Jump to content

Intrebarile mele legate de ansamblul piston segmenti


ak_47

Recommended Posts

1 E posibil ca un motor sa nu manance ulei si totusi sa nu aiba compresie buna ?

2 Cand se vorbeste despre fiabilitatea diesel ca bate benzinarul, se refera la durata de viata a segmentilor ?La benzinar tin mai putin ? :twoup: Din cate stiu eu , segmentii sunt veriga cea mai slaba a unui motor.

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

la unu raspunsul e da, compresia tine si de supape.

un diesel nu e mai fiabil neaparat ca e diesel. Chiar de loc. In mod normal ambele tipuri, la normele actuale de proiectare ar trebui sa sara de 450 -500k fara mari probleme. Cu noile intervale de service acum nu mai stiu ...

Link to comment
Share on other sites

la unu raspunsul e da, compresia tine si de supape.

un diesel nu e mai fiabil neaparat ca e diesel. Chiar de loc. In mod normal ambele tipuri, la normele actuale de proiectare ar trebui sa sara de 450 -500k fara mari probleme. Cu noile intervale de service acum nu mai stiu ...

 

 

Deci fiabilitatea diesel in fata benzinarului e un mit ?

Link to comment
Share on other sites

ak_47 - fiabilitatea tine f mult de intretinere / exploatare, asa ca ....

DOMI - " la normele actuale de proiectare ar trebui sa sara de 450 -500k fara mari probleme " = daaa, adica proiectare asistata / simulata, ei stiu inainte sa existe fizic masina cind ai sa ai o fata lunga si trista in fata consilerului piese de schimb la "stealership"....din pacate stiu asta de la mama ei....

Link to comment
Share on other sites

Regimul de functionare la un diesel e mai lejer. In plus, din cauza principiului de functionare a dieselurilor, motoarele sunt facute din materiale mai dure. Din acest motiv sunt si mai grele. Un piston de diesel e mai greu decat unul de benzinar, e mai lung.

Insa tendinta motoarelor noi diesel e sa se apropie de benzinar, din acest motiv au inceput sa si urce la turatii, sa depaseasca 5000 de ture.

Am putea spune ca un diesel care functioneaza la 4000 de ture toata viata lui va face mai multi km decat un benzinar care merge toata viata la 6000 de ture.

Ar mai fi si tipul de carburant. Motorina ajuta si ea la ungere, fiind mai grasa.

Poti discuta o gramada, dar pana la urma tot la regimul de functionare si la cat de ingrijit a fost fiecare motor la viata lui.

Link to comment
Share on other sites

pai cam da, eu nu am vazut nici o demonstratie tehnica clara, de ce un diesel ar fi mai fiabil. Teoretic, motorina e un combustibil care asigura si ceva ungere deci sa zicem ca segmentii la diesel tin mai mult. Asta teoretic. Nu mai e valabil cu motorina euro 4 si 5 de multisor, care chiar creaaza probleme dieselurilor mai vechi euro 2-3, cum aveau probleme si masinile non-euro cu benzina fara plumb. LA benzina s-a rezolvat de mult de cand s-a trecut la cea fara plumb prin folosirea altor aliaje,.. vezi nikasil de exemplu, a fost introdus exact in ideea asta.
Link to comment
Share on other sites

ak_47 - fiabilitatea tine f mult de intretinere / exploatare, asa ca ....

DOMI - " la normele actuale de proiectare ar trebui sa sara de 450 -500k fara mari probleme " = daaa, adica proiectare asistata / simulata, ei stiu inainte sa existe fizic masina cind ai sa ai o fata lunga si trista in fata consilerului piese de schimb la "stealership"....din pacate stiu asta de la mama ei....

 

am presupus ca amandoua motoare beneficiaza de combustibil bun si ulei bun , si o exploatare corecta.

Deci sa inteleg ca mai nou motorina nu mai asigura nici o ungere ?

Link to comment
Share on other sites

foarte corect, "motorina nu mai asigura nici o ungere " mai ales in RO....

 

iar in ceeace priveste asta " segmentii sunt veriga cea mai slaba a unui motor " = relax, mai sunt nenumarate...

 

 

cred ca ar trebui sa reformulezi intrebarea initiala daca vrei sa te lamuresti ce alegere sa faci intre motorina sau benzina....

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

nu e vorba numai de motorina din Ro, pur si simplu motorina euro 4 si 5 e mai "uscata".. special e treaba asta ca sa nu mai arunce asa multe particule si ce mai polueaza pe acolo...

 

 

de aici rezulta ca uzura se face mai repede , dar nu polueaza :twoup: , foarte tare

 

poate mai de calitate la diesel....

 

o fi mai de calitate, dar daca solicitarea e mai mare , tot acolo ajungi.

