Jump to content

Ovalizarea discurilor de frana...


intelinside

Recommended Posts

Salut

Am auzit pareri conform carora daca dai forja la mashina shi discurile se incalzesc pana la extrem (pe carosabil uscat) shi apoi treci printro portiune de carosabil cu baltzi, discurile s-ar ovaliza.

Voi ce credetzi?

129070[/snapback]

n-am auzit sa se ovalizeze dar am auzit ca se pot sparge :) contrastul cald-rece,si am vazut discuri crapate din cauza asta.Desteptii de la spalatorii dau direct pe ele si daca vii de la un drum de 300km de ex s-au dus :blink:

Link to comment
Share on other sites

si eu am patit'o....... discuri incinse/ un mare lac intr'o groapa (nesemnalizata :blink: ) ... si fassssssss... am facut o mini sauna.... apoi ce sa zic... are momente cand se simte in volan ....

 

dar am observat ca la bmw cel putin si diferenta de 0,1-0,2atm in presiunea rotii influenteaza directia, da o tzopaiala... apoi sa nu'ti fi lovit jantele @DORU ...

Link to comment
Share on other sites

In mod normal, n-ar trebui sa se intample asa ceva....discurile aprobate de producatori sint facute din otel special, calit in conditii extreme, astfel incat sa reziste la socuri termice mult mai mari decat cele date de intrarea intr-o balta cu apa atunci cand sint incinse.

Mai mult, chiar daca se incing, datorita otelului special din care sint facute, discurile se si racesc foarte repede (cele mai multe sint si ventilate) astfel ca atunci cand ajungi la spalatorie ajungi cu ele aproape reci - puteti verifica foarte usor, punand mana. Chiar daca frig putin, pentru discuri nu inseamna nimic, chiar daca torni apa rece pe ele.

 

Daca in schimb ceva nu functioneaza ca lumea - se blocheaza un etrier, se duce o placuta si calca fier pe fier, atunci problema se schimba si pot interveni solicitari de temperatura foarte mari. Corelat si cu actiune mecanica, discul se duce dreacu' si se poate ovaliza, sparge, etc.

 

Eu n-am patit asa ceva la nici o masina :blink: si parerea mea este ca problema bataielilor si a bataii in roata la rulaj sau franare vine in primul rand din presiune aiurea la cauciuc, din janta bulita, etc.

 

Nu exclud insa ovalizarea discurilor, mai ales daca sint aftermarket - turcesti sau facute in "EU", fiindca, din dorinta de a iesi pe piatza cu piese ieftine, otzelul folosit este inferior celui folosit la piese de calitate.

 

Concluzie: daca aveti discuri originale ovalizate sau sparte, se datoreaza in primul rand altor cauze decat schimarilor bruste de temperatura - asa cum ziceam mai sus etrier, placuta bulita, etc

 

parerea mea... :)

Link to comment
Share on other sites

domnilor, hai sa lamurim un lucru. oval inseamna ca nu e perfect rotund. adica, (discul de frina) este perfect plan, dar nu are o raza constanta. cum mama naibii sa se OVALIZEZE un disc de frina?!? la o janta mai inteleg, dar la un disc de frina?!?

 

si pe urma, ce daca ar fi oval atita vreme cit ramine perfect plan si atita vreme cit chiar si acolo unde are raza cea mai mica, placutele de frina incap complet pe disc? eventual, ar putea da o rotatie debalansata din cauza ca acolo unde raza e mai mare, e si mai multa masa, greutatea discului nefiind distribuita egal pe toat suprafata lui. dar inca o data, discuri de frina ovalizate?!? haideti ca aberam rau de tot....

Link to comment
Share on other sites

domnilor, hai sa lamurim un lucru. oval inseamna ca nu e perfect rotund. adica, (discul de frina) este perfect plan, dar nu are o raza constanta. cum mama naibii sa se OVALIZEZE un disc de frina?!? la o janta mai inteleg, dar la un disc de frina?!?

