Jump to content

Carburanti mai bogati in etanol - E10 - sustinut de BMW


.Bogdan

Recommended Posts

Benzinariile din toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene vor introduce la vanzare, de la 1 ianuarie 2011, noi tipuri de carburanti, benzine si motorine, ca urmare a intrarii in vigoare a unei Directive Europene (2009/30/EC) legata de calitatea combustibililor, potrivit Asociatiei Constructorilor Auto Europeni (ACEA).

 

In prezent, tipurile de benzine de la pompe au in componenta lor pana la 5% etanol, de unde si numele tehnic de benzine E5. De la 1 ianuarie 2011 va fi disponibila la pompe si benzina E10, care poate contine pana la 10% etanol.

 

De asemenea, noul tip de motorina care se va regasi la pompe de la 1 ianuarie 2011, denumita B7, va contine pana la 7% FAME (Fatty Acid Methyl Ester).

 

Toate motoarele diesel existente pe piata sunt compatibile cu noul tip de motorina, insa unele propulsoare pe benzina ar putea fi incompatibile cu benzina E10. Totusi, benzina E5 va fi disponibila la vanzare pana in 2013, obligatoriu, si chiar si dupa aceasta data daca situatia parcurilor auto din fiecare tara UE impune acest lucru.

Toate automobilele marca Dacia, BMW, smart si Maybach vor putea utiliza fara probleme noul tip de benzina.

 

Unele probleme de compatibilitate exista in principal la masinile echipate cu motoare pe benzina cu injectie directa de prima generatie.

 

In cazul Alfa Romeo, benzina E10 va putea fi utilizata pe toate modelele MiTo, pe modelul 159 (1,8 litri 16 valve, 1,8 litri TBi 16 valve, 3,2 litri JTS V6) pe Brera (1,8 litri TBi 16 valve, 3,2 litri JTS V6), Spider (1,8 litri TBi 16 valve, 3,2 litri JTS V6) si 8C (4,7 litri 32 valve). Restul in afara de acestea ar trebui alimentate cu benzina E5.

 

Toate masinile Audi produse dupa 1992 sunt compatibile cu E10, mai putin Audi A2 cu motor de 1,6 litri FSI (anii 2003-2005), Audi A3 cu 1,6 litri FSI (an 2004), Audi A3 cu 2 litri FSI (an 2004), Audi A4 cu 2 litri FSI (anii 2003-2004). Pe masinile A4 produse intre 2001 si 2008 care au sistem de incalzire suplimentara nu ar trebui utilizata benzina E10.

 

In cazul masinilor Citroen si Peugeot, toate cele produse dupa 1 ianuarie 2000 sunt compatibile cu E10.

 

Toate automobilele Fiat cu motoare pe benzina Euro 3 fabricate dupa 2000 sunt compatibile cu E10, cu exceptia catorva modele si motorizari: Barchetta (1,8 litri 16 valve), Bravo/Brava (1,6 litri 16 valve), Doblo (1,6 litri 16 valve), Marea (1,6 litri 16 valve si 2 litri 16 valve), Multipla (1,6 litri 16 valve), Palio (1,6 litri 16 valve) si Stilo (1,6 litri 16 valve, 1,8 litri 16 valve si 2,4 litri 20 valve).

 

La toate modelele Ford fabricate dupa 1992 nu sunt probleme, cu exceptia modelului Mondeo SCI CD 132 produs pana in 2006.

 

Automobilele Honda echipate cu injectie electronica sunt compatibile cu E10.

 

Toate masini Jaguar produse dupa 1992 sunt compatibile, iar la Land Rover toate masinile fabricate din 1996 incoace.

 

Toate automobilele Lancia cu motoare pe benzina Euro 3 fabricate dupa 2000 sunt compatibile cu E10, cu exceptia modelului Lybra (1,6 litri 16 valve, 1,8 litri 16 valve si 2 litri 20 valve) si Thesis (2 litri turbo 20 valve, 2,4 litri 20 valve, 3 litri V6 24 valve, 3,2 litri V6 24 valve).

 

Toata gama Lexus de dupa ianuarie 1998 este compatibila cu noua benzina, cu exceptia motorizarii de 2,5 litri V6 (cod motor 4GR-FSE) pusa pe modelul IS250 intre august 2005 si septembrie 2007, a motorizarii de 3 litri V6 (cod motor 3GR-FSE) pusa pe GS300 intre ianuarie 2005 si septembrie 2007 si a motorizarii de 4,6 litri (cod motor 1UR-FSE) ce echipeaza LS460 din august 2006 pana in septembrie 2007.

 

La Mazda, toate masinile fabricate din 2002 incoace sunt conforme cu E10.

 

Majoritatea masinilor Mercedes-Benz sunt compatibile cu E10, mai putin prima generatie a Clasa C200 CGI (W203) si pe modelul CLK 200 CGI dintre anii 2002 si 2005. De asemenea, incompatibile cu E10 sunt si masinile fara catalizator cu trei cai sau echipate cu carburator. Majoritatea acestora au peste 25 de ani vechime.

 

La MINI si Nissan toate masinile fabricate din 2000 incoace sunt compatibile, la Rolls-Royce toate automobilele din 2003 incoace, iar la Porsche cele fabricate din 1998 pana in prezent.

 

La Mitsubishi singurele masini cu probleme de compatibilitate cu E10 sunt cele cu injectie directa de benzina (GDI).

 

Singurele modele Opel incompatibile cu E10 sunt Vectra, Signum si Zafira echipate cu propulsoare de 2,2 litri cu injectie directa.

