Jump to content

directie ciudata


segal

Recommended Posts

Recent mi-am luat un 318d din 2004 adus din Belgia cu 80.000km la bord si am o nelamurire... Indiferent de viteza cu care merg, in momentul in care pe carosabil sunt denivelari sau onduiri longitudinale, masina vireaza usor stanga sau dreapta...

Mentionez ca am anvelopele destul de uzate pe fata (cele de pe spate sunt aproape noi) iar rotile sunt 225x60 R16. Sa fie oare de la anvelope? Am schimbat bucsele de la bascula dupa doar 2000km parcursi in tara, dupa care am facut directia la Sama Service... Nu am facut echilibrarea rotilor pentru ca nu imi tremura volanul la vitaza mare... Pana acum am avut un C3, o Xsara... Am mers chiar si cu un Mercedes E220 cu jante de 215 si nu am avut astfel de probleme...

Mi-a zis cineva ca s-ar putea sa aibe niste amortizoare la directie cum are Mercedesul, care sunt uzate si trebuiesc inlocuite... Eu speram ca dupa ce schimb bucsele de la bascula sa scap si de zgomot, si de jocul de directie. De zgomot am scapat, iar directia este mai ferma, insa nu asa cum ma asteptam...

Aveti vre-o idee ce as mai putea face?

Link to comment
Share on other sites

Recent mi-am luat un 318d din 2004 adus din Belgia cu 80.000km la bord si am o nelamurire... Indiferent de viteza cu care merg, in momentul in care pe carosabil sunt denivelari sau onduiri longitudinale, masina vireaza usor stanga sau dreapta...

Mentionez ca am anvelopele destul de uzate pe fata (cele de pe spate sunt aproape noi) iar rotile sunt 225x60 R16. Sa fie oare de la anvelope? Am schimbat bucsele de la bascula dupa doar 2000km parcursi in tara, dupa care am facut directia la Sama Service... Nu am facut echilibrarea rotilor pentru ca nu imi tremura volanul la vitaza mare... Pana acum am avut un C3, o Xsara... Am mers chiar si cu un Mercedes E220 cu jante de 215 si nu am avut astfel de probleme...

Mi-a zis cineva ca s-ar putea sa aibe niste amortizoare la directie cum are Mercedesul, care sunt uzate si trebuiesc inlocuite... Eu speram ca dupa ce schimb bucsele de la bascula sa scap si de zgomot, si de jocul de directie. De zgomot am scapat, iar directia este mai ferma, insa nu asa cum ma asteptam...

Aveti vre-o idee ce as mai putea face?

129638[/snapback]

 

Mi se pare normal ca la un asfalt denivelat, cu unduiri longitudinale sa "fuga" volanul unduirile fura la directie, evident

Nu stiu insa cat de mare este problema la tine. Cu siguranta insa un aport mare il are si cauciucul uzat de pe fata, pentru ca daca nu are stratii suficient de mari, orice galma de pe asfalt poate interveni in modificarea directiei pe care mergeau rotile asa cum vroiai tu

La fel cu echilibratul rotilor - trebuie neaparat echilibrate pentru ca dinamica rotilor tale nu este normala.

In rest, mai trebuie verificata bieleta antiruliu.

 

cam atat

Link to comment
Share on other sites

Ai verificat si bratele ? Sau bieletele antiruliu , mai pot fi o problema dar acolo s-ar fi auzit un zgomot metalic deranjant. Oricum e normal sa "simti" un pic drumul, si eu am acelasi tip de anvelope si cand e denivelat sau inclinat, simt..dar nu-mi afecteaza directia. E o combinatie intre anvelopele mai mari de cat cele standard (15") si directia tare de BMW, nu cred ca ai de ce sa-ti faci griji.
Link to comment
Share on other sites

pe drum bun trage stanga dreapta ? sau doar pe denivelari...nu cred ca ai o problema tehnica.E din cauza drumului si a cauciucurilor late.Cu ce viteze te deplasezi de obicei ?

129757[/snapback]

 

verifica si presiunea in roti... cred ca ai rotile cam moi... desigur si latimea e cam mare pentru niste roti fata si motorul ala... mai bine baga niste 205/55/16 pe fata si pe spate 225/50/16... mentionez ca astea sunt recomandate de BMW...

 

oricum pentru a vedea cauciucurile recomandate de BMW vezi la www.cauciucuridirect.ro alege de acolo Sfaturi si selecteaza exact masina ta si o sa vezi ce dimensiuni sunt standard la tine...

Link to comment
Share on other sites

pe drum bun trage stanga dreapta ? sau doar pe denivelari...nu cred ca ai o problema tehnica.E din cauza drumului si a cauciucurilor late.Cu ce viteze te deplasezi de obicei ?

