Jump to content

Proces re-gaurire jante


Recommended Posts

Raspunsul meu cu flansele era pentru Sax1987.

 

 

 

Calin: Am uitat sa te intreb un lucru destul de important. Ai masurat diametrul butucului de la jante? Daca nu, masoara-l ca s-ar putea sa ai nevoie si de inele de centrare, lucru care mai complica foarte putin cotele de gaurire. Ma rog, complica e prost spus, dar trebuie sa aiba si diametrul ala in vedere.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

"Raspunsul meu cu flansele era pentru Sax1987. " - ca i-ai raspuns lui / mie, sau lui calin e tot aia.

 

jantele in discutie SE POT MONTA cu "adaptive" fara modificari.

 

 

 

"Calin: Am uitat sa te intreb un lucru destul de important. Ai masurat diametrul butucului de la jante?..." - n-a masurat , iti garantez eu...

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

jantele in discutie SE POT MONTA cu "adaptive" fara modificari.

A zis in primul post ca jantele respective au ET potrivit pentru seria 3, deci undeva intre 35-47. Daca pune flanse adaptive ( de obicei sunt de minim 20mm) se modifica considerabil ET-ul, in functie de asta si de J-ul jantei are nevoie de aripi roluite. Deci cu putine modificari merg :twoup:

Link to comment
Share on other sites

se discuta despre modificarea jantelor, nu modificari de caroserie. cum nu a scris daca J-ul este egal sau mai mare decat original, nici ceva despre dimensiuni de gume....e cam prematur sa vorbim despre roluit... :twoup:

 

 

alex, vad ca titularul ne-a lasat sa ne spargem capetele singuri si s-a dat la cearceaf....

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

Nu as merge cu jante re-gaurite sub nicio forma. Nu ai de unde sa stii ca rezista sau nu. Faptul ca alte jante au cate 10 gauri nu este relevant, poate au fost special proiectate sa reziste cu 10 gauri.

Ca mai faci o improvizatie la motor, e una, se opreste motorul si asta e. Dar daca-ti sare o roata nu mai e asa amuzant.

Link to comment
Share on other sites

Sper ca nu vrei sa postez un grafic cu distribuirea fortelor in janta. Suntem pe un forum, nu la examenul de rezistenta materialelor.

 

Exemple practice? Adica spusele unuia care dupa ce si-a gaurit janta dupa ureche ar spune ca e safe, deoarece lui inca nu i-a sarit roata? :twoup: . Ar fi complet irelevante asemenea exemple.

 

Orice gaura noua in janta modifica radical distributia fortelor. Nu poti sa stai asa, cu degetul la barbie, sa te uiti la poza jantei, si sa afirmi ca janta rezista sau nu, daca mai dai 5 gauri.

Link to comment
Share on other sites

Pe bune, nu stiu ce de tot incerci sa te te dai ce nu esti.

Daca poti ajuta pe cineva cu sfaturi e OK. Dar renunta la aerele astea de inginer de la NASA, ca e penibil.

Te uiti la o poza si dai verdictul :

pune poze bune cu o janta , fata / spate si-ti spun daca se face.

Te uiti la o poza si spui daca se poate face. Esti tare, ce sa mai zic ...

 

Si nu mai incerca sa ma ataci cu mitocanii din astea de genul "nu te mai deranja sa-mi raspunzi". Oricum nu ti-as raspunde, ca nu ai pricepe. Ai dovedit de nenumarate ori ca-ti place sa te umfli ca un balon, dar nu ai nimic la baza. Fara suparare, dar asta-i adevarul. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Vorbesti cu mine?

 

da.

 

Pt. ca o sa se modifice ET-ul, o sa se modifice greutatea jantei si, cand o sa vreau sa schimb rotile am de strans/destrans 40 suruburi.

Aha , ma gandeam ca ti-e frica sa nu se desfaca sau ceva . Eu tocmai am comandat pentru toate 4 rotile!

 

ti-ai luat ca sa maresti ecartamentul sau ca sa poti monta jante care nu-s de BMW ?

 

Mi'am luat ca sa montez jante de X5 style 132 pe 19 cu Et de 45 si 48 !! Masina mea e un E39 !! Sper sa fie ok .

 

Puteam sa cumpar doar distantiere cu prezoane lungi dar nu am gasit cand am vrut eu si am luat de la tipul asta flanse care vin prinse de butuc si janta in ele .

Uite o poza informativa.

