Jump to content

Proces re-gaurire jante


Recommended Posts

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Buna decizie, Calin.

 

+1 @DOMI. De 10 ani am permis si tot de atunci, nici macar o data, nu mi s-au strans prezoanele cu o cheie dinamometrica ! Bine, nici nu am umblat prea mult, doar vreo 35.000 km pe an. :twoup:

Edited by MihaiC
Link to comment
Share on other sites

Buna decizie, Calin.

 

+1 @DOMI. De 10 ani am permis si tot de atunci, nici macar o data, nu mi s-au strans prezoanele cu o cheie dinamometrica ! Bine, nici nu am umblat prea mult, doar vreo 35.000 km pe an. :twoup:

 

Depinde unde mergi, nu zic ca peste tot insa generalizarile astea de genul ce naspa e in Romania, ce tara de rahat etc. nu isi au sensul aici...

 

P.S. Nu conteaza cat de mult mergi, ci cat de des mergi la vulcanizare. Eu am mers si lunar la ei si de fiecare data au folosit cheia aia...

Link to comment
Share on other sites

Inseamna ca nu ai prea umblat...

 

La mine de fiecare data au procedat asa de cand merg la ei si merg de un an...

 

 

Din 3 vulcanizari vizitate la toate s-a folosit cheia dinamometrica .

 

s-a si reglat inainte? :twoup:

 

...o vulcanizare care se respecta foloseste dinamometrica...

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

Adevarul e ca m-a ferit Dumnezeu de pene. Merg la vulcanizare doar pentru presiune, cand imi cumpar alte jante sau cand trec la anvelopele de iarna. In Bucuresti merg numai la vulcanizarile mai rasarite si niciodata nu s-a folosit o astfel de cheie, doar pistolul ala !
Link to comment
Share on other sites

Nu generalizez. Cand te opresti pe marginea drumului unde nimeresti ca trebuie sa reechilibrezi de la gropani sau mai stiu eu ce, printr-un sat de pe un DN, vezi cum fac. Eu vara asta am fost intr-un service si 2 vulcanizari, vulcanizarile pe unde am nimerit si eu pe drum, in nici unul nu au facut asta. Deci daca e sa facem un scor combinat e 3-3 :twoup: Probabil ca atunci cand mergi intr-un service mai mare, poate in localitati mai mari, e ok. oricum nu e practica generala. Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

" Caldura mare degajata de sudura e posibil sa afecteze calirea initiala a jantei " - caline, jantele de Al nu-s calite. marea majoritate sunt turnate si trecute prin un proces de normalizare / revenire pt a elimina tensiunile interne. cele mai "cu pretentii" sunt forjate, deja din start alta calitate a materialului....

crede-ma ca am sudat o multitudine de repere de Al, inclusiv pistoane de vapor. daca ai materialul de adaos corect si respecti tehnologia nu-s pb deloc.

ce an era C-ul si ce an ochios-ul ?

nu s-au potrivit la suruburi sau la gaura centrala ?

chiar nu ai cum sa pui poze cu o janta fata spate ?

ce an si ce versiune e passat-ul tau ?

 

On topic: 5x120 gaurite la 4x100. Nu sunt ale mele, dar sa se vada ca se poate si rezista de peste un an :twoup:

 

...si or sa mai reziste vreo 10 fara pb...

parca vad ca reapare cineva care ne spune ca nu se poate asa ceva....

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

brownshark: ochiosu era un coupe mai vechi, de prin 97-98 si C-klass-u din 2001 (cred) era ala mai vechi. La ochios nu mergea la gauri dar se potrivea la butuc.

 

Poza asta ce a pus-o Alex e la fix, am modificat una in paint ca sa se vada problema care ar fi la mine. Locul acela unde gaurile se incaleca una pe alta. La poza lui Alex e doar in doua locuri dar la mine ar toate cele 10 gauri s-ar incaleca umpic una peste alta.

post-8540-1289323610_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

la tine n-o sa se intample niciodata ca in poza lui alex.

 

 

Nene tu lucrezi la o vulcanizare pe la gara de esti asa priceput? :twoup:

Nu de alta dar am facut pana o data si era unu rechinu` la vulcanizare si nu era in stare nici macar sa`mi puna roata,a trebuit sa`i tin eu de roata sa bage prezoanele! :)

Prea le sti tu pe toate,de zici ca asta este principala ta ocupatie!

