuniforma. Sunt mai multe cauze ale racirii neuniforme: stationare care a mentinut caldura in dreptul placutelor (care au pastrat caldura), contactul dintre discuri si butucul rotii sau janta de aluminiu, stropirea cu apa (nu e cazul tau) poate duce chiar la crapare. De vina poate fi si fabricantul, poate discurile au acumulat tensiuni termice in procesul fabricatiei care n-au fost eliminate si care s-au pus in evidenta la primele frinari puternice.

 

Ceea ce neglijeaza mecanicii cind monteaza discurile sau chiar rotile la masinile mai performante este de multe ori asigurarea conditiilor de racire uniforma a discului de frina. Trebuie sa existe un contact perfect cu suprafetele prin care se evacueaza caldura acumulata in disc la frinare: butucul rotii si janta rotii. Daca exista o zona in care evacuarea caldurii este impiedicata de exempu, janta de aliaj de aluminiu acoperita cu oxizi de aluminiu, murdarie, unsoare chiar etc... evacuarea caldurii in acea zona este mai dificila, in zona adiacenta discul ramine mai cald si in timp eforturile datorate incalzirii neuniforme deformeaza prin dilatarile neuniforme discurile.

O prima conditie este ca suprafetele de contact a discurilor spre butuc si janta sa fie perfect curate (BMW recomanda la montarea jentilor folosirea unui disc abraziv de curatare a suprafetelor de contact - vezi in TIS montarea rotilor). Conteaza si calitatea discurilor si a placutelor, dar daca montajul este incorect sunt sanse mari ca discurile sa se deformeze indiferent de fabricant.

 

Procedura rodarii frinelor - nu este neaparat obligatorie - dar daca se incearca si nu este corect aplicata sigur se pot deforma discurile.

Informatii suplimentare gasiti daca cautati pe internet "bedding brakes" sau cum se face rodarea ansamblului discuri placute, asta in urma unui montaj corect. Am aplicat acest procedeu, care necesita conditii destul de stricte de aplicare (alegerea drumului, preferabil autostrada sau sosea necirculata la acea ora, etc... etc...) la fosta masina un E39 si am ramas uimit cit de eficiente au devenit frinele. Daca incercati aceasta procedura mare atentie sa nu fiti obligat sa opriti masina in cursul procedurii cu discurile foarte incalzite se vor deforma indiferent daca sunt calitative (legile fizicii sunt perfect aplicabile).

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Multumesc pentru sfaturi.

 

In urma serviceului, concluzia este ca sunt si discurile de vina cat si bucsele de la brate.

 

Adica, la insistentele mele au schimbat bucsele, desi au fost sceptici si au spus ca nu le prea vine sa creada. Rezultatul a fost ca circa 80% din tremuratul volanului a disparut, abia se mai simte ceva.

 

Discurile au fost masurate atat cu ceas comparator cat si la strung si ei zic ca ovalizarea exista, dar e foarte mica. Concluzia lor a fost ca pt BMW doar discurile OEM rezista.

 

Concluzia este: PUNETI DOAR DISCURI OEM !

 

Oricum, cu montajul si rodajul corect sunt si eu de acord ca sunt critice, desi nu mi se pare normal sa faci rodaj "stintific", nu toti clientii BMW cred ca stiu sau sunt dispusi sa faca rodaj, sa se pre-rodeze discurile in fabrica :twoup:))

Link to comment
Share on other sites

am si eu aceasi problema,doar ca eu am discuri oem la al 2-lea set de placute.e vorba de piesa 5 din urmatorul linc?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=31&fg=05

ati folosit careva elemente de directie ATP germani?

ar fi cele din poza.sunt la un pret foarte bun de acea intreb nu cumva sa fie de foarte proasta calitate.219E kitul merita sa incerc?

post-29859-1290807137_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

am luat eu un set pentru e34. Daca mai sapi un pic pe e-bay sunt multe seturi si unele au listate marcile de care apartin piesele. Cele mai importante sunt bucsele din capatul bratelor unde se se prind de subframe. LA unele kituri, bucsele alea sunt lemforder. Cele care au bucse lemforder sunt o idee mai scumpe..

LA mine un kit dinasta era 140 de euro, cel cu bucse lemforder era 170 parca. Le-am pus pe maisna , nu stiu ce sa zic, par ok, dar am doar cateva mii de km cu ele.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Stiu ca o fi deja explicat prin ceva topic, dar, bmw-urile nu vin din fabrica echipate cu Lemforder? adica Lemforder este fabricant?

Si OEM presupun ca sunt chiar piesele produse de BMW.

Va referiti la site-ul REALOEM? Alea sunt piese originale? si atunci ce sunt HEPU, LEMFORDER, etc...........?

la primavara vreau sa ii pun discuri si placute originale si vreau sa-mi ramana clar care sunt originale, trebuie sa stiu daca TEXAR sau ATE sau altele sunt piese originale. Cum se numesc piesele de pe OEM? BMW?

Mersi.

Edited by rovampera
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
salut eu am tot e 39 din 2001 si ca si tine am avut aceeasi ,problema , am schimbat prima data discurile de frana cu unele zimmerman ,dublu ventilate si in max 5000 de km ,erau ovalizate si folosisem placute ate,dupa care am cumparat brembo max si placute de frana mai moi respectic road house, pe care ,leam schimbat dupa circa 10000-15000 de km cu unele ate si totul este ok , sfatul meu foloseste placute mai moi ,si primele cateva mii de km evita franarea violenta si gropile pilne cu apa.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.