 

si pe urma, ce daca ar fi oval atita vreme cit ramine perfect plan si atita vreme cit chiar si acolo unde are raza cea mai mica, placutele de frina incap complet pe disc? eventual, ar putea da o rotatie debalansata din cauza ca acolo unde raza e mai mare, e si mai multa masa, greutatea discului nefiind distribuita egal pe toat suprafata lui. dar inca o data, discuri de frina ovalizate?!? haideti ca aberam rau de tot....

129661[/snapback]

 

asa e, ai dreptate, nu ovalizat este termenul corect, insa asa se numeste popular fenomenul pe care tocmai l-ai descris tu...ia inchipue-ti cum ar fi sa te duci la nea gigi mecanicu' si sa ii zici...."...discurile mele au o rotatie debalansata din cauza ca acolo unde raza e mai mare, e si mai multa masa, greutatea discului nefiind distribuita egal pe toat suprafata lui..." si sa-i si ceri sa denumeasca pe scurt problema :blink:

ce zici ? e mai bine discuri debalansate ? o sa i-o strecor mecanicului meu...abia astept sa vad ce moaca face saracu' :)

Link to comment
Share on other sites

asa e, ai dreptate, nu ovalizat este termenul corect, insa asa se numeste popular fenomenul pe care tocmai l-ai descris tu...

129667[/snapback]

n-ai inteles. ce descriam eu ar fi efectul la un disc cu adevarat ovalizat. filozofam si eu cam ce efecte ar avea. eu chiar cred ca asa ceva (disc de frina ovalizat, perfect plan sau nu) nu exista. punct.

 

problemele care apar la discurile de frina sint sau din cauza ca sint fisurate sau sparte, sau din cauza ca nu sint centrate pe butuc sau ca sint deformate (adica nu mai sint perfect plane - a se intelege ca au "opturi" in ele). desi problema ultima e cu autocorectie (sistemul de prindere a discurilor moderne este astfel facut incit sa permita ca discurile sa nu fie perfect perpendiculare pe axul rotii sau sa existe mici variatii in cit de plane sint ele) intr-o mica masura.

Link to comment
Share on other sites

n-ai inteles. ce descriam eu ar fi efectul la un disc cu adevarat ovalizat. filozofam si eu cam ce efecte ar avea. eu chiar cred ca asa ceva (disc de frina ovalizat, perfect plan sau nu) nu exista. punct.

 

problemele care apar la discurile de frina sint sau din cauza ca sint fisurate sau sparte, sau din cauza ca nu sint centrate pe butuc sau ca sint deformate (adica nu mai sint perfect plane - a se intelege ca au "opturi" in ele). desi problema ultima e cu autocorectie (sistemul de prindere a discurilor moderne este astfel facut incit sa permita ca discurile sa nu fie perfect perpendiculare pe axul rotii sau sa existe mici variatii in cit de plane sint ele) intr-o mica masura.

129676[/snapback]

 

am inteles perfect ce zici tu, de acord ca nu exista disc ovalizat...iti spuneam numai ca in viatza de zi cu zi, mecanicii si nu numai obisnuiesc sa zica "ovalizat" tuturor problemelor care apar la discuri (deformari, etc), fie ca sint ele plane, perpendiculare, paralele sau altfel

de fapt, sintem de acord, numai nu intelegi tu...

Link to comment
Share on other sites

Am avut si eu probleme cu discurile de frana...La franari imi trepida volanul.E drept ca asta se datora uzurii discurilor...Le-am rectificat dar dupa 1000km se intampla iar.In consecinta mi-am luat niste discuri noi ventilate (made in germany) si am rezolvat problema.Mecanicii de la bavaria mi-au spus ca in mod normal daca intri intr-o balta cu discurile incinse n-ar trebui sa se intample mai nimic...dar nici nu trebuie sa ne facem un obicei din asta..
Link to comment
Share on other sites

domnilor, hai sa lamurim un lucru. oval inseamna ca nu e perfect rotund. adica, (discul de frina) este perfect plan, dar nu are o raza constanta. cum mama naibii sa se OVALIZEZE un disc de frina?!? la o janta mai inteleg, dar la un disc de frina?!?

