Jump to content

Ovalizarea discurilor de frana...


intelinside

Recommended Posts

nu e nici un otel...sunt facute din fonta...

131941[/snapback]

 

OMG, sper ca a fost o ironie asta. Daca ar fi adevarat ce ai spus tu, te asigur ca la prima frana mai tare, ai ramane cu juma' de disc intre placute. Iar faza cu casanta "e foarte tare, frate". Mda, intr-adevar fonta s-ar sparge la schimbari bruste de temperatura, NU S-AR OVALIZA :blink: . Ergo, discul e din otel tratat, nu fonta, for god's sake :) . Imi amintesc cand anumiti indivizi idioti rupeau picioarele de fonta ale bancilor din fata blocului cu doua-trei lovituri cu piatra (si picioarele aveau vreo 5-6 cm diametru) si tu vrei sa spui ca un disc de fonta cu o latime de numai 2-3 cm rezista la forte imense aplicate de placute ca sa opreasca 1.4 tone de fier ? :)

 

qed.

Edited by BoBo
Link to comment
Share on other sites

Sa crute franele? :)

 

Mai da-le naibii de placute si de discuri,ca de nu le zapacesc pana se opreste masina :)  :)

 

Hai ca asta nu am mai auzit,sa protejez placutele si discurile :blink:

131890[/snapback]

 

1. Odata cu cresterea temperaturii placutelor si franelor eficienta acestora scade...

2. Stim cu totii ca lichidul de frana este higroscopic. Se poate ca la suprasolicitarea franelor, apa absorbita in lichidul de frana sa inceapa sa fiarba, parte din coloana de lichid de frana devenind astfel compresibila... care e no good = no brakes.

 

Bine variantele astea nu se pot transforma in realitate decat in conditii extreme. Insa eu am in minte feleacul... si cine a coborat pe el stie. E crima pt frane sa cobori feleacul numai cu frana de serviciu... deci variantele de mai sus pot fi perfect realizabile...

 

Shi am incheiat cu Off-topicul

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Salut

Am auzit pareri conform carora daca dai forja la mashina shi discurile se incalzesc pana la extrem (pe carosabil uscat) shi apoi treci printro portiune de carosabil cu baltzi, discurile s-ar ovaliza.

Voi ce credetzi?

129070[/snapback]

Se ovalizeaza.Fiind calde, la contactul cu apa se decalesc shi de aici vibratzii in volan. Am patzit...initzial a trebuit sa schimb bielete de directzie/pivotzi/capete de bara, in urma unei pareri de "" pro"". :blink: :) Fenomenul existand in continuare, am facut rost de un nr de tel. shi m am dus la un mecanic.

Link to comment
Share on other sites

OMG, sper ca a fost o ironie asta. Daca ar fi adevarat ce ai spus tu, te asigur ca la prima frana mai tare, ai ramane cu juma' de disc intre placute. Iar faza cu casanta "e foarte tare, frate". Mda, intr-adevar fonta s-ar sparge la schimbari bruste de temperatura, NU S-AR OVALIZA :blink: . Ergo, discul e din otel tratat, nu fonta, for god's sake  :) . Imi amintesc cand anumiti indivizi idioti rupeau picioarele de fonta ale bancilor din fata blocului cu doua-trei lovituri cu piatra (si picioarele aveau vreo 5-6 cm diametru) si tu vrei sa spui ca un disc de fonta cu o latime de numai 2-3 cm rezista la forte imense aplicate de placute ca sa opreasca 1.4 tone de fier ?  :)

 

qed.

131981[/snapback]

Ironia e buna cand e sustinuta de ceva certitudini...dar cand e facuta pe "craci" nu merita altceva decat un raspuns asemanator.

Pai ce pot sa mai spun? Intreb si eu ca tine...a fost cumva vreo ironie?..."frate"... :D ...chiar daca tie personal nu-ti place...discurile de frana se fac in continuare din fonta...si materiale ceramice mai recent. Sper ca n-o sa crezi ca pe astea ceramice le fac din oalele de Horezu sau Corund....:) ...O explicatie pe intelesul tuturor o gasesti la:

http://en.wikipedia.org/wiki/Disc_brake

..."cast-iron" traducandu-se prin fonta ...si nu "otel tratat"

