Jump to content

Trecere de la 205/60/15 la 205/65/15


Shocky

Recommended Posts

Salut, mi-am achizitionat gume noi si avand in vedere ca avem drumurile pline de gropi am luat mai inalte putin.

Am trecut de la 60 la 65 dar inca nu le-am pus pe jante, poate luna viitoare. Am o curiozitate ca toti prietenii mei isi dau cu parerea dar niciunul nu stie exact. Ma intereseaza cat de mult se inalta masina , 1-2-3 cm... si cel mai important cam cu cat se micsoreaza spatiul dintre cauciuc si aripa? Momentan e maricel , cam 6 cm dar logic ar trebui sa se micsoreze fiind "balonul" mai inalt.

Stiu.. suspensia sport e ceea ce ar trebui dar n-am de gand sa renunt la cea normala, cel putin pana or fi drumurile mai bune.

Multumesc anticipat.

Edited by Shocky
Link to comment
Share on other sites

Salut, mi-am achizitionat gume noi si avand in vedere ca avem drumurile pline de gropi am luat mai inalte putin.

Am trecut de la 60 la 65 dar inca nu le-am pus pe jante, poate luna viitoare. Am o curiozitate ca toti prietenii mei isi dau cu parerea dar niciunul nu stie exact. Ma intereseaza cat de mult se inalta masina , 1-2-3 cm... si cel mai important cam cu cat se micsoreaza spatiul dintre cauciuc si aripa? Momentan e maricel , cam 6 cm dar logic ar trebui sa se micsoreze fiind "balonul" mai inalt.

Stiu.. suspensia sport e ceea ce ar trebui dar n-am de gand sa renunt la cea normala, cel putin pana or fi drumurile mai bune.

Multumesc anticipat.

putin peste 1cm *2, deci maxim 2,5 cm...

Link to comment
Share on other sites

Salut, mi-am achizitionat gume noi si avand in vedere ca avem drumurile pline de gropi am luat mai inalte putin.

Am trecut de la 60 la 65 dar inca nu le-am pus pe jante, poate luna viitoare. Am o curiozitate ca toti prietenii mei isi dau cu parerea dar niciunul nu stie exact. Ma intereseaza cat de mult se inalta masina , 1-2-3 cm... si cel mai important cam cu cat se micsoreaza spatiul dintre cauciuc si aripa? Momentan e maricel , cam 6 cm dar logic ar trebui sa se micsoreze fiind "balonul" mai inalt.

Stiu.. suspensia sport e ceea ce ar trebui dar n-am de gand sa renunt la cea normala, cel putin pana or fi drumurile mai bune.

Multumesc anticipat.

 

Daca nu iti lasi anvelopele recomandate...o sa faci topic despre ''masina instabila'' :twoup:

21mm in plus inseamna mult ! O sa pierzi din stabilitate.

Vad ca vrei suspensie sport cu anvelope de off-road...?

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

Pai stai asa... Pe stalpul masinii este recomandat printre altele si 185/65/15.

Am stat in dubii cand am luat gumele, totusi le-as fi luat mai subtiri... un 195. Avand in vedere ca am luat 205/65/15 eu zic ca este mult mai stabil decat cel recomandat, deci fara probleme. De viteza , viraje ce sa zic... am luat BmW sa merg normal, ca orice om, nu am luat masina de curse:). Si nu sunt genul sa ma plang, mai bine intreb si remediez. (nu bat nici un apropo la anumiti "plangaciosi" de pe forum care mai mult stau sa scrie aici si sa se planga de una si de alta.

In concluzie, sper sa fiu multumit.

