Jump to content

Rezolvarea erorilor de bec ars date de stopuri


mircea_novac

Recommended Posts

sau tragi din firul maro un fir direct pe placa aia si gata :)

Am facut eu asta si tot degeaba nu s-a schimbat nimic.Aceeasi problema becurile functioneaza toate dar BC-ul da eroare de bec ars.

Link to comment
Share on other sites

Din ce am vazut problema asta,o au toate BMW-urile E46,daca BMW e firma serioasa,ar trebuia sa cheme in service toti posesori si sa le repare gratuit si sa isi ceara si scuze.

:laugh: asta daca se intampla in primele luni de la lansare, dar dupa 7-8-10 ani ce mai vrei?

 

eu am aflat care e buba, cand ploua intra apa in stopurile pe pe hayon(alea mici)...si oxideaza si pe-acolo si se f*t si stopurile alea de pe aripi(alea mari) ,facand scurt celelalte.. sa verificati de curiozitate soclurile becurilor de pe hayon (capota portbagaj) sa vedeti in ce stare sunt :)

 

 

mie mi-au oxidat si alea de lumineaza numarul...

am stopurile de fabrica, adica asa am cumparat masina de la bavaria , de noua , cu ele , deci calitate oem ,calitate nemteasca, cu apa la bord...turned.png

Ai dreptate, imi intra si mie apa la stopurile de pe haion si am si lampile de la numar oxidate... cam multa apa intra in bmw-urile astea!

Edited by JaMb0
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am verificat si eu becurile de pe haion si nu erau coxate nu intrse picatura de apa,problema era din cauza papucul de la masa care nu stragea suficient de tare pin-ul de pe mufa mama am inlocuit acel papuc cu unul nou si totul merge perfect acum.

 

Bafta.

Link to comment
Share on other sites

am rezolvat si eu problema, nu atat de pompos ca si colegul , eu am intepat putin mai sus firul maro, m-am legat cu un alt fir de el si cu un papuc direct pe placa aia, totul e fain.

 

cost total , 1m de cablu de 1.0 si 2 papuci = 1ron.

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Problema vine din faptul ca,papuci din mufa tata,nu strang suficient de bine pini mufei mama,"presiunea" de contact e foarte slaba firul de la masa cel maro adica nu are nici un fel de problema descarcarile care au loc prin el nu au mai mult de 7 Amperi asta cand sunt toate becurile aprinse adica 2 poziti 1 stop 1 semnalizare si 1 frana deci firul este foarte corect dimensionat problema e cauzata asa cu am zis mai sus si cu riscul de a ma repeta din cauza "presiunii" de contact dintre cele doua mufe care e foarte slaba.Treaba asta duce la topirea plasticului deoarece se incalzeste foarte tare.Sper sa va ajute,

 

Bafta

Link to comment
Share on other sites

eu am dublat contactul firului maro , atat prin papucul din mufa originala cat si prin firul in plus dus din firul maro pe placa generala acolo unde are acel papuc de legatura

 

de sambata pana acum ,inca nu mi s-au mai aprins erorile de bec ars, la un momentdat se sechimbau erorile , de pe stanga pe dreapta :) nici calculatorul nu mai stia care e ars pana sa fac treaba asta.

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nu stiu cum s-a rezolvat la voi ca la mine nu merge. :(

 

Am avut stopuri de e46 nfl si le-am schimbat cu stopuri de fl, numai ca astea is din plastic si n-au tabla aia. Firu ala care anterior il aveam lipit pe tabla l-am prins de caroserie, exact acolo unde e prins minusu de la baterie. Din pacate... tot am eroare in bord. :(

 

Se poate sa aiba legatura cu clanta de la portbagaj?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

salutare, forumisti..

nici la mine nu merge, imi apare din cand in cand martorul de bec ars pe partea dreapta...am desfacut stopurile, am verificat mufele, cablurile...sunt in stare perfecta, nu sunt arse, sau topite, cum spun altii...dar eroarea tot apare din cand in cand, dupa ce pornesc motorul. Cand imi da eroare, aprind pozitiile si astept 4-5 secunde, si martorul se stinge. asta e, m-am obisnuit pana la urma, doar ca ar fi ok o solutie sa nu se mai aprinda.

acum o intrebare off-topic..stiu ca va suna aiurea, dar sunt destul de nou intr-ale bmw-urilor.... ce naiba inseamna FL sau NFL? poate e o intrebare

de pusti de 5 ani..dar chiar nu stiu :)

mersi

Link to comment
Share on other sites

la mine imi face figuri semnalizarea pe dreapta, prima data cand o folosesc frecventa este mai mare, dupa aceea isi revine, si totul este in regula cu firele...e drept ca inca nu am schimbat becul. NLF se refera la cele fara facelift, No Face Lift, si este E46 fabricat pana in 09.2001, iar FL, Face Lift, dupa aceasta data!

 

icynoangel - vezi becul de la numar!