129757[/snapback]

 

Pe drum bun merge perfect indiferent de viteza. Spre exemplu intre Ploiesti si Cornu, chiar si la 150km/h puteam lua mana de pe volan si mergea perfesc drept. Insa pe centura Bucurestiului sau a Ploiestiului chiar am oprit sa vad daca nu cumva am pana ;-)) Presiunea o tin ca la carte (2.0fata si 2.2 spatele). Sa schim jentile iar nu cred ca este o varianta pentru ca in talon am omologate doar 195 cu R15 si 225 cu R16...

Link to comment
Share on other sites

Pe drum bun merge perfect indiferent de viteza. Spre exemplu intre Ploiesti si Cornu, chiar si la 150km/h puteam lua mana de pe volan si mergea perfesc drept. Insa pe centura Bucurestiului sau a Ploiestiului chiar am oprit sa vad daca nu cumva am pana ;-)) Presiunea o tin ca la carte (2.0fata si 2.2 spatele). Sa schim jentile iar nu cred ca este o varianta pentru ca in talon am omologate doar 195 cu R15 si 225 cu R16...

129841[/snapback]

 

esti sigur ca e 2.0 si 2.2 cu mai multe persoane in masina? vezi ca la incarcari diferite presiunea variaza si mie mi se pare mica 2.0 pe fata...

Link to comment
Share on other sites

Intro mare masura se datoreaza latzimii pneului (shi eu am 225/45/17) dar ar fi bine sa verifici shi bucsile de la bara stabilizatoare shi pe cele inferioare de la bratze, eu l-am schimbat shi problema s-a ameliorat foarte mult.

130109[/snapback]

 

Aha

O sa merg pe la un prieten sa se uite la ele. Nu mi-am pus problema de bucse pentru ca nu se aude nici un zgomot ciudat nici macar cand merg pe drum mai prost....

Mersi

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Recent mi-am luat un 318d din 2004 adus din Belgia cu 80.000km la bord si am o nelamurire... Indiferent de viteza cu care merg, in momentul in care pe carosabil sunt denivelari sau onduiri longitudinale, masina vireaza usor stanga sau dreapta...

Mentionez ca am anvelopele destul de uzate pe fata (cele de pe spate sunt aproape noi) iar rotile sunt 225x60 R16. Sa fie oare de la anvelope? Am schimbat bucsele de la bascula dupa doar 2000km parcursi in tara, dupa care am facut directia la Sama Service... Nu am facut echilibrarea rotilor pentru ca nu imi tremura volanul la vitaza mare... Pana acum am avut un C3, o Xsara... Am mers chiar si cu un Mercedes E220 cu jante de 215 si nu am avut astfel de probleme...

Mi-a zis cineva ca s-ar putea sa aibe niste amortizoare la directie cum are Mercedesul, care sunt uzate si trebuiesc inlocuite... Eu speram ca dupa ce schimb bucsele de la bascula sa scap si de zgomot, si de jocul de directie. De zgomot am scapat, iar directia este mai ferma, insa nu asa cum ma asteptam...

Aveti vre-o idee ce as mai putea face?

129638[/snapback]

 

 

Salut,

 

Stai relax este 100% de la latimea cauciucurilor, si eu am la fel 225 si simti orice denivelare, mai ales in oras rar sunt portiuni unde masina poate sa mearga drept..eu i-am schimbat toate bucsile, bratele pe fata, bielete absoult tot si acum face mai rau :blink:, daca vreai sa nu ti se mai miste volanul la cauciucurile alea du-te la echilibrare, geometrie la 2-3 zile si vezi sa ai cauciucuri noi in permanentza...plus toate peisele de la articulatie noi..asa poate merge dar nu cred.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Stai relax este 100% de la latimea cauciucurilor, si eu am la fel 225 si simti orice denivelare, mai ales in oras rar sunt portiuni unde masina poate sa mearga drept..eu i-am schimbat toate bucsile, bratele pe fata, bielete absoult tot si acum face mai rau :blink:, daca vreai sa nu ti se mai miste volanul la cauciucurile alea du-te la echilibrare, geometrie la 2-3 zile si vezi sa ai cauciucuri noi in permanentza...plus toate peisele de la articulatie noi..asa poate merge dar nu cred.

134259[/snapback]

 

Ok. Deja m-am obisnoit cu ea... ;-))) Am fost la Filaret si i-am facut un control. Mi-au zis ca masina este k noua, desi are 80.000km. Ca rar vin la ei BMWuri care sa arata atat de bine...

Link to comment
Share on other sites

Sa vezi cum face a mea pe denivelaturi, dar cel mai bun exemplu e intre Automobile Bavaria si intrarea pe centura din Pipera.

 

Am pe fata 245/40 R18 si pe spate 275/35 R18 si trebuie sa tin rau de volan si sa corectez.

 

SUPER urata senzatie si la 140 km/h pare aproape incontrolabila.

 

Poti cauta mai multe pe net despre "tramlining".

