Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Problema dupa busitura


Recommended Posts

Zilele trecute (duminica trecuta) m-a lovit unul in spate pe Calea Baciului in Cluj. Am franat la trecerea de pietoni l-am vazut in oglinzi ca vine am vrut sa las frana dar m-am gandit ca decat sa ma arunce in pietoni sa ii accidentez si pe ei si dupa sa dau si eu cu subsemnatul pe la politie (era vina lui dar politia investigheaza toate partile implicate) mai bine nu las frana si tabla ii tabla. Le-am si zis celor din masina "acuma urmeaza buf ". Dupa impact am coborat din masina si o buburuza de opel corsa era facuta acordeon in spatele meu. Masina mea parea sa aiba lovita bara spate sub stopuri si portbagajul nu se mai inchidea. Dupa ce m-am uitat mai atent am observat ca in portbagaj imediat langa bara spate este o indoitura (ridicatura) si masina pare putin indoita in partea dreapta ca si cand ar fi strambata (se vede si la aripa deasupra usitei rezervor). In momentul in care tipul m-a lovit eu eram si cu rotiile fata putin virate dreapta voiam sa trec dupa trecere pe banda unu. Ieri cand am venit spre casa intre Cluj-Turda i-am dat sa vad daca nu are defecte ascunse dupa impact. Din pacate am descoperit ca trepideaza usor la >110-120 trage mai tare dreapta la viteza si nu mai pare la fel de stabila. Dupa parerea voastra ce poate sa aiba ( ca sa stiu sa le zic celor de la service sa mi-o fac pe asigurarea lui. Sa se fi dus fuzetele? Cum eram cu rotiile fata virate sa fi afectat caseta directie? Pot eventual pune poze cu masina sa va dati cu parerea ca luni as vrea sa o duc si azi cand am vorbit cu o cunostinta care are service mi-a zis "Cum directia daca in spate?" "De unde p*** mea sa stiu frate eu is mecanic?"

 

P.S. Era sa uit e vorba de un 525 TDS E34 din '93

Link to comment
Share on other sites

Lovitura este exact in spate saue , ca in cazul meu, usor spre una dintre laterale? Uita-te la lufturile dintre usile spate si caroserie ca sa vezi daca sunt diferente, daca ai posibilitatea uita-te si pe o rampa sa vezi ce e pe sub, vre-un brat indoit sau bucsa sparta....
Link to comment
Share on other sites

Usile din spate se inchid ok?

Verifica daca nu este caroseria bombata pe undeva? (aripi spate, praguri, in interiorul portbagajului, etc).

Eu am pierdut o masina exact asa, aparent era un stop spart si haionul indoit, in realitate se strambase caroseria.

E drept, masina mea era Fiesta, celcare m-a lovit era Ducato, e o diferenta. Du-o la un service pt o expertiza a geometriei.

Imi pare rau sa aud asemenea lucruri, asta se intampla cand orice harb ia RARul fara sa fi trecut la un banc de frane.

Link to comment
Share on other sites

Lovitura este exact in spate saue , ca in cazul meu, usor spre una dintre laterale? Uita-te la lufturile dintre usile spate si caroserie ca sa vezi daca sunt diferente, daca ai posibilitatea uita-te si pe o rampa sa vezi ce e pe sub, vre-un brat indoit sau bucsa sparta....

 

NU e centrala e inspre dreapta

 

Usile din spate se inchid ok?

Verifica daca nu este caroseria bombata pe undeva? (aripi spate, praguri, in interiorul portbagajului, etc).

Eu am pierdut o masina exact asa, aparent era un stop spart si haionul indoit, in realitate se strambase caroseria.

E drept, masina mea era Fiesta, celcare m-a lovit era Ducato, e o diferenta. Du-o la un service pt o expertiza a geometriei.

Imi pare rau sa aud asemenea lucruri, asta se intampla cand orice harb ia RARul fara sa fi trecut la un banc de frane.

 

E bombata in interiorul portbagajului si aripa dreapta, tare imi e si mie sa nu fie caroseria, nu de alta dar masina mea nu avea stresuri in nici o curba iar acum la viteza se simte foarte rau. Se poate face ceva in cazul asta? Ce pot sa cer de la RCA-ul tipului (avea la astra). Stiu ca la casco in momentul in care reparatia costa mai mult ca valoarea masinii iti dadeau banii pe masina. E la fel si la RCA?

Link to comment
Share on other sites

In primul rand nici nu intra la discutii de genul: 'punem un stop, un rand de chit, si vopsea si s-a rezolvat'. Vei avea de pierdut.

 

Trebuie sa ai o discutie serioasa cu cei de la daune auto de la astra, si sa ceri o expertiza asupra starii caroseriei. Din pacate expertiza de obicei se plateste de cel care o cere, exista posibilitatea sa ramai cu banii dati, dar macar o sa fii cu constiinta impacata, ca masina e ok.

 

RCA din cate stiu despagubeste pana la o valoare anumita, in caz ca se depaseste valoarea respectiva, trebuie sa-l dai in judecata pe cel care ti-a cauzat dauna.

 

In cazul in care masina este declarata dauna totala, cei de la asigurari iti vor da valoarea de catalog a masinii, minus un procentaj (la mine a fost 20%) pentru ca tu ramai cu 'epava'. Nu cred ca vai fi la tine cazul de dauna totala,dar oricum o sa fie lucrari serioase de tinichigerie.