Link to comment
Share on other sites

normal, motoarele diesel euro 4 si 5 nu ar trebui sa sufere de aspectul asta, la proiectarea lor s-a lunat in considerare noua norma de euro 5 la motorina. In schimb cei cu diesel mai vechi.. e cam nasol. Multi pun sa zicem 100 de g de ulei de motocicleta (vorbesc de uleiul pentru moto in 2 timpi) la un plin, adaugat in rezervor, si e ok, face motorul mult mai silentios si se simte, mai ales ca un diesel din 98 sa zicem nu a fost proiectat sa mearga cu astfel de motorina uscata. Mi se pare ca mercedes a facut si niste teste oficiale la dieseluri mai vechi si e benefica treaba asta. Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Din cate am auzit se spune ca materialele folosite (otelul si aliajele) ar fi mai de calitate la un benzinar. Cica cimentajul ar fi mai gros la piese ca sa reziste la temp. mult mai mari iar calirea unelor piese ar fi altfel.

 

 

Or fi mai usoare materialele folosite dar ca rezistenta la detonari, cred ca la diesel sunt mai bune. Peretii mai grosi la cilindri, pistoanele mai grele, etc. Cel putin asa era cu dieselurile mai vechi, acum s-o fi schimband treaba. Oricum nu poti urca spre 6000 de ture cu dieselul fara sa usurezi tot ansamblul piston, biela.

Oricat de Euro e motorina, tot e mai grasa ca benzina. Basca regimul de functionare.

Link to comment
Share on other sites

La fel cum a zis rmq:

Dieselul functioneaza mai lejer, eu adug ca si in viata de zi cu zi pentru ca la aceeasi viteza medie motorul face mai putine rotatii iar la viezele de croaziera normale sarcina e foarte mica (procentual vorbind), e clar ca la o masina la careviteza in rodaj e maxim 150km/h, orice viteza mai mica de ata e mai mult decat ok.

Dieselul mai are de partea lui exploziile mai putin violente si temperaturile instantanee mai mici care se traduc in eforturi mecanice respectiv termice mai mici.

Ce ar fi impotriva dieselului ar fi faptul ca puterea se livreaza in impulsuri mai putine deci cresc eforturile asupra lagarelor adica asupra cuzinetilor si vibrochenului dar elementele respective sunt relativ usor de redimensionat.

 

On topic:

1. Da e foarte posibil sa pierzi compresie pe la supape

2. La cat tine un motor in ziua de azi chiar nu mai conteaza daca e diesel sau otto din punctul asta de vedere.

Link to comment
Share on other sites

mi se pare usor generalizata treaba sta cu solicitari mari la benzina. Cred ca intradevar motoarele aspirate mici, de sub 2 litri functioneaza intr-un regim mai solicitantat. UN motor mai marisor pe benzina, si cat de cat modern cu un VANOs sau ceva echivalent, are destul cuplu chiar si RPM mic. Cuplat si cu o cutie automata, practic mergi mai mult in RPM de diesel. Asa e la mine de exemplu. Trebuie sa o calc zdravan sa sar de 3k rpm, sau sa tin cutia pe sport, dar si atunci daca merg cu viteza cosntata cade sub 3k. . Pana in 160 de km/k masina in general 90% din timp sta intre 2-3k, turatii care nu mi se par deosebit de mari nici la un diesel, si cam asta e regimul in 90 % din cazuri in afara de depasiri ...
Link to comment
Share on other sites

O merge un benzinar la 2000-2500 de ture dar in acel moment sunt alte tipuri de solicitari in motor. Nu merge sa spui ca il folosesti in regim de 2000-3000 de ture si ca acel motor benzinar va avea viata lunga. Dimpotriva...

O spun pe unde apuc: nu motorul e buba in zilele noastre, atata timp cat e folosit de un om intreg la cap care depune un minim efort pentru intretinerea masinii. Buba sunt anexele la motor, care pica muuult mai devreme si mai des decat motorul propriu-zis: turbina, alternator, electromotor, sensori, etc.

Evident aici nu intra motoarele cu "120kkm", adicalea 600-700kkm si ale unor dementi care cred ca schimbul de ulei se face intotdeauna numai prin completarea celui deja consumat de masina.

Link to comment
Share on other sites

da cam asa e. anexele iti manca zilele, si un amarat de furtun crapat poate sa iti faca zile amare si diagnosticari gresite si o multimede belele...

rmq, totusi te contrazic putin. Poti avea un cosum mai mare la motoare mici aspirate pe bezina daca mergi relativ subturat, dar in nici un caz nu strici un motor pe benzina aspirat ca mergi subturat. Nu are nici pe dracu..

Link to comment
Share on other sites

Pai il cam ingenunchezi. Nu mergi la regimul lui normal de functionare si din cauza asta incep sa apara problemele: benzina nearsa, bujii care nu se autocurata, tensiuni in ansamblul motor la fiecare accelerare din subturat. Regimurile tranzitorii, in care motorul nu functioneaza la regimul gandit (cica in teorie intre turatia de cuplu maxim si turatia de putere maxima) dauneaza motorului. Avantajul motoarelor mari si puternice pe benzina e ca macar motorul nu se mai chinuie sa miste caroseria asa de mult ca la o motorizare mica si probabil tensiunile in motor sunt mai mici.