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Cam asa am facut si eu, am pus un papuc pe firul maro si l-am conectat pe placa, simplu ca buna ziua :thumbsup:

intr-adevar mult mai simpla metoda ta ...cum ai legat firul suplimentar direct de firul maro si de metalul de pe soclul stopurilor ??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

in sfarsit am realizat si eu aceasta delicata operatie ... de legare a firelor suplimentare la masa pt a anula eroarea de stopuri arse.

inainte de toate vreau sa mentionez ca la mine mufa de la stopul dreapta era topita si a trebuit inlocuita (pe aceasta cale vreau sa spun colegilor ca atunci cand va apare aceasta eroare sa faceti aceasta "inginerie" cat puteti de repede, sa nu asteptati ca mine (cred ca am mers asa cam un an cu eroarea, timp in care firul maro nr. 3 de masa mi-a topit practic mufa)). in fine ... chestia dificila a fost sa scot firele cu papucii din mufa topita pt a ii introduce in mufa noua ...acesti papuci nu ies neam din mufa, am incercat si cu o surubelnita mica, si cu o penseta ..nu am reusit sa le scot de acolo .... am intrat in criza de timp (pt ca se intuneca afara si nu mai aveam lumina) si in criza de nervi si practic a trebuit sa fac mufa veche bucati treptat, adica am scos pe rand fiecare fir (de la 1 la 8) si l-am introdus in mufa noua. mufa veche am faramitat-o cu un cleste, si rand pe rand am scos firele din ea si le-am introdus in mufa noua (atentie sa le puneti in aceeasi ordine).

toata operatiunea a durat o ora si ceva iar la final rezultatul a fost pe masura, eroarea de stop ars a disparut iar toate becurile se aprindeau la intensitatea normala, semnalizarea functiona normal ...etc.

succesul a fost incununat cu 2 beri reci :))

 

am uitat sa precizez, toate piesele necesare au costat 35 lei (papucii, mufele acelea 2 din plastic, 1 buc. mufa pt cele 8 fire ale instalatiei, acel pieptene metalic cu conectori si un cablu de diametru 2.5 mm am pus eu(merge si unul mai subtire chiar)), am asteptat pt ele o saptamana.

dar trebuie sa va innarmati cu ceva rabdare sa faceti operatiunea.

 

piesele si modul de lucru sunt cele din tutorialul : http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1076114

Link to comment
Share on other sites

Eu am tras firul de masa direct pe placa pentru ca era topit papucul din mufa de pe placa. Am vazut ca a zis cineva ca "la toate e46 apare problema asta", pot sa spun ca nu este vorba neaparat de e46 pentru ca am facut aceasta operatiune si la un 407 fabricatie 2007. Posibil ca traseul de masa sa fie proiectat subdimensionat din fabrica pentru consumul triplelor sau in atatia ani este posibil a fi normal sa cedeze.
Link to comment
Share on other sites

La mine a fost la fel de simplu - ambele erau topite complet -> scos mufa de la masa cu totul (defapt a cam iesit singura) prelungit cu 10 cm + cositorit + papuc si legate direct la tablita aceea de pe traseul metalic . Job done . De 3 luni nici o eroare .
Link to comment
Share on other sites

io n-am mai tras nici un fir, am vasut ca era piciorusul de masa din mufa incins, l-am curatat cu o surubelnita mica, am strans putin papucu din mufa si am dat cu spray, merge perfect de vre-o 2 ani Edited by nutu 18
Link to comment
Share on other sites

Salut am si eu aceeasi problema cu eroare de becuri arse dar la mine e altceva. Becurile de la numar si butonul care deschide portbagajul functioneaza doar cand vor. Am verificat mufele sunt ok. De la ce ar putea fi?

 

aceeasi problema am avut si eu, un fir care vine pe circuit, sub buretele acela de etansare de la bagheta, era corodat, l-am lipit din nou si acum merge perfect

 

mai poate fi un fir intrerupt intre portbagaj si masina

Link to comment
Share on other sites

Salut am si eu aceeasi problema cu eroare de becuri arse dar la mine e altceva. Becurile de la numar si butonul care deschide portbagajul functioneaza doar cand vor. Am verificat mufele sunt ok. De la ce ar putea fi?

Posibil intrerupatorul de la portbagaj sa fie pe duca.

Link to comment
Share on other sites

Eu am tras firul de masa direct pe placa pentru ca era topit papucul din mufa de pe placa. Am vazut ca a zis cineva ca "la toate e46 apare problema asta", pot sa spun ca nu este vorba neaparat de e46 pentru ca am facut aceasta operatiune si la un 407 fabricatie 2007. Posibil ca traseul de masa sa fie proiectat subdimensionat din fabrica pentru consumul triplelor sau in atatia ani este posibil a fi normal sa cedeze.

foarte lejer vad ca te-ai descurcat, eu unu pe langa ca am asteptat o saptamana sa-mi vina piesele, m-am umplut si de nervi ca nu ieseau firele alea din mufa de pe placa si a trebuit sa fac mufa aia veche bucati, mi-am zdrelit si degetele si am injurat nene la greu ...dar pana la urma am reusit. si asta am facut dupa :drinks:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.