Jump to content

Rezolvarea erorilor de bec ars date de stopuri


mircea_novac

Recommended Posts

Banuiesc ca majoritatea celor cu E46 s-au lovit de aceasta problema. Din cand in cand apare in bord eroare de bec ars la stopuri, desi acestea nu au nici un bec ars. Aveti toate informatiile necesare pentru rezolvarea acestei probleme in linkul de mai jos:

 

http://forums.bimmerforums.com/forum/showt...d.php?t=1076114

 

Este o operatiune foarte usor de facut si cu costuri reduse.

 

Mi-am comandat piesele, iar la sfarsit de saptamana voi face si eu operatiunea. O sa postez si cateva poze dupa ce rezolv problema.

 

Spor.

Edited by mircea_novac
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
si mie imi mai apare acea eroare in bord desi imi merg becurile, dar uneori am observat ca tripla chiar nu merge...problema o remediez miscand de firele ce sunt in spatele triplei....asta e numai de moment dar as vrea sa imi rezolv aceasta problema..deci astept poze si explicatii...bafta!!
Link to comment
Share on other sites

si mie imi mai apare acea eroare in bord desi imi merg becurile, dar uneori am observat ca tripla chiar nu merge...problema o remediez miscand de firele ce sunt in spatele triplei....asta e numai de moment dar as vrea sa imi rezolv aceasta problema..deci astept poze si explicatii...bafta!!

Sigur ai aceeasi problema care am avut-o si eu, probabil este si topita mufa in jurul mufei de masa.

 

Am facut operatiunea in week-end. Pozele sunt pe aparat si cum am un pic de timp liber voi face DIY-ul complet, probabil in seara asta. Este foarte usor de realizat.

Link to comment
Share on other sites

Am reusit sa rezolv problema cu erorile date de stopuri. Problema este data de faptul ca firul de masa nu este potrivit pentru descarcarea care are loc prin el. Cu timpul acesta poate chiar sa topeasca plasticul mufei. In acest DIY rezolvam aceasta problema, prin legarea unui fir aditional de masa.

 

Pasul 1: achizitionarea pieselor necesare (in jur de 35 de RON totalul pentru ambele stopuri)

a. 6 buc - 61 13 1 387 144

b. 2 buc - 61 13 1 393 718

c. 1 buc - 61 13 1 387 150

d. 2 buc - 12 52 1 433 217

e. 2 buc - 07 11 9 975 531

f. 1 buc - 12 52 7 519 956

g. 1/2 m de cablu

 

http://img530.imageshack.us/img530/4442/1002184g.th.jpg

 

La mine la unul din stopuri a trebuit sa inlocuiesc si piesa f. din imagine, deoarece firul de masa topise plasticul din jurul lui, daca la voi nu a apucat sa se topeasca, nu are rost sa o schimbati.

 

http://img686.imageshack.us/img686/829/1002204r.th.jpg

 

Pasul 2: pregatirea pieselor

 

Trebuie taiat cablul in 4 bucati de cate aprox. 10 cm.

 

Trebuie taiate din conectorul in forma de piaptan 2 bucati care sa contina 3 pini. Asigurati-va ca ambele bucati taiate au cate 2 umflaturi mici de metal.

 

http://img5.imageshack.us/img5/1871/1002195p.th.jpg

 

Dezizolati fiecare capat al bucatilor de cablu taiate anterior.

 

Pasul 3: asamblarea pieselor

 

Fiecare conector care trebuie legat la capatul firelor are 2 prinderi, una din ele se prinde peste izolatie, iar una peste partea dezizolata a firului.

 

http://img152.imageshack.us/img152/9662/1002187.th.jpg

 

Firele la capete trebuie sa aiba urmatoarea configuratie:

- Fiecare din cele 4 fire trebuie sa aiba 61 13 1 387 144 la cate un capat. Va vor ramane 2 astfel de conectoare pentru firele de masa ale masinii

- La celalalt capat 2 dintre fire trebuie sa aiba 12 52 1 433 217

- Ultimele 2 fire ramase vor trebuie sa aiba la al doilea capat 07 11 9 975 531

 

http://img15.imageshack.us/img15/3782/10021930.th.jpghttp://img715.imageshack.us/img715/6610/10021920.th.jpg

 

Cate un fir din fiecare fel trebuie bagat cu capatul 61 13 1 387 144 in una din cele 2 bucati cu 3 pini in forma de piaptan. La fiecare conector va va ramane cate un pin liber unde va trebui bagat firul de masa al masinii. (cel maro)

 

http://img94.imageshack.us/img94/8376/1002198f.th.jpg

 

Pasul 4: pregatirea masinii

 

Desprindeti la fiecare stop partea care tine becurile, si scoateti mufa principala. Din aceasta mufa va trebui sa scoateti firul maro. Daca trebuie sa schimbati si carcasa de plastic a mufei principale 12 52 7 519 956, vor trebui scoase toate firele si introduse in noua carcasa, dar pastrand ordinea lor initiala. ( ceea ce e destul de usor, deoarece fiecare are anumite combinatii de culori) Odata scos firul maro din mufa, va trebui sa ii taiati mufa care o are acum, sa dezizolati o portiune de jumate de cm si sa ii puneti un conector 61 13 1 387 144 la capat.