P.S. ziceam de suspensie sport ca as pune daca am avea drumuri pentru asa ceva... sincer, am luat o groapa zilele trecute pe Iancului de mi-a stat inima... probabil daca aveam si suspensia sport imi ramaneau pragurile pe acolo:)

 

Numai bine :twoup:

Edited by Shocky
Link to comment
Share on other sites

Diametrul rotii (din margine pana in marginea opusa) este cu 2.1cm (aprox). In concluzie, raza cu 1.05cm :twoup: (raza=din centru pana in margine) deci, masina se inalta cu 1.05cm. Am inteles ce a vrut sa spuna Dest.

Nu ar avea cum sa fie cauciucul mai inalt cu 4.2 cm de la talon de 60 la 65. Puteam sa pun si ruleta sa vad diferenta numai ca cele noi sunt fara janta, nu stiu cat se mai maresc avand presiune in ele.

Edited by Shocky
Link to comment
Share on other sites

Fac pariu ca o sa iti para rau daca pui 205/65/15 !

Si eu am avut 320i e36. Exact acelasi schimb. Nu am iesit bine din Timisoara spre Arad ca m-am intors. Era instabila masina. Trebuia sa merg in Maramures. Ziua urmatoare am schimbat gumele ...

Link to comment
Share on other sites

Clar ca le pun, nu mi-e frica de instabilitate ca merg normal, nu sunt vitezoman, ... acum na, daca o sa se simta diferenta la viraje cum spune Jacobs, asta e, data viitoare iau 60.

Oricum va anunt cand le montez, ce si cum. Pana atunci, toate bune :twoup: Multumesc pentru discutie. Pentru mine a fost constructiva, sper ca si pentru altii in situatia mea.

Link to comment
Share on other sites

Pai stai asa... Pe stalpul masinii este recomandat printre altele si 185/65/15.

Am stat in dubii cand am luat gumele, totusi le-as fi luat mai subtiri... un 195. Avand in vedere ca am luat 205/65/15 eu zic ca este mult mai stabil decat cel recomandat, deci fara probleme. De viteza , viraje ce sa zic... am luat BmW sa merg normal, ca orice om, nu am luat masina de curse:). Si nu sunt genul sa ma plang, mai bine intreb si remediez. (nu bat nici un apropo la anumiti "plangaciosi" de pe forum care mai mult stau sa scrie aici si sa se planga de una si de alta.

In concluzie, sper sa fiu multumit.

P.S. ziceam de suspensie sport ca as pune daca am avea drumuri pentru asa ceva... sincer, am luat o groapa zilele trecute pe Iancului de mi-a stat inima... probabil daca aveam si suspensia sport imi ramaneau pragurile pe acolo:)

 

Numai bine :twoup:

Cu 205/65/15 masina este mai inalta decat cu 185/65/15/ :)

Link to comment
Share on other sites

Daca tot ai pus unele mai inalte putin , ca sa nu faca "burta" sau sa simti ca pierzi adereta , sa le umfli cu 0,1-0,2 bar mai mult , astfel incat ele vor "sta" aproape la fel de bine pe janta ca cele pe 60 . Oricum , pentru 1 cm mai sus masina ... asta cand este goala , ca daca ai greutate , automat acel cm. nu exista , nu este mare diferenta .

Totusi nu am inteles daca aceste cauciucuri sunt de vara sau de iarna . Daca sunt de iarna , nu e nici o problema , dar daca sunt de vara ... nu prea ai rezolvat nimic bun prin aceasta modificare de inaltime , decat poate daca ai castigat un pret bun la ele .

Edited by marius_eugen
Link to comment
Share on other sites

Sunt de iarna dar zilele astea iau si de vara cu tot cu jante, ca sa nu mai stau sa frec o pereche de jante pe vara/iarna cu schimbatul. Cele de vara le iau tot la fel, cu talon de 65. Ideea este ca am vrut sa reduc un pic din distanta dintre aripa si cauciuc avand in vedere ca am jante pe 15 si n-am de gand sa trec pe 16.

Pyu, cu 225 imi va creste consumul dar nu asta e problema ca nu prea conteaza +1L / 100km, dar ma gandesc si la directie, la articulatie, fiind mai late cred ca ma leg la cap fara sa ma doara.

