Jump to content

Fum alb


gaso

Recommended Posts

Am un E46 facelift din 2004 320 D 150 cp si am urmatoarea problema:

la rece scoate fum alb,dupa ce se incalzeste dispare.Mai imi dispare si apa din vas(caldura baga nu ar trebui sa fie garnitura de _chiulasa_),mi-a facut si la se mafor a inceput cu un trepidat si cand am plecat fum in spate pt vreo 200m,a mai avut cineva problema asta.

Link to comment
Share on other sites

cu incalzirea te contrazic daca are garnitura de _chiulasa_ ciupita nu baga caldura oricata apa ar avea,pare abur mai degraba,cand se incalzeste dispare(masina a stat o perioada de timp nepornita ,mai bine de 6 luni),mai am si pierderea de apa dar cred ca imi curge pe la robinetul de calorifer ala de langa far stanga,o sa incerc sa rezolv sa vada daca mai curge.Mai astept alte sugestii.

Eu zic ca,daca ar avea garnitura arsa ar bolborosi in vas la mine nu se intampla.

Link to comment
Share on other sites

Fumul alb, aproape fara miros sau doar miros de motorina/benzina, care apare in conditii normale, la pornirea la rece sau cand este foarte frig, si dupa incalzirea motorului dispare.

Cauza: vaporii de apa de formati normal in cilindri condenseaza in toba de esapament rece. Dupa incalzirea acesteia, vaporii nu mai condenseaza si sunt invizibili, dispare fumul alb. Este functionarea normala...!

 

Fumul mult alb gros, persistent si dupa incalzire, cu un evident miros distinct, iritant, intepator sau dulceag.

Cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiunea cea mai probabila: garnitura de _chiulasa_ crapata, sau chiulasa crapata, camasa crapata, sau mai rar, fisura in blocul motor.

Verificare: nivelul de antigel, daca scade sau daca in vasul de expansiune bolboroseste la turarea motorului. Verificare ulei: daca creste nivelul sau uleiul este mat, decolorat, sau pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie, e clar, uleiul se amesteca cu antigelul si neaparat service urgent!

 

Alte cauze pentru fum alb:

-Valva PCV blocata deschis, murdara, infundata.

-La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.

-De asemenea prea mult ulei, poate produce fum alb dar dupa un timp dispare. Insa mirosul este diferit, nu iritant-intepator. Verificati joja pentru nivelul uleiului.

Remediu, reparatie: schimbare dupa caz: garnitura de chiulasa, valva PCV, sudare _chiulasa_, bloc, schimbare camasa cilindru

Link to comment
Share on other sites

fumul dispare dupa incalzire si nu scoate mult si dens scoate normal pt vremea asta,uleiul este normal nu baga apa in el,problema este ca dupa o zi pe alta dispare din vas si nu stiu unde sau pe unde.Ma mai uit sa vada daca bolboroseste in vas dar ultima data nu facea dade-a doar prin lateral un jent subtire care este normal zic eu pt ca este furtunul de retur. Edited by gaso
Link to comment
Share on other sites

-La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.

:twoup: :) poftim????

 

fumul dispare dupa incalzire si nu scoate mult si dens scoate normal pt vremea asta,(....) dar ultima data nu facea dade-a doar prin lateral un jent subtire care este normal zic eu pt ca este furtunul de retur.

incearca sa verifici bujiile, eu zic ca e de la o bujie....

iar daca vine apa inapoi in vas (jetul acela subtire) inseamna ca circuitul (d.p.d.v. mecanic e bun).Trage o privire la cuplele de cauiuc de la vas, si uita-te atent la vas, ca alea mai fac probleme......fisureaza.....

Link to comment
Share on other sites

-La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.

:twoup: :) poftim????

 

fumul dispare dupa incalzire si nu scoate mult si dens scoate normal pt vremea asta,(....) dar ultima data nu facea dade-a doar prin lateral un jent subtire care este normal zic eu pt ca este furtunul de retur.

incearca sa verifici bujiile, eu zic ca e de la o bujie....

iar daca vine apa inapoi in vas (jetul acela subtire) inseamna ca circuitul (d.p.d.v. mecanic e bun).Trage o privire la cuplele de cauiuc de la vas, si uita-te atent la vas, ca alea mai fac probleme......fisureaza.....

 

 

La ce cuple de cauciuc te referi?

Link to comment
Share on other sites

Fumul alb, aproape fara miros sau doar miros de motorina/benzina, care apare in conditii normale, la pornirea la rece sau cand este foarte frig, si dupa incalzirea motorului dispare.