 

Oricum pasii de urmat sunt: te duci la constatari daune auto, deschizi dosar, duci masina la un service agreat (ideal ar fi totusi reprezentanta BMW), si tot timpul te tii ferm pe pozitie, ca vrei expertize, masuratori, totul ca la carte, etc.

 

Motivatia ta trebuie sa fie ca ai probleme cu tinuta de drum a masinii si cu directia.

Edited by petibv
Link to comment
Share on other sites

pune o poza sa vedem si noi paguba facuta,

si eu am fost lovit in spate la e36 de un peugeot 306 berilna,tot la trecerea de pietoni,

am pus si o poza sa vezi,

 

am avut afectat,faldonu de sub porbagaj,spilar spate cu armatura,toba si catalizatoru indoit + colectoru de evacuare de pe chiulasa,dupa montarea unei tobe noi si a unui catalizator aveam traseu de evacuare diferit si atingea la toate hopurile,sa rezolvat prin schimbarea colectorului de evacuare,un stop spart,kit montare esapament si altele

 

 

daca ai indoit faldou spunele sal schimbe nu sal indrepte,ca sa nu ai probleme k este posibil sa nu se mai inchida porbagaju la nivel si vei avea probleme si cand va ploua afara

post-31008-1289047018_thumb.jpg

post-31008-1289047031_thumb.jpg

post-31008-1289047043_thumb.jpg

Edited by spanac
Link to comment
Share on other sites

pune o poza sa vedem si noi paguba facuta,

si eu am fost lovit in spate la e36 de un peugeot 306 berilna,tot la trecerea de pietoni,

am pus si o poza sa vezi,

 

am avut afectat,faldonu de sub porbagaj,spilar spate cu armatura,toba si catalizatoru indoit + colectoru de evacuare de pe chiulasa,dupa montarea unei tobe noi si a unui catalizator aveam traseu de evacuare diferit si atingea la toate hopurile,sa rezolvat prin schimbarea colectorului de evacuare,un stop spart,kit montare esapament si altele

 

 

daca ai indoit faldou spunele sal schimbe nu sal indrepte,ca sa nu ai probleme k este posibil sa nu se mai inchida porbagaju la nivel si vei avea probleme si cand va ploua afara

 

O sa fac maine pe lumina niste poze si o sa pun. Oricum cred ca imi vor trebui. Am vorbit cu o cunostinta a carui mama lucreaza la CSA si mi-a spus ca orice problema am cu Astra sa anunt CSA-ul si se rezolva. Sper sa fie asa.

Link to comment
Share on other sites

Am facut pozele,... nu are rost sa le incarc nu se vede indoitura din porbagaj si nici cea din aripa nu am avut cum sa prind unghiul e aproape insesizabil mai ales cel din afara. Oricum a venit o cunostinta de la service si mi-a zis ca se rezolva au ceva presa cu care trag tabla, regleaza unghiul de fuga schimba daca e de schimbat ceva de sub masina (brate, fuzete, etc). Sper sa iasa la fel. Acum am problema cu pornitul imi face electronica asta fara rost de pe masina iara scurt circuit pe undeva si nu imi porneste de pe loc,.... ultima data au fost doua fire pe stopul st. spate acum stie naiba unde e. Zicea ca dureaza 2-3 sapt minim pana aproba asigurarea,... dracu in ochii lor si in cine le permite birocratia asta.
Link to comment
Share on other sites

din ce spui masina ta e dauna totala si ca sa ai masina asa cum a fost inainte de lovitura trebuie pusa pe banc de caroserie. ar trebui sa te consulti cu persoana de la CSA.

deja dupa cum ai scris tu ca ti-a replicat cel de la service, nici macar n-a inteles dinamica deformarii caroseriei.

plus ca pe partea dreapta le e mai lene s indrepte cum trb datorita rezervorului + gura de umplere + traseu .

la ce ai povestit tu, ai coltul dreapta spate dus de la locul lui si podeaua de portbagaj cu prinderile puntii miscate / descentrate.

usa dreapta spate cat de bine se inchide / deschide ?

daca erai mai aproape iti dadeam masina la cheie fara sa-ti mai spargi tu capul cu asiguratorii.

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

Oricum a venit o cunostinta de la service si mi-a zis ca se rezolva au ceva presa cu care trag tabla, regleaza unghiul de fuga schimba daca e de schimbat ceva de sub masina (brate, fuzete, etc). Sper sa iasa la fel.

 

Exact asta am zis sa eviti. Dupa cum ti-a dat reply si @brownshark acolo pot fi probleme mari. Si nu este vorba numai de tabla, se pune problema de tras sasiul.

 

Zicea ca dureaza 2-3 sapt minim pana aproba asigurarea,... dracu in ochii lor si in cine le permite birocratia asta.

 

Curioasa treaba. La Generali, Tiriac se deschide dosarul instant, iar acceptul de plata se dupa ce a fost reparata masina, pe baza facturii. Nici una din operatiuni nu dureaza mai mult de jumatate de ora. La Astra a duratputin mai mult, pt ca masinacare m-a lovit era cu numere italiene.

 

Succes lareparatii

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.