Daca as fi sigur ca nu afecteaza directia/articulatiile , poate as cauta de vara cu 225/60. Nu m-a dus capul sa iau all-season si gata :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Nuu , decat allseason , mai bine orice marime ! Citeste topicurile pe net despre anvelopele allseason pentru Romania , tinand cont de faptul ca noi de ceva ani avem altfel de clima , de la -20' la +40 , de unde rezulta faptul ca acele avelope nu mai sunt ok pentur noi , avand nevoie de anvelope specifice vara / iarna .

Dupa schimbarea anvelopelor ( pentru ca nu mai sunt cat cele stock ) , daca vrei sa stai si mai linistit cu articulatiile , mai ales pe fata , intreaba la un centru unde fac geometria . Pentru 70-90 ron ... chiar se merita sa o faci , mai ales daca nu ai mai reglat-o de ceva timp .

Link to comment
Share on other sites

Cu 205/65/15 masina este mai inalta decat cu 185/65/15/ :twoup:

 

corect 65 reprezinta de fapt procentajul din latimea anvelopei (in cazul de fata 205 vs 185) de unde si rezultatul ca masina va fi mai inalta cu anvelopele 205/65/15.

Shocky poate lasi un feedback dupa ce le montezi, sa ne spui ce ai constat in +/- referitor la stabilitate, amortizarea denivelarilor.. Eu oricum ti-as recomanda sa incerci sa mergi pe dimensiunile indicate de fabrica, pe viitor.

Link to comment
Share on other sites

Pyu, cu 225 imi va creste consumul dar nu asta e problema ca nu prea conteaza +1L / 100km, dar ma gandesc si la directie, la articulatie, fiind mai late cred ca ma leg la cap fara sa ma doara.

Daca as fi sigur ca nu afecteaza directia/articulatiile , poate as cauta de vara cu 225/60. Nu m-a dus capul sa iau all-season si gata :twoup:

Eu am avut pe spate 225/60, si nu am avut probleme cu consumul, singurul minus - masina accelera putin mai greu, dar asta si din cauza balonului mai mare.

Legat de articulatii, nu cred ca vei avea probleme mari. Multi au 225, dar pe 17, cu balon foarte mic :)

Mai multe nu stiu, nu am avut pe fata :twoup:

Link to comment
Share on other sites

sa nu mai deschid un alt topic scriu aici.

totodata as propune unui moderator sa modifice titlul cu unul general:

si au am acelasi dubiu.

 

Rotile recomandate sunt 205/55 R16<ma refer la cele de iarna acum>

Eu am deja 2 anvelope 225/55 R16<una este noua si una uzata 30%>

Ma gandesc sa cumpar inca 2 anevlope de iarna sa le fac pe astea pereche.

Vad ca a scris mai sus cineva ca merg puse daca se incadreaza eraore in intervalul 0-4%

Dupa calculatorul asta: http://www.magistral.ro/sfaturi_05.html vad ca diferena este de 3.48% adica 22mm.

Un prieten a avut aceasi dimensiune pe o masina ca a mea si nu a avut probleme<nu atingeau>.

Sunt curios daca ating daca am pachet M si daca influenteaza ata de mult diferenta asta de dimensiune.

Nu vorbesc de stabilitate iarna sau in perioada iernii ca nu stiu cati conduc sportiv in acest sezon.

Pot aparea alte probleme?in afara de eraore de viteza?

Link to comment
Share on other sites

Ce-i peste 3% nu se mai incadreaza.Pe unele situri spun ca de la 2.5% nu se mai incadreaza.

Despre consum la 320 nu stiu ce sa zic da la 316-le meu s-a simtit bine diferenta cel putin in oras inafara nu se simte.Eu am avut pe spate 215/55r16 adica o eroare de 3,6 %

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.