 

si pe urma, ce daca ar fi oval atita vreme cit ramine perfect plan si atita vreme cit chiar si acolo unde are raza cea mai mica, placutele de frina incap complet pe disc? eventual, ar putea da o rotatie debalansata din cauza ca acolo unde raza e mai mare, e si mai multa masa, greutatea discului nefiind distribuita egal pe toat suprafata lui. dar inca o data, discuri de frina ovalizate?!? haideti ca aberam rau de tot....

129661[/snapback]

Total neadevarat - scuza-ma ca iti spun, shi ca sa te lamuresc iti propun un test: decupeaza dintro coala de hartie un cerc shi apasa-i marginile ("domnilor, hai sa lamurim un lucru. oval inseamna ca nu e perfect rotund. adica, (discul de frina) este perfect plan, dar nu are o raza constanta" - de la tine citire) oare se strica doar "raza constanta" sau apar denivelari shi pe suprafatza plana. In denumirea uzuala acest lucru se numeste ovalizare.

Cat despre scenariul tau ( "si pe urma, ce daca ar fi oval atita vreme cit ramine perfect plan si atita vreme cit chiar si acolo unde are raza cea mai mica, placutele de frina incap complet pe disc? eventual, ar putea da o rotatie debalansata din cauza ca acolo unde raza e mai mare, e si mai multa masa, greutatea discului nefiind distribuita egal pe toat suprafata lui. dar inca o data, discuri de frina ovalizate?!?") asa ceva este practic imposibil, poate decat daca roade vreun soricel discurile pe margine ca sa nu mai aiba raza egala, altfel nu are cum sa fie oval shi perfect plan niciodata (cantitatea de material care nu mai apare "unde raza e mai mica" trebuie sa se regaseasca undeva - oare unde daca nu pe suprafatza plana)

In concluzie consider ca ovalizarea, opturarea sau cum vretzi voi sa ii mai spunem este descrierea corecta a fenomenului.

Link to comment
Share on other sites

Total neadevarat - scuza-ma ca iti spun, shi ca sa te lamuresc iti propun un test: decupeaza dintro coala de hartie un cerc shi apasa-i marginile ("domnilor, hai sa lamurim un lucru. oval inseamna ca nu e perfect rotund. adica, (discul de frina) este perfect plan, dar nu are o raza constanta" - de la tine citire) oare se strica doar "raza constanta" sau apar denivelari shi pe suprafatza plana. In denumirea uzuala acest lucru se numeste ovalizare.

Cat despre scenariul tau ( "si pe urma, ce daca ar fi oval atita vreme cit ramine perfect plan si atita vreme cit chiar si acolo unde are raza cea mai mica, placutele de frina incap complet pe disc? eventual, ar putea da o rotatie debalansata din cauza ca acolo unde raza e mai mare, e si mai multa masa, greutatea discului nefiind distribuita egal pe toat suprafata lui. dar inca o data, discuri de frina ovalizate?!?") asa ceva este practic imposibil, poate decat daca roade vreun soricel discurile pe margine ca sa nu mai aiba raza egala, altfel nu are cum sa fie oval shi perfect plan niciodata (cantitatea de material care nu mai apare "unde raza e mai mica" trebuie sa se regaseasca undeva - oare unde daca nu pe suprafatza plana)

In concluzie consider ca ovalizarea, opturarea sau cum vretzi voi sa ii mai spunem este descrierea corecta a fenomenului.

130108[/snapback]

 

Dar daca discul s-ar incinge atat de mult incat sa devin oarecum maleabil??!?! La aplicarea fortei placutei de frana pe disc s-ar putea ca o infima cantitate din metalul discului sa se redistribuie catre o alta zona a acestuia... Teoretic pare posibil... practica ne omoara... :blink: :) :)

Link to comment
Share on other sites

Am auzit de mai multe ori de deformarea discurilor de frana ca urmare a trecerii printr-o baltoaca dupa ce au fost incinse.

 

Un amic cu un Land Rover mi-a povestit reactia celor din service. Service AB.

