Jump to content

frina de mina ? reglaj...etc


al_padrino

Recommended Posts

  • 2 years later...
vezi ca exista si o anumita procedura dupa care se regleaza frana de mana... nu se face asa dupa ureche.

 

Completarea vine tocmai in 27 Iunie 2009 - am reglat acum o saptamina sabotii si poate ajuta pe cineva.

 

Dificultate: medie - necesita experienta practica in reglaje mecanice. Nu este munca multa dar este nevoie de simt mecanic.

 

Scule: Coarba de roata 17mm, tubulara lunga de 9 mm, tubulara lunga de 12 mm (acestea trebuie sa intre pe capatul cablului de reglaj cam 6 cm).

O surubelnita mai solida, o lanterna si eventual o oglinda flexibila pentru a usura privitul pe gaura prezonului rotii.

 

 

Procedura (se aplica la E39 si E46) este urmatoarea :

 

1) Se scoate protectia de piele a manetei frinei de mina.

 

2) Aici o sa gasiti capetele cablurilor care actioneaza sabotii frinei de mana.

 

3) Se desfac: piulita de 9 mm si contrapiulita respectiva de 12 mm. Aceasta din urma regleaza tensiunea din cablu. Ambele cabluri se slabesc.

 

4) Se demonteaza un prezon de la roata stg. spate.

 

5) Se blocheaza rotile cu cale si se ridica masina pe cric (stg. spate).

 

6) Se pozitioneaza roata cu gaura din care s-a scos prezonul EXACT in partea de jos.

 

7) Folositi o lanterna uitati-va prin acea gaura. (ca sa nu te intinzi pe jos - poti folosi oglinda - daca ai rampa este perfect)

O sa vedeti un arc. Acesta este arcul care tine sabotii apropiati in partea de jos. Acest arc se interpune intre dintii unei piulite speciale de reglaj - vezi piesa 6: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=34&fg=30.

Piulita are 6 dinti solizi ca niste capete de surubelnita zdravana de dimensiuni: latime 6 - 7 mm, inaltime 6 mm si grosime 2 mm. Intre acesti dinti sta arcul sabotului cu un diametru de 8 mm.

Arcul are rolul de a mentine piulita de reglaj in pozitia reglata.

 

8) Piulita aceasta trebuie rotita dinte cu dinte in sens de defacere (clic cu clic) pina se blocheaza roata.

Piulita se roteste folosind o surubelnita lunga agatind un dinte al piulitei (cu surubelita orizontala) pozitionind surubelnita intre arc si dinte. Dupa pozitionare manerul surubelnitei se ridica si virful acesteia va cobori deoarece ea are un punct de sprijin in gaura prezonului. Astfel piulita s-a miscat 1/6 dintr-o rotatie. Rotiti piulita dinte cu dinte (fata de gaura prezonului dintele piulitei se va misca in jos). Piulita va misca sabotii pina acestia iau contact cu discul de frina in zona sabotilor. In acest moment roata se va bloca.

 

9) Dupa contactul sabotilor, piutita se va roti invers, tot cu surubelnita, de data asta ridicind dintii piulitei. Procedura BMW cere 12 clic-uri (dinti).

Se pozitioneaza surubelnita inclinata cam la 30 grade fata de orizontala cu minerul sus si virful jos, se agata un dinte, se apasa minerul surubelnitei si dintele piulitei urca inspre arcul sabotului. Departeaza arcul, trece de arc si piulita se opreste cind surubelnita este orizontala.

 

10) Cu sabotii astfel reglati, in interiorul masinii se regleaza cablul stinga al frinei de mina din piulita de 12 mm astfel incit la primul dinte al manetei frinei de mina sa nu se intimple nimic dar la al doilea dinte deja sa frece sabotul si roata sa se roteasca mai greu. Se blocheaza cu contrapiulita de 9 mm. Se reverifica reglajul. Se trage ceva mai tare, sa se aseze cablul si se reverifica actionarea frinei. La al doilea clic al manetei e bine sa inceapa actionarea.

 

11) Se repeta procedura si pentru roata dreapta. Important este ca la actionarea manetei frinei de mina, la al doilea clic, rotile sa se roteasca cu aceeasi forta. Scopul este ca rotile sa frineze la fel.

 

12) Se coboara masina jos de pe cric, si se verifica eficienta frinei de mina in mers.

 

13) Daca nu este inca eficienta, cauza probabila este ca zona de contact dintre discuri si saboti este murdara si trebuie curatata sau rodata daca s-au schimbat sabotii si dicurile. Aceasta se face din mers. Se curata mergind cu frina de mina trasa cam la 3 dinti (sa actioneze dar nu foarte tare) pe o distanta de 400 m la o viteza de max 40 Km/h. (procedura BMW de rodare a sabotilor). Se verifica cum s-au incins discurile. Daca s-au incins la fel inseamna ca reglajele frinei de mina sunt identice pe cele 2 roti.

 

NOTA: Sabotii la BMW se uzeaza foarte rar, frina devine ineficienta mai mult din cauza ca suprafata de contact dintre saboti si disc este murdara - mizga, praf, rugina, au fost unse prezoanele cu ulei care a patruns in zona de frinare etc... BMW-ul nu exceleaza la frina de mina decit daca suprafata de frinare dinte saboti si disc este perfect curata si reglajul foarte bine facut.

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

cu niste poze ar merit sa fie pinned

 

Din pacate eu n-am facut poze ca n-am fost pregatit.

 

Am cautat pe internet ceva poze care sa fie foarte sugestive.

 

Multumita celor care le-au postat cred ca procedura de mai sus este mai clara.

 

Poza din manualul Bentley se refera exact la E39.

Cea pubicata de un conational, caruia trebuie sa-i mutumim, se refera la alt BMW cred ca un model ceva mai vechi deoarece piulita de reglaj este situata lateral si nu jos ca la E39 dar este foarte sugestiva.

post-3516-1246094317_thumb.jpg

post-3516-1246094791_thumb.jpg

post-3516-1246094827_thumb.jpg

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.