 

Pasul 5: asamblarea finala

 

Firul maro al masinii, cu noul conector montat pe el va trebui introdus in pin-ul ramas liber de la conectorul in forma de piaptan. Acum ca toti cei 3 pini ai acestui conector sunt ocupati, va trebui sa il introduceti intr-o bucata protectoare de plastic 61 13 1 393 718.

 

http://img543.imageshack.us/img543/1281/10022000.th.jpg

 

Firul cu conectorul 12 52 1 433 217 va trebui introdus in mufa masinii, in locul celui maro, iar firul cu conectorul 07 11 9 975 531 va trebui prins de tumburusul de pe placa cu contacte a stopului.

 

http://img508.imageshack.us/img508/3866/1002202s.th.jpg

 

Stiu ca nu m-am exprimat foarte coerent, dar cu ajutorul pozelor sigur va dati seama mai usor ce aveti de facut. Spor.

Edited by mircea_novac
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Si eu am aceeasi problema numai ca m-am uitat la mufa si e topita in jurul pinului de masa dar si pinu "tata" din mufa de pe placa e oxidat mai mult de jumate. Ma gandeam sa anulez masa prin mufa si sa trag direct un fir de la masa pe placa... influenteaza cu ceva? :unsure:
Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat-o si eu, spre uimirea mea cea din dreapta era deja facuta modificarea, de fostul propietar, in stanga am facut-o eu, dar nu ca in primul post pentru ca aveam si mufa topita si pinul din mufa de pe placa oxidat rau pana la jumate, asa ca am taiat pinu de la masa am pus un "papuc" normal si l-am legat in locul acela special de pe placa, sper sa nu mai fie probleme acum. Multumim pentru pont :good:
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Te rog frumos sa imi spui si mie unde anume ai legat firul acela,mai exact care e locul ala special de pe placa?si eu am aceeiasi problema la stopul stanga spate,e oxidat si pinul de pe placa si papucul din mufa plus ca e topit un pic plasticul in jurul papucului... :mellow:
Link to comment
Share on other sites

Te rog frumos sa imi spui si mie unde anume ai legat firul acela,mai exact care e locul ala special de pe placa?si eu am aceeiasi problema la stopul stanga spate,e oxidat si pinul de pe placa si papucul din mufa plus ca e topit un pic plasticul in jurul papucului... :mellow:

Am folosit poza colegului din postul #9 si am scris cu alb acolo unde se conecteaza. O sa il vezi cand desfaci acolo, e simplu.

post-34043-0-19032700-1298521943_thumb.jpg

Edited by JaMb0
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Salut,

 

Am si eu aceeasi problema dar faza cea mai urata e,ca am refacut mufele,la lampa dreapta si tot imi da eroare de bec ars iar pe stanga,unde e coxat si abia se mai tine,nu apare nici o eroare.Ce poate sa fie,cine ma poate ajuta?

 

Multumesc,

 

Butzy

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Mai am o dilema,lampile aveau ammbele aceeasi problema,la fel de coxate si topite mufele atat mufa mama cat si tata.Si BC-ul imi semalizeza eraore de bec ars doar pe partea dreapta.Stie cineva sa imi explice aceasta anomalie?

 

Multumesc,

 

Butzy

Link to comment
Share on other sites

eu am aflat care e buba, cand ploua intra apa in stopurile pe pe hayon(alea mici)...si oxideaza si pe-acolo si se f*t si stopurile alea de pe aripi(alea mari) ,facand scurt celelalte.. sa verificati de curiozitate soclurile becurilor de pe hayon (capota portbagaj) sa vedeti in ce stare sunt :)

 

 

mie mi-au oxidat si alea de lumineaza numarul...

am stopurile de fabrica, adica asa am cumparat masina de la bavaria , de noua , cu ele , deci calitate oem ,calitate nemteasca, cu apa la bord...turned.png

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Din ce am vazut problema asta,o au toate BMW-urile E46,daca BMW e firma serioasa,ar trebuia sa cheme in service toti posesori si sa le repare gratuit si sa isi ceara si scuze.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.