Eu cel putin cred in acest lucru. Nu am vazut masina, e adevarat masini mai vechi, care sa nu pape ulei din cauza ca s-a mers subturat cu ea. Masini cu motoare normale, nu 3-4litri. Oricum motoarele mari, cel putin in Europa, fac mult mai putini km fata de motoarele mici-medii.

Link to comment
Share on other sites

eu cred ca managementul electronic al injectiei il protejeaza destul de bine de treburile astea. Oricum e greu de estimat .. totusi nu cred ca provoaca o scurtare drastica a vietii .. gen in loc de 400k ii faci rebuild la 200k km.

In sfarsit, e mai putin important.. ideea e ca multi se zgarcesc la niste chestii elementare, gen curata bujia cu peria in loc sa puna una noua, sau le schimba cand nu mai pornesc decat impinse..un biet furtun bandajat, o fisa de bujii vai de mama ei.. care omoara un motor incet si sigur, ulei cat mai gros ca il papa mai putin.. si alte multe exemple..

Chiar si asa eu ma mir cat tin motoarele astea facute de orice firma dupa anii 90 chiar si in conditii vitrege de exploatare, cu intervale mari de service, neglijate..

Astia care am avut dacii isi aduc aminte bine .. puteai sa ii faci ce vrei ca tot o segmentai la 80-100k maxim, de regula se intampla pe la 40-50 k..adica cat 2 schimburi de ulei long life la astea noi .. :twoup:

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Managementul compenseaza si el cat poate, mai modifica avansul, sonda lambda tzipa si ea ca sunt noxe, se modifica amestecul si tot asa o tii din rau in mai rau, si zici ce naiba are masina ca nu trage. Apoi vine un mecanic si ti-o rupe pe genunchi in 6000 de ture si se schimba masina la fata si lumea nu intelege ce se intampla. Nu mai vorbesc de bujii ancrasate, calamina pe supape. Si incep rateurile, mai o detonatie, mai un amestec sarac, da-i si cu niste temperatura prea mare in cilindri, poc si o supapa si tot asa...

Eu m-am ferit de Dacie ca de draq pt ca alea nu erau masini. Am preferat Trabant, Skoda. Cu motoarele Renault e altceva, Renault chiar stie sa faca motoare. Ma rog, o sa dam in balarii....

Link to comment
Share on other sites

O merge un benzinar la 2000-2500 de ture dar in acel moment sunt alte tipuri de solicitari in motor. Nu merge sa spui ca il folosesti in regim de 2000-3000 de ture si ca acel motor benzinar va avea viata lunga. Dimpotriva...

O spun pe unde apuc: nu motorul e buba in zilele noastre, atata timp cat e folosit de un om intreg la cap care depune un minim efort pentru intretinerea masinii. Buba sunt anexele la motor, care pica muuult mai devreme si mai des decat motorul propriu-zis: turbina, alternator, electromotor, sensori, etc.

Evident aici nu intra motoarele cu "120kkm", adicalea 600-700kkm si ale unor dementi care cred ca schimbul de ulei se face intotdeauna numai prin completarea celui deja consumat de masina.

Ba da suturarea nu e benefica nici unui motor.

Mergand subuturat la regim constant sa zicem autostrada nu-i mare problema, soliciti putin distributia dar in rest, mai ales la oras nu exista sa nu ai nevoie de un mic sprint sau sa nu intervina o mica rampa si atunci cu toate ca ai 2000rpm solicitaril sunt mai mari decat daca ai fi avut 3000 la aceeasi viteza.

 

rmq +1 Pana si motoarele de logan duc 300k+ asa ca intr-adevar nu motoarele sunt buba.

Link to comment
Share on other sites

O merge un benzinar la 2000-2500 de ture dar in acel moment sunt alte tipuri de solicitari in motor. Nu merge sa spui ca il folosesti in regim de 2000-3000 de ture si ca acel motor benzinar va avea viata lunga. Dimpotriva...

O spun pe unde apuc: nu motorul e buba in zilele noastre, atata timp cat e folosit de un om intreg la cap care depune un minim efort pentru intretinerea masinii. Buba sunt anexele la motor, care pica muuult mai devreme si mai des decat motorul propriu-zis: turbina, alternator, electromotor, sensori, etc.

Evident aici nu intra motoarele cu "120kkm", adicalea 600-700kkm si ale unor dementi care cred ca schimbul de ulei se face intotdeauna numai prin completarea celui deja consumat de masina.

Ba da suturarea nu e benefica nici unui motor.

Mergand subuturat la regim constant sa zicem autostrada nu-i mare problema, soliciti putin distributia dar in rest, mai ales la oras nu exista sa nu ai nevoie de un mic sprint sau sa nu intervina o mica rampa si atunci cu toate ca ai 2000rpm solicitaril sunt mai mari decat daca ai fi avut 3000 la aceeasi viteza.

 

rmq +1 Pana si motoarele de logan duc 300k+ asa ca intr-adevar nu motoarele sunt buba.

 

 

precizeaza ca la logan benzinarele tin peste 300 de mii , personal am testat 1.4 de 320.000 km motorul era in parametrii.

, dieselurile toate scot fum daca te uiti la taxiuri care au multi km

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.