 

Renault are cea mai mare parte a gamei de dupa 1997 compatibila, cu exceptia catorva modele si motorizari: Renault 19, Renault Megane 1 (2 litri cu injectie directa si cod F5R 700, 2 litri cu injectie directa si cod F5R 740), Laguna 2 (2 litri cu injectie directa, cod F5R 782), Laguna 2 (2 litri cu turbo, cod F4R 764, 2 litri cu turbo, cod F4R 765), Espace 4 (2 litri cu turbo, cod F4R 790 si 2 litri cu turbo, cod F4R 794), VelSatis (2 litri cu turbo, cod F4R 762 si 2 litri cu turbo, cod F4R 763) si Avantime (2 litri cu turbo, cod F4R 760 si 2 litri cu turbo, cod F4R 761).

 

Masinile Saab produse dupa jumatatea anilor ’80 sunt compatibile.

 

La Seat sunt compatibile: Ibiza din 2002 incoace, Cordoba din 2003 incoace, Leon din 1999 incoace, Toledo din 1999 incoace (cu exceptia motorizarii 2 litri FSI BLR produs pana in in iunie 2004), gama Altea din 2004 incoace (cu exceptia motorului 2 litri FSI BLR), Alhambra din 2001 incoace, toata gama Exeo.

 

Toate motorizarile de pe Skoda Octavia sunt compatibile, mai putin propulsorul de 1,8 litri turbo de 132 kW (AUG) pus pe unele versiuni RS. La Fabia face exceptie de compatibilitate propulsorul de 2 litri de 85 kW (AZL), iar la Superb are probleme motorul de 2,8 litri cu 30 de valve, V6, de 142 kW (AMX). De asemenea, toate masinile Skoda pentru care este indicata folosirea unor benzine cu cifre octanice de minimum 98 sunt incompatibile cu E10.

 

Majoritatea masinilor Volkswagen nu vor intampina probleme, cu exceptia: Lupo de 1,4 litri (august 2000-noiembrie 2003), Polo 1,4 litri FSI (februarie 2002-iunie 2006), Golf 1,6 litri FSI (noiembrie 2001-mai 2004), Golf Variant 1,6 litri FSI (octombrie 2001-octombrie 2006), Golf 1,6 litri FSI (august 2003-mai 2004), Golf 2 litri FSI (ianuarie 2004-mai 2004), Bora 1,6 litri FSI (octombrie 2001-septembrie 2005), Golf 1,4 FSI (noiembrie 2003-noiembrie 2004), Touan 1,6 litri FSI (noiembrie 2002-mai 2004), Touran 2 litri FSI (octombrie 2003-mai 2004).

 

Toata masinile Subaru produse dupa 1 ianuarie 1991 nu vor avea probleme, cu exceptia tuturor masinilor Vivo si ale modelelor Justy produse inainte de aprilie 1994.

 

La Suzuki toate masinile din gama actuala sunt compatibile cu E10, dar proprietarii masinilor mai vechi ar trebui sa mearga la service si sa intrebe.

 

Toyota are doua motorizari incompatibile cu E10, ambele puse pe Avensis: 2 litri (cod 1AZ-FSE) produs intre iulie 2000-octombrie 2008 si 2,4 litri (cod 2AZ-FSE) produs intre iunie 2003-octombrie 2008.

 

Toate masinile Volvo produse dupa 1976 nu vor avea probleme cu E10, mai putin masinile S40 si V40 de la jumatatea anilor ’90 echipate cu propulsoare de 1,8 litri GDI.

 

Sursa

 

Concluzie: scade poluarea, odata cu autonomia :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Nu trebuie sa scrie in articol.

Este o concluzie logica: etanolul are o putere calorica mai mica, deci pentru a obtine aceeasi putere va trebui sa consumi mai mult - ceea ce se traduce in autonomie redusa. Din cate stiu, puterea calorica este la cca 70-75% din cea a benzinei.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
problema este ca va scadea puterea dezvoltata de masini, am la lucru colegi din USA si discutand despre masini, se plang de faptul ca benzina de la ei e ''imbunatatita'' cu etanol in proportie mai mare de 10% si ca le afecteaza puterea. Binteinteles in acest fel va creste si consumul, incercand sa compensezi scaderea de putere mai ales la motoarele cu cilindree mai mica.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sa inteleg ca etanolul va afecta per-ansamblu cifra octanica a benzinei ?

 

Daca intr-adevar aceasta va scadea atunci varianta G P L nu va mai fi vazuta

atat de subiectiv, chiar si pe un autoturism marca BMW ...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

BMW a emis astazi un comunicat de presa prin care isi anunta sustinerea pentru introducerea combustibililor E10, atat in Germania cat si in intreaga Europa. De subliniat este si afirmatia Dr Klaus Draeger, membru al Board-ului BMW:

 

 

Contrary to current media reports which state otherwise, we affirm our declaration that E10 fuels can be safely used in all BMW passenger car models from any production year.

 

A small number of older BMW vehicles require Super Plus RON 98 to reduce knock. Irrespective of ethanol content, these vehicles are therefore not suited for Super fuel. The relevant list of these vehicles was already published by the ADAC on March 1st this year.

 

All oil-change intervals as prescribed by us remain unchanged, irrespective of the use of E10 fuel.”

 

 

Mai multe informatii despre modelele de autoturisme ale caror motoare suporta (sau nu) noii combustibili puteti regasi la adresa adac.de/e10

[ link comunicat ]

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.