Cauza: vaporii de apa de formati normal in cilindri condenseaza in toba de esapament rece. Dupa incalzirea acesteia, vaporii nu mai condenseaza si sunt invizibili, dispare fumul alb. Este functionarea normala...!

 

Fumul mult alb gros, persistent si dupa incalzire, cu un evident miros distinct, iritant, intepator sau dulceag.

Cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiunea cea mai probabila: garnitura de _chiulasa_ crapata, sau chiulasa crapata, camasa crapata, sau mai rar, fisura in blocul motor.

Verificare: nivelul de antigel, daca scade sau daca in vasul de expansiune bolboroseste la turarea motorului. Verificare ulei: daca creste nivelul sau uleiul este mat, decolorat, sau pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie, e clar, uleiul se amesteca cu antigelul si neaparat service urgent!

 

Alte cauze pentru fum alb:

-Valva PCV blocata deschis, murdara, infundata.

-La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie. Poti te rog sa-mi explici asta mai detaliat putin ? Multumesc anticipat!

-De asemenea prea mult ulei, poate produce fum alb dar dupa un timp dispare. Insa mirosul este diferit, nu iritant-intepator. Verificati joja pentru nivelul uleiului.

Remediu, reparatie: schimbare dupa caz: garnitura de chiulasa, valva PCV, sudare _chiulasa_, bloc, schimbare camasa cilindru

Link to comment
Share on other sites

fumul a disparut,mai da putin la pornirea la rece si atat,dar marea problema este DE CE IMI DISPARE APA DIN VAS? :twoup: , pe furtunul pe unde vine apa calda din motor face presiune (se intareste,mult prea tare decat ar fi normal),in ulei nu intra apa,fum alab nu mai da unde se duce?sa fie garnitura de _chiulasa_? Edited by gaso
Link to comment
Share on other sites

fumul a disparut,mai da putin la pornirea la rece si atat,dar marea problema este DE CE IMI DISPARE APA DIN VAS? :twoup: , pe furtunul pe unde vine apa calda din motor face presiune (se intareste,mult prea tare decat ar fi normal),in ulei nu intra apa,fum alab nu mai da unde se duce?sa fie garnitura de _chiulasa_?

 

1. cel mai ieftin scenariu...ai undeva o fisura in circuitul apei si astfel se duce din vasul de expansiune..

2. cazul cel mai nasol....si din pacate efectele sunt cam aceleasi: vapori pe esapament, lichidul se prelinge din vasul de expansiune, sau datorita presiunii create chiar "tasneste" afara..

practic circuitul apei prin motor este "fisurat" de aceasta garnitura/_chiulasa_, si astfel apa se scurge incet in motor, unde datorita temperaturii inalte se transforma in aburi si de aici este aruncata pe teava de esapament...

ca sa verifici: motorul trage bine? in sarcina, la turatii mari se simte ok? pentru ca la mine de exemplu, cand mergera mult turat...mi se oprea (nu mai facea compresie din cauza existentei apei in motor)

 

exact aceeasi problema am avut-o si eu la fordul meu....chiar mai rau...in prima faza am schimbat _chiulasa_...dar dupa 1 an am inceput sa am aceeasi problema...binenteles mult mai evidenta...jos garnitura si schimbata...dar surpriza.. problema nu era rezolvata....s-a dovedit a fi _chiulasa_ in sine...deci bani aruncati degeaba de la inceput...

Ca o remarca, nu e neaprat ca apa sa intre in ulei sa se demonstreze aceasta teorie.

 

astfel ca sfatul meu... daca se confirma al doilea scenariu...cand dai jos garnitura de _chiulasa_ sa verifici neaparat si _chiulasa_ in sine, sa fii sigur ca e ok, astfel eviti sa arunci banii pe fereastra cum am "reusit" eu..

Link to comment
Share on other sites

cred ca este garnitura de chiulasa,nu am decat sa-l desfac si sa vad ce-i acolo.Revin cu date,sper sa fie doar garnitura sa nu fie si chiulasa.

cauta sa gasesti un mecanic priceput pentru _chiulasa_, pentru ca daca lucrurile sunt simple cu garnitura-odata ce e data jos trebuie schimbata, cu _chiulasa_ se complicata la verificat:- daca este plana e simplu, dar daca e fisurata, de obicei acele fisuri sunt foarte mici- de exemplu la mine a fost destulde observat ca se prelinge pe la o supapa pentru simplul fapt ca eu terminan apa din vasul de expansiune in cateva ore, iar fumul din spate facea invidioase vreo 10 camioane vechi.

