Jump to content

Proces re-gaurire jante


Recommended Posts

Mi-am gasit niste jante fainute si intr-o stare ca noua. Modelul e destul de rar si nu e facut de cine stie ce producator, sint facute in england. Dupa cum sint lucrate par a fi foarte de calitate. Pretul de achizitie e foarte mic din cauza ca:

-nu se potrivesc la gauri cam pe nici o marca auto. Din ce am verificat eu (cu janta in mana) nu merg nici la bmw, merc, vag, renault/peugeot, alfa, citroen.

Inca nu am verificat la japoneze ca nu am gasit vreo masina. Vanzatorul stie si el de treaba astasi de aici si pretul mic.

 

Din ce am studiat janta, ET-ul ar veni perfect la masina mea si de aceea ma gandesc sa le regauresc. Materialul e gros si ma gandesc ca as putea sa dau alte gauri.

A mai facut cineva modificarea asta? a avut ceva probleme? ma gandesc ca deja ar fi 10 gauri pe acea suprafata, 5 existente si 5 pe care le voi face. Mi-e cam frica sa nu se slabeasca materialul dintre gauri.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

N-am gasit nici o marca trecut pe ele, doar Made in England si offset-ul. Si capacelele din mijloc sint de audi dar nu se potrivesc pe audi. Am incercat pe A4 si A6 din ani diferiti si nu merg.

Mi se pare ca seamana mult cu un model de la Breyton dar nu mai gasesc modelul pe net.

Link to comment
Share on other sites

Centrul gaurii de la prezon e mai aproape de centrul de la butuc. Adica e mai mic ca 5X112 cat are audi si mai mare ca 5X100 cat e la golf/seat/skoda

Sa fie oare 5X110 ca la opel? chiar ca la opel nu am verificat. Sa fie de la ceva Vauxhall englezesc?

Link to comment
Share on other sites

Studiez de ceva timp problema fiindca si eu vreau sa fac acelasi lucru. Marea majoritate care repara jante iti vor spune sa nu faci asa ceva ca nu e rezistent sau alte balarii, dar de fapt le e frica sa incerce. Ai 2 variante in mare:

 

1. Daca suprafata din jurul prezoanelor este dreapta ( de ex cum este la Borbet A, B etc) si eventual mai au si capac peste prezoane, atunci poti da alte gauri le langa cele actuale, le faci si forma concava pe care se aseaza prezoanele si tot.

2. Daca suprafata nu este dreapta ( gen jante OEM) atunci incarci gaurile actuale cu material si dai alte gauri ( poti sa faci asta si la cele de la pct 1 pentru o rezistenta mai mare), le revopsesti si practic nimeni nu va stii ce schimbare a avut loc.

 

 

Problema este ca, in ambele cazuri, trebuie sa gasesti un mester foarte priceput. Daca ti-a dat gaurile aiurea sau daca nu ti-a umplut uniform si corect zona fostelor prezoane o sa ai vibratii foarte mari.

 

Daca zici ca ar fi 5x110 personal cred ca ar merge. Configuratia asta iti permita sa dai gaurile de 5x120 fara sa aiba vreo legatura cu cele vechi, deci nu vei slabi foarte mult rezistenta jantei. Dar daca nu au capac peste prezoane, cel mai elegant ar fi cum am zis la pct 2.

Link to comment
Share on other sites

Jantele din fericire au capac peste prezoane si nu o sa se vada. Spatiu eu zic ca ramane intre cele 10 gauri mai bine de 2cm, am discurile de frana vechi si azi le-am asezat in toate felurile posibile. Eu zic ca totusi ar merge daca fac alte gauri.

Iar meserias am unul bun. Exista o firma in arad care fac subansamble pt. Boeing si ceva piese de la pompe de racire de la centrale nucleare. Au aparatura de milioane de euro, inclusiv 5 axis. Am pe cineva care lucreaza acolo si mi le face el, trebuie doar sa-i dau o janta si un butuc cu disc de frana. Nu are incredere in cotele ce i le dau eu :twoup:

Mi-am adus aminte, firma se numeste Sysmec.

Link to comment
Share on other sites

Vorbesti cu mine?

 

da.

 

Pt. ca o sa se modifice ET-ul, o sa se modifice greutatea jantei si, cand o sa vreau sa schimb rotile am de strans/destrans 40 suruburi.

Aha , ma gandeam ca ti-e frica sa nu se desfaca sau ceva . Eu tocmai am comandat pentru toate 4 rotile!

 

ti-ai luat ca sa maresti ecartamentul sau ca sa poti monta jante care nu-s de BMW ?

Link to comment
Share on other sites

Vorbesti cu mine?

 

da.

 

 

Ok. Sint constient ca nu le pot monta pe masina atata timp cat nu se potrivesc la gauri, nici nu cred ca am zis asa ceva. Cand m-am referit ca m-am jucat cu discul de frana, atunci incercam sa vad care ar fi diferentele intre gauri.

Link to comment
Share on other sites

De obicei flansele adaptive au pe putin 20mm iar in cazul lui Calin nu il ajuta la absolut nimic. Re-gaurirea este singura solutie pentru jantele respective.

 

sa facem diferenta intre flanse "adaptive" si distantiere.

asa zisele "adaptive" au gauri pt 5 x 120 unde intra prezoanele pt butucul de BMW, filete pt 5 x pqr , unde pqr este diametrul de asezare al prezoanelor jantei in cauza. deci "adaptive"ar fi singura solutie fara modificari.

 

"Ok. Sint constient ca nu le pot monta pe masina atata timp cat nu se potrivesc la gauri, nici nu cred ca am zis asa ceva. Cand m-am referit ca m-am jucat cu discul de frana, atunci incercam sa vad care ar fi diferentele intre gauri."

 

daca ai aproximat corect distanta de 110 nu le poti macar proba/aseza pe masina. nu e vorba sa am pretentii sa poti pune vreun surub.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.