 

http://img178.imageshack.us/img178/1361/picture276.jpg

Edited by sax1987
Link to comment
Share on other sites

Ai doua variante.

 

Flanse, mi se par cel mai sanatoase. AM prieteni care folosesc si sunt ok, nu-ti sar rotile, poti sa stai linistit

 

Sau varianta 2 de care doar am auzit la altii, nu am vazut si nu am testat: se umple cu sudura de aluminiu toate garuie, se slefuieste si finiseaza (obtii o janta cu 0 gauri, blank) un mester iscusit se apuca si iti da 5 gauri frumos pe distanta dorita de tine, te costa ceva bani si ajungi sa revopsesti jantele, plus ca risti sa nu iasa treaba de nota 10.

Link to comment
Share on other sites

daca mai dai 5 gauri rezistenta e fix la jumatate, la anumite incarcari. Depinde ce tolerante au fost la proiectare/executie. Cine crede ca daca umple cu sudura niste gauri dintr-o piesa turnata e exacat la fel se inseala, e doar o operatie estetica si atat...
Link to comment
Share on other sites

la service de roti mai serioase gasesti prezoane autoreglabile cu care poti monta de exemplu jante cu 5 X 112 pe masini cu 5 X 114,3 (japoneze) fara a gauri jantele sau a folosi flanse adaptoare.

cel mai bine te duci cu o janta si iti vor spune cei de acolo daca se pot monta sau nu.

Link to comment
Share on other sites

nu exist et oem batut in cuie, exista doar o plaja de offset pentru fiecare model de masina. La e36 de ex vine din fabrica cu et35 dar incap si jante cu et20 si cu et40 si cu et 30.

In general seria 3 are et-ul mare (35-40), si jantele pentru seria 5 au et-ul f mic (gen 13) Cu cat janta are et-ul mai mic cu atat vine mai scoasa spre aripa, eventual la e36 cand ai et13 janta incepe sa-ti iasa de sub aripa.

 

Daca ai jante cu et40 si pui flanse de 20, o sa ajungi la 40-20=et20, deci inca in limite acceptate. Trebuie sa faci niste calcule inainte. Cel mai bine vezi practic cum stau lucrurile.

 

In general prezoanele excentrice le folosesti pentru 1-2 mm, daca ai jante 5x110 si vrei sa le montezi pe masina cu 5X120, n-o sa le poti folosi.

 

 

Nu ar strica sa facem un topic cu diferite setupuri de jante pe X modele de bmw.

 

De ex: Eu am e36 cu janta de X latime cu et X, cu gume X si arata ca in poze, si cand vine Y vrea sa cumpere jante "de pe net" si nu stie cum or sa "dea" pe masina sa arunce un ochi la topic.

Edited by ziemenz
Link to comment
Share on other sites

sax1987 - ca sa-ti faci o idee, inainte sa arunci banii, cintareste o roata originala de-a ta (guma actuala + janta), cantareste si o roata completa pe care vrei sa o montezi, roaga-l pe cel cu flansele sa-ti spuna greutatea unei flanse, pt ca sunt din otel, nu-s de aluminiu.

fa diferenta intre masa rotii tale originale si roata viitoare + flansa + cat cantaresc 5 prezoane pe care le ai acum pe masina.

 

vorbim dupa ce ai rezultatul... :twoup:

 

daca mai dai 5 gauri rezistenta e fix la jumatate, la anumite incarcari. Depinde ce tolerante au fost la proiectare/executie. Cine crede ca daca umple cu sudura niste gauri dintr-o piesa turnata e exacat la fel se inseala, e doar o operatie estetica si atat...

 

gresesti aici, daca treaba e facuta ca la carte, zona cu sudura e cel putin la fel de buna. pb. este ca , economic vorbind, daca respecti tehnologia operatia devine prea scumpa.

Link to comment
Share on other sites

sax1987 - ca sa-ti faci o idee, inainte sa arunci banii, cintareste o roata originala de-a ta (guma actuala + janta), cantareste si o roata completa pe care vrei sa o montezi, roaga-l pe cel cu flansele sa-ti spuna greutatea unei flanse, pt ca sunt din otel, nu-s de aluminiu.

fa diferenta intre masa rotii tale originale si roata viitoare + flansa + cat cantaresc 5 prezoane pe care le ai acum pe masina.

 

vorbim dupa ce ai rezultatul... :twoup:

 

Nu mai rog pe nimeni nimic :) Am cumparat jantele si astept flansele sa ajunga .