Multa bafta,

Link to comment
Share on other sites

cred ca este garnitura de chiulasa,nu am decat sa-l desfac si sa vad ce-i acolo.Revin cu date,sper sa fie doar garnitura sa nu fie si chiulasa.

cauta sa gasesti un mecanic priceput pentru _chiulasa_, pentru ca daca lucrurile sunt simple cu garnitura-odata ce e data jos trebuie schimbata, cu _chiulasa_ se complicata la verificat:- daca este plana e simplu, dar daca e fisurata, de obicei acele fisuri sunt foarte mici- de exemplu la mine a fost destulde observat ca se prelinge pe la o supapa pentru simplul fapt ca eu terminan apa din vasul de expansiune in cateva ore, iar fumul din spate facea invidioase vreo 10 camioane vechi.

Multa bafta,

 

 

Mie nu imi scoate fum decat la pornire si ala este albastrui,in mers nimic dar vad ca bolboroseste in vas acum si face presiune pe furtunul de retur (cel care vine cu apa calda din motor),imi dispare apa si nustiu pe unde ca pe esapament nu o da.Un mecanic mi-a spus ca nu scoate abur,pur si simplu o papa si nu scoate abur.Eu am mai avut un Opel vectra B diesel am dat in ea vreo 180km/h si a inceput sa dea apa afara,frig inauntru,abur in spate ,dar la asta nimic.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
am dat chiulasa jos,garnitura nu are nimic nu este arsa si nici chiulasa nu se vede fisurata intre supape(dor sa fie pe interior intre supape ),oricum am dus-o la planat si ii cumpar alta ganitura maine si o montez daca face iarasi inseamnaa ca este chiulasa intre supape pe interior.Mi s-a parut ca am desfacut pre usor prezoanele de la chiulasa,sa se fi umblat la ea si sa nu le fi strans cum trebuie.Mentionez ca masina merge fara probleme la un mers normal 80-90 km,daca ma dau la ea (peste 100-110 km) cred ca scade apa in vas si incepe sa creasca temperatura(nu imediat dupa vreo 50-60 km) am inteles ca daca scade max 2 l si prinde aer incepe sa cresca temperatura. Edited by gaso
Link to comment
Share on other sites

am pus totul la loc,garnitura noua,prezoane noi,planat chiulasa,stupoare TOT FACE.Ma gandesc sa nu fie chiulasa fisurata intre supape,insa ce ma da peste cap este apa care dispare din vas,asta pe timpul noptii in timp ce sta,nu se vede nimic pe dedesubt apa sau altceva.Mi-a mancat ficatii masina asta, nu mai imi trebuie BMW in viata mea,poate doar nou.
Link to comment
Share on other sites

Mi-a mancat ficatii masina asta, nu mai imi trebuie BMW in viata mea,poate doar nou.

 

Si mie imi vine uneori sa ii dau foc. Eu am segmentat motorul la 200.000 de km din cauza ca imi manca/pierdea ulei cam 1 litru la 1000 de km, dupa segmentare imi pierde dar doar 1 litru la 7000 de km si inca nu stiu pe unde.

 

On-topic: Eu am schimbat vasul de expansiune ca pierdeam cam 1 litru de antigel de seara pana dimineata, tot la fel fara pete sub masina sau chestii de genu, dupa ce l-am schimbat nu am mai avut probleme si zicea mecanicul ca vasele sunt facute dintr-u plastic prost si se fisureaza des.

Link to comment
Share on other sites

Mi-a mancat ficatii masina asta, nu mai imi trebuie BMW in viata mea,poate doar nou.

 

Si mie imi vine uneori sa ii dau foc. Eu am segmentat motorul la 200.000 de km din cauza ca imi manca/pierdea ulei cam 1 litru la 1000 de km, dupa segmentare imi pierde dar doar 1 litru la 7000 de km si inca nu stiu pe unde.

 

On-topic: Eu am schimbat vasul de expansiune ca pierdeam cam 1 litru de antigel de seara pana dimineata, tot la fel fara pete sub masina sau chestii de genu, dupa ce l-am schimbat nu am mai avut probleme si zicea mecanicul ca vasele sunt facute dintr-u plastic prost si se fisureaza des.

Pai si de unde ai stiut ca este vasul se vedea fisura?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.