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
eu am pneuri 225/50-16, nu sunt "prea" uzate, presiunea e in regula facuta cu azot, pe drum drept nu trage deloc insa cum devine cat de putin (chiar insesizabil la ochiometru) inclinat drumul incepe sa traga destul de tare ... la fel se intampla si cu vantul lateral, care nu trebuie sa fie prea puternic ca sa influenteze directia.. cum 75% din km facuti sunt pe E85 care e inclinat spre dreapta pentru scurgerea apei (cred) m-am cam plictisit ca timp de 500 km/weekend sa tin volanul in permanenta spre stanga ... in afara de a "rectifica" directia aveti vreun sfat?
Link to comment
Share on other sites

eu am pneuri 225/50-16, nu sunt "prea" uzate, presiunea e in regula facuta cu azot, pe drum drept nu trage deloc insa cum devine cat de putin (chiar insesizabil la ochiometru) inclinat drumul incepe sa traga destul de tare ... la fel se intampla si cu vantul lateral, care nu trebuie sa fie prea puternic ca sa influenteze directia.. cum 75% din km facuti sunt pe E85 care e inclinat spre dreapta pentru scurgerea apei (cred) m-am cam plictisit ca timp de 500 km/weekend sa tin volanul in permanenta spre stanga ... in afara de a "rectifica" directia aveti vreun sfat?

157798[/snapback]

 

presiune mai mare pe partea opusa sau mai mica pe partea care trage ...:blink:

Link to comment
Share on other sites

ok... will check...trebuie sa pun in roti exact presiunea recomandata de bmw ... sau drumurile noastre se preteaza la altceva? circul relativ incet si cu grija mare prin oras ... cand scap pe e85 o calc bine de tot, dar doar acolo.

157822[/snapback]

 

pai presiunea ideala e cea data de producator dar in NASCAR e ceva uzual sa ai o roata mai umflata pentru ca circuitele sunt in panta... deci...:blink:

Link to comment
Share on other sites

Subscriu ideii de anvelope prea late.....accelasi simptom l-a avut si masina fiului meu care, dupa ce i-a pus jante de M3 si anvelope 225/45/18", am avut senzatia ca "s-a dus de suflet" directia......ieri a revenit la 15" si masina nu mai are probleme
Link to comment
Share on other sites

ok ... problema aproape rezolvata... dar azi a aparut alta... care suna mai dubios. Pe Aviatorilor, am observat de doua ori ca, in curba la o viteza mai mare se aud niste bubuituri/trosnituri mai infundate asa... dar se aud destul de tare. Mie mi s-a parut ca se aud de undeva de sub cotiera, pasagerului din dreapta i s-a parut ca se aud de la roata din dreapta (in timp ce viram stanga) . Aveti idee ce e? Nu bag mana in foc, dar mi se pare ca atunci cand am DSC-ul decuplat nu se mai aude. Postez tot aici pentru ca am o vaga banuiala ca ar avea de-a face cu directia... am vreo piesa dusa? (masina are 95.000 km, e fabricata in dec 2002 dar am cumparat-o de abia o luna de zile de la AB, deci benefieciez de garantie sh 50%). A mai auzit asta cineva? E grav? Edited by BayerischeMotorenWannabee
Link to comment
Share on other sites

ok ... problema aproape rezolvata...  dar azi a aparut alta... care suna mai dubios. Pe Aviatorilor, am observat de doua ori ca, in curba la o viteza mai mare se aud niste bubuituri/trosnituri mai infundate asa... dar se aud destul de tare. Mie mi s-a parut ca se aud de undeva de sub cotiera, pasagerului din dreapta i s-a parut ca se aud de la roata din dreapta (in timp ce viram stanga) . Aveti idee ce e? Nu bag mana in foc, dar mi se pare ca atunci cand am DSC-ul decuplat nu se mai aude. Postez tot aici pentru ca am o vaga banuiala ca ar avea de-a face cu directia... am vreo piesa dusa? (masina are 95.000 km, e fabricata in dec 2002 dar am cumparat-o de abia o luna de zile de la AB, deci benefieciez de garantie sh 50%). A mai auzit asta cineva? E grav?

157985[/snapback]

 

pai zgomotul infundat e in general de la bucsele bascula fata duse care se afla undeva in zona varfurilor picioarelor (aproximativ) dar cum nu se rup de tot produc un zgomot infundat... se duce bucsa dreapta prima pentru ca roata dreapta ia mai multe borduri (la urcare/ coborare) plus ca drumul e cu predilectie mai prost pe dreapta (marginea drumului)... In general bucsele duse sunt greu de detectat daca nu te pricepi mai ales ca materialul elastic (e un cauciuc special din punctul meu de vedere dar nu sunt specialist) dintre cele 2 coliere metalice (sau turnate mai exact din aluminiu) se rupe incetul cu incetul si zgomotul se aude doar uneori la inceput si apoi din ce in ce mai des.... daca vrei sa te lamuresti da cu piciorul in roata masinii dinspre fata inspre spate si vezi cat de mult joaca... daca are un joc mare elastic sunt duse bucsele (vezi si la o alta masina ptr comparatie) ptr ca roata trebuie sa fie destul de ferma...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.