 

Stiu ca sunt mai grele , m-am intereset la mai multa lume inainte sa le cumpar . Am stat ore citind pe bmw sindycat si bimmerforums .

 

Imi va creste consumul si voi pierde din demaraj , nu-i problema ca oricum nu alerg cu masina asta !

Link to comment
Share on other sites

Deci sa o luam pe rand. Masina in cauza intradevar nu e Bmw, e un passat cu 5X112 distanta la prezoane. Azi, dupa o mie de masuratori plus ca am fost la junkyard dupa un butuc original, am ajuns la trista concluzie ca nu le pot monta decat cu flanse sau regaurita janta.

Partea cu flansa cade din start din cauza ca rotile or sa iasa in afara si nu-mi place, plus ca jantele care iasa in afara pasajului arunca noroi/nisip pe praguri si bari. Dupa ceva timp acestea se sableaza de la atata nisip aruncat pe plasticele alea.

 

La faza cu regaurirea ar merge doar daca as umple cu sudura vechile gauri si as face altele insa solutia asta nu vreau sa o fac. Caldura mare degajata de sudura e posibil sa afecteze calirea initiala a jantei, mi-e frica sa nu devina sensibila in acea zona. Adica partea ce se afla in contact cu discul. Inca o chestie ce am remarcat-o azi, nu-s 100% convins ca jantele sint din aluminiu, mai degraba ceva aliaj destul de casant dupa cum arata. Ceva ce contine si feroase, asta din cauza ca intr-un loc unde nu afecteaza am pus flexul pe ea, si culmea, au sarit scantei. Ceea ce la aluminiu nu se intampla.

 

In plus fata de asta distanta dintre cele 10 gauri devine mica, in jur de 2cm. Problema mare apare in partea din fata a jantei acolo unde exista acel sanfren unde intra conul de la prezon care e mai mare in diametru ca si gaura propriu-zisa. Nu exista loc intre conuri, ar intra cam 0.5mm unul peste altul, nu stiu cum sa explic mai bine. Deci tot cuplu/forte la viraje/frane sta in acei 2cm catre disc si cam 1.5-1.4 in partea din fata. Nu-mi prea place, sincer.

Pana la urma jantele nu sint nici de Opel, am incercat azi pe un Astra H cu 5X110 si nu se potrivesc. In schimb sau potrivit pe C220 Cdi, culmea ca pe ochios nu au mers. Se pare ca la merc difera jantele de la o clasa la alta.

Intr-un final am renuntat la idee, e vorba de siguranta pana la urma.

Link to comment
Share on other sites

ai decis corect. Treaba e destul de sensibila. De exemplu, la jentile de aliaj strangerea prezoanelor se face la maximum indicat, de regula intre 100-110 NM, in functie de ce indica producatorul si materialul din care sunt facute, altfel unul din efecte este ovalizarea discurilor. (din cauza ca nu sunt asa de rigide ca unele din otel, induc stres in discuri si in timp duc la deformari ) Eu pun pariu ca jumatate din cazurile care le vezi pe forum cu unii care ovalizeaza discuri non-stop nu sunt de la bietele discuri, ci de la ciobanii din vulcanizari.

 

Eu nu am vazut unul care sa foloseasca o cheie dinamometrica la la stransul prezoanelor in vulcanizare, asta in Ro. Toti ciobanii ii vezi ca pun pistolul ala cu aer si sanatate...

Apoi vezi zece topicuri pe saptamna cu discuri ovalizate, si oem si non-eom si Xfirme, toate sunt proaste.. uite cum se ovalizeaza non-stop..

Nici nu vreau sa ma gandesc ce se intampla cand vii cu sudura pe aliajul ala si apoi cu alte gauri suplimentare. + gropanii din Ro..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Eu nu am vazut unul care sa foloseasca o cheie dinamometrica la la stransul prezoanelor in vulcanizare, asta in Ro. Toti ciobanii ii vezi ca pun pistolul ala cu aer si sanatate...

Apoi vezi zece topicuri pe saptamna cu discuri ovalizate, si oem si non-eom si Xfirme, toate sunt proaste.. uite cum se ovalizeaza non-stop..

Nici nu vreau sa ma gandesc ce se intampla cand vii cu sudura pe aliajul ala si apoi cu alte gauri suplimentare. + gropanii din Ro..

 

Inseamna ca nu ai prea umblat...

 

La mine de fiecare data au procedat asa de cand merg la ei si merg de un an...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.