Experientele pe care le-ai avut tu prin fata blocului au un sambure de adevar. Fontele nu sunt toate la fel...pe vremuri se mai facea in scoala "Tehnologia Materialelor" si acolo explicau la un nivel suficient celebra diagrama fier-carbon. Poti sa ai o scuza daca din cauza varstei nu ai ajuns inca la lectia respectiva sau daca liceul nu a fost una din prioritatile tale. :D

Eventual vezi link-ul asta:

http://www.actrus.ro/biblioteca/cursuri/te.../capitol3_2.pdf

...adica...fonta din care erau facute picioarele bancilor si cea din care se fac discurile de frana...nu sunt la fel...e vorba de continutul de Carbon care decide cat de casanta sau elastica este. In cazul nostru e vorba de fonte cu un continut redus de Carbon, care au proprietati elastice apropiate otelurilor. Cand am spus in poll-ul meu "casant", ma referam la comparatia cu un otel...fonta fiind mai casanta...dar avand o rezistenta mai mare la uzura. Oricum, ideea este ca daca se faceau discurile de frana din "otel tratat", cum spui tu, schimbai la placute de frana la fiecare 4-5000 de km iar franele tale erau de doi lei dupa prima franare mai violenta.

Cat despre "ovalizare"...s-a mai explicat ca este un cuvant gresit folosit pentru ce se intampla in realitate cu discul de frana, dar face parte din limbajul oricarui mecanic care vrea sa-ti explice fenomenul.

Poate avem totusi vreun metalurgist printre noi care sa explice mai bine ce si cum... :bounce:

Edited by 330xi
Link to comment
Share on other sites

si atunci daca mergi iarna la -30 grade cu masina si cobori un deal si franezi de cateva ori violent sa se incinga placute+discuri.---iti crapa discurile datorita schimbarii temperaturii.Eu ma indoiesc ca astia pun pe masini discuri netratate sau care nu rezista la temperatura.E ca faza aia cu parasolarul in bord --ati vazut pana acum bord crapat la masina mai noua de 10 ani din cauza soarelui ?
Link to comment
Share on other sites

domnilor, hai sa lamurim un lucru. oval inseamna ca nu e perfect rotund. adica, (discul de frina) este perfect plan, dar nu are o raza constanta. cum mama naibii sa se OVALIZEZE un disc de frina?!? la o janta mai inteleg, dar la un disc de frina?!?

 

si pe urma, ce daca ar fi oval atita vreme cit ramine perfect plan si atita vreme cit chiar si acolo unde are raza cea mai mica, placutele de frina incap complet pe disc? eventual, ar putea da o rotatie debalansata din cauza ca acolo unde raza e mai mare, e si mai multa masa, greutatea discului nefiind distribuita egal pe toat suprafata lui. dar inca o data, discuri de frina ovalizate?!? haideti ca aberam rau de tot....

129661[/snapback]

 

cred ca raspunsul corect este ..onduleaza...nu ovalizeaza (metalul pe anumite portinui se poate dilata sau contracta ) ...de aici poate aparea si spargerea....

Edited by Stefan_SNK
Link to comment
Share on other sites

si atunci daca mergi iarna la -30 grade cu masina si cobori un deal si franezi de cateva ori violent sa se incinga placute+discuri.---iti crapa discurile datorita schimbarii temperaturii.Eu ma indoiesc ca astia pun pe masini discuri netratate sau care nu rezista la temperatura.E ca faza aia cu parasolarul in bord --ati vazut pana acum bord crapat la masina mai noua de 10 ani din cauza soarelui ?

144554[/snapback]

putin probabil ca la -30 de grade sa ajungi sa incingi discurile de frana incat sa ai probleme...ma indoiesc ca la temperatura aia ii dai in goarna in halul ala...la -30 de grade franele tale ar trebui sa someze...si o umbra de gheata pe sosea ar trebui sa te sperie...frana de motor e aia care sa o folosesti cand cobori respectivul deal...daca franezi violent...se pune problema "ovalizarii" masinii...si nu a discurilor... :blink:

Link to comment
Share on other sites

cred ca raspunsul corect este ..onduleaza...nu ovalizeaza (metalul pe anumite portinui se poate dilata sau contracta ) ...de aici poate aparea si spargerea....

145594[/snapback]

Ai perfect dreptate...singura problema e ca trebuie sa educam mecanicii din service-uri sa-si schimbe exprimarea... :blink: ...eventual sa avem la noi un creion si o hartie... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.