Deci amicul coboara un deal, discurile incinse, la baza dealului o baltoaca, trece prin ea si incepe sa-i pulseze pedala de frana.

Masina fiind in garantie, merge cu ea la service la AB ( AB era distribuitorul ). Le povesteste ce si cum . Cel de la AB zice : Aaaa, normal, daca ati trecut cu ea prin apa cand erau discurile incinse, asa se intimpla. Ne pare rau, dar platiti discurile, ca defectul nu face obiectul garantiei !

Amicul se enerveaza si le zice, pe drept cuvant, : Pai ce, mi-am luat masina de teren ca s-o iau in brate cand dau de o baltoaca ???

In final AB a acceptat schimbarea discurilor de frana in cadrul garantiei.

 

PS : La discurile de frana deformarile care apar si care provoaca vibratii sau pulsatii in sistemul de franare se refera la planeitate. Cu toate acestea s-a incetatenit ca despre discuri sa se zica ca sunt "ovalizate", cu referire la abaterile de planeitate.

Si despre chiulasa se zice ca este "ovalizata" cu referire tot la abaterile de planeitate.

Link to comment
Share on other sites

Nu mi-o lua in nume de rau... Dar de frana de motor prietenul tau nu a auzit?

 

A facut si el ca tirurile astea conduse de "soferi profesionisti" care coboara feleacu si pe la jumatea dealului raman fara frane si mai demoleaza cate o casa...

131747[/snapback]

Nu ti-o iau in nume de rau, dar nu mi-o lua nici tu :)

Poate nu ai fost atent, dar am zis ca prietenul meu conducea o masina de teren, nu o caruta. Si prefera sa se gandeasca la altceva decat la cum sa protejeze franele la o masina de teren.

Ciudata replica ta oricum. La fel ziceai si daca avea ATV ? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Pai stai ca nu inteleg... daca are masina de teren inseamna ca nu trebuie sa crute franele la vale? Care e diferenta daca are masina de teren sau coupe de ex? nu la fel trebuie tratate franele? Franele la masinile de teren sunt mai altfel decat la restul masinilor? (nu am avut masina de teren shi chiar nu stiu asa ca te intreb serios...) Eu imi imaginam ca sunt la fel...
Link to comment
Share on other sites

Baietzi nu este cazul sa ne certam pe tema asta. Topicul se referea la posibilitatea de a se deforma sau a nu se deforma discurile de frana incalzite la extrem la contactul cu apa, cum ajung la aceasta temperatura este mai putzin important, ca sa nu mai zic de "denumirea shtintzifica" atribuita acestei deformari.

Concluzia este una singura: Avetzi grija la baltzi!!!

Link to comment
Share on other sites

Pai stai ca nu inteleg... daca are masina de teren inseamna ca nu trebuie sa crute franele la vale?  Care e diferenta daca are masina de teren sau coupe de ex? nu la fel trebuie tratate franele? Franele la masinile de teren sunt mai altfel decat la restul masinilor? (nu am avut masina de teren shi chiar nu stiu asa ca te intreb serios...) Eu imi imaginam ca sunt la fel...

131849[/snapback]

 

 

Sa crute franele? :)

 

Mai da-le naibii de placute si de discuri,ca de nu le zapacesc pana se opreste masina :) :)

 

Hai ca asta nu am mai auzit,sa protejez placutele si discurile :blink:

Link to comment
Share on other sites

Dupa ce primul schimb de placute era cam pe duca am inceput sa am usoare trepidatii la franare. Cei de la Contempo au spus ca e nevoie de discuri noi...cele de pe masina fiind se pare..."ovalizate". Schimbat discuri si placute la 82.000 km...trepidatiile din volan au disparut. Seful de service mi-a facut recomandarea de a avea grija de balti cand franele sunt incinse...

Cineva vorbea despre otelul "special" din care sunt facute discurile de frana...nu e nici un otel...sunt facute din fonta...care-i cu totul altceva...rezistenta mare la uzura dar casanta la schimbari bruste de temperatura...

Edited by 330xi
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.