Tu chiar nu vezi,ca nu iti mai raspunde nimeni si nu te ia nimeni in seama?!

Link to comment
Share on other sites

" a trebuit sa`i tin eu de roata sa bage prezoanele! " - o roata care are cota de centraj buna nu are nevoie de sustinere la montaj...

 

" Prea le sti tu pe toate,de zici ca asta este principala ta ocupatie! " - am jante de Al pe masina dinainte de '89, imi plac jantele de Al si a trebuit sa invat sa-mi fac singur destule la ele deoarece in primii 10 ani dupa '89 era cam greu sa primesti servicii de calitate pentru banii tai....in prezent, am la fiecare masina peste 3 seturi de jante Al...

 

 

" Tu chiar nu vezi,ca nu iti mai raspunde nimeni si nu te ia nimeni in seama?! " = stres...

 

ceva on topic poti sa postezi ?...

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

ati abandonat subiectul asta sau vreti sa-l si rezolvam repede si simplu ?

 

ii rog frumos pe colegii care nu s-au ocupat personal vreodata de capitolul jante AL sa nu mai posteze replici "flame" sau comentarii fara un suport tehnic.

 

Da, am abandonat lucrarea. Am si dat janta inapoi omului. Pur si simplu nu mi-a placut de nici un fel cum statea treaba si eu chiar sint adeptul modificarilor de orice gen la masina. Dar in cazul asta chiar nu sa putut face nimic decat prin umplere cu sudura sau cu flanse. Nu mi-a placut nici una nici alta.

Asta e, nu moare nimeni din asta. Jante mai exista, nu ma plang din cauza asta.

Link to comment
Share on other sites

caline, char ma faci sa ma mir, ce sa se suprapuna si cum daca tu ai 5 gauri la masina iar janta are tot 5 gauri. nu se suprapune nimic.

plus ca, sansele sunt mari sa nu fie nevoie de alte 5 gauri noi.

 

 

Cum adica sa nu fie nevoie de alte gauri? pe astea nu mergeau, poate doar daca le-as fi largit.

 

Gaurile nu se suprapuneau una peste alta decat acel conuri/adancituri se suprapuneau. Riscam daca strangeam surubul ca acesta sa nu mai calce pe conul lui ci sa apese pe celalalt, poate il si tragea intr-o parte.

Link to comment
Share on other sites

mai omule, nu au cum sa se suprapuna nici sanfrenurile de la scaunele suruburilor.

nu te inteleg ce e asa de greu sa pui o poza fata / spate cu jantele alea.

la ce ai spus tu ca e acolo nu exista nu se poate.

acu' drept sa-ti zic, te mai si contrazici la unele afirmatii; la cele 2 tipuri de merc de care ai zis, gaurile sunt asezate la fel si au acelasi diametru de centraj e 66,5. cred ca v-ati grabit atunci cu probatul sau nu pot sa pricep ce a fost.

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

Poze nu am pus ca nu am cu ce sa fac deocamdata, am mai zis. Iar de potrivit nu sau potrivit si gata, nu-s eu prelucrator prin aschiere dar cat de cat am habar.

 

edit: am incercat sa gasesc o poza cu o janta de 3bg. Janta ce am avut-o eu era diferita, doar in 7 spite si avea capac peste prezoane. Studiaza atent poza si explica-mi si mie unde as mai fi avut loc sa fac inca 5 gauri. Nu merge din cauza acelui con.

 

http://www.mwstewart.co.uk/images/cars/Volkswagen/passat3bgtdi130/passat_3bg_01.jpg

Link to comment
Share on other sites

mercedes-urile alea au 5 x 112 cu diam de centraj de 66.5.

passat-ul tau are 5 x 112 cu diam de centraj de 57,1.

 

ca atare, daca jantele alea s-au asezat pe butucul de mercedes si au intrat si TOATE suruburile normal, la masina ta intrau fara pb.

eu am un dubiu ca ati si pus toate suruburile la mercedes, pot chiar sa spun ca aveati si in usor joc radial la butuc de 1 mm pe raza. asa-i ?

 

spre cauciuc spita era cu vreun model sau dreapta /curata ca cea de passat. spita la alea nu era cam cat un pachet de tigari de lata ?

 

capacul e perfect rotund sau ca o roata dintata ?

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.